Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-01-2003, 17:27
san17
Haaai,

Ik heb morgen een mondeling voor Duits. Het is mijn eerste mondeling ooit, dus ik vind het super eng.. Heeft iemand nog tips voor mij?
Oja, ik moet allerlei antwoorden van vragen uit mn hoofd kennen, maar ik heb heel veel antwoorden niet (lekker handig!)
Ik heb een x ergens gehoord dat er sites bestaan waar je Nederlandse teksten in kan voeren en je dan de Duitse vertaling krijgt.. Weet iemand zo'n site?? Alvast bedankt... Xit btw in 5 havo

xxx Sandra
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-01-2003, 19:15
Mariebel
Mariebel is offline
Ik heb geen tips, alleen dat je goed moet leren, maar daarvoor is het nu een beetje laat. Wij moesten 5 minuten over onszelf vertellen en dat telde behoorlijk zwaar, maakt ook wel goede indruk als dat wel goed gaat. En vertel niet direct alles, zodat de leraar nog een beetje door kan vragen over onderwerpen waar jij iets vanaf weet. Verder weet ik het ook niet, ben geen ster in duits (maar had wel een 6,3 )
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 21:12
Verwijderd
Citaat:
Mariebel schreef:
Ik heb geen tips, alleen dat je goed moet leren, maar daarvoor is het nu een beetje laat. Wij moesten 5 minuten over onszelf vertellen en dat telde behoorlijk zwaar, maakt ook wel goede indruk als dat wel goed gaat. En vertel niet direct alles, zodat de leraar nog een beetje door kan vragen over onderwerpen waar jij iets vanaf weet. Verder weet ik het ook niet, ben geen ster in duits (maar had wel een 6,3 )
Nee man, je met juist oveel mogeliujk vertellen.. Bij ons is het: hoe meer de leraar aan het woord is, hoe 'slechter' je mondeling.. (bij duits dus)

En voor frans moeten wij ook antwoorden van vragen uit je kop leren.
Dan moet je gewoon zorgen dat je alle goede antwoorden hebt, en dat moet je dan gewoon uit je kop leren.

Naja, en je hoeft ook niet zenuwachtig ofzo te zijn. Mn nederlandse leraar zei vandaag dat de leraar er tijdens het mondeling niet voor was om te kijken wat je niet weet, maar om te kijken wat je wel weet.
Naja, ik kan je nu verder niet meer helpen, weet geen sites waar je nederlandse dingen in kan voeren en dan duits eruit krijgt. Misschien staat er iets in het announcement van MT?

Naja, succes iig, morgen
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 21:36
san17
Thnx alle2!
Ennuh vleermuissie, in het announcement van MT staan inderdaad goede vertaalsites!
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 21:38
Mariebel
Mariebel is offline
Bij ons moest je 5 minuten praten, dus als je dat vol had gepraat was het genoeg en daarna ging hij er nog verder op in.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 21:39
San17
Oja nog 1 vraagje: Hoe zeg je de letters VCL in het Duits? De V sreek je volgens mij als fau ofzoiets uit..
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 22:00
Verwijderd
v = fau
c = tsee
l = De Duitse -l is dezelfde -l als de Franse: een zogenaamde "dunne -l", niet gaan lallen dus.

Dat is wat ik heb gevonden op inet... De rest van de letters weet je wel? Of misschien hoef je ze wel niet te weten.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 22:07
San17
THNX!!!
Nee, de andere letters hoef ik niet te weten..
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 22:11
San17
Ik moet ook mijn favoriete reclame beschrijven. Maar ik weet geen favo reclame en al helemaal niet in het Duits
Weet iemand een leuke reclame, plze ook vertaalt in het Duits?
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 23:21
san17
Lama, ik heb al wat Allemaal nog super bedankt!
Trustuh ieder1!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten