Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-01-2003, 18:10
lady short
lady short is offline
Ik vroeg me af wat jullie people nou precies verstaan onder "vertrouwen" zowel in het algemeen als in een relatie?(maakt dus niet uit of dat nou met je vriend(in) is of
met je opa )

Vertel, vertel ik ben benieuwd en ik heb het ook nodig voor school

Reactiess!!!!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-01-2003, 18:40
Thomas
Thomas is offline
Mensen moeten mij behandelen zoals ik hen behandel, doen ze dat niet dan hebben we een vertrouwensprobleem.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 18:50
Warsocket
Warsocket is offline
Dat je bij iemand kan aankloppen met een probleem
Dat diegene vertrouwlijke geen dingen doorlult die jij aan hem / haar verteld hebt
Dat je niet hoeft te denken ow gaat dat wel goed als die persoon alleen weg is
Dat je elkaar alles kan vertellen
Oud 21-01-2003, 18:50
Verwijderd
Mensen die je alles, of misschien niet alles maar wel heel veel, kan vertellen zonder dat daarna de hele wereld het weet. Mensen aan wie je je problemen kan vertellen en waarmee je over je problemen kan praten!

Mensen die je vertrouwt zijn toch ook wel vaak mensen waar je van houdt. Ookal kan je van mensen houden op een hele andere manier; mjin zus en bijv mijn vriendin kan ik allebei vertrouwen, ik hou ook van ze, maar toch op een andere manier! Logisch toch?! Ook mijn vriendje vertrouw ik helemaal. Ik denk in een relatie dat dat betekent dat hij bijv. uit gaat zonder dat jij je de hele avond druk moet maken of hij niet met een ander meisje zoent (t is maar een voorbeeld hoor, zijn nog wel meer dingen natuurlijk!)
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 21:06
Southraider
Southraider is offline
Vertrouwen is elkaar alles durven te vertellen zonder dat er ook maar enige twijfel bestaat dat een van de 2 het doorverteld

Vertrouwen is elkaar geloven op het woord en niet controleren als het allemaal waar is

Vertrouwen is elkaar helpen wanneer en waar het nodig is

zo zie ik het
Oud 21-01-2003, 21:08
Knabbel
Knabbel is offline
Wat ik onder vertrouwen versta...

Het kunnen rekenen op iemand zodra je iets kwijt wil (zonder dat dit meteen de hele wereld rondgaat).

Eerlijk zijn zodat je iemand niet hoeft te wantrouwen...

Opzich best moeilijke vraag....
Hmm tijd om er eens dieper over na te gaan denken....
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 21:35
Gothic
Gothic is offline
het zeker weten dat hij geen dingen doet die ik niet wil of echt niet leuk vind

het zeker weten dat hij me steunt helpt ed op de momenten dat het nodig is

dat ik zeker weet dat hij mij niet veroordeeld en dat ik mijzelf kan zijn hoe ik me ook voel of gedraag
Oud 22-01-2003, 18:59
Verwijderd
- mij m'n eigen gang laten gaan, en erop vertrouwen dat ik het tot een goede afloop zal brengen.
- ik probeer dit ook bij anderen toe te passen
- Bij iemand aan kunnen kloppen met een probleem zonder dat het gelijk doorvertelt wordt of je veroordeeld om je daden.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 22:00
Blenderhead
Blenderhead is offline
ik denk dat je elkaar vertrouwt op het moment dat je alles kunt doen en laten zonder dat de ander er iets achter gaat zoeken...
Oud 22-01-2003, 22:11
Verwijderd
Dat iemand niet achter je rug om iets doet wat jij niet goed zou keuren.. Kijk, wanneer je opa achter je rug om gigantisch gaat roddelen in negatieve zin met z'n buurvrouw (of je oma) dan zou ik - wanneer ik daar achter zou komen - hem een stuk minder vertrouwen.
Hetzelfde geldt voor mijn vriend, gaat hij vreemd achter mij om of zegt hij tegen vrienden of vreemden negatieve dingen over me.. dan verlies ik vertrouwen..

En vertrouwen win je volgens mij door te luisteren en afspraken die je met elkaar maakt te volgen...
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 01:47
Methuselah
Methuselah is offline
Je geen zorgen maken als zij eens niet met jou uitgaat maar met vrienden en vriendinnen van haar... Niet wakker liggen dan... Geloven dat ze de waarheid spreekt... Dat soort dingen...
Oud 23-01-2003, 04:25
Enlightenment
Enlightenment is offline
Vertrouwen vind ik vooral dat je elkaar respecteerd. En het woord respect wordt teveel op de verkeerde manier gebruikt vind ik.

Iemand respecteren betekent iemand in zijn of haar waarde laten, hem of haar nemen zoals hij of zij is. Dat gebeurt maar als te weinig, helaas.

Vertrouwen gaat vaak samen met liefde. Je houdt van elkaar, vriendschappelijk of 'meer', en daarom vertrouw je elkaar. Je durft persoonlijke dingen te vertellen, kortom je durft jezelf meer te geven en meer van jezelf te laten zien. Je kunt dingen overlaten aan iemand omdat je er van uit gaat dat hij of zij jou goed genoeg kent om de juiste keuzes te maken voor je.

Etc, hoop dat je hier iets aan hebt.
Reageren

Regels voor berichten