Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
ahh ik heb dat een tijdje heel vaak gehad...werd ik helemaal overstressed wakker...
ik heb trouwens ook een keer gedroomt dat ik van een hoge hoogte ( ![]() |
![]() |
|
Ik heb wel eens een tijdje gedroomd dat ik dood ging, de ene keer werd ik gewurgd, de andere keer pleegde ik zelfmoord etcetera. Ik woon op een eiland, en ik moest in die tijd naar een school aan de wal en bij andere mensen in de kost. (het gaat hier maar tot mavo) Ik denk dat die angst voor de nieuwe school en dat kostgezin te zien was in die dromen.
|
![]() |
De dood staat meteen ook voor een nieuw begin.
Zo betekend de dood in het tarot spel dat je voor veranderingen komt te staan of een nieuwe levensfase aanbreekt. Dit is met dromen precies zo. Het is dus helemaal niet ergs maar juist iets positiefs. Er komen veranderingen aan en je laat je oude patronen en gedachtes los. |
![]() |
||
Citaat:
Is het misschien -mogelijk- dat je pas de dag daarop bedacht wat die droom inhield? Dromen worden namelijk slecht of niet opgeslagen... maar laten zich buitengewoon goed aanvullen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Het ene leven liep wat prettiger af de ander. de laatste tijd droom ik meer over mensen in mijn omgeving die dood gaan. *genoeg over zichzelf gelult* huh ik heb net een hele preek gehouden over dat ik niet kan weten wat iemand anders zijn droom betekent maar hier moet ik even een gok doen: Jij vind dat je goed bezig bent, je hebt succes etc. even later twijfel je aan je eigen mogelijkheden en verraad iemand je. (het zwaard in de rug) |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Maar zeker bij deze prestigezaken is iedereen in staat tot wat verzinnen. Toch ga ik daar niet van uit, ik ga er van uit dat hij het onderbewust heeft bedacht, niet al te lang na de vuurwerkramp. Zo zijn je herinneringen bijvoorbeeld voor 99% zelf bedacht. Je onthoudt bits & pieces, alle bits & pieces zijn ook al je eigen interpretatie. En als je je iets herinnert duurt dat zo lang (als ze volledig opgeslagen zijn kan je ze spontaan oproepen) omdat je alles ertussen weer moet invullen (onderbewust). Heb je nooit dat je pas een paar jaar later als je op dezelfde plek je wat details van de omgeving weer herinnert? ik in ieder geval eens. Later ontdekte ik echter dat die dingen die ik had toegevoegd dat jaar daarvoor pas waren gebouwd ![]()
|
Ik had vroeger een soort ingebeelde fantasiewereld, waar ik me in terugtrok als ik me slecht voelde, of als ik me verveelde. Het was een soort avonturen beleven met Lego, maar dan zonder de tastbare Lego, als je begrijpt wat ik bedoel.
Op een gegeven moment, toen het echt slecht met me ging, ging ik ook vaak dood in die wereld. Dat is best wel vervelend, omdat je eigenlijk toch zelf alles onder controle zou moeten hebben. Sindsdien heb ik er dan ook wat meer afstand van genomen.
|
hmmm
raar tegen mij zeiden ze altijd dat als je doodging in je droom dat je dan ook in het echt dood ging. en dat dus niemand droomt over doodgaan want dan kunnen ze het niet meer navertellen kweet dus nu bij deze dat het niet waar is
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Het kan volgens mij gebeuren (heb het uit een psychologie blad (75% kans) OF een onbetrouwbare bron (25% kans), not sure anymore
![]() Zelf heb ik dit 2 keer meegemaakt. 1 keer zat ik vast in een zwembad boven zo'n bubbelaar en verdronk daar. (met hijg wakker). En een andere keer werd ik geramd door de USS Voyager (nee, ik droom niet super-realistisch). Ik werd ook wakker met licht luchtgebrek (= hijg). (voor alle flapdrollen die denken aan lichamelijk klachten: ik heb geen astma ofzoiets)
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
volgens mijn 10000 dromen encyclopedie:
doodgaan: 1.dromen dat we worden gedood is een aanwijzing dat de dromer onder invloed van iets komt - meestal van buitenaf - dat maakt dat hijzelf of een aspect van zijn persoonlijkheid in het dagelijks leven niet meer effectief is. 2. Doden is een extreem antwoord op een probleem. He is zon definitieve daad dat het in dromen vaak iets zegt van de behoefte aan geweld die de dromer met name tegen zichzelf waarneemt. Misschien kan het probleem alleen maar worden opgelost door een deel van zichzelf 'te doden' In dit geval valt niet te ontkomen aan het potentieel van geweld, hoewel de impuls uiteindelijk niet juist hoeft blijken te zijn. 3. Hier wordt een spirituele slachting uitgebeeld en derhalve een offer. De dromer dient zich ervan bewust te worden dat wat hij waardig acht verdere voeding nodig heeft opdat het niet wrodt prijsgegeven. Zwaard: 1. In dromen wijst een zwaard altijd op een machtswapen. Mogelijk beschikken we over het vermogen kracht te scheppen en door onze overtuigingen energie op een goede manier aan te wenden. 2. Het zwaard symboliseert gerechtigheid en moed evenals kracht. Als in een droom een beeld van een zwaard verschijnt, is dat een aanwijzing dat er iets van de strijder in ons leeft en dat we bereid zijn te vechten voor onze overtuigingne. 3. In spirituele zin staat een zwaard voor de kracht van gezag en bescherming als we in dromen een zwaard krijgen, wil dat zeggen dat we heilige bescherming genieten. we zijn in staat onze eigen beslissingen te nemen. Wapens: 1.Dromen over wapens wuijzen meestal op ons verlangen iemand of iets te kwetsen. we hebben onze agressie ingeslikt en het is acceptabeler te dromen over wapens en ze tegen mensen te gebruiken, dan dergelijke omstandigheden in het dagelijks leven te moeten hanteren. Afhandkelijk van het wapen dat we gebruiken, kunnen we een tamelijk goed idee krijgen van wat het ware probleem in het waakleven zelf is. Een zwaard heeft meer daan 1 betekenis. Vanwege zijn gevest -dat de vorm van een kruis heeft- staat het vaak voor een overtuiging die op een krachtige manier wordt beleefd. het kan eveneens worden gebruikt om spiritele kracht uit te beelden, een mogelijkheid te scheppen om het overbodige op een krachtigere mnier te verwijderen dan met een mes. 2. Als er een wapen tegen ons wordt gebruikt, betekent het dat we moeten kijken naar wat ons eigen aandeel is in de agressie van de mensen om ons heen. |het is omgelijk dat we iets hebben gedan om de ander overstuur te maken wat tot agressie leidt. of het kan zijn dat we onszelf in een positie hebben gemanoeuvreerd waarin we het slachtoffer van de omstandigheden worden. Wampen worden gebruikt omt e besschermen en te verdedigen. Vroeer bestonden er veel rituelen die te maken hadden met de page die ridder werd en de overgang maakte van de drager van wapens naar de gebruiker ervan. 3.Diverse wapens kunnen een wisselende mate van spirituele kracht veronderstellen. De dromer moet deze kracht met gepaste voorzichtigheid toepassen. nou hopelijk heb je er wat aan (al dat typwerk..poeh)
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Zie voor doodgaan in dromen:
http://www.geocities.com/pe100nl/dood_in_dromen_1.html Komt ongeveer op hetzelfde neer als in het bericht van Nar'Hyarmen staat, maar staat er wat simpeler. |
![]() |
|
als ik dood ga in mijn droom begint die droom na een bepaald punt weer opnieuw (net als een retry in een spel
![]() en ik ben ook nooit bang voor de dood heb ik gemerkt, zelfs niet als ik aan het randje van een afgrond hang ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Maar ik kan het me pas herinderen als het gebeurd, op dat moment weet ik precies wat er gaat gebeuren. Of hoe mensen/dieren gaan reageren. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik word meestal wakker net op het moment voor dat ik dood ga. Als ze bijvoorbeeld m'n hersens willen inslaan met een stuk hout ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
uhm... ik heb een keer gedroomd dat ik in een gevecht terecht kwam waar wapens in werden gebruikt... niet zo bijzonder aangezien dat tegenwoordig dagelijks gebeurt.. maar die wapens spoten gif.. dus ik viel opde grond en werd langzaam op gegeten door het gif.. heeeeeeel eng was dat...
Ik heb zo'n verklarings boek liggen thuis.. vaak klopt de uitkomst wel.. maar ik denk toch dat je zoiets stap stap moet vertellen aan een 'deskundige' |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ik heb afgelopen avond gedroomd dat mn broer doodging...
Ik werd wakker met allemaal tranen in mn ogen...en mn t-shirtmouwen waren nat van de tranen ![]() ![]()
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Wat heb je vandaag gedroomd? Verwijderd | 500 | 26-02-2011 13:10 | |
Psychologie |
Het missen van liefde en daardoor depressief. Kevin v L. | 91 | 20-11-2005 12:07 | |
Psychologie |
Angst om te slapen Verwijderd | 6 | 17-06-2005 21:44 | |
Psychologie |
Lucht je hart topic #8 Verwijderd | 500 | 16-07-2004 18:56 | |
De Kantine |
Dromen? Dminor | 53 | 16-02-2003 20:47 | |
Verhalen & Gedichten |
doodgaan oliebol1986 | 1 | 25-08-2001 09:27 |