ik roddelde vroeger ook overdreven veel.
we waren een groep vrienden van 6 of 7 of zo. die dag waren we met zijn drietjes weer ff gezellig aan het roddelen over de rest van de bende. nu had ik ook wel meegeroddeld, maar toch geen kwetsende dingen verteld. opeens had 1 van de roddeltantes het in haar hoofd gekregen alles maar ff door te vertellen aan de rest van de groep en het allemaal in mijn schoenen schuiven.
gevolg, ik werd opgebeld even naar de bib te komen. kom daar toe en word door hen allemaal uitgescholden. ik had zogenaamd dingen gezegd, de meest kwetsende voor hen, nl, B = struis gebouwd, ik had zogezegd haar dik genoemd enz. dus ze waren allemaal heel boos op me, want ik had zogezegd over hun gevoeligste punt gaan zitten roddelen. later is dat wel allemaal goed gekomen hoor, maar toch.
ik wil maar zeggen, sinds dan roddel ik zowat nooit meer, tuurlijk zeg ik wel nog eens van argh, wat een vervelende karaktertrek van die persoon, maar dan zeg ik het ook tegen hem persoonlijk. ik vind je kunt een kantje van de persoon iets wat minder graag hebben, maar je moet daarom niet heel zijn persoon naar beneden halen é. hoe meer je andermans fouten moet markeren, hoe meer je er wilt verbergen van jezelf.
mss ben ik wel te eerlijk en mis ik de sappigste roddels, toch ik heb mijn lesje wel geleerd.
greetz phensic
remember this story.....