Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-01-2003, 20:13
Drazzy
Drazzy is offline
Vanwege een zeeeeeeer klein incident ben ik vandaag geschorst.

Verhaaltje is als volgt:

Een jongen uit mijn klas heeft een pasfoto van een andere klasgenoot en wilde deze *Voor de Lol* inscannen en gebruiken voor een fake CU2 site.
Zijn scanner thuis bleef halverwege steken en hij vroeg afgelopen maandag op school of ik die foto wilde scannen en naar hem wilde e-mailen.

(jajajaja, ik ben fout )

Nadat ik dat zondag gedaan heb en hem die foto mailde heeft hij inderdaad een site aangemaakt met een nepprofiel voor die jongen van die betreffende foto, en uiteraard ook een nepprofiel met wat informatie over de nepcu2-er.
Er stond onder andere iets over "ik ben homo"

Toen hij hiermee klaar was heeft hij de site naar een paar klasgenoten verzonden via mail (ikzelf had nog een eigen cu2 acount en heb een reactie op die nepsite geschreven.

(*iets als; ik ben geen homo. Veel plezier op cu2 , of iets van die strekking* )

Ik zit op het mbo en heb deze week een toetsweek (afsluiting van een blok, soort van examenweek dus)

Vanmorgen kom ik op school en een aantal uit mijn klas stonden te lachen om de tekst op de site van die klasgenoot (in het ict lokaal)
1 jongen is direct naar de mentor gelopen en heeft dit even sneaky doorgegeven,, de mentor schijnt alles te hebben uitgeprint NET voordat die andere jongen de hele cu2 site had verwijderd..

Wij met z'n allen gespannen door de toets naar het lokaal en we hebben de 1e toets gemaakt, toen wij naar de volgende toets wilde gaan kwam de mentor op mij af rennen, spin spin nijdig, nietsvermoedend vroeg ik haar wat er in vredesnaam aan de hand was.
DAT HOOR JE ZOMETEEN WEL, MEEKOMEN NU!

In haar kamertje zaten drie leraren supersjago op mij te wachten.

Jullie begrijpen nu de topictitel, ik ben geschorst tot nader bericht en ze zouden direct mijn moeder op de hoogte stellen (ik mocht niet meer terug naar mijn klas en moest direct de school verlaten)

Na een half uur hard fietsen kwam ik thuis en inderdaad, mijn moeder was al op de hoogte en vroeg mij waarom ik in vredesnaam zoiets had gedaan en hoe ik het in mijn hoofd haalde om van die vreselijke teksten en scheldwoorden op het internet te plaatsen.

Ik heb haar alles verteld en refereerde daarbij naar de vorige school in mijn vorige woonplaats waar men onderling dit soort dingen wekelijks flikten (het was mij daar al een keer of 4 overkomen, je komt op school, ziet het, lacht erom en de volgende dag was er weer iemand anders aan de beurt en was het account weer verwijderd)

Daarbij kwam nog, dat de leerkracht die mijn moeder had gesproken tegen haar had gezegd dat ik verantwoordelijk was en al die schunnige teksten over mijn klasgenoot op het net had gezet, iets wat dus pertinent niet waar is.

Mijn moeder belde weer met de school en wilde graag copietjes hebben van die vreselijke dingen die ik dan zou hebben geschreven (maar die krijgt ze dus NIET, ze moesten vergaderen over de duur van mijn schorsing) en na 3 telefoontjes vanmiddag was mijn moeder nog geen steek verder en krijgt ze nog steeds die printen niet waarmee ik dus kan bewijzen dat ik geen schunnige of zeer kwetsende.disciminerende dingen heb geschreven

En toen heeft ze mijn telefoonboombellijst van mijn kamer gehaald en die *gedupeerde* klasgenoot gebeld..om hem te vragen hoe en wat er dan precies op die site had gestaan..
Ze kreeg de moeder van die jongen aan de lijn en die zei dat ze * deze kwestie zeeeeeer hoogopnam* en dat ik vreselijke ezig was met het discrimineren van homo's (wààààt? Ik heb de afgelopen zomer zelfs bij 2 homo's gelogeerd, eentje is een broer van de vriend van mijn moeder!)
En die moeder van die jongen ging de provider CU2 aanklagen.aanschrijven omdat de foto van haar zoon via het internet de hele wereld door geweest was en dat nu zelfs de andere kant van de wereld had gezien dat haar zoon (ook al kenden ze hem niet) homo zou zijn...enzovoooooorts

Ik baal als een stekker en zou aanstaande donderdag op stagegesprek moeten, ook dit is afgezegd door de school waardoor ik nu denk dat ik gewoon dit jaar voor nix naar school ben geweest en ik dus straks te horen krijg dat ik nwel een andere school mag gaan zoeken .

Heeft iemand van dit forum een mening hierover?

Of misschien zelf een schorsing meegemaakt??

Schorsing of verwijdering van school vanwege het scannen van een foto???

Je mag stoned in de klas, je mag de leraren openlijk uitschelden maar een foto scannen betekend dat je mag wegwezen?

Laatst gewijzigd op 14-01-2003 om 20:20.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-01-2003, 20:19
Drazzy
Drazzy is offline
O jah, ik heb vanavond ook die jongen gebeld, vond het best wel lullig allemaal en heb hem mijn excuses aangeboden voor het inscannen van die foto.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 21:14
JizzyKid
JizzyKid is offline
Schorsing is idd wel wat overdreven, maar ik vind het wel echt een kutstreek.

Wel cool dat je die jongen je excuses hebt aangeboden.
Oud 14-01-2003, 21:27
Drazzy
Drazzy is offline
Citaat:
JizzyKid schreef:
[B]Schorsing is idd wel wat overdreven, maar ik vind het wel echt een kutstreek.
Maar, toen ik mijn reactie eronder zette was de text nog redelijk netjes!!

Alleen toen ik vanmorgen op school kwam stonden er echt ranzige dingen in die tekst op die site van die *nepuser*

Maar...daar kan ik dan toch verder niets aan doen?
Ik heb die tekst niet bedacht en aangepast????

Ik vond het vanmorgen ook best lullig toen ik zag wat er op stond hoor!!
Alleen dat stond er gisteravond dus écht niet op toen ik reageerde!!
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 21:29
MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
mag ik misschien weten wat die jongen daarop zei? en degene vor wie je die foto heb gescant en die dus die hele cu2 gemaakt heb? is dat een vriend van je? zo ja lekkere vrienden, heb je ook op school gemeld dat hun er wat mee te maken hebben en dergelijke?
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 22:29
Drazzy
Drazzy is offline
Het zijn geen vrienden van mij (geen van allen) het zijn klasgenoten!!

Die jongen die ik mijn excuses aanbood aanvaarde deze wel na mijn uitleg over mijn aandeel in het geheel alleen (en dat is logisch) zei hij dat hij het niet even 1,2 3 aan de kant kon zetten als hij mij weer zag (op school dan) en het dus wel even kon duren voordat hij het echt vergeeft..

En op school heb ik wel een poging gedaan om alles uit te leggen alleen geloven ze het niet helemaal..ze hebben totaal geen idee van het gegeven dat die andere jongen( de maker van die site) dingen achteraf gewoon nog kan veranderen en gaan er gewoon vanuit dat die ranzige tekst er al op stond toen ik vrolijk mijn reactie plaatste.

En er zijn een aantal klasgenoten die mij belden vanavond om *te steunen* omdat zij het ook absoluut niet eens zijn met deze schorsing. (mijn aandeel is nihil ..)

School heeft het alleen over * beschadigen van privacy en het verspreiden van vreselijke dingen met een foto van iemand * en * het verspreiden van een foto tot aan de andere kant van de wereld..

m.a.w, voor zover ik het nu kan overzien, is het géén tijdelijke schorsing
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 22:29
Thomas
Thomas is offline
Ik ben intern geschorst geweest voor 1 dag om precies dezelfde reden: kritiek uiten op internet mbv scheldwoorden ed. Bij ons maakte het allemaal niet zoveel uit, mits in mijn excuses aanbood. Dat heb ik toen gedaan.. het was gewoon een stomme fout.

Mijn mening is: in tegenstelling tot mijn situatie dat de school bij jou helemaal NIETS te zeggen heeft. Dit is nl een prive zaak die alleen jou en die jongen aangaat. Ik vind het diep triest dat zoiets nog kan gebeuren aangezien het niets met school te maken heeft.

Ik keur niet goed wat je gedaan hebt, maar een fout maakt iedereen wel eens. Zand erover zou normaal zijn. Triest. Ik leef met je mee..
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 22:45
KrizzZzZZzzjE :P
KrizzZzZZzzjE :P is offline
opzich vind ik het wel overdreven, maar inderdaad het is niet aardig, en je moet ergens de grens trekken als bestuur van een school.
Ik denk dat ze jouw niet naar de daad die je hebt verricht moeten bestraffen , maar eerder naar de ernst van de motivatie en uitvoering van de daad:
het is als een grapje bedoeld en er zijn geen verdere serieuze aanzettingen geweest tot het terroriseren van de persoon in kwestie.
Het feit dat je je excuses hebt aangeboden en dat je er niet van bewust was hoe dit uit de hand zou lopen moet ook meegeteld worden in de bestraffing.

oftwel: dagje schors.. oké, maar dit is wel erg overdreven.
waarschuwing, oké, is terecht
excuses aanbieden --> al gedaan.
bestuur moet maar regeltjes opzette over dit soort praktijken.
Oud 14-01-2003, 23:04
Drazzy
Drazzy is offline
Hm, mijn ouders vergelijken het een beetje met vroeger.

Toen had je muren en bushokjes en deuren van wc's die volgeschreven stonden met teksten die eigenlijk ook iedereen kon lezen, tegenwoordig is er het internet (modern bushokje?>)

Jullie vergeten volgens mij alleen dat ik nu GEEN ENKEL RANZIG woord heb geschreven en de school wil niet eens echt luisteren naar mijn kant van het verhaal.

Ze hebben een uur na de schorsing al naar de stageadressen gebeld om alles af te zeggen (bij die jongen die die cu2 site heeft gemaakt en bij mij

Wat dus volgens mij betekend dat de beslissing voor defintieve schorsing al genomen is, VOOR de vergadering en het overleg met het schoolbestuur enzo..

Laatst gewijzigd op 14-01-2003 om 23:08.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 09:09
pascha_nl
pascha_nl is offline
een paar jaar geleden zat ik in de tweede en toen ben ik ook geschorst geweest. ik stond ergens bij en keek erna, zeg maar. mijn beste vriendin deed het maar omdat ja ik deed niets had er ook niets tegen en werd dus ook geschorst. maar goed, ik heb nooit mijn excuses aangeboden aan het meisje en dat ben ik ook eigenlijk niet van plan. klinkt behoorlijk lullig, er is ook niet echt een uitvlucht waarom we het deden het was fout. het was op een vrijdag, zelfs de politie op school. we mochten de lessen niet meer in enzo en maandag werden we opgebeld dat we moesten komen voor een gesprek. we werden helemaal niet meer toegelaten op school. de school zou wel geen haarbreed in de weg leggen bij het ivnden van een nieuwe school en juist meewerken. maar ja zit je daar drie maanden voor het einde van het jaar, we mochten alleen nog de afsluitende toetsen meemaken. helaas...
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 10:18
waaromniet?
waaromniet? is offline
Contact opnemen met inspectie of iets dergelijks, want zoals jij het nu beschrijft is het buiten proportie
Oud 15-01-2003, 10:24
KrizzZzZZzzjE :P
KrizzZzZZzzjE :P is offline
Citaat:
pascha_nl schreef:
VERHAALTJE *KNIP*
Mag ik vragen wat er is gebeurd?
ben wel benieuwd namelijk
Oud 15-01-2003, 13:07
pascha_nl
pascha_nl is offline
ja beetje lullig om te vertellen want achteraf ben je natuurlijk niet trots op zoiets. we waren natuurlijk al vaker op 'foute' dingen betrapt geworden maar het dieptepunt was een fiets van een meisje in de klas in de brand steken. het was de bedoeling om alleen de banden door te prikken of leeg te laten, en hoe het zover is gekomen weet ik nu ook niet meer...
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 13:31
Drazzy
Drazzy is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:
Contact opnemen met inspectie of iets dergelijks, want zoals jij het nu beschrijft is het buiten proportie
Heb net mijn kluissleutel ingeleverd en gervaagd om een copie van de printen die de schoolheeft waarmee ik dus kan aantonen dat er door mij helemaal geen ranzige teksten zijn geplaats.

Ze zeggen dat ik *willens en wetens* heb meegewerkt aan het verspreiden van discriminerende teksten m.b.t homo's en het plaatsen van gore teksten, EN dat ik de foto uit het klasseboek heb gejat!!

DIT IS DUS NIET WAAR!!

1. ik heb die foto van die andere jongen gekregen (hij heeft die foto dus ergens vandaan gehaald, ik niet!)

2. ik heb geen ranzige teksten gecrheven en ook die beschuldigingen kloppen niet.

Daarbij, ik zit niet in het hoofd van degene die verantwoordelijk is voor die teksten, ik heb hem niet gesoufleerd wat hij moet gaan doen .

De leraren houden hun versie van hun verhaal vol...en mijn klasgenoten (inclusief die jongen die het online heeft gezet!) zeggen iets heel anders
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 12:52
Drazzy
Drazzy is offline
Update;

De school heeft 3 verschillende versies van hetgeen er gebeurde.

Helaas mondeling

Ze verwijzen nu door naar * de directie* .

Mijn moeder wil een brief met de concrete relevante beschuldigingen zodat wij daartegen kunnen protesteren .
Aangezien de drie leraren onafhankelijk vanelkaar (en eentje zelfs rechtstreeks in mijn gezicht) blijft volhouden dat ik die foto heb gejat..en de moeder van *het slachtoffer* van mening is dat ik discimineer en haar zoon door mij ernstig beschadigd is omdat *de hele wereld* heeft gezien wat *ik* heb geschreven..

Ik vind dit echt belachelijk...

De dingen die ze door de telefoon zeggen slaan echt helemaal nergens op.

De provider is nu bezig in de back-ups te kijken en als ze ip nummers e.d achterhaald hebben dan krijgt een kennis van ons (ook een provider) die gegevens.

Trouwens, de leraren zijn wel heeeeel raar bezig, toen ik gisteren op school was vertelde 1 van de leraren zelfs dat ze bezig waren om te onderzoeken wat een klasgenoot van mij in zijn vrije tijd doet..die jongen handelt wat in brommers, goedkoop inkopen en met vette winst doorverkopen..
Ik vind dat als een leraar dit soort dingen verteld aan mij dat hij ook fout is en inbreuk maakt op de privay trouwens!

Laatst gewijzigd op 16-01-2003 om 12:57.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 12:55
waaromniet?
waaromniet? is offline
Dat laatste gaat inderdaad de taak van de school ver te buiten. Heb je al gevraagd op basis van welke regel ze je geschorst hebben? Zo lang ze dat niet duidelijk en eensluidend zeggen zou ik weigeren hier aan mee te werken en gewoon naar de lessen gaan.
Oud 16-01-2003, 13:00
Drazzy
Drazzy is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:
Dat laatste gaat inderdaad de taak van de school ver te buiten. Heb je al gevraagd op basis van welke regel ze je geschorst hebben? Zo lang ze dat niet duidelijk en eensluidend zeggen zou ik weigeren hier aan mee te werken en gewoon naar de lessen gaan.
Daar geven ze dus nu geen antwoord meer op omdat * het aan de directie is dit verder af te handelen*

Schriftelijk is er ook nog steeds concreet helemaal niets.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 13:35
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Drazzy schreef:
Daar geven ze dus nu geen antwoord meer op omdat * het aan de directie is dit verder af te handelen*

Schriftelijk is er ook nog steeds concreet helemaal niets.
Dan zou ik dus gewoon naar de les gaan.
Oud 16-01-2003, 13:48
dreadlocks
dreadlocks is offline
denk dan ook na man. niet iedereen kan erm lachen. het is een vorm van pesten, dat snap je toch wel? pesten mag gewoon niet beloond worden.

maar wel cool dat je je excuses hebt aangeboden. denk voortaan na voordat je iets doet. dat zal je waarschijnlijk veel sneller uit de problemen houden.

ik hoop dat je ervan leert.
Oud 16-01-2003, 14:00
Drazzy
Drazzy is offline
Citaat:
dreadlocks schreef:
denk dan ook na man. niet iedereen kan erm lachen. het is een vorm van pesten, dat snap je toch wel? pesten mag gewoon niet beloond worden.

Denk jij werkelijk dat elke pestpartij van deze aard zal leiden tot zo'n zware schorsing?

Dan zou er geen leerling meer op school zitten.

Ik begrijp heus wel dat het een vorm van pesten is maar mijn bijdrage valt in het niets bij de pestpartijen die niet via het internet gaan en daarbij, stoned in de klas zitten, leraren uitschelden, spijbelen, vernielingen aan fietsen, leraren die de vagina van hun vrouw op een fototoestel *per ongeluk* aan een volle klas laten zien, verbale pesterijtjes ..

DAT kan allemaal gewoon en daar krijgt niemand een schorsing voor..

Alleen als je de feiten nu op een rijtje zet krijg ik een schorsing voor mijn bijdrage..het inscannen van een foto voor een klasgenoot..

Laatst gewijzigd op 16-01-2003 om 14:10.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 14:24
Verwijderd
Ik heb een x samen met een vriend een filmpje in flash gemaakt over onze levensbeschouwingleraar. Tijdens een les Engels waarbij we de computer nodig hadden had ik aan een paar klasgenoten de url doorgesluisd. En voor ik het wist zat de hele klas naar dat filmpje te kijken . De desbetreffende docente zag het wel, en vroeg aan een klasgenoot waar het vandaan kwam en van wie het was, maar hij heeft tegen haar gezegd dat hij het niet wist. Direct daarna heb ik het filmpje van de server verwijderd en heeft er geen haan meer naar gekraaid. Maar als ik die dingen hierboven zo lees heb ik toch wel geluk gehad .

Ik wil hem trouwens wel ff dat filmpje on-line zetten, voor de liefhebbers
Met citaat reageren
Oud 17-01-2003, 14:04
Drazzy
Drazzy is offline
Een leraar die betrokken is bij mijn schorsing liet vorig jaar foto's van zijn vrouw zien die hij had gemaakt tijdens de sex ofzo.
Hij heeft toen verdorie zelfs gevraagd of wij, als klas, asjeblieft niets wilden vertellen omdat hij bang was voor een schorsing..

En diezelfde leraar beschuldigd mij nu keihard van iets wat gewoon niet waar is..

O jaaaaah, de hele klas weet dat ik er niet was toen die foto is gejat..

Nu heeft mijn moeder een brief van *het bestuur* gekregen over een DEFINITEVE SCHORSING...

Omdat ik van te voren wist wat er met de foto zou gebreuren...EN DAT TERWIJL DUS DE HELE KLAS ERBIJ WAS TOEN DIE ANDERE JONGEN DIE FOTO HEEFT *GEVONDEN* in of naast het klassenboek en ik NIET EENS AANWEZIG WAS

De school vind dat ik van te voren wist wat er met die foto ging gebeuren MAAR DAT WIST DE HELE KLAS..dus zou dan de hele klas van school verwijderd moeten worden toch?
Met citaat reageren
Oud 17-01-2003, 14:13
Drazzy
Drazzy is offline
De brief van school:

16 janurari 2003

***** heeft samen met *** op het internet onder de website www.cu2.nl/********** klasgenoot ******* op een zodanige manier te kijk gezet dat, na overleg met de unitdirecteur, ***en ***** per direct, tot nader order, zijn geschorst.

*** heeft de foto geleverd (gevallen uit het absentieboek, gevonden op de vloer en behouden) (Dit is dus niet waar!), gescanned en naar ***** gestuurd, wetende wat ***** er mee ging doen.
*** heeft de link naar een klasgenoot gestuurd , zodat vrij snel de hele klas op de hoogte was.
Beiden hebben de actie toegegeven.

Alleen het idee een dergelijk actie uit te halen, vindt het **-team, gesteund door de directie, een uiting van ernstig wangedrag dat de gehele klas meewerkte aan "het idee"vergeet men gemakshalve maar even

***** heeft het een en ander onmiddelijk toegegeven en is bereid de gevolgen te aanvaarden.
***** heeft de informatie vlak voor 12.00 op 14-01-2003 verwijderd van het internet.
Kort daarvoor hadden wij de informatie echter al. De uitdraai is in ons bezit.
*** ziet de ernst van het geheel nog onvoldoende in ik heb zelfs dezelfde dag mijn excuses aangeboden aan die jongen

Beide deelnemers zullen, door de unitdirecteut , voorgedragen worden bij het College van Bestuur om definitief verwijderd te worden.
De ouders van *** en ***** zijn direct telefonisch op de hoogte gesteld.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2003, 14:19
chris9 tje
chris9 tje is offline
kan je niet naar de inspectie hiermee?
Oud 17-01-2003, 14:22
Drazzy
Drazzy is offline
Citaat:
chris9 tje schreef:
kan je niet naar de inspectie hiermee?
Weet niet precies waar mijn moeder mee bezig is...
Weet alleen dat zelfs de plaatselijke krant al heeft gebeld vandaag.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-01-2003, 14:44
Verwijderd
oke, even op een rijtje.
een klas genoot van jouw heeft gevraagd om een foto te scannen van iemand, waarmee hij vervolgens een cu2 site zou bouwen om hem te pesten.
jij hebt de foto gekregen en gescanned, en foto+scan aan "de dader" gegeven.
Vervolgens krijg jij de schuld dat je die teksten op het net hebt gezet en z'n hele leven hebt verziekt, zodat je blijvend geschorst wordt, terwijl ze niet eens naar jouw verhaal en de verhalen van je klasgenoten en 'het slachtoffer' luisteren.

zoiets?

ik zou naar de inspectie gaan en de media is ook een heel goed middel.
Ombutsman (ombuds?) is ook een goed idee, lekker naar Ook Dat Nog..

He, en nu lekker nog met heel je klas die leraar chanteren met die foto's.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2003, 14:49
Drazzy
Drazzy is offline
Citaat:
lafjuh schreef:

ik zou naar de inspectie gaan en de media is ook een heel goed middel.
Ombutsman (ombuds?) is ook een goed idee, lekker naar Ook Dat Nog..
Hm, wilde dit topic ook al naar Pieter Storms gaan mailen eigenlijk..
Met citaat reageren
Oud 17-01-2003, 18:21
Verwijderd
Citaat:
Drazzy schreef:
Hm, wilde dit topic ook al naar Pieter Storms gaan mailen eigenlijk..
geen idee wie hij is, maar tis vast een goed idee

en ja, misschien gewoon een keer samen met je ouders een afspraak maken voor een gesprek, als je dat nog niet gedaan hebt.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2003, 19:00
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
twee personen bij mij op school was 3 dagen geschorst omdat hij een website had opgestelt van "Schoolnaam Sucks" en een spelletje had gemaakt waarbij je op leraren kon schieten.
Er zijn afspraken over dit soort dingen gemaakt, eigenlijk hadden die jongens van school geschopt moeten zijn.
Dit is pesten in een bewijsbare vorm, en daarom zijn de regels daar over heel erg hard en strikt.

ik vind het klote voor je
Met citaat reageren
Oud 18-01-2003, 14:22
DarkRaven
DarkRaven is offline
Dit is echt overdreven
Met citaat reageren
Oud 18-01-2003, 15:46
Balance
Balance is offline
Jezus, wat een overdreven beslissing!
Maar kan je niet misschien een NETTE brief opstellen waarin je jouw aandeel duidelijk maakt en er duidelijk inzet dat je de teksten die zij in handen hebben nooit gezien hebt en dat deze er dus ook nog niet opstonden toen jij reageerde??

Ik kan me voorstellen dat het mss ongeloofwaardig overkomt wanneer jij nogal kwaad (ik zou tenminste erg kwaad zijn en dus niet echt rustig reageren) verteld hoe het zit.

Eventueel kan je er een verklaring bijvoegen waarin je klasgenoten ondertekenen dat JIJ er niet bij was toen de foto gevonden/gepakt (whatever) werd en een verklaring van die klasgenoot die de site maakte dat jij dit niet gedaan hebt en dat hij idd later de tekst erger heeft gemaakt.
Beiden ondertekend dus.

Ik denk dat in zo'n geval de school dit alles toch opnieuw moet gaan bekijken!
En bewaar een kopie voor jezelf en evt. één voor de inspectie.

Oh ja, de leraar chanteren met die foto's lijkt me niet zo slim mocht je nog kansen willen behouden om te mogen blijven...
hoewel het wel erg moeilijk is het niet te doen lijkt me.
Oud 23-01-2003, 17:33
Drazzy
Drazzy is offline
Hoppa, nu kregen we een aangetekende brief...

Geachte heer/mevrouw

Bij deze delen wij u mede dat wij voornemens zijn uw zoon ***** wegens ernstig wangedrag defintitef te verwijderen van het NPCollege ....

en verder een heel verhaal..
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 17:46
tacidvs
tacidvs is offline
Dan kan je nu naar een normale school op zoek gaan.

Hangend aan het kruis met een ordi accent zingen we...
Oud 23-01-2003, 18:01
Verwijderd
Sja, over het algemeen nemen leraren 'grappen' waar internet bij betrokken is nogal serieus. Ik ben zelf ook een keer bijna van school getrapt omdat ik een achtergrondplaatje van een leraar op het netwerk had gezet (geen bewerkte foto, gewoon een origineel waar die kerel opstond met een pul bier in z'n hand).

Tis natuurlijk wel smaadschrift, en dat is een strafbaar feit.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 18:17
xcorienx
xcorienx is offline
Citaat:
Drazzy schreef:

Geachte heer/mevrouw

Bij deze delen wij u mede dat wij voornemens zijn uw zoon ***** wegens ernstig wangedrag defintitef te verwijderen van het NPCollege ....

als ik jou was zou ik er al niet eens meer heen willen
Oud 23-01-2003, 19:13
Verwijderd
Zwaar overdreven.

Volgens mij zijn ze bang voor die moeder van die jongen ofzo. (hebben ze geld of invloed oid?)

Beetje jammer dat ze niet voor rede vatbaar zijn. Ik zou ook zoiets hebben dat ik iedereen die mee deed aan al die valse beschuldigingen zwaar zou terug pakken. (aantekende brief sturen.. gewoon dreigen dat te vertellen) zijn ze daar niet van onder de indruk dan zou ik zorgen dat die leraar verantwoording moet afleggen aan alle ouders...
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 19:18
Verwijderd
Ach wat hier boven staat heeft totaal geen zin.... maar ik zou gewoon die gast terug willen pakken...
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 19:33
Ik ben de Walrus!
Ik ben de Walrus! is offline
Ik vind het echt een belachelijke actie. Waarschijnlijk staan ze wel in hun recht om je te verwijderen van school, dus das behoorlijk kut.
Ik zou een gesprek met de directie aanvragen en eventueel ook met die moeder gaan spreken en die zoon, nogmaals je excuses aanbieden en zeggen dat je fout zit. Als die vrouw dat accepteerd heb je grote kans dat de school de beslissing terugdraait.

Wel heel hypocriet gedoe imho.
Oud 31-01-2003, 07:31
thisisfun
thisisfun is offline
ik zit in de 1e en ben zelf nu al 4x voor 2 weken geschorst dus ik denk dat ik binnekort weer een nieuwe kan gaan zoekn
Met citaat reageren
Oud 31-01-2003, 08:45
Verwijderd
Citaat:
thisisfun schreef:
ik zit in de 1e en ben zelf nu al 4x voor 2 weken geschorst dus ik denk dat ik binnekort weer een nieuwe kan gaan zoekn
dan zou ik me toch maar anders opstellen als ik al 3 keer geschorst was in de eerste, succes op de andere school vast
Met citaat reageren
Oud 31-01-2003, 08:47
Verwijderd
Citaat:
Drazzy schreef:

Geachte heer/mevrouw

dat kunnen ze toch niet daardoor alleen al? daar moet toch veel meer voor gebeuren?
Met citaat reageren
Oud 31-01-2003, 08:48
Verwijderd
Citaat:
lafjuh schreef:
geen idee wie hij is, maar tis vast een goed idee

meneer breekijzer is hij
Met citaat reageren
Oud 31-01-2003, 12:16
Big Brother
Big Brother is offline
beetje laat gelezen, maar is het niet zo dat school alleen mag schorsen om dingen die ook óp of rond school zijn gebeurd?
als ik een klasgenoot bij hem thuis in elkaar sla, mag school mij echt niet schorsen?

en als jij alleen maar hebt gescanned is het echt dikke bullshit en kan je een klacht in dienen bij raad van beroep
Met citaat reageren
Oud 31-01-2003, 12:19
Big Brother
Big Brother is offline
en wie zegt dat jij van zijn plannen afwist? als iemand mij vraag een foto in te scannen, van wie dan ook, doe ik dat wel

als dit echt waar is, kan je zelf naar het ministerie gaan
je mag niet zomaar van school getrapt worden
misschien die andere jongen, die het allemaal bedacht heeft enzo ook niet
ligt er natuurlijk aan wat jullie hiervoor allemaal hebben uitgevroten, het kan een laatste druppel zijn
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 23:39
JFK
JFK is offline
Ik werd geschorst omdat ik tegen een leraar donder op zei... Moet ie me maar niet vastpakken...

Heb dit ook gehad alleen dan met een site over een leraar, ik had samen met een vriend een website gemaakt voor de grap... Om zeg maar even "je af te reageren" tegenover die leraar in het gastenboek. Dit liep een beetje uit de hand want +- 200 doodsverwensingen zijn niet echt grappig meer... Die leraar kreeg er lucht van en is met de directeur gaan praten en die nam het zo hoog op dat hij de politie inlichte!! En ik gebruikte toen het mailadres van m'n vader dus ze waren er vrijsnel achter wie de site gemaakt had... Heb 4 uur op het politiebureau gezeten en ben 3 dagen geschorst geweest!! excuses aangeboden aan die leraar maar mocht de rest van het jaar er niet meer in dus ik ben toen blijven zitten met als gevolg dat ik een andere school kon gaan zoeken omdat ik al eens was blijven zitten!!! Alleen maar om een suffe website... Die vriend van mij idem dito!! Beetje jammer allemaal maar ja, kom die leraar nog wel eens tegen en soms heb ik de neiging om nog wat tegen m te zeggen...
Oud 03-02-2003, 00:17
Drazzy
Drazzy is offline
Citaat:
Big Brother schreef:

ligt er natuurlijk aan wat jullie hiervoor allemaal hebben uitgevroten, het kan een laatste druppel zijn
Hou je vast...ik ben nog cleaner dan een gemiddelde breezahgirl
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 10:06
Big Brother
Big Brother is offline
Citaat:
Drazzy schreef:
Hou je vast...ik ben nog cleaner dan een gemiddelde breezahgirl
lmao
dan zal ik eens het raad van beroep inschakelen, want dan is het zeer onterecht
raad van beroep werkt trouwens ook goed bij onterechte cijfers, woeii wat zijn leraren dan opeens makkelijk
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 18:47
mood indigow
mood indigow is offline
Citaat:
JFK schreef:
Ik werd geschorst omdat ik tegen een leraar donder op zei... Moet ie me maar niet vastpakken...

ik was geschorst omdat ik what the fuck zei tegen een vriendin van me.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 19:01
Jean-Paul
Jean-Paul is offline
Waar zit je op school?
Misschien eens een bezoekje daar brengen hehehe
Nee ff zonder gekheid
Ik vind het persoonlijk een super actie ...
Zoiets moet kunnen !!!
Dat ze zooooo kinderachtig zijn op een mbo pff...
Als iemand mij zoiets zou flikken zou ik er nog harder om lachen als degenen die het me flikten...ik pak ze toch wel 6x zo hard terug ....
Echt kut beleidt op die school...pff...als het nou van een leraar ofzo was, alla, maar onder elkaar wat streken uithalen moet kunnen !
Oud 03-02-2003, 21:30
Time
Time is offline
In feite kan je een bezwaar indienen bij een gerechtshof, zij hebben geen wettelijk bewijs dat jij ook maar iets gedaan hebt, zelfs niet dat je de foto hebt ingescand. Je kan al hun argumenten weerleggen en zit daarom in een zeer goede positie. De school heeft jammer genoeg wel het recht om jou van lessen buiten te sluiten maar ook dit kan de rechter ongedaan maken. De school staat immers niet voor argumenten open, dan pak je het toch gewoon even hard aan? Waarom niet? Ik neem dus wel aan dat je terug wilt naar die school omdat je meeste vrienden daar in de klas zitten (I Guess), een nieuwe school rond dit tijdstip is ook een beetje lullig.

Veel suc6 met het bedenken van wat je nou gaat doen.
Reageren

Regels voor berichten