Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ten eerste is het nogal overdreven dat anderen alles krijgen.
Ik heb ook ontzettend moeten vechten voor waar ik nu ben, wie ik nu ben, voor dat geluk. Maar nu ik het heb kan ik met geen mogelijkheid begrijpen dat ik het leven ooit wou opgeven Het is ontzettend moeilijk te vechten voor iets wat je niet kent, al helemaal als het lijkt alsof je niet vooruit komt, omdat er steeds weer iets misgaat. Dat er iets misgaat zie ik echter niet als weer terug bij af zijn. 1 stap terug is 2 stappen vooruit. Je leert van elke ervaring weer meer, en uiteindelijk kun je steeds beter met problemen omgaan. Vroeger heb ik het moeilijker gehad met veel kleinere dingen dan ik het nu heb gehad met de scheiding van mn ouders. Dit komt omdat ik ben gegroeid, sterker ben geworden, beter weet hoe ik ermee om moet gaan. Het klinkt ms heel stom, maar je bent toch pas 15, wat ook inhoud dat je midden in je pubertijd zit. Er gebeurt toch heel veel in je lichaam, wat ook heel veel invloed heeft op je gevoel. Dat betekent neit dat er geen ontzettend moeilijke dingen gebeuren, maar door waar je lichaam doorheen gaat, zijn die dingen nog moeilijker dan normaal. Ze overheersen je gevoel, en laten geen ruimte over voor al het negatieve. Ik weet dat het stom klinkt, maar hormonen hebben écht invloed, ik ben standaard heeeel erg down en verdrietig op de dag voor ik ongesteld moet worden. Kun je nagaan hoe erg dit is wanneer ik ook een reden heb om verdrietig te zijn. (Ik ben verschillende keren helemaal ingestort in deze periode). Nou goed, probeer je ook te richten op dingen waar je nu al van kunt genieten, die zijn er echt wel.. sterkte! |
![]() |
|
![]() |
ik herken het heel sterk
maar wat mij hier houd is dat ik heel sterk geloof dat alles in het leven een bepaalde bedoeling heeft... alle tegenslagen maken je sterker alle keren dat je moet vechten voor dingen, maken jou hoe je bent mensen die alles (voor jou gevoel) in de schoot geworpen krijgen hebben het vaak ook niet makkelijk je leert van alles in het leven het klinkt nu allemaal zo simpel nu ik het zeg, maar denk er eens over na... niet alles is nuteloos, jij niet en het leven niet! sterkte liefs me
|
![]() |
Misschien dat je er iets aan hebt:
probeer anders iets te vinden waar je energie in kan steken en afreageren, bijv tekenen, schilderen, muziek maken, lezen, gedichten schrijven, sport, wat jouw ook ligt, kortom iets waar mee je tijdloos bezig kan zijn, even afsluiten voor de rest. veel geluk ![]() |
![]() |
|
'k denk dat iedereen wel moet vechten, en moet blijven vechten om zich zelf gelukkig te kunnen voelen.
Om jezelf tevreden te stellen is vaak makkelijker, je stelt minder hoge eisen aan jezelf. Bepaalde streven en doelen hebben we allemaal wel. Elke keer weer een nieuw doel dat je bereiken wilt. 't klopt, later ga je toch dood. Maar, het is toch fijn om te kunnen zeggen voordat je doodgaat "ik heb ondanks dat ik er hard voor heb moeten vechten, een goed leven gehad." "En met veel geluk ben ik geworden tot wat en wie ik nu ben, 't verleden heeft mij gemaakt tot: 'Betamethason'" En, waarom zou je opgeven? Afhaken kan altijd nog, het is juist goed om doelen te hebben waar je naar toe kunt werken. En dat kan niet wanneer je maar stil blijft staan, en niets (meer) doet. Natuurlijk zijn er mensen die het relatief gemakkelijker hebben, maar zélfs zij komen voor bepaalde keuzes, en 'enge' dingen te staan, en zij hebben dan misschien wat meer geluk dat ze dan toch nog 'goed' terecht komen. Maar, als iemand zoals jij, iemand die het niet altijd makkelijk gehad heeft, en telkens maar weer voor 'enge' dingen komt te staan, en steeds weer (half) terug valt in oude patronen, en zich soms bevindt in diepe dalen....dan is het toch juist heel knap van jezelf dat je niet opgeeft, en blijft streven naar haalbare doelen. Je zou trots op jezelf moeten wezen, trots opdat jij door blijft gaan, ondanks de tegenslagen zie ik dat je blijft vechten. Dat is echt heel erg goed van jezelf. Probeer wat meer tot rust te komen, en concentreer je op de digen die je leuk vind om te doen. Ga uit met vrienden of vriendinnen, een biosje, een etentje, winkelen. Iets dat je een fijn en veilig gevoel geeft. Maar, vooral, blijf denken aan jezelf, aan haalbare doelen, en niet te strenge eisen. Je hoeft geen Koningin te zijn om aardig gevonden te worden. ![]()
||||||
Citaat:
maar meer dat ik veel moeite moet doen voor dingen die anderen hebben, meestal zonder moeite. (school bijv) En ja, weet wel dat iedereen problemen heeft, voor bepaalde dingen moet vechten, alleen lijkt mijn leven soms zoveel moeilijker dan dat van anderen. (oh jee, zelfmedelijden.. ![]() Citaat:
Alleen zie ik heel vaak niet of 'k wel vooruit ga, het voelt juist meer alsof 'k stilsta, helemaal niet vooruit ga. :\ Citaat:
alsof 'k nu voor niks moeite zit te doen, uiteindelijk is het nutteloos, heb d'r dan niks meer aan.. Citaat:
elke keer weer verder te moeten, als er een keer iets af is, moet ik wéér verder, iets anders afronden.. Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() 2) Dat klopt, maar, wil je liever: a) een leven waarin je niet/nooit gelukkig geweest bent. b) een leven waarin je hard hebt moeten knokken om jezelf uiteindelijk toch als 'een gelukkig mens' te mogen/kunnen zien. 3) Je kunt het ook zien als een tijdelijke pauze, een opnieuw ademhalen, alles weer op een rijtje zetten, en wéér doorgaan. Want, uiteindelijk kom je wel bij 't geen je bereiken wilt. En, vervolgens vind je dan weer iets waar je naar toe wilt werken, dat is toch alleen maar mooi. Alleen, je moet wel zorgen dat 't haalbare doelen zijn natuurlijk. Niet: "ik wil prinses van Monaco worden". En, trouwens, voor sommigen ben je vast al een prinsesje. ![]() 4) Take care
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Je moet eens proberen dingen te vinden waarbij je het jammer vind als ze af zijn, waardoor het niet erg is aan iets nieuws te beginnen zeg maar. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Opdrachten, hw en vakken nutteloos. DBZ | 22 | 24-09-2008 18:03 | |
Verhalen & Gedichten |
Tussen Licht en Donker Reynaert | 40 | 07-01-2004 21:12 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Nieuw 'politiek' systeem,wereldorde, levensbeschouwing. Cooperatieve Anarchie. Isa | 28 | 13-06-2003 20:47 | |
Psychologie |
Groeien is ook afscheid nemen. lady_x | 18 | 28-10-2002 10:13 | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal] Ons leven is niet vreemd. Vlooienband | 10 | 08-10-2002 20:53 | |
Psychologie |
Het idee dat eigenlijk alles nutteloos is.. Verwijderd | 27 | 25-03-2002 15:47 |