Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-05-2001, 15:03
Preaper
Preaper is offline
Dat doe ik heel vaak. En het is echt raar. Ik droom meestal best wel kewl, b.v. een zwaardgevecht, ik hak zijn armen eraf, kop eraf, en dan de volgende( ). Opeens voel ik me zwak, en val ik op de grond. Dan merk ik dat ik in mijn rug ben gestoken. Dan zie ik boven me een bloederig zwaard, en dan ben ik dus dood. En dan is mijn droom over. Alles is dan gewoon zwart, totdat ik wakker wordt. Echt wazig

Dromen jullie weleens over doodgaan?

P.s. Het is niet altijd zo cool. Soms is het een ongeluk, en ben ik de hele dag een beetje wazig en afwezig(na de droom, als ik wakker ben he ).
Oud 31-05-2001, 15:44
DUNKS
DUNKS is offline
ja ik heb wel is een droom dat ik in een fabriek zit met allemaal TNT om me heen en met een aan luchifer in me hand en dan steek ik het aan en dan maak ik het weer uit rcht heel vaag maar meestal op het laats laatik het dan afgaan heel raar en deze droom heb ik nu al een week en steeds het zelfde
misschien weet iemand wat het betekend?????????????
Oud 31-05-2001, 15:50
Preaper
Preaper is offline
Ehmz.... Ik weet niet of ik dit serieus moet nemen, maar ik zal het doen.

Heb je vaker de drang om jezelf pijn te doen(snijden ofzo)? Dan kan ik me goed voorstellen als je zoiets droomt.
Oud 31-05-2001, 18:16
Devision Bell
Devision Bell is offline
Heb ik ook weleens..

Meestal van heel hoog naar beneden vallen in je droom..
En het mooiste is dat het ook nogeens een KICK geeft ook!
Oud 31-05-2001, 18:36
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Ik liep in de hal van SE Fireworks toen het vuurwerk ontplofte.
In mijn droom.
De dag voordat het gebeurde.
Oud 31-05-2001, 18:37
Preaper
Preaper is offline
Citaat:
Sherwin schreef:
Heb ik ook weleens..

Meestal van heel hoog naar beneden vallen in je droom..
En het mooiste is dat het ook nogeens een KICK geeft ook!
Ja he .
Oud 31-05-2001, 22:26
Saraļ_h
Saraļ_h is offline
dromen dat je doogaat
moet je symbolisch doen
het kind in jezelf gaat dood
je wordt volwassen
puberteit
Oud 01-06-2001, 14:25
knuffeltje_83
knuffeltje_83 is offline
Haai haaai ik wil niet lullig doen ofzo hoor maar er is ook al een topic over dit onderwerp namelijk moord

-xxx-
Oud 01-06-2001, 16:25
Preaper
Preaper is offline
Citaat:
knuffeltje_83 schreef:
Haai haaai ik wil niet lullig doen ofzo hoor maar er is ook al een topic over dit onderwerp namelijk moord

-xxx-
Mensen die niet lullig proberen te doen... worden welles vermoord Muwhahaha Da iets voor die topic

Geintje
Oud 02-06-2001, 18:58
Vile
Vile is offline
ahh ik heb dat een tijdje heel vaak gehad...werd ik helemaal overstressed wakker...

ik heb trouwens ook een keer gedroomt dat ik van een hoge hoogte ( ) viel en in slowmotion naar beneden donderde zegmaar.... ik was helemaal rustig, zova, relaxed ik ga dood...heeeel vaag, maar wel supercool
Oud 02-06-2001, 19:34
auxx
auxx is offline
Misschien wel iets van een vorig leven?
Oud 24-12-2002, 17:01
Kleine A*
Kleine A* is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
In mijn droom.
je bent helderziend
Oud 24-12-2002, 18:26
Yamyam
Yamyam is offline
Ik heb wel vaker gedroomd dat ik doodging, maar dat ging wel telkens verschillend, maar wat t is IK WEET HET NIET; was ook de rest van de dag superwazig.
Oud 25-12-2002, 09:19
lady of the dark
lady of the dark is offline
Ik heb wel eens een tijdje gedroomd dat ik dood ging, de ene keer werd ik gewurgd, de andere keer pleegde ik zelfmoord etcetera. Ik woon op een eiland, en ik moest in die tijd naar een school aan de wal en bij andere mensen in de kost. (het gaat hier maar tot mavo) Ik denk dat die angst voor de nieuwe school en dat kostgezin te zien was in die dromen.
Oud 25-12-2002, 11:07
Fade of Light
Fade of Light is offline
dromen zijn een gewaarwording van het onbewuste verlangen. Ze zijn fijn om je niet wakker te houden (aldus S.Freud)
Oud 25-12-2002, 11:27
kitana
kitana is offline
De dood staat meteen ook voor een nieuw begin.
Zo betekend de dood in het tarot spel dat je voor
veranderingen komt te staan of een nieuwe
levensfase aanbreekt. Dit is met dromen precies zo.
Het is dus helemaal niet ergs maar juist iets positiefs.
Er komen veranderingen aan en je laat je oude
patronen en gedachtes los.
Oud 25-12-2002, 13:02
Snakeboy
Snakeboy is offline
Ja ik doe ook aan tarot,
Dat wil dus misschien zeggen dat er dus een nieuw begin is voor je.
Want dromen kunnen soms visioenen zijn.
Oud 25-12-2002, 19:03
Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
In mijn droom.
Right...

Is het misschien -mogelijk- dat je pas de dag daarop bedacht wat die droom inhield? Dromen worden namelijk slecht of niet opgeslagen... maar laten zich buitengewoon goed aanvullen.
Oud 25-12-2002, 19:11
Verwijderd
Citaat:
Preaper schreef:

Dromen jullie weleens over doodgaan?

Vroeger bijna elke nacht
Het ene leven liep wat prettiger af de ander.
de laatste tijd droom ik meer over mensen in mijn omgeving die dood gaan. *genoeg over zichzelf gelult*

huh ik heb net een hele preek gehouden over dat ik niet kan weten wat iemand anders zijn droom betekent maar hier moet ik even een gok doen:

Jij vind dat je goed bezig bent, je hebt succes etc.
even later twijfel je aan je eigen mogelijkheden en verraad iemand je. (het zwaard in de rug)
Oud 25-12-2002, 19:32
RoSaLiNi
RoSaLiNi is offline
(roos)

Citaat:
Fleet Admiral schreef:
In mijn droom.
Sjongejongejongejonge.. Alleen al het gebruik van enters geeft aan hoe graag je dat ons wel niet wilt vertellen...
Oud 26-12-2002, 10:01
lady of the dark
lady of the dark is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:
Right...

Is het misschien -mogelijk- dat je pas de dag daarop bedacht wat die droom inhield? Dromen worden namelijk slecht of niet opgeslagen... maar laten zich buitengewoon goed aanvullen.
Fleet Admiral is best een serieuze jongen hoor, hij komt hier al jaren en ik heb hem over dit soort dingen nog nooit grappen zien maken. Ik denk niet dat hij dit verzint.
Oud 26-12-2002, 19:33
Rerisen Phoenix
Citaat:
lady of the dark schreef:
Fleet Admiral is best een serieuze jongen hoor, hij komt hier al jaren en ik heb hem over dit soort dingen nog nooit grappen zien maken. Ik denk niet dat hij dit verzint.
Ik ken hem een beetje.
Maar zeker bij deze prestigezaken is iedereen in staat tot wat verzinnen. Toch ga ik daar niet van uit, ik ga er van uit dat hij het onderbewust heeft bedacht, niet al te lang na de vuurwerkramp.

Zo zijn je herinneringen bijvoorbeeld voor 99% zelf bedacht. Je onthoudt bits & pieces, alle bits & pieces zijn ook al je eigen interpretatie. En als je je iets herinnert duurt dat zo lang (als ze volledig opgeslagen zijn kan je ze spontaan oproepen) omdat je alles ertussen weer moet invullen (onderbewust). Heb je nooit dat je pas een paar jaar later als je op dezelfde plek je wat details van de omgeving weer herinnert?

ik in ieder geval eens. Later ontdekte ik echter dat die dingen die ik had toegevoegd dat jaar daarvoor pas waren gebouwd - terwijl ik al bijna zou zweren dat ik ze de eerste keer had gezien.
Oud 26-12-2002, 20:36
Verwijderd
Mh, ik heb laatst voor ongeveer het eerst in mijn leven gedroomd dat ik doodging... Echt heel vreemd, deed niet pijn ofzo, werd opeens een geest die zich overal mee bemoeide? Heh. Maargoed, ik droom altijd vreemd.
Oud 27-12-2002, 18:49
Tio
Tio is offline
Ik had vroeger een soort ingebeelde fantasiewereld, waar ik me in terugtrok als ik me slecht voelde, of als ik me verveelde. Het was een soort avonturen beleven met Lego, maar dan zonder de tastbare Lego, als je begrijpt wat ik bedoel.
Op een gegeven moment, toen het echt slecht met me ging, ging ik ook vaak dood in die wereld. Dat is best wel vervelend, omdat je eigenlijk toch zelf alles onder controle zou moeten hebben. Sindsdien heb ik er dan ook wat meer afstand van genomen.
Oud 27-12-2002, 19:38
very drunk driver
very drunk driver is offline
hmmm
raar tegen mij zeiden ze altijd dat als je doodging in je droom dat je dan ook in het echt dood ging. en dat dus niemand droomt over doodgaan want dan kunnen ze het niet meer navertellen

kweet dus nu bij deze dat het niet waar is
Oud 27-12-2002, 19:39
Verwijderd
Citaat:
verydrunkdriver schreef:
hmmm
raar tegen mij zeiden ze altijd dat als je doodging in je droom dat je dan ook in het echt dood ging. en dat dus niemand droomt over doodgaan want dan kunnen ze het niet meer navertellen

Dat dus niet, er zijn zoveel mensen die dromen dat ze doodgaan, dan gebeurt het ook niet echt.
Oud 27-12-2002, 22:06
Rerisen Phoenix
Het kan volgens mij gebeuren (heb het uit een psychologie blad (75% kans) OF een onbetrouwbare bron (25% kans), not sure anymore ). Dat als je dood gaat in je droom je daardoor ook stopt met ademhalen. Je gaat hier echter niet dood aan want bij 'problemen' word je gewekt om ze op te lossen. Resultaat je ademt meteen verder, beginnend met een grote hijg.

Zelf heb ik dit 2 keer meegemaakt. 1 keer zat ik vast in een zwembad boven zo'n bubbelaar en verdronk daar. (met hijg wakker). En een andere keer werd ik geramd door de USS Voyager (nee, ik droom niet super-realistisch). Ik werd ook wakker met licht luchtgebrek (= hijg).

(voor alle flapdrollen die denken aan lichamelijk klachten: ik heb geen astma ofzoiets)
Oud 28-12-2002, 00:36
Verwijderd
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:
Het kan volgens mij gebeuren (heb het uit een psychologie blad (75% kans) OF een onbetrouwbare bron (25% kans), not sure anymore ). Dat als je dood gaat in je droom je daardoor ook stopt met ademhalen. Je gaat hier echter niet dood aan want bij 'problemen' word je gewekt om ze op te lossen. Resultaat je ademt meteen verder, beginnend met een grote hijg.

Zelf heb ik dit 2 keer meegemaakt. 1 keer zat ik vast in een zwembad boven zo'n bubbelaar en verdronk daar. (met hijg wakker). En een andere keer werd ik geramd door de USS Voyager (nee, ik droom niet super-realistisch). Ik werd ook wakker met licht luchtgebrek (= hijg).

(voor alle flapdrollen die denken aan lichamelijk klachten: ik heb geen astma ofzoiets)
Mh, dat heb ik ook wel es gehad, met zo'n hijg... maar dan ging ik niet dood ofzo, dan viel ik gewoon oid...
Oud 01-01-2003, 22:54
The Chameleon
The Chameleon is offline
Dood als thema in een droom hoeft niet altijd letterlijk te worden opgevat, meestal staat het voor vernieuwing, een nieuwe weg in slaan. verandering. Herken je dat misschien?
Oud 03-01-2003, 19:32
Nar'Hyarmen
Nar'Hyarmen is offline
volgens mijn 10000 dromen encyclopedie:

doodgaan:
1.dromen dat we worden gedood is een aanwijzing dat de dromer onder invloed van iets komt - meestal van buitenaf - dat maakt dat hijzelf of een aspect van zijn persoonlijkheid in het dagelijks leven niet meer effectief is.
2. Doden is een extreem antwoord op een probleem. He is zon definitieve daad dat het in dromen vaak iets zegt van de behoefte aan geweld die de dromer met name tegen zichzelf waarneemt. Misschien kan het probleem alleen maar worden opgelost door een deel van zichzelf 'te doden' In dit geval valt niet te ontkomen aan het potentieel van geweld, hoewel de impuls uiteindelijk niet juist hoeft blijken te zijn.
3. Hier wordt een spirituele slachting uitgebeeld en derhalve een offer. De dromer dient zich ervan bewust te worden dat wat hij waardig acht verdere voeding nodig heeft opdat het niet wrodt prijsgegeven.

Zwaard:
1. In dromen wijst een zwaard altijd op een machtswapen. Mogelijk beschikken we over het vermogen kracht te scheppen en door onze overtuigingen energie op een goede manier aan te wenden.
2. Het zwaard symboliseert gerechtigheid en moed evenals kracht. Als in een droom een beeld van een zwaard verschijnt, is dat een aanwijzing dat er iets van de strijder in ons leeft en dat we bereid zijn te vechten voor onze overtuigingne.
3. In spirituele zin staat een zwaard voor de kracht van gezag en bescherming als we in dromen een zwaard krijgen, wil dat zeggen dat we heilige bescherming genieten. we zijn in staat onze eigen beslissingen te nemen.

Wapens:
1.Dromen over wapens wuijzen meestal op ons verlangen iemand of iets te kwetsen. we hebben onze agressie ingeslikt en het is acceptabeler te dromen over wapens en ze tegen mensen te gebruiken, dan dergelijke omstandigheden in het dagelijks leven te moeten hanteren. Afhandkelijk van het wapen dat we gebruiken, kunnen we een tamelijk goed idee krijgen van wat het ware probleem in het waakleven zelf is.

Een zwaard heeft meer daan 1 betekenis. Vanwege zijn gevest -dat de vorm van een kruis heeft- staat het vaak voor een overtuiging die op een krachtige manier wordt beleefd. het kan eveneens worden gebruikt om spiritele kracht uit te beelden, een mogelijkheid te scheppen om het overbodige op een krachtigere mnier te verwijderen dan met een mes.

2. Als er een wapen tegen ons wordt gebruikt, betekent het dat we moeten kijken naar wat ons eigen aandeel is in de agressie van de mensen om ons heen. |het is omgelijk dat we iets hebben gedan om de ander overstuur te maken wat tot agressie leidt. of het kan zijn dat we onszelf in een positie hebben gemanoeuvreerd waarin we het slachtoffer van de omstandigheden worden. Wampen worden gebruikt omt e besschermen en te verdedigen. Vroeer bestonden er veel rituelen die te maken hadden met de page die ridder werd en de overgang maakte van de drager van wapens naar de gebruiker ervan.
3.Diverse wapens kunnen een wisselende mate van spirituele kracht veronderstellen. De dromer moet deze kracht met gepaste voorzichtigheid toepassen.

nou hopelijk heb je er wat aan (al dat typwerk..poeh)
Oud 03-01-2003, 22:01
Verwijderd
Citaat:
nirvana_girl schreef:
dromen dat je doogaat
moet je symbolisch doen
het kind in jezelf gaat dood
je wordt volwassen
puberteit
jezus dit wou ik echt letterlijk typen, maar toen ik het gepost had zag ik dat dit er letterlijk stond (nirvana_girl=me). .een half jaar geleden al!! argh weird.
Oud 22-01-2003, 04:35
pe
pe is offline
Zie voor doodgaan in dromen:

http://www.geocities.com/pe100nl/dood_in_dromen_1.html

Komt ongeveer op hetzelfde neer als in het bericht van Nar'Hyarmen staat, maar staat er wat simpeler.
Oud 22-01-2003, 10:28
Big Brother
Big Brother is offline
als ik dood ga in mijn droom begint die droom na een bepaald punt weer opnieuw (net als een retry in een spel ) of er gebeurd helemaal niets en sta ik als een messiah op en mep die persoon die tot mijn dood heeft geleid
en ik ben ook nooit bang voor de dood heb ik gemerkt, zelfs niet als ik aan het randje van een afgrond hang
Oud 22-01-2003, 13:50
Nar'Hyarmen
Nar'Hyarmen is offline
Citaat:
pe schreef:

Komt ongeveer op hetzelfde neer als in het bericht van Nar'Hyarmen staat, maar staat er wat simpeler.
hey pe! ben je weer terug??!!! *joepie*
Oud 22-01-2003, 19:18
Rerisen Phoenix
Citaat:
pe schreef:

hey pe! ben je weer terug??!!! *fuckzooi*
Oud 23-01-2003, 11:57
Nar'Hyarmen
Nar'Hyarmen is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:
ow? haha nou ja...
Oud 23-01-2003, 12:17
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:
En ook zo lekker vriendelijk....
Oud 23-01-2003, 15:54
Reddingswerker
Reddingswerker is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
In mijn droom.
Dat heb ik ook wel eens.
Maar ik kan het me pas herinderen als het gebeurd, op dat moment weet ik precies wat er gaat gebeuren. Of hoe mensen/dieren gaan reageren.
Oud 23-01-2003, 20:45
Nefiāth
Nefiāth is offline
Citaat:
Nar'Hyarmen schreef:
volgens mijn 10000 dromen encyclopedie:

doodgaan:
1.dromen dat we worden gedood is een aanwijzing dat de dromer onder invloed van iets komt - meestal van buitenaf - dat maakt dat hijzelf of een aspect van zijn persoonlijkheid in het dagelijks leven niet meer effectief is.
2. Doden is een extreem antwoord op een probleem. He is zon definitieve daad dat het in dromen vaak iets zegt van de behoefte aan geweld die de dromer met name tegen zichzelf waarneemt. Misschien kan het probleem alleen maar worden opgelost door een deel van zichzelf 'te doden' In dit geval valt niet te ontkomen aan het potentieel van geweld, hoewel de impuls uiteindelijk niet juist hoeft blijken te zijn.
3. Hier wordt een spirituele slachting uitgebeeld en derhalve een offer. De dromer dient zich ervan bewust te worden dat wat hij waardig acht verdere voeding nodig heeft opdat het niet wrodt prijsgegeven.

Zwaard:
1. In dromen wijst een zwaard altijd op een machtswapen. Mogelijk beschikken we over het vermogen kracht te scheppen en door onze overtuigingen energie op een goede manier aan te wenden.
2. Het zwaard symboliseert gerechtigheid en moed evenals kracht. Als in een droom een beeld van een zwaard verschijnt, is dat een aanwijzing dat er iets van de strijder in ons leeft en dat we bereid zijn te vechten voor onze overtuigingne.
3. In spirituele zin staat een zwaard voor de kracht van gezag en bescherming als we in dromen een zwaard krijgen, wil dat zeggen dat we heilige bescherming genieten. we zijn in staat onze eigen beslissingen te nemen.

Wapens:
1.Dromen over wapens wuijzen meestal op ons verlangen iemand of iets te kwetsen. we hebben onze agressie ingeslikt en het is acceptabeler te dromen over wapens en ze tegen mensen te gebruiken, dan dergelijke omstandigheden in het dagelijks leven te moeten hanteren. Afhandkelijk van het wapen dat we gebruiken, kunnen we een tamelijk goed idee krijgen van wat het ware probleem in het waakleven zelf is.

Een zwaard heeft meer daan 1 betekenis. Vanwege zijn gevest -dat de vorm van een kruis heeft- staat het vaak voor een overtuiging die op een krachtige manier wordt beleefd. het kan eveneens worden gebruikt om spiritele kracht uit te beelden, een mogelijkheid te scheppen om het overbodige op een krachtigere mnier te verwijderen dan met een mes.

2. Als er een wapen tegen ons wordt gebruikt, betekent het dat we moeten kijken naar wat ons eigen aandeel is in de agressie van de mensen om ons heen. |het is omgelijk dat we iets hebben gedan om de ander overstuur te maken wat tot agressie leidt. of het kan zijn dat we onszelf in een positie hebben gemanoeuvreerd waarin we het slachtoffer van de omstandigheden worden. Wampen worden gebruikt omt e besschermen en te verdedigen. Vroeer bestonden er veel rituelen die te maken hadden met de page die ridder werd en de overgang maakte van de drager van wapens naar de gebruiker ervan.
3.Diverse wapens kunnen een wisselende mate van spirituele kracht veronderstellen. De dromer moet deze kracht met gepaste voorzichtigheid toepassen.

nou hopelijk heb je er wat aan (al dat typwerk..poeh)
Heb je dat helemaal overgetypd? tering zeg...... Tis wel intressant moet ik zeggen.
Ik word meestal wakker net op het moment voor dat ik dood ga. Als ze bijvoorbeeld m'n hersens willen inslaan met een stuk hout . Pe leuk dat je terug bent
Oud 24-01-2003, 08:43
Nar'Hyarmen
Nar'Hyarmen is offline
Citaat:
Nefiāth schreef:
Heb je dat helemaal overgetypd? tering zeg...... Tis wel intressant moet ik zeggen.
Ik word meestal wakker net op het moment voor dat ik dood ga. Als ze bijvoorbeeld m'n hersens willen inslaan met een stuk hout . Pe leuk dat je terug bent
ja HELEMAAL overgetypt!!! Maja ik typ nogal snel en ik had toch nix te doen. Zo'n dromenverklaarboek is best wel leuk!
Oud 24-01-2003, 18:37
Verwijderd
uhm... ik heb een keer gedroomd dat ik in een gevecht terecht kwam waar wapens in werden gebruikt... niet zo bijzonder aangezien dat tegenwoordig dagelijks gebeurt.. maar die wapens spoten gif.. dus ik viel opde grond en werd langzaam op gegeten door het gif.. heeeeeeel eng was dat...

Ik heb zo'n verklarings boek liggen thuis.. vaak klopt de uitkomst wel.. maar ik denk toch dat je zoiets stap stap moet vertellen aan een 'deskundige'
Oud 24-01-2003, 18:41
Verwijderd
Citaat:
verydrunkdriver schreef:
hmmm

is idd very weird..
Oud 31-01-2003, 21:41
LM
LM is offline
Je kan je proberen te filmen en op kazaa te zetten
''freak.film''
Oud 01-02-2003, 09:43
freakinaround
freakinaround is offline
Ik heb afgelopen avond gedroomd dat mn broer doodging...
Ik werd wakker met allemaal tranen in mn ogen...en mn t-shirtmouwen waren nat van de tranen ..ik vond et egt heel erg eng

Regels voor berichten