Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Het zijn geen vrienden van mij (geen van allen) het zijn klasgenoten!!
Die jongen die ik mijn excuses aanbood aanvaarde deze wel na mijn uitleg over mijn aandeel in het geheel alleen (en dat is logisch) zei hij dat hij het niet even 1,2 3 aan de kant kon zetten als hij mij weer zag (op school dan) en het dus wel even kon duren voordat hij het echt vergeeft.. En op school heb ik wel een poging gedaan om alles uit te leggen alleen geloven ze het niet helemaal..ze hebben totaal geen idee van het gegeven dat die andere jongen( de maker van die site) dingen achteraf gewoon nog kan veranderen en gaan er gewoon vanuit dat die ranzige tekst er al op stond toen ik vrolijk mijn reactie plaatste. En er zijn een aantal klasgenoten die mij belden vanavond om *te steunen* omdat zij het ook absoluut niet eens zijn met deze schorsing. (mijn aandeel is nihil ..) School heeft het alleen over * beschadigen van privacy en het verspreiden van vreselijke dingen met een foto van iemand * en * het verspreiden van een foto tot aan de andere kant van de wereld.. m.a.w, voor zover ik het nu kan overzien, is het géén tijdelijke schorsing ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik ben intern geschorst geweest voor 1 dag om precies dezelfde reden: kritiek uiten op internet mbv scheldwoorden ed. Bij ons maakte het allemaal niet zoveel uit, mits in mijn excuses aanbood. Dat heb ik toen gedaan.. het was gewoon een stomme fout.
Mijn mening is: in tegenstelling tot mijn situatie dat de school bij jou helemaal NIETS te zeggen heeft. Dit is nl een prive zaak die alleen jou en die jongen aangaat. Ik vind het diep triest dat zoiets nog kan gebeuren aangezien het niets met school te maken heeft. Ik keur niet goed wat je gedaan hebt, maar een fout maakt iedereen wel eens. Zand erover zou normaal zijn. Triest. Ik leef met je mee.. ![]() |
![]() |
|
opzich vind ik het wel overdreven, maar inderdaad het is niet aardig, en je moet ergens de grens trekken als bestuur van een school.
Ik denk dat ze jouw niet naar de daad die je hebt verricht moeten bestraffen , maar eerder naar de ernst van de motivatie en uitvoering van de daad: het is als een grapje bedoeld en er zijn geen verdere serieuze aanzettingen geweest tot het terroriseren van de persoon in kwestie. Het feit dat je je excuses hebt aangeboden en dat je er niet van bewust was hoe dit uit de hand zou lopen moet ook meegeteld worden in de bestraffing. oftwel: dagje schors.. oké, maar dit is wel erg overdreven. waarschuwing, oké, is terecht excuses aanbieden --> al gedaan. bestuur moet maar regeltjes opzette over dit soort praktijken.
|
![]() |
Hm, mijn ouders vergelijken het een beetje met vroeger.
Toen had je muren en bushokjes en deuren van wc's die volgeschreven stonden met teksten die eigenlijk ook iedereen kon lezen, tegenwoordig is er het internet (modern bushokje?>) Jullie vergeten volgens mij alleen dat ik nu GEEN ENKEL RANZIG woord heb geschreven en de school wil niet eens echt luisteren naar mijn kant van het verhaal. Ze hebben een uur na de schorsing al naar de stageadressen gebeld om alles af te zeggen (bij die jongen die die cu2 site heeft gemaakt en bij mij ![]() Wat dus volgens mij betekend dat de beslissing voor defintieve schorsing al genomen is, VOOR de vergadering en het overleg met het schoolbestuur enzo.. Laatst gewijzigd op 14-01-2003 om 23:08. |
![]() |
|
![]() |
een paar jaar geleden zat ik in de tweede en toen ben ik ook geschorst geweest. ik stond ergens bij en keek erna, zeg maar. mijn beste vriendin deed het maar omdat ja ik deed niets had er ook niets tegen en werd dus ook geschorst. maar goed, ik heb nooit mijn excuses aangeboden aan het meisje en dat ben ik ook eigenlijk niet van plan. klinkt behoorlijk lullig, er is ook niet echt een uitvlucht waarom we het deden het was fout. het was op een vrijdag, zelfs de politie op school. we mochten de lessen niet meer in enzo en maandag werden we opgebeld dat we moesten komen voor een gesprek. we werden helemaal niet meer toegelaten op school. de school zou wel geen haarbreed in de weg leggen bij het ivnden van een nieuwe school en juist meewerken. maar ja zit je daar drie maanden voor het einde van het jaar, we mochten alleen nog de afsluitende toetsen meemaken. helaas...
|
![]() |
|
![]() |
ja beetje lullig om te vertellen want achteraf ben je natuurlijk niet trots op zoiets. we waren natuurlijk al vaker op 'foute' dingen betrapt geworden maar het dieptepunt was een fiets van een meisje in de klas in de brand steken. het was de bedoeling om alleen de banden door te prikken of leeg te laten, en hoe het zover is gekomen weet ik nu ook niet meer...
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ze zeggen dat ik *willens en wetens* heb meegewerkt aan het verspreiden van discriminerende teksten m.b.t homo's en het plaatsen van gore teksten, EN dat ik de foto uit het klasseboek heb gejat!! DIT IS DUS NIET WAAR!! 1. ik heb die foto van die andere jongen gekregen (hij heeft die foto dus ergens vandaan gehaald, ik niet!) 2. ik heb geen ranzige teksten gecrheven en ook die beschuldigingen kloppen niet. Daarbij, ik zit niet in het hoofd van degene die verantwoordelijk is voor die teksten, ik heb hem niet gesoufleerd wat hij moet gaan doen . De leraren houden hun versie van hun verhaal vol...en mijn klasgenoten (inclusief die jongen die het online heeft gezet!) zeggen iets heel anders |
![]() |
|
![]() |
Update;
De school heeft 3 verschillende versies van hetgeen er gebeurde. Helaas mondeling ![]() Ze verwijzen nu door naar * de directie* . Mijn moeder wil een brief met de concrete relevante beschuldigingen zodat wij daartegen kunnen protesteren . Aangezien de drie leraren onafhankelijk vanelkaar (en eentje zelfs rechtstreeks in mijn gezicht) blijft volhouden dat ik die foto heb gejat..en de moeder van *het slachtoffer* van mening is dat ik discimineer en haar zoon door mij ernstig beschadigd is omdat *de hele wereld* ![]() Ik vind dit echt belachelijk... De dingen die ze door de telefoon zeggen slaan echt helemaal nergens op. De provider is nu bezig in de back-ups te kijken en als ze ip nummers e.d achterhaald hebben dan krijgt een kennis van ons (ook een provider) die gegevens. Trouwens, de leraren zijn wel heeeeel raar bezig, toen ik gisteren op school was vertelde 1 van de leraren zelfs dat ze bezig waren om te onderzoeken wat een klasgenoot van mij in zijn vrije tijd doet..die jongen handelt wat in brommers, goedkoop inkopen en met vette winst doorverkopen.. Ik vind dat als een leraar dit soort dingen verteld aan mij dat hij ook fout is en inbreuk maakt op de privay trouwens! Laatst gewijzigd op 16-01-2003 om 12:57. |
![]() |
|
![]() |
Dat laatste gaat inderdaad de taak van de school ver te buiten. Heb je al gevraagd op basis van welke regel ze je geschorst hebben? Zo lang ze dat niet duidelijk en eensluidend zeggen zou ik weigeren hier aan mee te werken en gewoon naar de lessen gaan.
||
![]() |
Citaat:
Schriftelijk is er ook nog steeds concreet helemaal niets. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
denk dan ook na man. niet iedereen kan erm lachen. het is een vorm van pesten, dat snap je toch wel? pesten mag gewoon niet beloond worden.
maar wel cool dat je je excuses hebt aangeboden. denk voortaan na voordat je iets doet. dat zal je waarschijnlijk veel sneller uit de problemen houden. ik hoop dat je ervan leert.
||
![]() |
Citaat:
Dan zou er geen leerling meer op school zitten. Ik begrijp heus wel dat het een vorm van pesten is maar mijn bijdrage valt in het niets bij de pestpartijen die niet via het internet gaan en daarbij, stoned in de klas zitten, leraren uitschelden, spijbelen, vernielingen aan fietsen, leraren die de vagina van hun vrouw op een fototoestel *per ongeluk* aan een volle klas laten zien, verbale pesterijtjes .. DAT kan allemaal gewoon en daar krijgt niemand een schorsing voor.. Alleen als je de feiten nu op een rijtje zet krijg ik een schorsing voor mijn bijdrage..het inscannen van een foto voor een klasgenoot.. Laatst gewijzigd op 16-01-2003 om 14:10. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb een x samen met een vriend een filmpje in flash gemaakt over onze levensbeschouwingleraar. Tijdens een les Engels waarbij we de computer nodig hadden had ik aan een paar klasgenoten de url doorgesluisd. En voor ik het wist zat de hele klas naar dat filmpje te kijken
![]() ![]() Ik wil hem trouwens wel ff dat filmpje on-line zetten, voor de liefhebbers ![]() |
![]() |
|
![]() |
Een leraar die betrokken is bij mijn schorsing liet vorig jaar foto's van zijn vrouw zien die hij had gemaakt tijdens de sex ofzo.
Hij heeft toen verdorie zelfs gevraagd of wij, als klas, asjeblieft niets wilden vertellen omdat hij bang was voor een schorsing.. En diezelfde leraar beschuldigd mij nu keihard van iets wat gewoon niet waar is.. O jaaaaah, de hele klas weet dat ik er niet was toen die foto is gejat.. Nu heeft mijn moeder een brief van *het bestuur* gekregen over een DEFINITEVE SCHORSING... Omdat ik van te voren wist wat er met de foto zou gebreuren...EN DAT TERWIJL DUS DE HELE KLAS ERBIJ WAS TOEN DIE ANDERE JONGEN DIE FOTO HEEFT *GEVONDEN* in of naast het klassenboek en ik NIET EENS AANWEZIG WAS ![]() De school vind dat ik van te voren wist wat er met die foto ging gebeuren MAAR DAT WIST DE HELE KLAS..dus zou dan de hele klas van school verwijderd moeten worden toch? |
![]() |
|
![]() |
De brief van school:
16 janurari 2003 ***** heeft samen met *** op het internet onder de website www.cu2.nl/********** klasgenoot ******* op een zodanige manier te kijk gezet dat, na overleg met de unitdirecteur, ***en ***** per direct, tot nader order, zijn geschorst. *** heeft de foto geleverd (gevallen uit het absentieboek, gevonden op de vloer en behouden) (Dit is dus niet waar!), gescanned en naar ***** gestuurd, wetende wat ***** er mee ging doen. *** heeft de link naar een klasgenoot gestuurd , zodat vrij snel de hele klas op de hoogte was. Beiden hebben de actie toegegeven. Alleen het idee een dergelijk actie uit te halen, vindt het **-team, gesteund door de directie, een uiting van ernstig wangedrag dat de gehele klas meewerkte aan "het idee"vergeet men gemakshalve maar even ***** heeft het een en ander onmiddelijk toegegeven en is bereid de gevolgen te aanvaarden. ***** heeft de informatie vlak voor 12.00 op 14-01-2003 verwijderd van het internet. Kort daarvoor hadden wij de informatie echter al. De uitdraai is in ons bezit. *** ziet de ernst van het geheel nog onvoldoende in ik heb zelfs dezelfde dag mijn excuses aangeboden aan die jongen Beide deelnemers zullen, door de unitdirecteut , voorgedragen worden bij het College van Bestuur om definitief verwijderd te worden. De ouders van *** en ***** zijn direct telefonisch op de hoogte gesteld. |
![]() |
|
Verwijderd
|
oke, even op een rijtje.
een klas genoot van jouw heeft gevraagd om een foto te scannen van iemand, waarmee hij vervolgens een cu2 site zou bouwen om hem te pesten. jij hebt de foto gekregen en gescanned, en foto+scan aan "de dader" gegeven. Vervolgens krijg jij de schuld dat je die teksten op het net hebt gezet en z'n hele leven hebt verziekt, zodat je blijvend geschorst wordt, terwijl ze niet eens naar jouw verhaal en de verhalen van je klasgenoten en 'het slachtoffer' luisteren. zoiets? ik zou naar de inspectie gaan en de media is ook een heel goed middel. Ombutsman (ombuds?) is ook een goed idee, lekker naar Ook Dat Nog.. He, en nu lekker nog met heel je klas die leraar chanteren met die foto's. |
![]() |
|
![]() |
twee personen bij mij op school was 3 dagen geschorst omdat hij een website had opgestelt van "Schoolnaam Sucks" en een spelletje had gemaakt waarbij je op leraren kon schieten.
Er zijn afspraken over dit soort dingen gemaakt, eigenlijk hadden die jongens van school geschopt moeten zijn. Dit is pesten in een bewijsbare vorm, en daarom zijn de regels daar over heel erg hard en strikt. ik vind het klote voor je ![]() |
![]() |
|
Jezus, wat een overdreven beslissing!
Maar kan je niet misschien een NETTE brief opstellen waarin je jouw aandeel duidelijk maakt en er duidelijk inzet dat je de teksten die zij in handen hebben nooit gezien hebt en dat deze er dus ook nog niet opstonden toen jij reageerde?? Ik kan me voorstellen dat het mss ongeloofwaardig overkomt wanneer jij nogal kwaad (ik zou tenminste erg kwaad zijn en dus niet echt rustig reageren) verteld hoe het zit. Eventueel kan je er een verklaring bijvoegen waarin je klasgenoten ondertekenen dat JIJ er niet bij was toen de foto gevonden/gepakt (whatever) werd en een verklaring van die klasgenoot die de site maakte dat jij dit niet gedaan hebt en dat hij idd later de tekst erger heeft gemaakt. Beiden ondertekend dus. Ik denk dat in zo'n geval de school dit alles toch opnieuw moet gaan bekijken! En bewaar een kopie voor jezelf en evt. één voor de inspectie. Oh ja, de leraar chanteren met die foto's lijkt me niet zo slim mocht je nog kansen willen behouden om te mogen blijven... hoewel het wel erg moeilijk is het niet te doen lijkt me.
|
Verwijderd
|
Sja, over het algemeen nemen leraren 'grappen' waar internet bij betrokken is nogal serieus. Ik ben zelf ook een keer bijna van school getrapt omdat ik een achtergrondplaatje van een leraar op het netwerk had gezet (geen bewerkte foto, gewoon een origineel waar die kerel opstond met een pul bier in z'n hand).
Tis natuurlijk wel smaadschrift, en dat is een strafbaar feit. |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Zwaar overdreven.
Volgens mij zijn ze bang voor die moeder van die jongen ofzo. (hebben ze geld of invloed oid?) Beetje jammer dat ze niet voor rede vatbaar zijn. Ik zou ook zoiets hebben dat ik iedereen die mee deed aan al die valse beschuldigingen zwaar zou terug pakken. (aantekende brief sturen.. gewoon dreigen dat te vertellen) zijn ze daar niet van onder de indruk dan zou ik zorgen dat die leraar verantwoording moet afleggen aan alle ouders... |
![]() |
|
![]() |
Ik vind het echt een belachelijke actie. Waarschijnlijk staan ze wel in hun recht om je te verwijderen van school, dus das behoorlijk kut.
Ik zou een gesprek met de directie aanvragen en eventueel ook met die moeder gaan spreken en die zoon, nogmaals je excuses aanbieden en zeggen dat je fout zit. Als die vrouw dat accepteerd heb je grote kans dat de school de beslissing terugdraait. Wel heel hypocriet gedoe imho.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
beetje laat gelezen, maar is het niet zo dat school alleen mag schorsen om dingen die ook óp of rond school zijn gebeurd?
als ik een klasgenoot bij hem thuis in elkaar sla, mag school mij echt niet schorsen? en als jij alleen maar hebt gescanned is het echt dikke bullshit en kan je een klacht in dienen bij raad van beroep |
![]() |
|
en wie zegt dat jij van zijn plannen afwist? als iemand mij vraag een foto in te scannen, van wie dan ook, doe ik dat wel
als dit echt waar is, kan je zelf naar het ministerie gaan je mag niet zomaar van school getrapt worden misschien die andere jongen, die het allemaal bedacht heeft enzo ook niet ligt er natuurlijk aan wat jullie hiervoor allemaal hebben uitgevroten, het kan een laatste druppel zijn ![]() |
![]() |
|
Ik werd geschorst omdat ik tegen een leraar donder op zei... Moet ie me maar niet vastpakken...
Heb dit ook gehad alleen dan met een site over een leraar, ik had samen met een vriend een website gemaakt voor de grap... Om zeg maar even "je af te reageren" tegenover die leraar in het gastenboek. Dit liep een beetje uit de hand want +- 200 doodsverwensingen zijn niet echt grappig meer... Die leraar kreeg er lucht van en is met de directeur gaan praten en die nam het zo hoog op dat hij de politie inlichte!! En ik gebruikte toen het mailadres van m'n vader dus ze waren er vrijsnel achter wie de site gemaakt had... Heb 4 uur op het politiebureau gezeten en ben 3 dagen geschorst geweest!! excuses aangeboden aan die leraar maar mocht de rest van het jaar er niet meer in dus ik ben toen blijven zitten met als gevolg dat ik een andere school kon gaan zoeken omdat ik al eens was blijven zitten!!! Alleen maar om een suffe website... Die vriend van mij idem dito!! Beetje jammer allemaal maar ja, kom die leraar nog wel eens tegen en soms heb ik de neiging om nog wat tegen m te zeggen...
|
Waar zit je op school?
Misschien eens een bezoekje daar brengen hehehe ![]() Nee ff zonder gekheid ![]() Ik vind het persoonlijk een super actie ![]() Zoiets moet kunnen !!! Dat ze zooooo kinderachtig zijn op een mbo pff... Als iemand mij zoiets zou flikken zou ik er nog harder om lachen als degenen die het me flikten...ik pak ze toch wel 6x zo hard terug ![]() Echt kut beleidt op die school...pff...als het nou van een leraar ofzo was, alla, maar onder elkaar wat streken uithalen moet kunnen !
|
![]() |
In feite kan je een bezwaar indienen bij een gerechtshof, zij hebben geen wettelijk bewijs dat jij ook maar iets gedaan hebt, zelfs niet dat je de foto hebt ingescand. Je kan al hun argumenten weerleggen en zit daarom in een zeer goede positie. De school heeft jammer genoeg wel het recht om jou van lessen buiten te sluiten maar ook dit kan de rechter ongedaan maken. De school staat immers niet voor argumenten open, dan pak je het toch gewoon even hard aan? Waarom niet? Ik neem dus wel aan dat je terug wilt naar die school omdat je meeste vrienden daar in de klas zitten (I Guess), een nieuwe school rond dit tijdstip is ook een beetje lullig.
Veel suc6 met het bedenken van wat je nou gaat doen.
|
![]() |
|
|