Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-12-2002, 20:33
sammiej
sammiej is offline
wat vinden jullie nou de perfecte leeftijd om ontmaagd te worden?
Met citaat reageren
Oud 27-12-2002, 20:36
Methuselah
Methuselah is offline
die bestaat niet, is voor iedereen verschillend

ik ben trouwens nog maagd jah
Oud 27-12-2002, 21:06
very drunk driver
very drunk driver is offline
zozo nog steeds maagd.

je bent lang genoeg maagd geweest als je een lange relatie hebt een jaar of maand ofzo. hem helemaal op zijn gemak voelt als je naakt voor hem staat enzo.

dat vind ik dan
Oud 27-12-2002, 22:26
x_roosje_x
x_roosje_x is offline
De perfecte leeftijd om ontmaagd te worden??????

Dat hangt van persoon tot persoon af he.... Je eerste keer is iets heel speciaal en geef je niet aan den eerste den beste...
Ik was 15, mijn ex-vriend toen 20, we hebben 3maanden gewachte en ik was dan degene die de eerste stap zette...Je moet het doen wanneer dat je denkt dat je er klaar voor bent en niet wanneer de ander het wil.
Oud 27-12-2002, 23:13
Atje85
Atje85 is offline
mwa, dat is gewoon voor iedereen verschillend...
voor de 1 13 ofzo en voor de ander 23.
ik zelf vind een beetje zo rond de 17 wel normaal, maar zoals ik al zei, het verschilt per persoon.
je moet t alleen doen wanneer jij denkt dat je er klaar voor bent, niet wanneer de ander het met je wilt doen. aangezien iedereen er op een ander moment klaar voor is, verschilt t dus ook in leeftijd vd ontmaagding.
verder vind ik ook dat je al een goede band moet hebben, hoeft niet per se een lange relatie te zijn ofzo, want misschien ken je elkaar al langer goed. ook moet je je gewoon op je gemak voelen, maar vooral echt zeker zijn van je zaak.

beetje rare zinnen
Met citaat reageren
Oud 28-12-2002, 00:09
LM
LM is offline
15 Is denk ik wel mooie leeftijd.
Oud 28-12-2002, 00:12
Verwijderd
Moet je helemaal zelf weten. Ik vind zeventien een mooie leeftijd, vijftien is toch nog erg vroeg (vond ik iig voor mezelf. Jah, op dat moment vond ik dat het wel kon, en later ook (is op 16e ontmaagd), maar achteraf gezien was ik toch te vroeg.)
Met citaat reageren
Oud 28-12-2002, 02:00
Justice
Justice is offline
Zolang het maar niet onder enige vorm van dwang (mentaal of fysiek) gebeurd is er weinig over een specifieke leeftijd te zeggen.

Met mentaal bedoel ik dus vooral ook de beroemde zin "Laat ik het nou maar doen om hem/haar een plezier te doen".

Persoonlijk zou ik gooien op 18, volwassen volgens de wet, en totaal verantwoordelijk voor je eigen doen en laten.
Oud 28-12-2002, 14:41
)Vampje(
)Vampje( is offline
Daar is niet echt een bepaalde leeftijd voor te geven, maar zo'n 16 jaar vind ik wel kunnen.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2002, 14:46
marlies
marlies is offline
Citaat:
Justice schreef:
Zolang het maar niet onder enige vorm van dwang (mentaal of fysiek) gebeurd is er weinig over een specifieke leeftijd te zeggen.

Met mentaal bedoel ik dus vooral ook de beroemde zin "Laat ik het nou maar doen om hem/haar een plezier te doen".

Persoonlijk zou ik gooien op 18, volwassen volgens de wet, en totaal verantwoordelijk voor je eigen doen en laten.
Oud 28-12-2002, 17:31
Verwijderd
Citaat:
Justice schreef:

Achttien vind ik ook een mooie leeftijd

Met je laatste stukje kan ik het echter niet eens zijn, maar dat is meer een juridische kwestie
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 15:52
Verwijderd
voorlopig nog niet hoor
19 ofzo...
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 16:26
Verwijderd
gemiddelde leeftijd is 17,4 voor jongens en 17,2 voor meisjes, en ik denk dat rond die leeftijd ook wel goed is... maar zoals al gezegd werd, 13 of 23 of wat dan ook is goed... of helemaal niet, als je het klooster in wilt of er geen behoefte aan hebt...
oke, persoonlijk vind ik 13 toch wel erg jong en zo 30 zoiets toch wel erg oud....
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 16:46
Verwijderd
Een perfecte leeftijd is er niet denk ik. Maar zoals al vaker gezegd (rond de) 18 is wel een mooi leeftijd. Ik denk omdat je dan al redelijk volwassen bent, af en toe behoefte hebt aan seks, en ook wel willen weten hoe het is.
Maar ja de een is de ander niet, dus een perfecte leeftijd is er niet!
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 16:50
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef:
gemiddelde leeftijd is 17,4 voor jongens en 17,2 voor meisjes
Dat is het lándelijk gemiddelde ja. Echter dan gaat het om zulke grote getallen dat het niet echt een goed beeld geeft. Als je het gaat splitsen naar (bijvoorbeeld) opleidingsniveau dan zie je veel grotere verschillen.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 17:07
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:
Dat is het lándelijk gemiddelde ja. Echter dan gaat het om zulke grote getallen dat het niet echt een goed beeld geeft. Als je het gaat splitsen naar (bijvoorbeeld) opleidingsniveau dan zie je veel grotere verschillen.
weet ik wel, maar aangezien topicstarter er geen opleidingsniveau of regio of wat dan ook bij vermeldde, vond ik dat het landelijk gemiddelde volstond
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 17:14
Verwijderd
Dat is er niet echt..

Ik kan zeggen wanneer je er klaar voor bent, maar soms kun je dat niet altijd even goed beoordelen zelf. Ik was zelf 15 toen ik werd ontmaagd, en achteraf gezien was dat toch wel erg vroeg. Er viel nog zoveel meer te ontdekken en alles heb ik in zo'n 3 weken afgewerkt puur uit nieuwschierigheid, en ik was niet eens verliefd op de jongen met wie ik dat deed (hij wel op mij).

Zou ik het overdoen zou ik heel andere keuzes maken. Het was totaal neit speciaal (ik kan me niet eens alles meer herinneren) en allesbehalve lekker.

Maar goed, spijt heb ik er niet van want wat ik schiet ik daar dan weer mee op...

Ik denk dat het inderdaad een goed moment is zo rond je 17e, maar vooral ook wanneer je iemand hebt gevonden met wie dat echt helemaal goed voelt en met wie je vertrouwd genoeg bent.. en waar je verliefd op bent.. Die omstandigheden kunnen eerder of later komen dus daarom denk ik dat leeftijd er neit zo heel goed aan te koppelen is.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 18:37
Ruthjuh
Ruthjuh is offline
12 blauw klein

Hallo allemaal,

Ik denk dat er niet echt een vaste leeftijs is aan ontmaagding gelukkig maar..
Je moet er echt klaar voor zijn en geen overhaaste beslissingen maken omdat bijv.je vriendje of vriendin het zoo graag wil want dat gaat alleen ten koste van jezelf..!

Doegies xx
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 20:18
DarkRaven
DarkRaven is offline
Citaat:
Ruthjuh schreef:
12 blauw klein

Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 20:19
DarkRaven
DarkRaven is offline
16/17 is wel een goede leeftijd
Met citaat reageren
Oud 29-12-2002, 20:41
very drunk driver
very drunk driver is offline
16/17 is een respectable leeftijd je hebt al wat vriendinnen/vrienden waarschijnlijk gehad. en dan mag het wel maarja het ligt aan jouw er zijn er bij die het met de 23 nog niet gedaan heeft om verschillende redenen en niet alleen omdat hij/zij lellijk is
Oud 30-12-2002, 13:50
Sikamikanico
Sikamikanico is offline
Vanaf een jaar of 14/15 tot een jaar of 20. Die periode vind ik ideaal om ontmaagd te worden. Vroeger vind ik te vroeg, later kan natuurlijk wel, als je nog nooit een lange, vaste, serieuze relatie gehad hebt. Dat is namelijk wel de basis van seks vind ik, je moet van elkaar houden.
Oud 30-12-2002, 13:55
legatus
legatus is offline
Als je lichamelijk (bijna) uitgegroeid bent en als het kan ook geestelijk genoeg gegroeid. Dus vanaf je 18e.
Oud 30-12-2002, 15:45
Iotje
Iotje is offline
Citaat:
sammiej schreef:
wat vinden jullie nou de perfecte leeftijd om ontmaagd te worden?
Is bij iedereen verschillend, iedereen weet ook zelf het beste wanneer hij/zij daar klaar voor is!
Oud 30-12-2002, 16:19
RoSaLiNi
RoSaLiNi is offline
(Roos)

17,4 is het landelijk gemiddelde inderdaad. Maar door al die VMBO'ers (60% tegenwoordig) keilt dat gemiddelde natuurlijk naar beneden. Het is dus niet raar als je ouder bent.
Toch vind ik 17 wel oke.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 18:10
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
RoSaLiNi schreef:
(Roos)

17,4 is het landelijk gemiddelde inderdaad. Maar door al die VMBO'ers (60% tegenwoordig) keilt dat gemiddelde natuurlijk naar beneden.
Ja hoor, geef de VMBO'ers maar de schuld...
Oud 30-12-2002, 18:15
Verwijderd
Citaat:
Sikamikanico schreef:
Vanaf een jaar of 14/15 tot een jaar of 20. Die periode vind ik ideaal om ontmaagd te worden. Vroeger vind ik te vroeg, later kan natuurlijk wel, als je nog nooit een lange, vaste, serieuze relatie gehad hebt. Dat is namelijk wel de basis van seks vind ik, je moet van elkaar houden.
Ah, dus er is voor mij helemaal geen hoop meer, dat klinkt bemoedigend

Citaat:
mathfreak schreef:
Ja hoor, geef de VMBO'ers maar de schuld...
Het is wel zo. Als dat volk nou 'ns niet zo in elkaar om liep te poken op hun dertiende, dan zouden heel wat mensen niet met de handen in het haar rondlopen omdat op hun 16e nog maagd zijn (wat dus erg raar wordt gevonden in die kringen).
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 18:36
toto
toto is offline
er stond een tijd geleden in de krant dat mensen met een hogere opleiding over het algemeen later worden ontmaagd dan mensen met een lagere opleiding, hoe kan dat nou weer dan?!
Oud 30-12-2002, 21:21
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
x_roosje_x schreef:
...Je eerste keer is iets heel speciaal...
wat is er nou zo speciaal aan? ik zie dat echt niet.

und ontopic: leeftijd voor ontmaagding is voor iedereen anders, de een is er op zijn/haar 14e er klaar voor, de ander pas als hij/zij 22 is, wat boeit 't.
Oud 30-12-2002, 21:31
Verwijderd
wanneer je er zelf klaar voor bent of als je zelf vind dat het oké voelt... dat kan dus op 13 jarige leeftijd zijn, maar ook op 23 jarige leeftijd...

maar ik zou ergens tussen de 14 en de 18 normaal vinden...
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 21:45
iceblok
iceblok is offline
echt een onzin onderwerp is dit... als iemand zegt dat je te jong bent doe je het toch wel...
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 21:47
a new noise
a new noise is offline
18 ofzo...

Ik ben bijna 19 en maagd, dus wat kan als bovengemiddelde vertellen? Ik ben blij dat ik het niet gedaan heb met iemand waar ik nie van hou.
Oud 30-12-2002, 22:01
iceblok
iceblok is offline
Citaat:
a new noise schreef:
18 ofzo...

Ik ben bijna 19 en maagd, dus wat kan als bovengemiddelde vertellen? Ik ben blij dat ik het niet gedaan heb met iemand waar ik nie van hou.
Whahhaha denk dat jij de komende jaren ook nog wel maagd blijft.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 22:07
Justice
Justice is offline
Citaat:
iceblok schreef:
Whahhaha denk dat jij de komende jaren ook nog wel maagd blijft.
Zielig personage...
Oud 30-12-2002, 22:11
iceblok
iceblok is offline
Citaat:
Justice schreef:
Zielig personage...
ook nog maagd dus
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 22:13
Justice
Justice is offline
Geloof jij vooral wat je wilt geloven knul...
Ik kan iemand moeilijk serieus nemen als ze Hardcore Teenfuck onder hobbies hebben staan...
Oud 30-12-2002, 22:17
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
iceblok schreef:
ook nog maagd dus
en wat is daar mis mee?
Oud 30-12-2002, 22:21
iceblok
iceblok is offline
Citaat:
Qimm schreef:
en wat is daar mis mee?
staat er ergens dat er wat mis mee is?
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 23:34
a new noise
a new noise is offline
Ik wilde eigenlijk al helemaal niet weer neerzetten dat ik maagd ben, het begint er namelijk ondertussen wel op te lijken dat ik me heel cool en anders voel (10 alto-punten ) omdat ik nog maagd ben.

Maargoed, ik voel me echt gekwetst ijsklontje.

Laatst gewijzigd op 31-12-2002 om 10:34.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2002, 23:36
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
iceblok schreef:
staat er ergens dat er wat mis mee is?
dat impliceer je wel een beetje... maar goed... een mening is een mening, toch?
Oud 31-12-2002, 13:36
inspiratieloos
inspiratieloos is offline
Waarom ben je een zielig personage als je op je 18de nog maagd bent. Ik ben ook pas een week voor ik 19 werd ontmaagd en kan niet zeggen dat ik er eerder behoefte aan heb gehad. Is wel de eerste vriendin die ik heb gehad (misschien vinden sommige van jullie dat zielig) maar ja.
Maar op het ondferwerp terug te komen, ik vind 18 een juiste leeftijd.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 13:47
Verwijderd
Citaat:
iceblok schreef:
ook nog maagd dus
Ik vind je ook zielig en ben geen maagd. Oeps, daar gaat je theorie.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 14:48
iceblok
iceblok is offline
Citaat:
Morgan schreef:
Ik vind je ook zielig en ben geen maagd. Oeps, daar gaat je theorie.
Die theorie geld niet voor vrouwen....
Met citaat reageren
Oud 31-12-2002, 15:56
Justice
Justice is offline
Citaat:
iceblok schreef:
Die theorie geld niet voor vrouwen....
Ik heb te doen met de dame die jou heeft ontdaan van je maagdelijkheid... Als ze had geweten hoe dom jij was *zie quote* dan had ze je mooi laten zitten!
Oud 06-01-2003, 00:55
Tourniquet-
Tourniquet- is offline
tja als ik nu ff een slimme opmerking zeg: *het gaat niet om de leeftijd maar om de tijd wanneer de persoon er klaar voor is, en dat kan per persoon versgillend zijn* maar voor de rest vinnik 16 of ouder wel 'normaal'.... ligt er ook aan hoe lang en of je zowiezo wel een relatie met hem/haar heb..
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 15:37
hoezo?
hoezo? is offline
oke, de vraag is eigenlijk, welke leeftijd is de juiste voor ontmaagding. Geen enkele, dit forum is vervelend voor mensen als 'a new noise'. Ontmaagd word je als je dat wil, met die die met je is. (die die er dan natuurlijk geen probleem mee heeft).
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 15:55
Verwijderd
ik was 17 toen ik ontmaagd werd (eigenlijk 12, maar dat wilde ik niet), mijn vriend was 26 toen hij werd ontmaagd...
Verschilt dus per persoon
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 13:55
Verwijderd
Citaat:
inspiratieloos schreef:
Waarom ben je een zielig personage als je op je 18de nog maagd bent. Ik ben ook pas een week voor ik 19 werd ontmaagd en kan niet zeggen dat ik er eerder behoefte aan heb gehad. Is wel de eerste vriendin die ik heb gehad (misschien vinden sommige van jullie dat zielig) maar ja.
Maar op het ondferwerp terug te komen, ik vind 18 een juiste leeftijd.
nee, hij werd een zielig personage genoemd omdat hij mensen uitlachte die 19&maagd waren, niet omdat-ie zelf maagd was...
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 02:38
andeldushi
andeldushi is offline
er is GEEN leeftijd om ontmaagd te worden, als je voelt dat je er helemaal klaar voor bent en die ander ook, dan moet je t gewoon doen, en al helemaal niet w8en tot na t huwelijk, want zeg nou eens eerlijk: ieder mens heeft zin in sex, dus waarom zou je w8en?!en of je nou 12 bent(is wel heel erg jong trouwus)of 20, iedereen is een mens die dezelfde gevoelens hebbenSEX 4life

p.s. Weet iemand hoe je zon kleine plaatje neerzet??
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 14:49
3Doentje
3Doentje is offline
Kijk ik ben wel 16 en ik ben er naar mijn mening wel klaar voor, maar mijn vriendin is 13 en volgens mij is zei er nog niet klaar voor, dus is er nog een belangrijke factor, is je vriend/vriendin er wel klaar voor
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten