Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-01-2003, 14:51
Liekus
Liekus is offline
hej
ik zit in vwo6 en er is niet echt een bepaalde studie waarvan ik echt denk, 'ja dat is het' ik heb sowieso helemaal nog geen zin om te gaan studeren, heb het eigenlijk wel een beetje gehad na 6 jaar. daarom wil ik graag een half jaar werken en een half jaar gaan reizen. en hopelijk ben ik er dan wel uit wat ik wil gaan studeren. dus, als er mensen zijn die hun ervaringen hierover kunnen vertellen... graag! ook wil ik graag weten hoe het studeren erna is gegaan als je een jaar 'eruit' bent geweest. en natuurlijk welke landen en organisaties aan te bevelen zijn.. en tips enzo just tell me!!!
grtz.
Oud 24-01-2003, 19:57
C&A's
C&A's is offline
reizen is vet koel!!!!!!!!! moet je gewoon doen en daarna gaan studeren!!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 24-01-2003, 21:36
@Moon
@Moon is offline
Citaat:
C&A's schreef:
reizen is vet koel!!!!!!!!! moet je gewoon doen en daarna gaan studeren!!!!!!!!!!
Kan ook de de kans vergroten dat je daarna helemaal geen zin meer hebt om te gaan studeren. Dat risico is er.
Ik zit nu ook in 6vwo en ik heb eigenlijk ook niet zoveel zin om te gaan studeren maarrr ik doe het toch. Ben ik tenminste eerder klaar met studeren en kan ik daarna gaan werken.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2003, 21:37
Boogie
Boogie is offline
Dat is natuurlijk heel erg leuk, maar zie het financieel het maar eens voor elkaar te krijgen
Oud 25-01-2003, 11:09
Starley
Starley is offline
Hey,
mijn vriend is na vwo6 voor 8 maanden naar Australie gegaan met een vriend en een maand naar Thailand. Hij heeft zich daar prima vermaakt al ging het financieel niet altijd even goed.
Persoonlijk denk ik dat je het moet doen als je het echt wil, je leert er veel van, wordt zelfstandiger, volwassener. Het is wel heel handig als je ervoor veel geld opspaart. Wat betreft je studie...tjah...ik denk niet dat je na een jaartje precies weet wat je wel wil gaan doen. En de kans is idd groot dat je daarna helemaal geen zin meer hebt in school.
Veel plezier en succes en laat me maar weten wat je hebt besloten Ik hoop dat je iets hebt aan mijn nuttige info
Liefs, Starley
Oud 26-01-2003, 03:00
Liekus
Liekus is offline
Citaat:
@Moon schreef:
. Ben ik tenminste eerder klaar met studeren en kan ik daarna gaan werken.
maar werken lijkt me ook al zo saaaai
Oud 26-01-2003, 17:20
Esmée
Esmée is offline
Ken een heleboel mensen die ook nog niet wisten wat ze wouden, of al vrij jong hun diploma hadden, of werden uitgeloot enz enz die ook een jaar weg zijn geweest. De meesten zijn er alleen maar super enthousiast over, maar ken er ook een hoop die zo verknocht zijn geraakt aan het land waar ze heen waren geweest dat ze niet meer aan een studie zijn begonnen en daar zijn gebleven, of verder gingen reizen, o.i.d. Dus je moet wel goed van tevoren met jezelf 'afspreken' dat het echt maar voor een jaartje is... ik zou er zelf geen behoefte aan hebben maar dat komt doordat ik gewoon superveel zin heb om te gaan studeren
Oud 27-01-2003, 07:07
Gothic
Gothic is offline
Ik ga het ook doen. Er zijn idd wel een paar dingen die je je moet bedenken. Als je weg bent kun je niet naar open dagen, dus dat moet je al eerder doen. Het feit dat je weg gaat wil niet zeggen dat je als je terug komt weet wat je wil doen. Je moet er dus zeker mee bezig blijven. En het plannen van zoiets kost veel tijd, dus je moet er op tijd mee beginnen...

Ik heb er nog geen ervaring mee, maar het lijkt me echt fantastisch
Oud 27-01-2003, 10:18
CokemanLalalala
CokemanLalalala is offline
Citaat:
Esmée schreef:
maar ken er ook een hoop die zo verknocht zijn geraakt aan het land waar ze heen waren geweest dat ze niet meer aan een studie zijn begonnen en daar zijn gebleven, of verder gingen reizen, o.i.d. Dus je moet wel goed van tevoren met jezelf 'afspreken' dat het echt maar voor een jaartje is...
waarom?
het is toch geweldig als die mensen daar gelukkig mee zijn en het prima naar hun zin hebben. lijkt me beter dan jezelf te verplichten een studie in nederland te gaan doen met tegenzin ofzo.
ken een gast die 8 maanden naar australie is geweest en die heeft ook een geweldige tijd gehad. zelf lijkt het me ook echt fantastisch, studeren heb ik nu (2e jaar na behalen van diploma) nog steeds geen zin in en niks lijkt me verder leuk. reizen wel, alleen om alleen te gaan zie ik niet zitten. helaas heb ik niet zulke avontuurlijke vrienden
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten