Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-01-2003, 20:30
Laudate Dominum
Laudate Dominum is offline
Hallo Mensen,

Ik schrijf deze topic, omdat ik me iets afvraag.
Zijn er nog jonge mensen met een passie voor oude muziek?
Ik merk dat mijn leeftijdgenoten steeds vaker geneigd zijn dit soort muziek af te keuren? Aangeleerd of?
Kortom, ik zou graag jullie mening hierover horen!
Oud 19-01-2003, 20:34
]{ing
]{ing is offline
ik keur het zeker niet af, maar dat komt waarschijnlijk ook omdat ik veel klassiek hoor..

maar passie voor klassieke muziek heb ik niet, ik zie mezelf nog niet vrijwillig een cd opzetten iig
Met citaat reageren
Oud 19-01-2003, 20:38
The Chameleon
The Chameleon is offline
*steekt vinger op*

Ik studeer Compositie aan het Brabants conservatorium Tilburg, dus dan moet je eigenlijk al een aangeboren afwijking richting klassieke muziek hebben

Mijn voorkeur gaat richting de Romantiek, en de twintigste eeuw. (Rachmaninov, Ravel, Debussy en Fauré zijn grote favorieten )
Met citaat reageren
Oud 19-01-2003, 20:45
Gaia
Gaia is offline
Het ligt er helemaal aan wat voor klassiek. Het ene vind ik geweldig en het andere zet ik niet graag op. Orff bijvoorbeeld vind ik bijzonder goed en ik luister ook graag gregoriaans......

Het valt mij ook op, dat zoveel "jongeren" zeggen dat ze klassiek niet mooi vinden. Maar ik denk ook dat het wordt gezien als...dom ofzo. In ieder geval merk ik ook hoeveel klassiek er in moderne nummers zit. Heel vaak zijn de mooiste remixen juist degene die met klassiek gemixt zijn....en daar zijn velen het (volgens mij) met me eens.....misschien luisteren ze gewoon niet goed genoeg ofzo.....nemen ze niet de moeite het te leren kennen.........
Oud 19-01-2003, 20:48
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Ik ga niet zomaar uit mezelf klassieke muziek opleggen, maar ik heb er absoluut geen problemen mee...hoewel, klassiek is ruim : van die lichtvoetige nietszeggende klassieke muziek met veel dwarsfluiten vind ik saai, maar van die barok enzo vind ik wel koel

van moderne klassieke muziek heb ik nooit gehouden: veel te veel pling pieeeet poink boink, heb er geen voeling mee...
Met citaat reageren
Oud 19-01-2003, 21:00
The Chameleon
The Chameleon is offline
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef:
van die lichtvoetige nietszeggende klassieke muziek met veel dwarsfluiten vind ik saai, maar van die barok enzo vind ik wel koel
lichtvoetige nietszeggende muziek met dwarsfluiten komt voornamelijk uit de barok
Met citaat reageren
Oud 19-01-2003, 21:02
NERD
NERD is offline
Citaat:
The Chameleon schreef:
Mijn voorkeur gaat richting de Romantiek, en de twintigste eeuw. (Rachmaninov, Ravel, Debussy en Fauré zijn grote favorieten )
Debussy behoort ook tot mijn favorieten . Van Faure ken ik eigenlijk alleen zijn Reqiem (die heeft mijn moeder ooit eens een keertje gezongen) en van Ravel alleen de Bolereo (ik weet het, erg cliche...). Andere favorieten: Grieg, Wagner, Bach, Tchaikovsky en Dvorák.

En af en toe luister ik ook naar minimalistische en avantgardistische componisten zoals John Cage, La Monte Young, Terry Riley, Steve Reich en Philip Glass.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2003, 21:25
J-roen
J-roen is offline
ik heb twee lp's van beethoven.
ik moet me er nog wat meer in verdiepen.
Oud 19-01-2003, 21:27
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
The Chameleon schreef:
lichtvoetige nietszeggende muziek met dwarsfluiten komt voornamelijk uit de barok
euhm ik dacht het niet hoor
Met citaat reageren
Oud 19-01-2003, 21:34
The Chameleon
The Chameleon is offline
Citaat:
NERD schreef:
Debussy behoort ook tot mijn favorieten . Van Faure ken ik eigenlijk alleen zijn Reqiem (die heeft mijn moeder ooit eens een keertje gezongen) en van Ravel alleen de Bolereo (ik weet het, erg cliche...). Andere favorieten: Grieg, Wagner, Bach, Tchaikovsky en Dvorák.

En af en toe luister ik ook naar minimalistische en avantgardistische componisten zoals John Cage, La Monte Young, Terry Riley, Steve Reich en Philip Glass.
Die avantgarde vind ik ook errug interresant... ik krijg les van een avant-garde componist, nl. Willem Jeths. Cage is briljant ( 4'33'' is een persoonlijke favoriet ). Je zou La Valse eens moeten luisteren (van Maurice Ravel). Dvorák is ook ergmooi, zijn symfonie van de nieuwe wereld is werkelijk fantastisch

Ken je het derde pianoconcert van Rachmaninov? (als je de film shine hebt gezien iig wel, maar je zou het eens helemaal moeten luisteren, dan krijg je een heel ander beeld dan uit de film)
Met citaat reageren
Oud 19-01-2003, 21:34
The Chameleon
The Chameleon is offline
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef:
euhm ik dacht het niet hoor
waar haal je die muziek dan nog meer vandaan?
Met citaat reageren
Oud 19-01-2003, 21:37
Tsasil
Tsasil is offline
Ik heb me er nooit echt in verdiept, maar ik heb wat CDtjes van Beethoven, Orff en Wagner liggen die ik af en toe opzet.

Ik moet me er trouwens echt wat meer in verdiepen, want elke keer vind ik het weer geweldig.
Oud 19-01-2003, 22:02
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
Rachmaninov, Bach, Wagner & Tchaikovsky zijn mijn favorieten alhoewel ik ook net als anderen hier het niet uit eigen beweging gauw zou opzetten. Het is fantastische muziek maar op de een of andere manier ben ik er maar zelden voor in de stemming.
Reageren

Regels voor berichten