Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
http://members.home.nl/vaipen/Personal/schizo.html
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het schizotypische is wel erfelijk en staat daar los van. Symptomen als deze krijg je niet zomaar. Sommige kenmerken van schizotypische persoonlijkheidsstoornis overlappen met lichte vormen van autisme, zoals waarschijnlijk bij jou (het niks voelen kan een symptoom van beide zijn). Om op je vraag te reageren: nope, ik niet. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb het ook, 't is vorig jaar vastgesteld.
Van deze link heb ik alle negen dingen die boven aan staan aangegeven, sommige in mindere mate. Ik heb eigenlijk sinds anderhalf jaar het gevoel dat er iets raars was, zeg maar, ik voelde me vaak onbegrepen en erg snel ongemakkelijk. Ik begon ook nogal angstig te worden op straat enzo.. Maar goed, ik kwam toen al geregeld bij een psychiater. Die heeft toen vastgesteld dat ik StPD heb. Overigens moet ik zeggen dat ik sinds ik dat weet goed onderscheid kan maken tussen wat ik waarneem en denk etc en wat anderen waarnemen en denken. Ik heb het geluk dat ik me goed kan verplaatsen in andere mensen en me daardoor ook wel aan kan passen, zij het met moeite. Overigens hebben mijn ouders het niet, een broer van mijn vader zit er wel dicht tegen aan. Maar volgens mijn psychiater is het ontstaan door een paar ingrijpende gebeurtenissen in mijn leven die ik toen geen plaats kon geven. Mja, ik had het dus al in me (waarschijnlijk) en door dat gebeuren is het aangewakkerd. Wil je misschien mailen? |
![]() |
|
ten eerste wil ik leonoor bedanken voor deze terug te doen.
ik zou heel graag willen mailen met jou want ik weet het nog maar een week en ik heb er nogal moeite mee kan slecht slapen enzv. maar wat is het verschil tussen stpd en stps? chretiennenicolaas83@hotmail.com groetjes chretienne
|
nog ff ik heb ook last van wat ik voel dus niks. hoe moet ik daar mee omgaan. het lijkt net of er een vlies over me heen zit. ik woon op me zelf maar het drinkt niet echt tot me door. ik ben bang voor veel dingen bv ik zit nu op de mavo (alleen engels) maar ik ben heel erg bang voor het examen. ik ben bang voor mensen die ik niet erg goed ken te bellen, langs mannen te zitten.
kan het ook door een ongeluk komen of naar voren komen? groetjes chretienne
|
![]() |
he ik heb het ook en het is zo'n 2 jr terug geconstatteerd
ondertussen leer ik er zo mee om te gaan dat zer nu weer twijfelen aan de diagnose ![]() geen zin om mijn ziel bloot te leggen op een openbaar forum waar ook mensen komen die ik persoonlijk ken dus mail me maar als je daar zin in hebt
|
|