Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
![]() |
Tuurlijk mogen ze met elkaar trouwen. Als die twee van elkaar houden, waarom niet dan? Als ze kinderen zillen adopteren dan ook, maar dan moet er wel iemand van het andere geslacht zijn die geregeld langskomt... Kwestie van dat het kind dan ook eens een ander geslacht leert kennen. Voor de rest zie ik daar geen graten in. (jammer genoeg zijn ze voor kinderen nog niet zo ver in Belgie, het homohuwelijk is nog maar net goedgekeurd...)
|
Verwijderd
|
Daar heb ik ook een discussie over gehad, met drie anderen. Ze waren allemaal heel erg tegen het homohuwelijk en eentje noemde homo's zelfs 'onmenselijk' en 'ziek'. Heb mezelf wel goed kunnen verdedigen..
Ik ben vóór het homohuwelijk, omdat twee mensen die van elkaar houden gewoon het recht moeten hebben hun leven samen te delen als een getrouwd stel. Daarnaast ben ik ook voor adoptie onder homo-stellen. (Jongen in mijn groepje was heel erg tegen, zei dat zo'n kind dan ook homoseksueel zou worden ![]() (Mijn oom is vroeger overigens erg streng opgevoed, getrouwd en heeft een kind gekregen. Dat is dus mijn nichtje, toen ze 14 ofzo was kwam mijn oom ervoor uit homoseksueel te zijn en is bij mijn tante weggegaan.. Niet veel later ontmoette mijn nichtje de vriend van haar vader, erg raar natuurlijk. Maar goed, ze woont nu bij haar vader + stiefvader (oom is dus hertrouwd, na veel gedoe met familie etc) en heeft echt een super goede relatie met beide.. Ze loopt ook met ze te pronken ![]() ![]() Laatst gewijzigd op 24-01-2003 om 20:22. |
![]() |
|
![]() |
Ik zie dat de discussie toch wat richting het kinderen adopteren gaat.
Aan de ene kant vind ik het goed. Kinderen die geadopteerd worden komen van een plaats waar ze absoluut geen toekomst hebben en ook nooit zullen hebben. Wat dat betreft zijn ze dus enorm goed terecht bij twee homo's. Ik ben er van overtuigd dat in de meeste gevallen het kind dan genoeg liefde zal ontvangen. Maar aan de andere kant vind ik dat kinderen het recht op een vader en een moeder hebben. Een vader is toch wat anders dan een moeder, in mijn ogen. Met mijn vader heb ik het vaak over hele andere dingen dan met mijn moeder bijvoorbeeld. In het openbare leven lijkt me het toch niet leuk als je geen vader en moeder hebt maar twee vaders of twee moeders. Vooral op wat jongere leeftijd zullen hun leeftijdgenootjes het moeilijker accepteren, als ze het al begrijpen. Ook denk ik dat homoseksuelen vaker dan heteroseksuelen er een iets andere levenstijl op na houden, waar het kind natuurlijk ook wel iets van oppikt. Maar dat kan evengoed een voordeel als een nadeel zijn. Al met al denk ik dat de voordelen toch opwegen tegen de nadelen. Een kind heeft het hier met twee vaders of twee moeders toch stukken beter dan waar hij/zij vandaan komt. Ik ben er dus niet tegen, maar ik denk toch zeker dat er ook een aantal nadelen heeft.
|
Ach ik heb een nichtje en die is net een jaartje ofzo geleden getrouwd met een vrouw en ze hebben nu ook al een kind (vraag niet hoe, maar niet geadopteerd). Is een beetje stom als dit soort situaties dan wel zou mogen en adoptie van kinderen door homoseksuelen niet. Daarbij vind ik het ook vreemd dat alleenstaande homo's ook wel in hun eentje een kind mogen adopteren (denk aan Paul de Leeuw) en stellen niet. Doe dan of het een of het ander, dus altijd, of nooit. Dit is zo dom en onduidelijk :\
(Ga trouwens maar rustig verder met discusieren over adoptie door homo's, daar doe ik mijn PO maatschappijleer over ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik vind btw dat trouwen (en ook kinderen krijgen) gewoon moet kunnen, waarom zouden zij niet dat recht hebben, ze zijn toch niks minder dan andere mensen? |
![]() |
||
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd op 26-01-2003 om 20:37. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
10 jaar homohuwelijk: wat vind jij? Lisette | 45 | 15-05-2011 00:26 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Paus beschouwt homohuwelijk als een gevaar voor de schepping Kitten | 124 | 18-03-2010 19:25 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
homohuwelijk, voor of tegen? Gatara | 500 | 04-05-2005 17:08 | |
het homohuwelijk pabostudent | 237 | 10-11-2004 13:31 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
economische voordelen van het homohuwelijk yuck fou | 6 | 29-03-2004 20:19 | |
Ambtenaren mogen homohuwelijken weigeren Isa | 14 | 17-03-2002 09:51 |