Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-01-2003, 15:15
Verwijderd
Minister Nawijn met voorkeurstemmen Kamerlid
Gepubliceerd op maandag 27 januari 2003 15:46

DEN HAAG (ANP) - Demissionair LPF-minister Nawijn (Vreemdelingenzaken en Integratie) wordt Tweede-Kamerlid voor de LPF. Hij is met voorkeurstemmen gekozen, zo maakte de Kiesraad maandag bekend. Nawijn zei in een reactie plaats te zullen nemen in de Kamer.
Nawijn kreeg als minister de wind van voren, toen hij zei dat de Tweede kamer zich bezig hield met ,,rituelen.'' Hij zei maandag nog steeds van mening te zijn, dat de Kamer de bewindslieden niet om de haverklap ter verantwoording moet roepen. Hij pleit ervoor dat de ministers een dag per week vrij houden voor de Tweede Kamer, zodat zij bijvoorbeeld niet op het laatste moment een werkbezoek hoeven af te zeggen.

Kamerlid Huizinga Heringa blijft dankzij voorkeurstemmen in het parlement voor de ChristenUnie. Leen van Dijke, die sinds 1994 in de Tweede Kamer zit en derde stond op de lijst, zal voor haar wijken.

Geactualiseerd om 15.40 uur

Copyright 2003 ANP

Bron

Laatst gewijzigd op 27-01-2003 om 15:33.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-01-2003, 15:16
Atje85
Atje85 is offline
Wat heeft dat met Freek de Jonge te maken?
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 15:17
Verwijderd
Citaat:
Atje85 schreef:
Wat heeft dat met Freek de Jonge te maken?
Hij zei dat als je toch LPF stemde je dan maar op Nawijn moest stemmen om hem lekker de kamer in te treiteren
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 15:21
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Milk schreef:
Hij zei dat als je toch LPF stemde je dan maar op Nawijn moest stemmen om hem lekker de kamer in te treiteren
En die LPFers trappen daar natuurlijk in
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 15:24
Verwijderd
Citaat:
Atje85 schreef:
En die LPFers trappen daar natuurlijk in
Waar trappen die allemaal al niet in

Maar wat ik me afvroeg: Het was toch gewoon een stunt van Nawijn om op de 32e plaats te gaan duwen. Hij wist toch wel dat hij populair was onder zijn kiezers?
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 15:27
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Milk schreef:

Maar wat ik me afvroeg: Het was toch gewoon een stunt van Nawijn om op de 32e plaats te gaan duwen. Hij wist toch wel dat hij populair was onder zijn kiezers?
Hij wilde echt niet de kamer in, anders doe je dat niet. Zo´n soort risico zal hij nooit willen lopen. Maar ik vind dit dus echt super, omdat hij nu dus toch op een blauwe pluche plaats zal moeten nemen.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 15:27
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Milk schreef:

Mja volgens mij ook ja, spelo is het
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 15:30
Ernesto G.
Ernesto G. is offline
zijn er nou echt 65.000 mensen die zo dom zijn om op die Nawijn de stemmen? Kom op nou? Zijn ze echt dom of lijkt het alleen maar zo?
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 15:32
Unexplained
Unexplained is offline
Weer iemand die het verschil tussen correlatie en causaliteit niet begrepen heeft.
Oud 27-01-2003, 15:36
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Ernesto G. schreef:
zijn er nou echt 65.000 mensen die zo dom zijn om op die Nawijn de stemmen? Kom op nou? Zijn ze echt dom of lijkt het alleen maar zo?
25.000 stemmen is genoeg voor een voorkeursstem.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 15:39
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Unexplained schreef:
Weer iemand die het verschil tussen correlatie en causaliteit niet begrepen heeft.
Voor de n00bs op taalgebied:

cor·re·´la·tie (de ~ (v.))

1 verhouding van onderlinge afhankelijkheid of beïnvloeding => wisselwerking, verband, samenhang

cau·sa·li·´teit (de ~ (v.)) [taal.]

1 oorzakelijkheid, betrekking van oorzaak en gevolg

Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 15:39
Boogie
Boogie is offline
Het is een afgang dat zo'n man überhaubt de kamer weer in wíl, als hij het zo'n onzin vindt.
Oud 27-01-2003, 16:06
Multilot
Multilot is offline
Dit nieuws stemt me weer vrolijk!!! Kan hij weer mooi nagedaan worden bij kopspijkers
Oud 27-01-2003, 16:17
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
Wawl schreef:
Voor de n00bs op taalgebied:

cor·re·´la·tie (de ~ (v.))

1 verhouding van onderlinge afhankelijkheid of beïnvloeding => wisselwerking, verband, samenhang

cau·sa·li·´teit (de ~ (v.)) [taal.]

1 oorzakelijkheid, betrekking van oorzaak en gevolg
De definitie van correlatie vind ik nogal zwak. Het gaat bij correlatie om een statistische samenhang. Die samenhang an sich hoeft geen betekenis te hebben.

Bij causaliteit gaat het meer om een oorzaak-gevolg. Niet om een 'na elkaar' van gebeurtenissen, maar een 'in elkaar'.
Oud 28-01-2003, 07:53
spsup
spsup is offline
Nawijn !!!!!!!!!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 28-01-2003, 07:54
spsup
spsup is offline
Citaat:
Ernesto G. schreef:
hmmz op wie had jij dan gestemd zeker groen links????

en waarom zijn die mensen zo dom dan ?? volgens jou
Met citaat reageren
Oud 28-01-2003, 08:28
Evito
Evito is offline
Nee, ik denk niet dat hij zo'n invloed heeft gehad. PvdA heeft verloren van het CDA.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2003, 08:51
Anne
Anne is offline
Citaat:
spsup schreef:
hmmz op wie had jij dan gestemd zeker groen links????
en waarom zijn die mensen zo dom dan ?? volgens jou
Jij hebt vast Nawijn gestemd.
Niet om het een of ander, maar: waarom???
Oud 28-01-2003, 08:58
Evito
Evito is offline
Ik heb iig wel GL gestemd;
Nawijn is een man zonder ervaring, politieke kennis, intelligentie en charme. Bovendien is hij extreem rechts.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2003, 08:59
spsup
spsup is offline
Citaat:
Anneee schreef:
Jij hebt vast Nawijn gestemd.
Niet om het een of ander, maar: waarom???
ik heb niet op nawijn gestemd mag nog niet stemmen ben nog 17 maar ik had wel lpf gestemd denk alleen niet nawijn
Met citaat reageren
Oud 28-01-2003, 09:01
spsup
spsup is offline
Citaat:
Evito schreef:
Ik heb iig wel GL gestemd;
Nawijn is een man zonder ervaring, politieke kennis, intelligentie en charme. Bovendien is hij extreem rechts.
zonder ervaring ---> ja dus ?? je moet toch ooit beginnen
geen politieke kennis ----> waar bazeer jij dat op ?
geen intelligentie ----> waar bazeer jij dat op
charme--> ja dus ?
extreem recht en waarom nou weer ??
Met citaat reageren
Oud 28-01-2003, 09:06
Anne
Anne is offline
Ben jij het eens met alle uitspraken van Nawijn?
Oud 28-01-2003, 09:23
spsup
spsup is offline
dat heb ik nergens gezegd en beweert. maar zou best wel kunnen hoor alleen noem maar is wat voorbeelden waarbij die zo extreem rechts zou overkomen
Met citaat reageren
Oud 28-01-2003, 10:17
Joostje
Joostje is offline
geen politieke ervaring -> begin bi jeen lokale partij ofzo
Oud 28-01-2003, 10:25
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
Anneee schreef:
Ben jij het eens met alle uitspraken van Nawijn?
Hij heeft maar drie dingen écht gezegd:
  1. De doodstraf moet bespreekbaar zijn voor extreme gevallen (zoals Volkert van der G., maar ook massamoordenaars e.d.)
  2. De kamer is een groot ritueel
  3. De Vreemdelingenwet zoals ingevoerd door Cohen (PvdA) onder paars, ga ik uitvoeren
Met alle drie ben ik het volledig eens. Met de kanttekening bij punt 1, dat bespreekbaar iets anders dan daadwerkelijk uitvoeren is.

Hij heeft vast wel nog een paar uitspraken gedaan, maar dit zijn de belangrijkste.
Oud 28-01-2003, 11:00
spsup
spsup is offline
En daar ben ik het ook mee een s!!
Met citaat reageren
Oud 28-01-2003, 11:46
Verwijderd
Citaat:
Unexplained schreef:
  1. De doodstraf moet bespreekbaar zijn voor extreme gevallen (zoals Volkert van der G., maar ook massamoordenaars e.d.)
  2. De kamer is een groot ritueel
  3. De Vreemdelingenwet zoals ingevoerd door Cohen (PvdA) onder paars, ga ik uitvoeren
Met alle drie ben ik het volledig eens. Met de kanttekening bij punt 1, dat bespreekbaar iets anders dan daadwerkelijk uitvoeren is.

Hij heeft vast wel nog een paar uitspraken gedaan, maar dit zijn de belangrijkste.
Dat je het met twee eens bent valt me van je tegen. Ik had van jou toch meer inzicht in het Nederlandse staatsrecht verwacht.

Tenzij je natuurlijk de Kamersamenstellingen van de afgelopen anderhalf jaar bedoelt. Dat is inderdaad niet meer dan een spelletje, een ritueel misschien, geweest. Maar dan wél dankzij die nitwits van de LPF.

Overigens vind ik de doodstraf 'bespreekbaar' maken een rijkelijk vage uitdrukking. Ik wil er best graag over discussiëren, maar de eventuele praktische uitvoerbaarheid ervan bespreken, dat nooit. In die zin is de doodstraf onbespreekbaar.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2003, 14:36
spsup
spsup is offline
tja weer een reactie van nare man ga ik niet meer mee in discussie dat wint ie toch altijd
Met citaat reageren
Oud 28-01-2003, 15:32
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
nare man schreef:
Dat je het met twee eens bent valt me van je tegen. Ik had van jou toch meer inzicht in het Nederlandse staatsrecht verwacht.

Tenzij je natuurlijk de Kamersamenstellingen van de afgelopen anderhalf jaar bedoelt. Dat is inderdaad niet meer dan een spelletje, een ritueel misschien, geweest. Maar dan wél dankzij die nitwits van de LPF.
De uitspraak van Nawijn had geen betrekking op de samenstellingen van de kamer, maar meer op de manier van handelen. Zo was hij van mening dat er urenlang over nutteloze onderwerpen werd gedebatteerd die ook in een uur afgerond hadden kunnen worden.
Ik weet niet of je wel eens debatten op televisie hebt gevolgd vanuit de 2e kamer, maar er wordt een hoop gesproken en maar heel weinig gezegd.
Citaat:
Overigens vind ik de doodstraf 'bespreekbaar' maken een rijkelijk vage uitdrukking. Ik wil er best graag over discussiëren, maar de eventuele praktische uitvoerbaarheid ervan bespreken, dat nooit. In die zin is de doodstraf onbespreekbaar.
Dat is natuurlijk een verschil van mening. Een groot gedeelte van de Nederlandse bevolking is overigens voor.
Ikzelf ook, maar slechts onder zeer extreme omstandigheden.

Iemand als Louis H., die kinderen van 6 en 9 jaar heeft vermoord. En daarnaast nog 2 anderen heeft vermoord, zich schuldig heeft gemaakt aan ernstige mishandeling, verkrachtingen, diefstal, geweld, schietpartijen, overvallen, handgranaten gooien naar de politie, poging tot doodslag, noem maar op. Hij heeft al 18,5 jaar in de cel gezeten. Als je het dan nóg niet geleerd hebt, mag je wat mij betreft een spuitje krijgen. Als is het alleen maar zodat hij nooit meer in herhaling kan vallen. Bijkomstige voordelen zijn de genoegdoening van de slachtoffers, nabestaanden en gevoel van rechtvaardigheid in de maatschappij.

Laatst gewijzigd op 28-01-2003 om 15:35.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2003, 15:40
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
jim janssen van raaij stond toch ook expres heel laag omdat hij alleen met voorkeursstemmen gekozen wou worden, das wel vaker zo
Met citaat reageren
Oud 28-01-2003, 18:13
Verwijderd
Citaat:
Unexplained schreef:
En ze alle drie weer teruggenomen (nah misschien de 3e niet, maar goed..).
Met citaat reageren
Oud 28-01-2003, 18:33
freggelfreak
freggelfreak is offline
Citaat:
K-Master-K schreef:
Nawijn is echt mijn nigga weet je
mijn ouders en mijn zus hebbe allemaal op Hilly gestemt
hij echt een dope gast
met een eigen mening
hij is er voor je weet je!
wat ben ik blij dat jij de komende 5 jaar nog niet mag stemmen
Met citaat reageren
Oud 28-01-2003, 18:39
~*Eve*~
~*Eve*~ is offline
Freek de Jonge vonnik wel goed.. hij is zelf SP'er he dat vink ook wel goed
Oud 28-01-2003, 18:40
Verwijderd
Citaat:
~*Eve*~ schreef:
Freek de Jonge vonnik wel goed.. hij is zelf SP'er he dat vink ook wel goed
Volgens mij is ie van huis uit PvdA'er... somebody who can back me up..?
Met citaat reageren
Oud 28-01-2003, 18:56
dystopia
dystopia is offline
Gelieve gescheld met 'dick' en 'motherfucker' even achterwege te laten
Reageren

Regels voor berichten