Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-01-2003, 20:16
Petertje
Petertje is offline
ik heb al sinds mijn 13e wratten. eerst op mijn hand maar na een jaar zaten ze alop mijn andere hand. het is zelfs al zo ver dat ze nu op mn lip en in mn gezicht komen EN IN MN MOND!!!(ik heb iets van 20 wraatten in totaal) ik word er echt gestoord van. ik loop er nu dus al 3,5 jaar mee en er is ALLES algeprobeerd: acupunctuur, stikstof, electro gedoe, snijden, wartner en zelfs erop pissen (niet in mn gezicht natuurlijk maar had ik elders in dit forum gelezen)
nou kan ik alleen nog hopen dat ze vanzelf weg gaan... alleen nar 3,5 jaar begin ik toch te twijfelen.

Volgens de dermatoloog hoeft het niet bij alle wratten zo te zijn dat ze na een bep tijd weg gaan, ze kunnen ook voor heel je leven zijn nou toen ik dit te horen kreeg had ik echt een fuckgevoel want je word er wel op aangekeken. maar dit is toch wel nie echt zo? ik bedoel, ooit word er toch een antistof ontwikkeld?

nu ga ik steeds naar arts met stikstof maar dat moeten ze dus niet in mn mond doen. ow ja, ik weet nie of dat gaat helpen maar ik eet nu echt 10x zo gezond als eerst. misschien dat daardoor alles sneller gaat....

wie kan me hiermee helpen of zelfs de gouden tip geven?

p.s: homeopatisch nog nie geprobeerd, zal dit helpen?

alvast bedankt, P
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 20:27
piepkuiken
piepkuiken is offline
Citaat:
Petertje schreef:
ik heb al sinds mijn 13e wratten. eerst op mijn hand maar na een jaar zaten ze alop mijn andere hand. het is zelfs al zo ver dat ze nu op mn lip en in mn gezicht komen EN IN MN MOND!!!(ik heb iets van 20 wraatten in totaal) ik word er echt gestoord van. ik loop er nu dus al 3,5 jaar mee en er is ALLES algeprobeerd: acupunctuur, stikstof, electro gedoe, snijden, wartner en zelfs erop pissen (niet in mn gezicht natuurlijk maar had ik elders in dit forum gelezen)
nou kan ik alleen nog hopen dat ze vanzelf weg gaan... alleen nar 3,5 jaar begin ik toch te twijfelen.

Volgens de dermatoloog hoeft het niet bij alle wratten zo te zijn dat ze na een bep tijd weg gaan, ze kunnen ook voor heel je leven zijn nou toen ik dit te horen kreeg had ik echt een fuckgevoel want je word er wel op aangekeken. maar dit is toch wel nie echt zo? ik bedoel, ooit word er toch een antistof ontwikkeld?

nu ga ik steeds naar arts met stikstof maar dat moeten ze dus niet in mn mond doen. ow ja, ik weet nie of dat gaat helpen maar ik eet nu echt 10x zo gezond als eerst. misschien dat daardoor alles sneller gaat....

wie kan me hiermee helpen of zelfs de gouden tip geven?

p.s: homeopatisch nog nie geprobeerd, zal dit helpen?

alvast bedankt, P
ai , dat is wel pech hebben ,al die wratten, ik heb er ook soms last van maar dat is dan alleen op mijn voeten en da n ga ik naar de huisarts en dan bevriest die dat en een tijdje later word dat dan weggesneden (pijnlijk!)
volgens mij kan je er niet zoveel aan doen en dat homeopatisch gedoe werkt volgens mij al helemaal nie
Oud 16-01-2003, 21:15
ekki
ekki is offline
Je zou evt thuja kunnen proberen (homeopatisch), maar bij mij hielp dat idd ook niet. Misschien psychisch wel . Nouja, iedereen reageert daar natuurlijk anders op.
Oud 16-01-2003, 21:39
Petertje
Petertje is offline
ja dat schijnt ook te helpen omdat je imuum systeem zo gestimuleerd wordt. dat probeer ik ook al 3 jaar.....
Met citaat reageren
Oud 17-01-2003, 08:52
stout!
stout! is offline
Wat kut voor je . Het enige wat ik kan bedenken - het klinkt wel een beetje raar - ... toen ik jong was had ik weleens wat wratjes in mijn knieholtes en van mijn dokter moest ik daar toen bananenschillen op leggen . Het klinkt raar, maar dat hielp altijd heel goed. Een paar jaar geleden is mijn zus zo ook nog van een paar op haar voeten afgekomen en ook bij mijn oppaskindjes hielp het wel tegen wratjes. Die bananenschillen scheiden denk ik een bepaalde stof af ofzo..? Nou ik hoop dat het je een beetje helpt want ik kan me voorstellen dat je je vreselijk voelt als die wratten niet weggaan. Maar positief blijven denken hoor. Je vindt vast wel iets dat helpt.
Oud 17-01-2003, 09:18
damaetas
damaetas is offline
stinkende gouwe al geprobeerd? is een soort onkruid dat overal staat, met donkergeel sap. moet je een maand ofzo elke dag 2 keer op je wrat doen en dan is ze weg. maar hetis vergif dus in je mond zal het niet helpen.

*gaat plaatje zoeken*

Gebruik
Het verse en het gedroogde, bloeiende kruid, evenals het verse melksap.

Het melksap bevat enkele alkaloiden die gedeeltelijk verwant zijn aan opium-alkaloiden; verder een saponine. Stinkende gouwe werkt in het algemeen krampverminderend op de gladde musculatuur, speciaal op galblaas, maag en darm, echter prikkelend op de baarmoeder. Het sap verdrijft vaak wratten. Hoge dosis veroorzaakt vergiftiging.

Als thee (l-2 eetlepels vol met 1 1. water koken en laten trekken) om pijn te lenigen bij galblaasontstekingen, maagkramp en ook tegen astma-aanvallen (deze werking is onzeker). Vers melksap voor het aanstippen van wratten

Laatst gewijzigd op 17-01-2003 om 09:26.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2003, 14:43
Aardappeltje
Aardappeltje is offline
Ik vind het heel erg vervelend voor je, maar ik heb ze zelf gelukkig nooit gehad. Mijn zus heeft ze wel, en zij gebruikt wel een homeopathisch middel, en het werkt heel erg goed!! Het heet geloof ik Thuja druppels, van dr. Vogel. Je moet iedere dag 1 of 2 keer een druppel erop doen, en dan vallen ze er na een tijdje vanzelf af. Ik weet niet zeker of je het ook voor in je mond kan gebruiken, zal even op internet gaan zoeken... Sorry, ik kan er niets over vinden, maar ik zal het anders nog wel even vragen aan mijn zus...
Oud 17-01-2003, 14:44
Verwijderd
Citaat:
Aardappeltje schreef:
Ik vind het heel erg vervelend voor je, maar ik heb ze zelf gelukkig nooit gehad. Mijn zus heeft ze wel, en zij gebruikt wel een homeopathisch middel, en het werkt heel erg goed!! Het heet geloof ik Thuja druppels, van dr. Vogel. Je moet iedere dag 1 of 2 keer een druppel erop doen, en dan vallen ze er na een tijdje vanzelf af. Ik weet niet zeker of je het ook voor in je mond kan gebruiken, zal even op internet gaan zoeken... Sorry, ik kan er niets over vinden, maar ik zal het anders nog wel even vragen aan mijn zus...
Dat probeert hij al drie jaar...tenminste, dat was wat hij zei op ekki's post.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2003, 16:37
Shibby
Shibby is offline
Ik merkte vroeger dat als ik een wrat had en mn moeder zei dat we daarvoor naar de huisarts moesten om hm weg te laten halen... dat ie dan verdween. Is een paar keer gebeurd... Mijn moeder zei namelijk dat het niet zo fijn was, als ze die weghaalde met dat stikstof goedje. Dus wat ekki zegt... kan wel
Oud 17-01-2003, 16:48
Balance
Balance is offline
Ik heb er ook wat op m'n handen en vindt ze echt heel erg.

Ik durf amper m'n hand op tehouden als ik geld terugkrijg ofzo. Uit automatisme gaat tegenwoordig m'n andere hand al op, omdat iedereen kijkt of je één of andere ziekte heb als ze een wrat zien.
Ook langs m'n nagels heb ik wratjes. Echt irritant als je bijvoorbeeld op een foto iets aan wilt wijzen. Zien ze gelijk die wratjes en aangezien ik me er nogal voor schaam probeer ik het altijd te verbergen...

Stom, want zo veel mensen hebben ze, maar het is toch niet echt een smakelijk gezicht.

Ik heb overigens ook al Wartner, Formule W en de stikstof van de dokter geprobeerd... geen resultaat.
Oud 18-01-2003, 10:46
Verwijderd
nou , dit is mss wel een domme opmerking sorry dan

maar ik had ook eens een dikke vieze wrat op mijnknie enik schaamde mij daar ookvoor en ik had die zelfs ooit eens opmijn eigen deraf gekrabt-sneden (veelpijn en bloed) maar niets hielp en dan gingik op vakantie naar Kroatië en heb elke dag bijna heelde dag in de zee gezwommen en tegen het einde van de vakantie ( 10 dagen ) was ie weg !!!

maar mss kun je ook eens homeopathie doen ?
Met citaat reageren
Oud 18-01-2003, 11:38
Petertje
Petertje is offline
ja de zee helpt bij mij ook niet want ik heb heel de zomer in de zee gezeten. maar ik ben met stikstof te werk gegaan in mn mond.. tja, ze moeten weg en weg gaan ze. nu is het ver genezen en ik heb er flink op gedaan hoor (kun je overal kopen) maar een virus was volgens mij een eiwit die zich alleen kan vermenigvuldigen bij gastheercellen. maar in je bloed zit het ook... maar ik vraag me zo af of het wel wratten zijn.... ze zitten heel diep en ik heb gelezen dat wraaten nooit diep zitten, dus geen wortels hebben maar bij mij zitten ze best diep..
Met citaat reageren
Oud 18-01-2003, 13:01
Verwijderd
eey dat homeopatische geneesmiddel wel proberen!!
een vriend van mij had ook wratjes op zijn had, en hij heeft dat gebruikt, en ze vielen er vanzelf af...
maar ik weet niet of dit bij iedereen helpt...
hij had een fles met druppeltjes...
ik weetn iet hoe het heet, maarik zal het eens vragen..

kusjes silvie
Met citaat reageren
Oud 18-01-2003, 14:55
Breg
Breg is offline
Citaat:
linda85 schreef:
Ik heb er ook wat op m'n handen en vindt ze echt heel erg.

Ik durf amper m'n hand op tehouden als ik geld terugkrijg ofzo. Uit automatisme gaat tegenwoordig m'n andere hand al op, omdat iedereen kijkt of je één of andere ziekte heb als ze een wrat zien.
Ook langs m'n nagels heb ik wratjes. Echt irritant als je bijvoorbeeld op een foto iets aan wilt wijzen. Zien ze gelijk die wratjes en aangezien ik me er nogal voor schaam probeer ik het altijd te verbergen...

Dit had ik ook, prcies het zelfde, ook onder en langs mn nagels. Maar het vervelende was dat ik ze op allebei mn handen had en ik dus echt mn handen aan niemand meer durfde te laten zien. Ik heb ze toen aanlatenstippen bij de huisarts en een aantal gingen weg, maar een paar bleven zitten. Die bleven zitten zijn gelukkig na een paar weken toch vanzelf verdwenen.

En even helemaal ontopic:
wratten kunnen zich zeg maar ´uitzaaien`. Als je op je hand een wrat hebt en je raakt daarmee bijvoorbeeld je gezicht aan kun je dus ook een wart op je gezicht krijgen. Dit zei mijn huisarts tenminste.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2003, 17:22
Ertensoep
Ertensoep is offline
Ze zouden ook weg moeten gaan als je er een poosje met grotebonenschillen overheen wrijft (wel een poosje volhouden), bij mijn ingegroeide wrat onderop mijn voet hielp het niet (de stikstof behandeling ook niet trouwens) die wrat heb ik er toen maar uitgesneden (het ding deed toen toch al pijn, dus zo erg voelde ik dat eruit snijden niet).
Oud 19-01-2003, 21:56
Petertje
Petertje is offline
dat uitzaaien heb je vooral bij waterwratten d8 ik
Met citaat reageren
Oud 20-01-2003, 12:16
SuprSoulFighter
SuprSoulFighter is offline
TIP.
Deze is ook voor de mensen die last hebben van puistjes, drogehuid,irritatie en ...wratten ...gebruik "Calendulan", een zalf die je bij de drogist kan halen en eigenlijk voor schaafwonden en lichte snijwondjes is .Maar ook vermeldt staat als verdelger van huidirritatie,...dus ik probeerde het ook uit op mijn huid(is overgevoelig en snel droog) en wow dat spul is echt super, het is nu echt soepel en zacht en de "rode vlekjes" zijn aan het verliezen(HAHA). Als je van plan bent het aan te schaffen koop hem van het merk VSM. Goed spul
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten