Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-01-2003, 17:48
kleinedraak
Ik heb hier best wel last van. Ik heb meestal een tydje dat ik veel over een bepaald persoon roddel. Een week later kan dit over zijn en da begin ik zomaar weer over iemand anders te roddelen.
Ik kan er niet ech met mensen in mijn omgevung over praten, omdat ik ook over hen roddel zeg maar. Tis ech een heel groot probleem waar ik nix aan kan doen en ik zit er tich wel mee. Iemand die dit ook heeft of tips voor me heeft?? Hellup!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-01-2003, 21:13
a girl
a girl is offline
had ik ook last van..
het helpt als het uitkomt, dan stop je der wel ff mee...
altijd denken voordat je iets zegt: zou ik willen dat iem dat over mij zegt? en als het antwoord nee is, dan zwijgen
Met citaat reageren
Oud 19-01-2003, 21:54
moenbase
moenbase is offline
Probeer wat vaker aan jezelf te denken. En, vraag je eens af hoe je je zou voelen als er steeds over jou geroddeld zou worden?
Oud 19-01-2003, 22:03
nogwatjuh
nogwatjuh is offline
k zou t nie weten.. sorry ben zelf ook roddelverslaafde maar ik zorg dr wel voor dat die persoon t niet merkt.. hoewel.... nee als ik vandaag niet meetel heb ik niet opvallend geroddeld..
ik behandel altijd iedereen zoals ik zelf ook behandeld wil worden alleen ik ben nou eenmaal een roddelmens. kan t vaak nie laten heowel ik wel rpobeer te minderne.. mezelf te dwingen nie te roddelen.. maar dan zie ik opeens zo n loser langslopen en dan ga ik weer..
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 01:26
Verwijderd
ik roddelde vroeger ook overdreven veel.
we waren een groep vrienden van 6 of 7 of zo. die dag waren we met zijn drietjes weer ff gezellig aan het roddelen over de rest van de bende. nu had ik ook wel meegeroddeld, maar toch geen kwetsende dingen verteld. opeens had 1 van de roddeltantes het in haar hoofd gekregen alles maar ff door te vertellen aan de rest van de groep en het allemaal in mijn schoenen schuiven.

gevolg, ik werd opgebeld even naar de bib te komen. kom daar toe en word door hen allemaal uitgescholden. ik had zogenaamd dingen gezegd, de meest kwetsende voor hen, nl, B = struis gebouwd, ik had zogezegd haar dik genoemd enz. dus ze waren allemaal heel boos op me, want ik had zogezegd over hun gevoeligste punt gaan zitten roddelen. later is dat wel allemaal goed gekomen hoor, maar toch.

ik wil maar zeggen, sinds dan roddel ik zowat nooit meer, tuurlijk zeg ik wel nog eens van argh, wat een vervelende karaktertrek van die persoon, maar dan zeg ik het ook tegen hem persoonlijk. ik vind je kunt een kantje van de persoon iets wat minder graag hebben, maar je moet daarom niet heel zijn persoon naar beneden halen é. hoe meer je andermans fouten moet markeren, hoe meer je er wilt verbergen van jezelf.

mss ben ik wel te eerlijk en mis ik de sappigste roddels, toch ik heb mijn lesje wel geleerd.

greetz phensic

remember this story.....
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 08:36
Quiana
Quiana is offline
Kijk eerst naar jezelf..
En idd, hoe zou jij je voelen
als anderen zo tegenover jou deden?
Wat je zelf niet verdient,
verdient een ander ook niet imo.
Reageren