Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-01-2003, 17:17
Wasteland
Wasteland is offline
Mensen, vanwege alle reacties denk ik dat ik beter wat directer kan zijn. Ik heb dus angst voor agressie, iemand die tips heeft? Misschien dat iemand dit ook heeft?????
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-01-2003, 17:24
tacidvs
tacidvs is offline
Agressie is nogal ruim. Van jezelf, van anderen, van de lucht?
Oud 21-01-2003, 17:30
Wasteland
Wasteland is offline
Citaat:
tacidvs schreef:
Agressie is nogal ruim. Van jezelf, van anderen, van de lucht?
Van anderen. Situaties waar agressie in voorkomt.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2003, 17:37
Quiana
Quiana is offline
Zelfverdedigingscursus oid?
Dat je je dan zekerder voelt?
Oud 21-01-2003, 17:46
Miracle
Miracle is offline
bedoel je dat je bang bent dat je in elkaar wordt geramt..
of dat je bang bent dat jij anderen in elkaar ramt
(kort gezegt )
Oud 21-01-2003, 18:50
Big Brother
Big Brother is offline
ik ben nog nooit door iemand afgetuigd en weet dus ook niet hoe het voelt/wat het is, ik ben er dus ook niet bang voor
maar ik kan me heel goed voorstellen dat als je een keer goed bent afgetuigd je heel bang kan worden voor agressie(velingen).. is dit bij jou zo?
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 15:38
Wasteland
Wasteland is offline
Citaat:
Big Brother schreef:
ik ben nog nooit door iemand afgetuigd en weet dus ook niet hoe het voelt/wat het is, ik ben er dus ook niet bang voor
maar ik kan me heel goed voorstellen dat als je een keer goed bent afgetuigd je heel bang kan worden voor agressie(velingen).. is dit bij jou zo?
Afgetuigd is een groot woord. Problemen uit het verleden is een beter woord...... Iedere situatie waar ik maar iets agressie uit kan halen ontwijk ik. Liefst zo ver mogelijk.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 15:40
Isa
Isa is offline
Citaat:
Wasteland schreef:
Iedere situatie waar ik maar iets agressie uit kan halen ontwijk ik. Liefst zo ver mogelijk.

daar is helemaal niks mis mee.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 16:06
Belle
Belle is offline
ik heb precies hetzelfde,
Door mijn verleden (alcoholistische mishandelende vader) ben ik als de dood voor agressie, als er ook maar iets dreigends in de buurt is sluit ik me helemaal af en verdwijn ik zo snel mogelijk..
Oud 22-01-2003, 16:18
Big Brother
Big Brother is offline
op zich niets mis mee inderdaad, maar als het panische, fobische trekjes begint te krijgen is het toch beter eens met een psychiater te praten
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 21:10
Wasteland
Wasteland is offline
Citaat:
Big Brother schreef:
op zich niets mis mee inderdaad, maar als het panische, fobische trekjes begint te krijgen is het toch beter eens met een psychiater te praten
Zou een vechtsport helpen???????????? Idd ik ga met een psycholoog zeker in gesprek over dit thema.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 21:49
Big Brother
Big Brother is offline
je moet niet tegen je zin een vechtsport gaan doen, maar als je je er lekker bij voelt en je wilt weleens intensief bewegen, dan is het hartstikke leuk
je gaat je er zeker zekerder door voelen (en kan je eigen agressei kwijt als je dat nodig acht)
Met citaat reageren
Oud 22-01-2003, 21:50
Rah Digga
Rah Digga is offline
Een vechtsport of een assertiviteits cursus kan helpen, omdat
je je dan iig wat minder kwetsbaar voelt.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 09:25
Wasteland
Wasteland is offline
Ik ga in ieder geval een proef les nemen. Dan kan ik nog altijd zien wat ik ermee doe. Hoewel ik al angst heb van de proefles opzich. Ik kan me der beter een keer tegenin zetten........
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 12:32
Verwijderd
fitness, je voelt je sterker, zekerder en je kunt komen en gaan wanneer het jou uitkomt, martial arts zijn eigenlijk beter, gedisciplineerd jezelf leren kennen, situaties inschatten en angsten tegemoet zien, afhankelijk van je persoonlijkheid en je budget..., suc6
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 14:27
Verwijderd
Citaat:
Wasteland schreef:
Van anderen. Situaties waar agressie in voorkomt.
Dat herken ik. Mijn vriend heeft altijd 'ruzie' gehad met een bepaald soort mensen in de stad waarin ik woon. Hij heeft een paar keer een aanvaring gehad met ze (waarvan 1 x op een schoolfeest). Niet veel gebeurd, fysiek ook verder niks, maar ik heb er wel wat aan overgehouden: een bijna paranoide angst voor alles wat met die lui te maken heeft. Ik ga dus niet meer naar schoolfeesten ("omdat ik het niet leuk vind") en ik word helemaal panisch als we in de stad fietsen en er zijn 'groepjes' mensen daar.
Ook met nieuwjaarsnacht (31 december - 1 januari): we gingen naar een vriend van ons, en ik was zo in paniek... ik had op het gegeven moment het idee dat ik te weinig lucht binnen zou krijgen. Overal datzelfde grote groepje mensen, maar dit keer met strijkers en dergelijke... Ik weet het niet, maar ik zal blij wezen als ik ergens anders woon (na mn vwo), want dit kan ik eigenlijk niet echt aan...
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 15:37
Wasteland
Wasteland is offline
Citaat:
Krummeltje schreef:
Dat herken ik. Mijn vriend heeft altijd 'ruzie' gehad met een bepaald soort mensen in de stad waarin ik woon. Hij heeft een paar keer een aanvaring gehad met ze (waarvan 1 x op een schoolfeest). Niet veel gebeurd, fysiek ook verder niks, maar ik heb er wel wat aan overgehouden: een bijna paranoide angst voor alles wat met die lui te maken heeft. Ik ga dus niet meer naar schoolfeesten ("omdat ik het niet leuk vind") en ik word helemaal panisch als we in de stad fietsen en er zijn 'groepjes' mensen daar.
Ook met nieuwjaarsnacht (31 december - 1 januari): we gingen naar een vriend van ons, en ik was zo in paniek... ik had op het gegeven moment het idee dat ik te weinig lucht binnen zou krijgen. Overal datzelfde grote groepje mensen, maar dit keer met strijkers en dergelijke... Ik weet het niet, maar ik zal blij wezen als ik ergens anders woon (na mn vwo), want dit kan ik eigenlijk niet echt aan...
Ja inderdaad bij mij is het ook van dit soort behoorlijk heftige dingen. Ik ga deze weken ondervechtsport. Ik laat nog wel weten hoe het geweest was, want ik wil er koste wat kost vanaf komen. Desnoods maar de heftigste vechtsport die der is......
Met citaat reageren
Oud 28-01-2003, 14:48
Verwijderd
hallo zeg, klinkt hard maar sommigen zijn bijna parnoia

ik was vroeger, heel vroeger, op me 13e, ook vrij ontwijkend uitgevallen.

je moet je gewoon beseffen dat zij net zo "sterfelijk" zijn als jij, dus je meot gewoon zoiets hebben als:
jij kan mij pijn doen, maar ik kan jou net zo goed pijn doen"

mijn kennen en kunnen van verschillende vechtsporten en militaire zelfverdediging heeft dit beeld alleen nog meer aangescherpt bij mij, voor zover ik weet kan ik iedereen aan die mij wat wil doen.

hoewel het ook zo is dat ik redlijk beschermend ben voor vrienden enzo, was op vakantie met een vriend en een vriendin, toen kregen we mot met 2 gasten die duidelijk uitwaren op een gevecht, toen heb ik mijn 2 kenissen naar de camping gestuurd om daar ff te waarschuwen wat er aan de hand was.

het is wel goed voor je zelfvertrouwen als je 2 gasten kan verslaan en zelf met slechts een bloedneus weg te komen

wat je ook doet; niet laten zien dat je bang bent, maar geloof me; dat je wel bang bent is normaal, gewoon rechtop staan en ze recht in de ogen kijken, je ziet wel wat ze willen doen.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 09:45
Wasteland
Wasteland is offline
Citaat:
Havock schreef:
hallo zeg, klinkt hard maar sommigen zijn bijna parnoia

ik was vroeger, heel vroeger, op me 13e, ook vrij ontwijkend uitgevallen.

je moet je gewoon beseffen dat zij net zo "sterfelijk" zijn als jij, dus je meot gewoon zoiets hebben als:
jij kan mij pijn doen, maar ik kan jou net zo goed pijn doen"

mijn kennen en kunnen van verschillende vechtsporten en militaire zelfverdediging heeft dit beeld alleen nog meer aangescherpt bij mij, voor zover ik weet kan ik iedereen aan die mij wat wil doen.

hoewel het ook zo is dat ik redlijk beschermend ben voor vrienden enzo, was op vakantie met een vriend en een vriendin, toen kregen we mot met 2 gasten die duidelijk uitwaren op een gevecht, toen heb ik mijn 2 kenissen naar de camping gestuurd om daar ff te waarschuwen wat er aan de hand was.

het is wel goed voor je zelfvertrouwen als je 2 gasten kan verslaan en zelf met slechts een bloedneus weg te komen

wat je ook doet; niet laten zien dat je bang bent, maar geloof me; dat je wel bang bent is normaal, gewoon rechtop staan en ze recht in de ogen kijken, je ziet wel wat ze willen doen.
Jah idd niet je bangheid tonen. Ik heb nou 1 les vechtsport meegedaan. Bevalt me goed moet ik zeggen hoewel ik er al schrik had om naar toe te gaan. Het geeft net als eerdere reacties zeiden een veiliger gevoel t.o.v jezelf. Volgende week de volgende les........
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 18:19
Verwijderd
ja daar ben ik ook bang voor

ik schrik al als iemand een onverwachte beweging naar me maakt want dan denk ik gelijk dat ik geslagen word, slaat nergens op maarja..
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 18:25
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Wasteland schreef:
Jah idd niet je bangheid tonen. Ik heb nou 1 les vechtsport meegedaan. Bevalt me goed moet ik zeggen hoewel ik er al schrik had om naar toe te gaan. Het geeft net als eerdere reacties zeiden een veiliger gevoel t.o.v jezelf. Volgende week de volgende les........
Wat is het precies voor vechtsport als ik vragen mag?
Reageren

Regels voor berichten