Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
dreadzzzmeisjes,
ik denk dat onze westerse cultuur ook nogal intolerant is, en alles wil hebben zoals ze zelf is. dus zou ze ook (met geweld) de in dat geval overheersende oosterse cultuur omver willen werpen om plaats te maken. we vinden ons zelf allen zo superieur. blech.
|
![]() |
Extremisme is het hoogste radicalisme, tot het uiterste gaan om je doel te bereiken.
Fundamentalisme is een extreme rechtzinnigheid in religieus opzicht. Fundamentalisme kan dus in combinatie gaan met extremisme maar het is zeker geen noodzaak. Arabieren die zichzelf opblazen in Israel zijn fundamentalisten, zij doen alles vanuit hun geloof, en zijn extremist, ze gaan tot het absolute uiterste. Zeer streng gelovende Christenen in Staphorst zijn wel fundamentalisten, ze zijn behoorlijk rechtzinnig wat betreft hun geloof, maar zijn geen extremisten, althns, dat ligt aan de grens van het uiterste. Iemand die iedere week naar de kerk gaat terwijl hij of zij lid is van de VARA is dus geen fundamentalist, nog een extremist. |
![]() |
|
Je kunt ook fundamentalist zijn waarbij je uitingen niet op religie gebaseerd worden.
En wat betreft extremisme gaat het er niet om dat je tot het uiterste gaat om iets te bereiken, maar datgene wat je zou willen bereiken is niet volgens de norm. Je kunt wel weer extreem uiten of extreme middelen gebruiken, maar da's weer wat meer richting fundamentalisme. Denk ik ![]() |
![]() |
|
![]() |
Tot mijn spijt moet ik zeggen dat je geen gelijk hebt Gatara. Of althans, dat ik vind dat je geen gelijk hebt. Fundamentalisme gaat wel degelijk om religie en extremisme gaat niet om het doel maar om de manier waarop je het doel bereikt en dit heeft wel iets te maken met de norm maar ik denk dat de norm dat geweld ontoelaatbaar is universeel is.
|
![]() |
|
iemand die extremistisch is die wil ten koste van andere culturen/godsdiensten, zijn cultuur/godsdienst doorvoeren....
het heeft verder niets te maken waar op de werld dit voorkomt, je hebt moslim extremisten, recht/links extremisten, maar er zijn ook katholieke extremisten of "westerse" extremisten, net zo goed... allemaal even niet zo goed in hun bolletje. Ik bedoel, dat je je eigen cultuur of godsdienst wil bezigen, prima, maar je moet ook anderen in hun waarde laten....
|
![]() |
Zijn niet fundamentalisten dan geen zwakkelingen?
Wat is jouw definitie van een zwakkeling. Het feit dat je niet extreem rechtzinnig bent getuigd juist van een vermogen tot logisch nadenken; dingen tegen elkaar afwegen. Als je het zo bekijkt is een fundamentalist te laf om verschillende waarheden te erkennen en is de fundamentalist dus de ultime 'zwakkeling'. |
![]() |
|
ik noem iemand een extremist als hij zijn overtuigingen/levensbeschouwing/religie/oid (evt. op geweld-dadige wijze) wil opdringen aan anderen. Als iemand alles doet voor zijn overtuiging en zijn overtuiging als enige waarheid ziet. Als hij in het nastreven van zijn overtuiging zover wil gaan dat hij de vrijheid van anderen beperkt.
dit voldoet waarschijnlijk niet helemaal aan de definitie in het woordenboek, maar dit versta ik zo ongeveer onder een extremist. Laatst gewijzigd op 27-01-2003 om 20:56. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Een vriendin van mij is dan ook een moslimfundamentalist, want ondanks dat ze geen moslim is, drinkt ze geen alcohol ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Weigert je docent een hand te geven? Lisette | 245 | 28-03-2011 19:47 | |
Geert Wilders. Sander =D | 498 | 13-02-2011 11:38 | |
Salafisme rukt op. AIVD en Kamer bezorgd. Terecht? Gatara | 156 | 09-10-2007 14:55 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' Gatara | 500 | 05-11-2006 15:35 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' T_ID | 501 | 26-01-2006 01:21 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
sluierverbod (betoog) Nederlands bayirgul | 12 | 26-03-2004 10:59 |