Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-01-2003, 21:19
DeSSie
DeSSie is offline
Ik wou vragen als jullie dit hebben... hebben jullie een KvK oferte gedoe of niet.....?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-01-2003, 21:20
Martin
Martin is offline
Ik heb wel zoiets maar dus echt niet officieel. Het is gewoon zwart en ben ook niet ingeschreven bij de KvK. Ga ik niet doen ook, kost me nog geld ook .
Met citaat reageren
Oud 17-01-2003, 21:23
DeSSie
DeSSie is offline
Citaat:
chatfreak schreef:
Ik heb wel zoiets maar dus echt niet officieel. Het is gewoon zwart en ben ook niet ingeschreven bij de KvK. Ga ik niet doen ook, kost me nog geld ook .
Kijk ik was eerst met 2 vrienden bezig (webdesign bedrijfje) maar dat werd niks 1 van hun was bij de kvk ingeschreven dus geen problemen daarmee....

Maar nu wil ik alleen beginnen maar zonder kvk offerte zouden grote bedrijfen eerder afhaken lijkt mij want tis niet legaal.....
En je kan grote problemen mee krijgen

Maar andere is per jaar voor een kvk gedoe is wel 105 euro ofzo...
Met citaat reageren
Oud 17-01-2003, 21:28
Martin
Martin is offline
Citaat:
DeSSie schreef:
Maar andere is per jaar voor een kvk gedoe is wel 105 euro ofzo...
Het is gewoon het risico afwegen tegen de kosten die je anders moet maken.

Maar de fiscus zal echt niet de kleinere pakken die producten aanbieden zonder BTW te betalen.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2003, 21:30
DeSSie
DeSSie is offline
Citaat:
chatfreak schreef:
Het is gewoon het risico afwegen tegen de kosten die je anders moet maken.

Maar de fiscus zal echt niet de kleinere pakken die producten aanbieden zonder BTW te betalen.

Hoeveel zou het zijn als ze je toch pakken?
Met citaat reageren
Oud 17-01-2003, 21:31
Martin
Martin is offline
Citaat:
DeSSie schreef:
Als ik het wist zou ik het je vertellen, staat er niets op hun website?
Met citaat reageren
Oud 17-01-2003, 21:32
DeSSie
DeSSie is offline
Citaat:
chatfreak schreef:
Als ik het wist zou ik het je vertellen, staat er niets op hun website?

Mnee d8 niet dus daarom
Met citaat reageren
Oud 17-01-2003, 22:14
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
DeSSie schreef:
Prive aansprakelijkheid omdat je bedrijf niet bestaat. Maw je bankrekening, evt huis ect.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2003, 22:38
TAFKAB
TAFKAB is offline
Joh...je bent niet goed wijs als een webdesign "bedrijfje"gaat opzetten.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2003, 22:43
McMotion
McMotion is offline
Citaat:
TAFKAB schreef:
Joh...je bent niet goed wijs als een webdesign "bedrijfje"gaat opzetten.
huh waarom?

dan zouden er tegenwoordig wel een heleboel mensen niet wijs zijn
Oud 17-01-2003, 23:07
kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Dat is niet echt snugger.....

Je kan alleen maar klanten trekken waarvan zij weten dat je het zwart doet. Persoonlijk denk ik niet dat er veel bedrijven zijn die dat willen....
Met citaat reageren
Oud 17-01-2003, 23:10
kHebTrekInWatLekkers
Citaat:
Wawl schreef:
Prive aansprakelijkheid omdat je bedrijf niet bestaat. Maw je bankrekening, evt huis ect.
Kleine zelfstandigen (VOF, Eenmaszaak) zijn altijd privé verantwoordelijk voor de zaak....
Met citaat reageren
Oud 18-01-2003, 00:29
TAFKAB
TAFKAB is offline
Citaat:
McMotion schreef:
huh waarom?

Als jij serieus wilt werken, en niet via je vriendjes oom een siteje bouwen voor de lokale bakker. Dan heb je mensen in pak nodig die naar bedrijven gaan, mensen over halen etc.
De presentatie.
Je moet alles weten van design, niet alleen websites.
De feel.
Bedrijven zetten mensen in ipv het te duur uitbesteden.
Er wordt gewoon geen geld meer aan uitbesteed.
Waar het mis gaat.
Dus mits jij ervan wilt leven als tienertje, doe je best.
Maar wees niet naief, van ik zet even wat op.
Ik ben veels te gaar
Met citaat reageren
Oud 18-01-2003, 00:57
[eitje]Methuselah
[eitje]Methuselah is offline
Citaat:
kHebTrekInWatLekkers schreef:
Kleine zelfstandigen (VOF, Eenmaszaak) zijn altijd privé verantwoordelijk voor de zaak....
Als je een vennootschap met volkomen rechtspersoonlijkheid opricht niet. En dat kan al vanaf 2 personen (in België).
Oud 18-01-2003, 01:10
p-chez
p-chez is offline
De webdesign-wereld levert gewoon geen big-bucks meer op. Das voorbij. Das ingestort.
Oud 18-01-2003, 04:29
-niels-
-niels- is offline
Citaat:
p-chez schreef:
De webdesign-wereld levert gewoon geen big-bucks meer op. Das voorbij. Das ingestort.
Dat zou je nog eens verbazen, de webdesign-wereld kan nog genoeg geld binnenbrengen, alleen de kunst is dat je als bedrijf niet teveel groeit, want de bedrijven die vooral over de kop zijn gegaan waren degene die grote inversteringen hadden gedaan.

Ook opdrachten zijn er in overvloed, van klein tot groot, je hoeft alleen maar ff een lijstje bij de KvK aan te vragen van startende ondernemers en deze af gaan bellen, moet je zien hoe snel je een x aantal opdrachten.
Oud 18-01-2003, 09:36
TAFKAB
TAFKAB is offline
Citaat:
p-chez schreef:
Jep!
Met citaat reageren
Oud 18-01-2003, 09:38
TAFKAB
TAFKAB is offline
Citaat:
-niels- schreef:
Dat zou je nog eens verbazen, de webdesign-wereld kan nog genoeg geld binnenbrengen, alleen de kunst is dat je als bedrijf niet teveel groeit, want de bedrijven die vooral over de kop zijn gegaan waren degene die grote inversteringen hadden gedaan.

Ook opdrachten zijn er in overvloed, van klein tot groot, je hoeft alleen maar ff een lijstje bij de KvK aan te vragen van startende ondernemers en deze af gaan bellen, moet je zien hoe snel je een x aantal opdrachten.
Ja maar dat ligt meer bij jezelf, hoe je je in de markt kan werken.
Als je totaal geen ervaring hebt, en geen connecties verder dan de lokala shoarma zaak dan houd het gewoon op!
Bedrijven geven er geen duizenden meer aan uit, tenzij jij dus een grote jongen bent en oa de eisen hebt die ik al had gepost.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2003, 12:05
Verwijderd
Citaat:
McMotion schreef:
huh waarom?

Je zegt het al zelf "heleboel"
er zijn al zoveel van die wannebee bedrijfjes
Met citaat reageren
Oud 18-01-2003, 13:25
Verwijderd
Citaat:
McLaren schreef:
Je zegt het al zelf "heleboel"
er zijn al zoveel van die wannebee bedrijfjes
Priecies.

Wil je een 'bedrijfje' beginnen, zou ik me richten op datadriven websites, de techniek (modulair opgebouwd), veel verschillende talen-kennis (ASP (al dan niet .NET), PHP, Perl, etc). Wees uniek (en niet te duur ).

Het design wordt meestal aangeleverd door de opdrachtgever. Deze zal namelijk allicht een idee hebben hoe het eruit moet gaan zien.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2003, 14:26
JJzD
JJzD is offline
als je word gepaklt ben je idd aansprakelijk via je ouders aangezien je nog minderjarig bent
daarnaast als je het goed doet zullen er redelijke bedragen over de balk gaan en die moet je van je rekening houden

daarnaast moet je het dan van de kleine opdr88 hebben
Oud 18-01-2003, 14:55
Carl Johnson
Carl Johnson is offline
Citaat:
JJzD schreef:
als je word gepaklt ben je idd aansprakelijk via je ouders aangezien je nog minderjarig bent
daarnaast als je het goed doet zullen er redelijke bedragen over de balk gaan en die moet je van je rekening houden

daarnaast moet je het dan van de kleine opdr88 hebben
voor iemand van 16 zijn juist de kleinere opdrachten handig lijkt mij, je hebt niet veel ervaring en dat geld wat je verdient kan je altijd wel gebruiken als arme scholier..

Ik maak ook sites voor kleine bedrijfjes...maar ik zie mezelf niet als een webdesign bedrijf ik doe het gewoon voor wat geld erbij..
Met citaat reageren
Oud 18-01-2003, 16:39
McMotion
McMotion is offline
Citaat:
TAFKAB schreef:
Als jij serieus wilt werken, en niet via je vriendjes oom een siteje bouwen voor de lokale bakker. Dan heb je mensen in pak nodig die naar bedrijven gaan, mensen over halen etc.
De presentatie.
Je moet alles weten van design, niet alleen websites.
De feel.
Bedrijven zetten mensen in ipv het te duur uitbesteden.
Er wordt gewoon geen geld meer aan uitbesteed.
Waar het mis gaat.
Dus mits jij ervan wilt leven als tienertje, doe je best.
Maar wees niet naief, van ik zet even wat op.
Ik ben veels te gaar
dat ben ik met je eens.. maar je kan best een eenmansbedrijfje oprichten.. dat heeft zoveel voordelen.. maar schrijf dan wel van tevoren een ondernemingsplan en zoek het allemaal uit wat je wil gaan doen.. niet eventjes inschrijven bij de KvK wachten, een website maken, en wachten tot je word gevraagd via je hotmail adresje
Oud 18-01-2003, 17:02
Verwijderd
Citaat:
kHebTrekInWatLekkers schreef:
Niet helemaal juist... ligt er volledig aan hoe oud je bent. Het beste voor hem is idd een eenmanszaak. Als die een geldschieter kan vinder is een maatschap veel beter...

Mocht je advies nodig hebben Dessie dan moet je me ff mailen (doe HEAO)
Met citaat reageren
Oud 18-01-2003, 17:18
Manuzhai
Manuzhai is offline
Ik heb een KvK-registratie als eenmansbedrijf, maar die gebruik ik eigenlijk alleen om een domein te kunnen registreren en eventueel een Makro-pas aan te vragen enzo. In principe doe ik al het werk wat ik doe (weinig design, meer web-based applicaties) zwart, maar op een gegeven moment gaat dat niet meer, en dan ga ik het wit doen. Omdat ik op dit moment als bedrijfje nog niet bekend ben bij de Belastingdienst, kan dit.

Met een eenmansbedrijf loop je overigens wel het risico dat als je bedrijfje geld schuldig is aan iemand anders, jouw persoonlijke kapitaal daarvoor dient te worden aangesproken.
Oud 18-01-2003, 22:41
DeSSie
DeSSie is offline
Later als ik wat ouder ben wil ik zelf ook webdesigner worden die richting te minste......

En ik denk als ik nu al begin met kleine projecten etc dat dat alleen maar goed is voor mij om meer ervaring etc op te doen...
Dus daarom vraag ik dit ik weet ook dat grote bedrijven meestal niet bij kleine webdesign bedrijfjes info gaan vragen die het zwart doen lijkt mij zelf.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2003, 14:53
TAFKAB
TAFKAB is offline
Citaat:
DeSSie schreef:
Later als ik wat ouder ben wil ik zelf ook webdesigner worden die richting te minste......

En ik denk als ik nu al begin met kleine projecten etc dat dat alleen maar goed is voor mij om meer ervaring etc op te doen...
Dus daarom vraag ik dit ik weet ook dat grote bedrijven meestal niet bij kleine webdesign bedrijfjes info gaan vragen die het zwart doen lijkt mij zelf.
Wordt wakker!
Met citaat reageren
Oud 19-01-2003, 15:46
Verwijderd
Citaat:
DeSSie schreef:

Hou het bijk projecten die je alleenof emt vrienden doet.
Doe het dan onder eigen beheer..
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 13:32
Beyoned
Beyoned is offline
altijd dat gezeur over bedrijven.. kword daar beetje moe van..
niemand realiseert zich volgens mij dat JOUW naam er wel aan hangt, en daarom vind ik dat velen te vroeg gaan beginnen met een "bedrijf"

een page bouwen is niet zo moeilijk leer html, adobe etc..
jaartje en je kent het MAAR bouw maar eens een goede

asp,php etc...

ik wil ook wel in die wereld later, ga nu waarschijnlijk wisselen van opleiding--> ict naar multimedia (almelo) maar nog ga ik nimmer de nooit niet een bedrijf beginnen.

als kennisen, plaatselijke bakker etc een site willen geen probleem dat spreek zich wel rond, maar echt een bedrijf opzetten vind ik dat ilk de kennen nog niet voor heb.!

en ik denk dat vele "webdesigners" zich die vraag eens moeten stellen hoe goed ze daadwerkelijk zijn
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 14:02
twim
twim is offline
Ik heb eigen hosting bedrijf.
Kvk inschrijving is wel zo handig.
kosten daarvan zijn regiogebonden en wat voor een bedrijf het word (bv, nv, vof etc)

Gewoon ff in laten schrijven.
BTW nummer aan vragen en je kan legaal beginnen.

Mocht je een server nodig hebben

Suc-6
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 14:15
Beyoned
Beyoned is offline
Citaat:
Neophyte schreef:
Ik heb eigen hosting bedrijf.
Kvk inschrijving is wel zo handig.
kosten daarvan zijn regiogebonden en wat voor een bedrijf het word (bv, nv, vof etc)

Gewoon ff in laten schrijven.
BTW nummer aan vragen en je kan legaal beginnen.

Mocht je een server nodig hebben

Suc-6
url?
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 14:39
DeSSie
DeSSie is offline
Kép genoeg conacten voor een server die kan ik toch zo krijgen ff vragen en na weekje heb ik er 1 dats het probleem niet echt ik wou alleen weten over de kvk gedoe......

Ik was al eerder bij een webdesign bedrijfje aan werk www.ZambaZ.nl maar daar ben ik weg gegaan want ik had er niks meer te doen en we lagen te ver uit elkaar met wie ik het deed dus ben gestopt.....

Nu wil ik dus zlef beginnen dan met een vriend die hier 2 huizen veder woont
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 14:48
Beyoned
Beyoned is offline
hoe wil je aan klanten komen dan...
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 15:01
DeSSie
DeSSie is offline
Citaat:
tupac.netmenu.nl schreef:
hoe wil je aan klanten komen dan...
Hoe bedoel je aan klanten komen........
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 15:04
Beyoned
Beyoned is offline
Citaat:
DeSSie schreef:
Hoe bedoel je aan klanten komen........
ik had laatst een 2 daagse cursus adobe bij zon bedrijf.
die leraar daarvban had eigen webdesign bedrijf en we kwamen eens aan de praat over de jeugd die dat wil

de pr etc is zooo slecht.
brieven versturen?
bedrijven bezoek?
overhalen?
presentatties etc kan jeugd niet!

ten 2e.. hoe wil jij aan klanten komen..l waarvoor jr websites kan maken?
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 15:06
Beyoned
Beyoned is offline
offtopic: dessie heb je msn?
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 22:08
kHebTrekInWatLekkers
Citaat:
[eitje]Methuselah schreef:
Als je een vennootschap met volkomen rechtspersoonlijkheid opricht niet. En dat kan al vanaf 2 personen (in België).
In Nederland kan je een BV starten. Daar heb je echter een aardig startkapitaal voor nodig. Iets wat niet echt toereikend is voor een gemiddeld zolderkamerbedrijfje....
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 22:33
TAFKAB
TAFKAB is offline
Citaat:
ik had laatst een 2 daagse cursus adobe bij zon bedrijf.
die leraar daarvban had eigen webdesign bedrijf en we kwamen eens aan de praat over de jeugd die dat wil

de pr etc is zooo slecht.
brieven versturen?
bedrijven bezoek?
overhalen?
presentatties etc kan jeugd niet!

ten 2e.. hoe wil jij aan klanten komen..l waarvoor jr websites kan maken?
You proved my point!
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 07:59
Beyoned
Beyoned is offline
Citaat:
TAFKAB schreef:
You proved my point!
jah de meeste jeugdige "webdesign bedrijven" versturen hun prijslijst via een hotmail adres ofsow... wedden?
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 11:16
TAFKAB
TAFKAB is offline
Citaat:
jah de meeste jeugdige "webdesign bedrijven" versturen hun prijslijst via een hotmail adres ofsow... wedden?
Ja..maarja..dat is dus een van de factoren die betrekking heeft op je presentatie...Dan nog eens te spreken over materialistische factoren als een pand, hardware, corporate identity etc.
De PR zal al je opdrachten binnehalen, dan vergt gewoon goede marketing etc
En tja..je moet jezelf gewoon op de martk gooien met een goede babbel, dan kom je al een end..
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 13:44
Verwijderd
Juist door die kiddo''s van 16 met zogenaamde webdesign bedrijfjes hebben bedrijven er weinig vertrouwen in.
Die zien hoofdzakelijk alleen van die prutswebsites, en denken dan ook bij zichzelf ""dit si niet onze toekomst""
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 13:47
Beyoned
Beyoned is offline
Citaat:
McLaren schreef:
Juist door die kiddo''s van 16 met zogenaamde webdesign bedrijfjes hebben bedrijven er weinig vertrouwen in.
Die zien hoofdzakelijk alleen van die prutswebsites, en denken dan ook bij zichzelf ""dit si niet onze toekomst""
dat van 16 zijn vooroordelen.
als ze daadwerkelijk goed zijn. en de ouders helpen met pr etc...
dan hebben ze wel een kans van slage.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 14:39
Verwijderd
Citaat:
dat van 16 zijn vooroordelen.
als ze daadwerkelijk goed zijn. en de ouders helpen met pr etc...
dan hebben ze wel een kans van slage.
vooroordelen of niet,
enigste die geslaagd is is die Ben Woldring van bellen.com
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 14:53
Beyoned
Beyoned is offline
Citaat:
McLaren schreef:
vooroordelen of niet,
enigste die geslaagd is is die Ben Woldring van bellen.com
is dat die kerl van BEN?

en trouwens dat heeft hier nix mee te maken want die ahd geen ebdrijf mah moest dat voor school toch?
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 15:04
Verwijderd
Citaat:
is dat die kerl van BEN?

en trouwens dat heeft hier nix mee te maken want die ahd geen ebdrijf mah moest dat voor school toch?
Dat is niet Van Ben de telefoonmaatschappij, maar van bellen.com zoals ik al zei

En het is neit van school, hij begon ooit met een html boekie, en wat vrienden van school hielpen hem ermee.
Op een gegeven moment kreeg hij (van een bedrijf) het domein bellen.com en zo begon het.

Ik vind eht alleen ee ontzettend irritand kereltje.
Hij praat zo bekakt :r
Maar hij is wel stinkend rijk!!!
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 15:14
Beyoned
Beyoned is offline
Citaat:
McLaren schreef:
Dat is niet Van Ben de telefoonmaatschappij, maar van bellen.com zoals ik al zei

En het is neit van school, hij begon ooit met een html boekie, en wat vrienden van school hielpen hem ermee.
Op een gegeven moment kreeg hij (van een bedrijf) het domein bellen.com en zo begon het.

Ik vind eht alleen ee ontzettend irritand kereltje.
Hij praat zo bekakt :r
Maar hij is wel stinkend rijk!!!
mah er was toch ook zon kereltjke met een site wat nu BEN is geworden?

haha ken je hem?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten