Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-10-2002, 20:39
BlackMystery
BlackMystery is offline
ik wist niet of ik dit bij liefde & relatie moest zetten of hier
het is gewoon
dat ik ziekelijk verliefd ben geweest op iemand
nu kan je zeggen dat iedereen dat wel eens voelt
maar het is gewoon adnormaal
zij heeft een jaar lang me eigenlijk aan het lijntje gehouden
ze heeft me zoveel pijn gedaan
en nu heeft zij deels afstand van mij genomen
dit spelletje is al wel bijna een jaar en een half bezig
heel mijn levenswijze is er door veranderd
nu probeer ik alles te vergeten
maar toch telkens doet me wel iets aan haar denken
en dit terwijl dat ik er eigenlijk nooit echt met samen ben geweest
ik weet echt niet meer wat te doen
ik weet niet hoe ik het moet vergeten
*zucht*
alles van mijn leven hing van haar af
zij besliste of dat ik leefde of niet
ik heb alles proberen geven wat ik had
al men geld is er door gegaan ( en dat had ik zoizo al weinig)
al mijn tijd
en zelfs nu ben ik nog geen stap dichter bij normaal leven
integendeel
....
het enigste wat ik kan vragen is wat kan ik nu doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-10-2002, 20:54
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
BlackMystery schreef:
ik wist niet of ik dit bij liefde & relatie moest zetten of hier
het is gewoon
*zucht*
alles van mijn leven hing van haar af
ik heb alles proberen geven wat ik had
al mijn tijd
en zelfs nu ben ik nog geen stap dichter bij normaal leven
integendeel
....
het enigste wat ik kan vragen is wat kan ik nu doen?
Damn, dit klinkt bekend....... Try to get over it and get on.
Je moet gewoon een lieve meid tegenkomen. Dus ik zal voor je duimen.
Oud 24-10-2002, 21:26
lady_x
lady_x is offline
Kunnen jullie dan geen vrienden blijven?

Ze heeft je aan het lijntje gehouden en verdwijnt nu, denk eens na, is het dan werkelijk de moeite verliefd te zijn op iemand die niet eens de moeite doet voor jou?
Oud 25-10-2002, 08:46
miekmuis
miekmuis is offline
Het is allemaal heel vervelend dat als jij zo gek op dat meisje bent het niks is geworden, maar waarom is het eigenlijk niks geworden? Was ze gewoon niet verliefd op je of zijn er echt dingen gebeurt? In dat laatste geval is contact houden misschien gewoon helemaal geen goed idee en zul je haar echt moeten vergeten. Je denkt nu misschien dat verliefd op een ander meisje onmogelijk is, maar das dus absoluut niet waar. Probeer eens om je heen te kijken. Doe je ogen open en geniet van wat er om je heen loopt. Bovendien moet je niet terug kijken maar vooruit.
Oud 25-10-2002, 09:41
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
BlackMystery schreef:
Jaja
Aardig herkenbaar

Bij mij werkt het als ik accepteer dat het nu eenmaal zo is(, en dat er waarschijnlijk nooit iemand zoveel moeite zou doen als dat ik voor haar heb gedaan/doe. De kans is klein iig ). Ook zou niemand zoveel moeite voor mij nemen, tenminste, dat denk ik. De kans is, weer...heel erg klein dat dit gebeurd.
Oud 25-10-2002, 09:46
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
lady_x schreef:
Kunnen jullie dan geen vrienden blijven?
'Je zei: "we blijven vrienden" dat vond ik een cliché, daar eindigen relaties in een film altijd mee, maar goed ik had geen keuze, ik wilde je niet kwijt, dus in plaats van liefde koos ik voor gezelligheid. Maar dat bleek niet te werken, je praatte niet met mij waardoor ik een hoekje zachtjes in mijzelf zei "ik wil hier niet blijven, afscheid met een traan voor beiden is het beter als ik even weg zou gaan"'
[Guus Meeuwis ]
Oud 25-10-2002, 17:34
lady_x
lady_x is offline
Citaat:
moenbase schreef:
'Je zei: "we blijven vrienden" dat vond ik een cliché, daar eindigen relaties in een film altijd mee, maar goed ik had geen keuze, ik wilde je niet kwijt, dus in plaats van liefde koos ik voor gezelligheid. Maar dat bleek niet te werken, je praatte niet met mij waardoor ik een hoekje zachtjes in mijzelf zei "ik wil hier niet blijven, afscheid met een traan voor beiden is het beter als ik even weg zou gaan"'
[Guus Meeuwis ]
"...Want verliefd zijn is veel leuker
En makkelijker dan
We waren veel te jong toen
En wisten niet van houden van, neeneenee

Maar nu zijn we al ouder en wijzer bovendien
En hebben al wat meer van de wereld kunnen zien
Ik werd opnieuw verliefd want daar wist ik al wat van
En later dan toch geleerd dat ik van iemand houden kan, auwauw..."
Oud 08-11-2002, 16:27
mieltje
mieltje is offline
weet echt precies hoe je je voelt...
probeer er nu ook over heen te komen... ech precies de zelfde siuatie..
maar het is zoooo veel makkelijker gezegt dan gedaan!
ookal doet heeft hij (in mijn geval) je zoo veel pijn gedaan, er nooit ech iets mee gehad.. toch kun je hem nie uit je hoofd krijgen...

nouhja.. kan zo veel meer zeggen.. keep on trying! en misschien lukt het ineens.. das ook waar ik op hoop!
Met citaat reageren
Oud 08-11-2002, 16:32
mieltje
mieltje is offline
oohja.. ik heb ook wel eens gelezen, zelfde soort vergelijkbaar verhaal... dat je er met iemand over moet praten..

maar ik weet het.. is veel makkelijker gezegt.. dan gedaan...
dit is ook voor het eerst da ik het eigelijk toegeef...

maar misschien ken jij iemand met wie je goed over dit soort dingen kan praten...
denk het nie, anders zou je da waarschijnlijk wel hebben gedaan... maar je wee thet nie, misshcien is het een tip!

knuffel!
Met citaat reageren
Oud 10-01-2003, 21:40
Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
BlackMystery schreef:
dus je achtervolgde haar?

Citaat:
BlackMystery schreef:
Achja, iedereen vind van zichzelf wel dat hij/zij het ergste aan de hand heeft.

Citaat:
BlackMystery schreef:
*zucht*
OF jij maakte jezelf wijs dat zij je aan het lijntje hield, maar zij wilde wel vriendelijk zijn tegen je. Zoals vrienden, maar niet meer. Misschien zijn jullie wel heel close geweest door iets, waar zij zich enorm veel van aantrok, waar ze jou van wilde troosten en de pijn van wilde laten verzachten, maar niet meer dan dat.
Oud 10-01-2003, 21:58
de abt van sion
de abt van sion is offline
"Ziekelijke liefde" is een contradictio in terminis. Ware liefde kan nooit ziekelijk zijn.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 00:05
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
"Ziekelijke liefde" is een contradictio in terminis. Ware liefde kan nooit ziekelijk zijn.
Ware liefde kan als ziekelijk worden ervaren als het niet wederzijds is.
Oud 11-01-2003, 08:23
Verwijderd
Waarom worden oude topics weer geupt...?
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 18:46
de abt van sion
Citaat:
MazeMouse schreef:
Ware liefde kan als ziekelijk worden ervaren als het niet wederzijds is.
Ware liefde is altijd wederzijds. Anders is het geen ware liefde.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 18:49
de abt van sion
Citaat:
Leonoor schreef:
Waarom worden oude topics weer geupt...?
Je bent klaarblijkelijk niet alleen niet discreet, maar Het lijkt ook nog eens of je maar heel weinig kunt hebben.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 19:01
TheOneWhoLeft
TheOneWhoLeft is offline
Citaat:
BlackMystery schreef:

1) alles van mijn leven hing van haar af
2) ik heb alles proberen geven wat ik had
al mijn tijd
3) en zelfs nu ben ik nog geen stap dichter bij normaal leven
integendeel
....
4) het enigste wat ik kan vragen is wat kan ik nu doen?
1) Niet alles, anders was je niet tot typen gekomen.
2) Échte liefde is onder andere alles voor haar over hebben.
3) Wat is bij jou 'een normaal leven'?
4) Nederlands leren (typen/schrijven).
Oud 11-01-2003, 19:04
Insane Juggalo
Insane Juggalo is offline
Ik heb dat ook lang gehad met mijn ex. Ik had het zelf uitgemaakt, maar ik kon haar niet loslaten en alles bleef maar om haar draaien. Ik begin nu, na meer dan een half jaar eindelijk van haar los te komen, door maar 1 ding. Al het contact met haar vermijden.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 19:46
Outrageous
Outrageous is offline
Dat heb ik nu ook.... De dingen die ik niet voor hem zou doen zijn op 1 hand te tellen.... Ik heb nu geaccepteerd dat ik toch wel altijd van hem zal blijven houden....
Met citaat reageren
Oud 14-01-2003, 21:14
Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
(goed dat het topic is geupt)

Een tijdje geleden ontdekte ik dat ik niet wist wat liefde was en hebt het onderozcht; vragen aan mensen wat het is enzo. Wat vaak als antwoord werd genoemd bij wat een erg belangrijk gevoel is was het gevoel zonder die persoon niet meer te kunnen leven. Maar ik vermoedde al dat dat buitengewoon schadelijk kon zijn, als je denkt dat die persoon je leven is...

Ik vind dit een buitengewoon gevaarlijk iets. Je zit in een soort roes, je bent verblind. En als je het niet ontdekt; of niemand je bevrijdt; dan zit je erin gevangen voor de rest van je leven... terwijl je denkt dolgelukkig te zijn.
Het werkt volgens mij als volgt. Je wordt verliefd op elkaar, en gaat dan met elkaar om. Dan verstrijkt er tijd terwijl meer van je korte en langetermijnsgeheugenherinneringen door haar worden gevuld. Als dat tot op een zeker punt heeft plaatsgevonden is je voorstellingsvermogen aangetast.
Als je je iets voorstelt dan baseer je je op dingen. Omdat de dingen voor haar al zo ver weg zijn vergeet je ze te herinneren waardoor je voorstellingsvermogen door haar wordt gelimiteerd. Hierdoor kan je je geen leven zonder die persoon meer voorstellen, en om te voorkomen dat je je leven verliest (denk je dus) moet je er dus alles aan doen om haar te houden...

...[is weer realisatieniveau gestegen... en er stil van...] ( )

bevrijding is ook verre van nabij... - ... in het begin... ja, in het begin heb je nog mensen die zeggen kom eruit... ze heeft je te pakken... enz... - je omgeving probeert je te redden uit de klauwen van de vampier... (no offense ladies).
Maar later... je wilt zo snel mogelijk trouwen... wat meer zekerheid; en die krijg je, terwijl je dat eigenlijk niet zou hebben gewild. Als je getrouwd bent dan verwacht je omgeving van je dat je alles om haar doet... er wordt van een soort van het eerdere mechanisme uitgegaan.
Trouwen blokkeert de omgeving. Je bent niet meer een te obsessieve vriend maar een getrouwde man... - and you're trapped for life...

... enige wat ik hier zo snel als eigen reactie op zou kunnen bedenken is FUBAR

Citaat:
TheOneWhoLeft schreef:
2) Échte liefde is onder andere alles voor haar over hebben.
Echte liefde bestaat niet! Er zijn maar twee soorten van liefde!
1) vriendschap
2) een emotioneel mechanisme dat je een sterk verlangen geeft tot een bepaalde persoon dat is ontwikkeld om mens (die anders te slim is om het konijnen-stijl te doen) aan het voortplanten te krijgen.

wat ... jij/jullie WARE liefde noemen is... heeft niet eens een fuck met liefde te maken.
Het is gewoon. Ja, ware liefde is niet meer dan het verlies van voorstellingsvermogen. Ware liefde is een mentaal falen waarbij.. je hele leven wordt opgezogen door een vampier.
Ware liefde is drijfzand of een vampier! Beslist GEEN 'ideaal' om met alle geweld na te streven en te willen!
Oud 14-01-2003, 21:16
Rerisen Phoenix
Citaat:
Notorious K.I.M schreef:
Dat heb ik nu ook.... De dingen die ik niet voor hem zou doen zijn op 1 hand te tellen.... Ik heb nu geaccepteerd dat ik toch wel altijd van hem zal blijven houden....
Houden van?

Verslaafd zijn aan; gevangen door; enz. Ik denk dat die benamingen meer op zijn plaats zijn. Hij heeft je (onbewust) je leven ontnomen. Take it back!
Oud 15-01-2003, 15:07
Outrageous
Outrageous is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:
Houden van?

Verslaafd zijn aan; gevangen door; enz. Ik denk dat die benamingen meer op zijn plaats zijn. Hij heeft je (onbewust) je leven ontnomen. Take it back!
Jah, daar heb je misschien wel gelijk in, maar het is heel erg moeilijk en ook niet iets dat hij expres heeft gedaan ofzow... Ben een beetje bang dat als ik hem loslaat, dat ik dan niemand meer zal ontmoeten waarbij ik dezelfde gevoelens krijg.. Beetje een kutsituatie...
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 19:38
Rerisen Phoenix
je hoeft hem niet persoonlijk aan te vallen... maar ik geef wel toe dat haat zomogelijk het enige kan zijn wat je los kan slaan en dan zou je hem kwijtraken. Maar probeer het toch (niet met haat) om los te komen, het hoeft niet het eind van de relatie te zijn tenzij hij wil dat je 'slaaf (van je eigen gevoelens)' bent.

Dit levert niet echt informatie op; maar ik denk dat je ervanuit kunt gaan dat je voorspellende vermogens op het moment niet betrouwbaar zijn.
Maar het zal wel moeilijker zijn om weer iemand te vinden, omdat je meer nadenkt en meer op let en sommige mensen noueenmaal eisen dat je de liefde blind volgt. - Maar ik zou dat als 'acceptable loss' zien.

*PS. Ik heb 2 maanden lang geen nut meer in liefde gezien door erover na te denken en ik ben zo dat hooguit 1% van alle meisjes die ik tegenkom een mogelijkheid kan zijn. Gewoon als soort van bijsluiter
Oud 15-01-2003, 20:36
Outrageous
Outrageous is offline
Dank je wel, dit doet me wel verder denken over deze relatie jah... Heb het net ook aan een vriendin laten lezen, zij gaf je ook gelijk. Ik denk dat het voor mij gewoon het beste is als ik me minder met hem bezig ga houden. Dan hoef ik hem niet eens te haten, maar dan ga ik mezelf wel beter voelen. En idd, ik moet er m'n tijd niet mee verspillen.. Want op deze manier ben ik alleen nog maar met hem bezig, terwijl hij lekker dingen voor zichzelf kan doen.....
Met citaat reageren
Oud 20-01-2003, 17:12
Ilona1
Ilona1 is offline
Citaat:
Notorious K.I.M schreef:
Dank je wel, dit doet me wel verder denken over deze relatie jah... Heb het net ook aan een vriendin laten lezen, zij gaf je ook gelijk. Ik denk dat het voor mij gewoon het beste is als ik me minder met hem bezig ga houden. Dan hoef ik hem niet eens te haten, maar dan ga ik mezelf wel beter voelen. En idd, ik moet er m'n tijd niet mee verspillen.. Want op deze manier ben ik alleen nog maar met hem bezig, terwijl hij lekker dingen voor zichzelf kan doen.....
Ja zo herkenbaar dit voor mij. Het is gewoon slopend. Je bent gewoon alleenmaar met diegene bezig. En geestelijk ben je zo moe. Diegene is zo onbereikbaar en dat maakt het zo moeilijk. Al je energie gaat eraan op.
Oud 20-01-2003, 18:10
Suuzj
Suuzj is offline
Citaat:
wat kan ik nu doen?

proberen 'jezelf' weer te ontwikkelen. Meer aan jezelf denken en minder aan haar, dat bouw je vanzelf af nu je je er bewust van bent dat het niet goed was en dat je het niet wilt.

Geef het tijd
probeer weer dingen voor jezelf te doen
tijd en geld aan jezelf te besteden

leef niet voor iemand anders, leef voor jezelf [met hulp van anderen]

xxxSuus
Reageren

Regels voor berichten