Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-02-2003, 10:22
honey
honey is offline
Ik ben vanaf mijn 2e allergies voor de huidschilfers van dieren. Na de scheiding van mn ouders op mn 8e, kreeg mn vader een vriendin. Zij had 2 honden en 2 katten. Ze zijn op een gegeven moment gaan samenwonen en trouwen. In het begin kon ik nog elk weekend komen. Omdat ik steeds vaker uitging werd het minder en op een gegeven moment eens in de 3 weken.

Nu blijkt dat als ik een weekend bij mn vader ben het soms anderhalve week duurt voordat ik over mn benauwdheid heen ben met behulp van medicijnen. Mijn vader zag dus alleen dat ik die 2 dagen bij hem benauwd ben, maar mn moeder zag dat ik toch nog vaak meer als een week bij haar de medicijnen nam.
Nu heb ik na 2 jaar eindelijk gezegd hoeveel last ik ervan had en, zoals ik had verwacht, is de hel inderdaad uitgebroken. Ze doen de dieren niet weg. Dat hoeft voor mij ook niet omdat ik er toch maar weinig ben. Maar nu zegt mn stiefmoeder (waar ik over het algemeen goed mee kan opschieten) Dat ik daar wel mag komen maar dat ze mij naar huisstuurt als ik ook maar 1 keer aan de dieren zit. Ik zit al heel weinig aan de dieren. Maar als ik er 3 weken (of langer) niet ben geweest begroet ik ze, dat is toch normaal, ik ben ook met ze opgegroeid!!! Verder haal ik ze soms alleen maar aan als ze aandacht vragen of uitgelaten moeten worden.

Mn stiefmoeder denkt dus dat ik benauwd raken door het aanraken van de dieren. Maar die huidschilfers zweven overal, en elke dag stofzuigen helpt wel maar niet genoeg. Hoe krijg ik ze dit aan verstand?
Ook denkt ]ij dat ik 'antistoffen moet opbouwen' maar mn lichaam produceert juist TEVEEL antistoffen. Ze denkt ook van 'ik ben hier de oudste en heb de meeste levenservaring, dus ik zal het wel weten' Maar zit op school en heeft uitgebreid biologie?

Naja, hebben jullie tips hoe ik dit moet aanpakken, want ik wil wel graag naar mn vader toe. En ook heb ik zo 3,5 week niet gesproken. Ik moet ze is bellen, maar ik weet niet wat ik moet zeggen.

PS: sorry dat het een beetje lang is geworden
Met citaat reageren
Oud 07-02-2003, 10:35
Verwijderd
Zijn er geen medicijnen die wat beter helpen dan degenen die je nu slikt? Slik je Claritine of Zyrtec ofzo?

Ik heb er zelf ook erg last van, niets helpt behalve Zyrtec(heet nu anders trouwens). En dat helpt ook niet genoeg tegen dierenallergie.

Echt kut, ik haat het.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2003, 11:59
honey
honey is offline
Citaat:
freakjuh schreef:
Zijn er geen medicijnen die wat beter helpen dan degenen die je nu slikt? Slik je Claritine of Zyrtec ofzo?

Ik heb er zelf ook erg last van, niets helpt behalve Zyrtec(heet nu anders trouwens). En dat helpt ook niet genoeg tegen dierenallergie.

Echt kut, ik haat het.
Ik heb inhalaties. Bricanyl voor als ik benauwd ben en becotide om het te voorkomen dat ik benauwd ben. Ik zou wel andere medicijnen kunnen krijgen, maar dan worden ze steeds zwaarder.

Wat ik echt wil weten is, hoe ik kan laten inzien dat er eigenlijk niks aan de situatie kan veranderen (behalve er minder komen en meer bellen) MAAR dat ZIJ het fouten hebben en mij fout beoordelen.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2003, 11:59
Ieke
Ieke is offline
Xyzal is een goed middel tegen allergie. Je allergie zal nooit over gaan, alleen maar erger worden, een allergie bouw je op.
Je kan het beste toch met ze gaan praten en dan informatie boekjes over allegie meenemen. Bij huisartsen zijn er wel van dat soort boekjes (we hebben ze hier iig) en laat ze dat lezen. Het enigste wat ja kan doen is van die allergie tableten nemen en de dieren ook vermijden (maar je mag ze natuurlijk wel begroetem ect, maar als je er niet dagelijks met die dieren te maken hebr is het toch minder erg en kan het echt wel een keertje). Het is jammer dat je door zoiets niet naar je vader kan, probeer eens van die tabletjes en ik hoop voor je dat het werkt. Gewoon even na de huisarts voor een receptje.
Oud 07-02-2003, 12:39
Verwijderd
Neem idd wat duidelijke foldertjes mee met informatie over die allergie, als ze niet naar jou willen luisteren, laat je ze gewoon die foldertjes lezen zodat ze dat begrijpen...

Over medicijnen weet ik niet echt veel, mijn vriend slikt af en toen medicijnen voor zijn dierenallergieën, maar ik heb geen flauw idee hoe het heet en wat het doet... Misschien wat medicijnen betreft bij je huisarts informeren, maar ja.. Ik heb er geen verstand van, nogmaals..

Veel succes iig!!
Met citaat reageren
Oud 07-02-2003, 12:44
Verwijderd
Citaat:
Rebby schreef:
Wat ik echt wil weten is, hoe ik kan laten inzien dat er eigenlijk niks aan de situatie kan veranderen (behalve er minder komen en meer bellen) MAAR dat ZIJ het fouten hebben en mij fout beoordelen.
Misschien kan je het dan beter op psychologie vragen?
Met citaat reageren
Oud 07-02-2003, 13:55
Verwijderd
Probeer het nog een keer duidelijk uit te leggen, neem foldertjes mee (en laat ze haar lezen), laat haar op inet sites bekijken, vraag haar desnoods een keer mee naar je huisarts om het die uit te laten leggen, misschien gelooft ze die wel.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2003, 14:57
ekki
ekki is offline
Citaat:
Rebby schreef:
Ook denkt ]ij dat ik 'antistoffen moet opbouwen' maar mn lichaam produceert juist TEVEEL antistoffen.
Hmm, dat is inderdaad juist andersom: hoe vaker je datgene inademt of eet ofzo dat een allergische reactie veroorzaakt, hoe 'allergischer' je ervan wordt. Maar dat zal jij ook wel weten.

Lastige situatie, maar zoek inderdaad foldertjes en informatie en dergelijke op, misschien kan je haar overtuigen.
Oud 09-02-2003, 15:09
honey
honey is offline
Bedankt. Ik hoop dat ik het volgende week eerst zo met praten kan oplossen, als dat niet werkt zou ik misschien wel folders laten zien, maar ik denk dat dat laatste hun ook in het verkeerde keelgat schiet. Naja, ik zie wel hoe ze volgende week reageren.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten