Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Interessante stelling
![]() ![]() Ik begrijp wat je bedoelt, maar met je formulering ben ik het niet helemaal eens ![]()
|
Heb je een lijsttrekker die makkelijk over zich heen laat lopen, dan zal hij dat in de Tweede Kamer ook wel laten doen.
In dat opzichte vind ik dat je best mag weten op wie je nou eigenlijk stemt. En dat de bevolking te lui is om de verkiezingsprogramma's erop na te slaan... tja, daar verander je toch echt niks aan. Misschien is me zonder lijsttrekker juist nóg meer beinvloedbaar door personen van buitenaf, zoals een Freek de Jonge (verkiezingsconference) of Frits Wester (partijdige journalist).
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() Was weer die partijdige nerd...ben ff de naam kwijt ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Freek de Jonge heeft beloofd echt alle partijen te zullen afzeiken, maar het zou me niets verbazen als hij rechts toch ietsjes meer afzeikt. |
![]() |
|
![]() |
Wie zou er dan steeds in debat moeten gaan, als je een beetje een idee wil hebben over de partij waar je op stemt, wil je er wel een egzicht bij hebben, iemand die met zijn ideeen naar voren komt en als dat steeds een ander is raak je in de was, wie is nou van welke partij?
Ow, en 93% van de kiezers, weet het partijprogramma niet maar gaan af op de persoon die er achter staan en aangezien Bos beter overkomt dan Melkert verklaard dat misschien het zetelverschil....
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
ik vind het persoonlijk erg lastig om te moeten kiezen. want als ik op een bepaalde partij wil stemmen dan staat de lijsttrekker me niet aan, en soms vind ikke de lijsttrekker juist goed en dan vind ikke de ideeen van de partij weer nix
![]() ik denk dat er meer mensen van van een bepaalde partij aan het woord moeten komen, zodat je niet alleen maar kijkt naar de lijsttrekker maar meer naar de partij zelf ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]() politiek bewust zijn de meesten toch niet, dat komt prachtig tot uiting wanneer "de mensen op straat" worden geinterviewd voor 1 of ander tv programma "Get all the fools on your side and you can be elected to anything" Frank Dane |
![]() |
|
Het zou je verbazen hoeveel mensen stemmen op een hoofd of op een persoon. Hoe denk je anders dat de LPF zo groot is geworden? Mensen stemmen zelfs als eerbetuigenis op een dooie. Verkiezingsprogramma's zijn niet zo belangrijk meer.
Ik vind echter niet dat lijsttrekkers afgeschaft moeten worden, zonder lijsttrekkers moeten mensen verkiezingsprogramma's gaan lezen en dan word het al snel te moelijk.
|
![]() |
nu is het wel zo van .. ow die lijstrekker staat mij wel aan. leuke man/vrouw duzz nu ga ik op die partij stemmen.. k heb zoveel in me omgeving gehoord.. kga OP WOUTER BOS STEMMEN ..dat vinnik nou eg een leuke vent.. en als je dan vraagt waarom die pvda gaat stemmen is dat alleen om wouter bos.. verder weten ze helemaal nie waar het over gaat.
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
Het is inderdaad zo dat veel mensen op een gezicht stemmen. Dat is natuurlijk gewoon jammer. Maar ik heb zelf heel veel aan die debatten op tv; dan kijk ik niet naar de lijsttrekkers zelf, maar naar wat ze zeggen. Wat zij zeggen beschouw ik dan als "wat de partij zegt". Daarop baseer ik mijn keuze.
Het lijkt me moeilijk als er geen lijsttrekkers meer zijn; dan zijn de mensen er veel minder bij betrokken. Maar inderdaad, het is eigenlijk heel erg dat er toch genoeg mensen zijn die alleen maar naar de kop (of de kont) van zo iemand kijken.
|
![]() |
De vele stemmen op de PvdA komen denk ik meer van de mensen die eerst ook altijd pvda stemden en in mei voor 1x uit protest op de LPF (bleek uit onderzoeken). Zij zijn nu dus gewoon weer terug bij hun oude partij, omdat ze de lpf niet meer vertrouwden
![]() En dat lijsttrekkers moeten worden 'afgeschaft' vind ik niet, een partij moet toch een duidelijk, aanspreekbaar gezicht hebben. En de tv heeft veel veranderd, er wordt nu idd meer op mensen gestemd, vroeger was er enkel radio, en zag men de politici niet, toen stemden mensen meer op ideeën, maar ja wat valt er aan te doen? |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Op wie ga je stemmen? #3 Mark Almighty | 500 | 09-11-2006 22:22 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Hoger straffen werkt wel. Verwijderd | 81 | 27-06-2004 20:12 | |