Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-01-2003, 18:04
saske
saske is offline
In Engels vandaag hebben we een debat gehouden (iedereen moet om de beurt een debat leiden over een zelfgekozen onderwerp). Diegenen die vandaag moesten hebben eigenlijk over vanalles gesproken: stemrecht, huwelijken, seks en verkeer. Heel uiteenlopende onderwerpen dus. Toen we aan het onderdeel huwelijken kwamen ging het dus ook over homohuwelijken. Het viel op dat de meeste jongens het maar raar vonden en er tegen waren, terwijl alle meisjes het heel normaal vonden en er totaal geen problemen mee hebben. Ik denk dat die jongens dachten dat als ze zouden zeggen dat ze ervoor waren, dat wij dan zouden denken dat ze zelf homo zijn of zo. In elk geval viel het echt wel op dat de meningen van meisjes en jongens erg verschillend waren. Ik heb totaal geen problemen met homohuwelijken. Ik vind dat als 2 mensen van elkaar houden en willen trouwen dat ze dat ook mogen doen. En daar speelt het geslacht totaal geen rol bij vind ik.

Wat vinden jullie ervan?

Kusjes,
sassa
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-01-2003, 18:11
Verwijderd
niks op tegen dezelfde reden als wat jij aangeeft.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2003, 18:14
Verwijderd
Citaat:
spacegirl schreef:
Ja, ik ook.

nutteloze reply dus!
Met citaat reageren
Oud 24-01-2003, 18:45
Verwijderd
Citaat:
spacegirl schreef:
Met citaat reageren
Oud 24-01-2003, 18:50
Studentje
Studentje is offline
Ik vind dat twee homo's best met elkaar mogen trouwen, daar heb ik verder geen problemen mee. 't Wordt daarentegen een ander verhaal als ze kinderen willen adopteren, daar ben ik niet zo'n voorstander van. Maar daar gaat het nu verder niet over.
Oud 24-01-2003, 18:57
Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
Studentje schreef:
Ik vind dat twee homo's best met elkaar mogen trouwen, daar heb ik verder geen problemen mee. 't Wordt daarentegen een ander verhaal als ze kinderen willen adopteren, daar ben ik niet zo'n voorstander van. Maar daar gaat het nu verder niet over.
ik heb ook geen probleem met homo's de een valt op vrouwen de ander op mannen who cares en ik vindt zelfs dat een homo paar ook kinderen mag adopteren want die kunnen / zullen het kind evenveel leifde geven als een hetero paar
Oud 24-01-2003, 19:08
Verwijderd
Citaat:
Warsocket schreef:
ik heb ook geen probleem met homo's de een valt op vrouwen de ander op mannen who cares en ik vindt zelfs dat een homo paar ook kinderen mag adopteren want die kunnen / zullen het kind evenveel leifde geven als een hetero paar
vaak zelfs meer! en darbij zijn homo paren veel leuker en gezelliger dan de meeste hetro paren dus een fijnere plek voor kinderne om op te groeien, ok discussie gesloten en verder gaan emt de topic
Met citaat reageren
Oud 24-01-2003, 19:14
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
spacegirl schreef:
vaak zelfs meer! en darbij zijn homo paren veel leuker en gezelliger dan de meeste hetro paren dus een fijnere plek voor kinderne om op te groeien, ok discussie gesloten en verder gaan emt de topic
Wat ik zei dus, gewoon verder gaan. Misschien komt er ooit nog een topic over homo-stellen met kinderen...
Oud 24-01-2003, 19:29
kirsten
kirsten is offline
Tuurlijk mogen ze met elkaar trouwen. Als die twee van elkaar houden, waarom niet dan? Als ze kinderen zillen adopteren dan ook, maar dan moet er wel iemand van het andere geslacht zijn die geregeld langskomt... Kwestie van dat het kind dan ook eens een ander geslacht leert kennen. Voor de rest zie ik daar geen graten in. (jammer genoeg zijn ze voor kinderen nog niet zo ver in Belgie, het homohuwelijk is nog maar net goedgekeurd...)
Oud 24-01-2003, 20:07
Verwijderd
Natuurlijk mag dat... en kinderen adopteren ook.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2003, 20:08
igfy
igfy is offline
ik heb er geen problemen mee... ik ken zelf ook jongens die homosexueel zijn... nou van mij mogen die best trouwen... en ik denk dat ze ook wel kinderen mogen adopteren..
Oud 24-01-2003, 20:18
Verwijderd
Daar heb ik ook een discussie over gehad, met drie anderen. Ze waren allemaal heel erg tegen het homohuwelijk en eentje noemde homo's zelfs 'onmenselijk' en 'ziek'. Heb mezelf wel goed kunnen verdedigen..

Ik ben vóór het homohuwelijk, omdat twee mensen die van elkaar houden gewoon het recht moeten hebben hun leven samen te delen als een getrouwd stel.
Daarnaast ben ik ook voor adoptie onder homo-stellen. (Jongen in mijn groepje was heel erg tegen, zei dat zo'n kind dan ook homoseksueel zou worden ) Omdat alle mensen die liefde kunnen geven aan een kind het recht op kinderen hebben, kom op zeg, zelfs mensen die geen eens een kind willen maar en perongeluk een krijgen mogen er een.. een homo-stel dat wil adopteren kíest voor een kind, dan kan je er al vrijwel zeker van zijn dat zo'n kind in een liefdevol huis komt.. En dat een kind en vader- en moederfiguur nodig heeft, is onzin.. een kind heeft een voorbeeld nodig en liefde..

(Mijn oom is vroeger overigens erg streng opgevoed, getrouwd en heeft een kind gekregen. Dat is dus mijn nichtje, toen ze 14 ofzo was kwam mijn oom ervoor uit homoseksueel te zijn en is bij mijn tante weggegaan.. Niet veel later ontmoette mijn nichtje de vriend van haar vader, erg raar natuurlijk. Maar goed, ze woont nu bij haar vader + stiefvader (oom is dus hertrouwd, na veel gedoe met familie etc) en heeft echt een super goede relatie met beide.. Ze loopt ook met ze te pronken ('Dit is mijn vader... En dit is mijn vader..' zegt ze bv wanneer iemand van school bij haar thuis komt..) Echt cool )

Laatst gewijzigd op 24-01-2003 om 20:22.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2003, 20:36
Studentje
Studentje is offline
Ik zie dat de discussie toch wat richting het kinderen adopteren gaat.

Aan de ene kant vind ik het goed. Kinderen die geadopteerd worden komen van een plaats waar ze absoluut geen toekomst hebben en ook nooit zullen hebben. Wat dat betreft zijn ze dus enorm goed terecht bij twee homo's. Ik ben er van overtuigd dat in de meeste gevallen het kind dan genoeg liefde zal ontvangen.

Maar aan de andere kant vind ik dat kinderen het recht op een vader en een moeder hebben. Een vader is toch wat anders dan een moeder, in mijn ogen. Met mijn vader heb ik het vaak over hele andere dingen dan met mijn moeder bijvoorbeeld.

In het openbare leven lijkt me het toch niet leuk als je geen vader en moeder hebt maar twee vaders of twee moeders. Vooral op wat jongere leeftijd zullen hun leeftijdgenootjes het moeilijker accepteren, als ze het al begrijpen. Ook denk ik dat homoseksuelen vaker dan heteroseksuelen er een iets andere levenstijl op na houden, waar het kind natuurlijk ook wel iets van oppikt. Maar dat kan evengoed een voordeel als een nadeel zijn.

Al met al denk ik dat de voordelen toch opwegen tegen de nadelen. Een kind heeft het hier met twee vaders of twee moeders toch stukken beter dan waar hij/zij vandaan komt. Ik ben er dus niet tegen, maar ik denk toch zeker dat er ook een aantal nadelen heeft.
Oud 24-01-2003, 20:46
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Ach ik heb een nichtje en die is net een jaartje ofzo geleden getrouwd met een vrouw en ze hebben nu ook al een kind (vraag niet hoe, maar niet geadopteerd). Is een beetje stom als dit soort situaties dan wel zou mogen en adoptie van kinderen door homoseksuelen niet. Daarbij vind ik het ook vreemd dat alleenstaande homo's ook wel in hun eentje een kind mogen adopteren (denk aan Paul de Leeuw) en stellen niet. Doe dan of het een of het ander, dus altijd, of nooit. Dit is zo dom en onduidelijk :\

(Ga trouwens maar rustig verder met discusieren over adoptie door homo's, daar doe ik mijn PO maatschappijleer over )
Met citaat reageren
Oud 24-01-2003, 21:46
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Citaat:
spacegirl schreef:
Met citaat reageren
Oud 24-01-2003, 22:24
Verwijderd
Citaat:
WishfulDreaming schreef:
Ach ik heb een nichtje en die is net een jaartje ofzo geleden getrouwd met een vrouw en ze hebben nu ook al een kind (vraag niet hoe, maar niet geadopteerd). Is een beetje stom als dit soort situaties dan wel zou mogen en adoptie van kinderen door homoseksuelen niet. Daarbij vind ik het ook vreemd dat alleenstaande homo's ook wel in hun eentje een kind mogen adopteren (denk aan Paul de Leeuw) en stellen niet. Doe dan of het een of het ander, dus altijd, of nooit. Dit is zo dom en onduidelijk :\
Volgens mij mogen homoseksuelen ook kinderen adopteren, ze mogen iig wel pleegkinderen namen.

Ik vind btw dat trouwen (en ook kinderen krijgen) gewoon moet kunnen, waarom zouden zij niet dat recht hebben, ze zijn toch niks minder dan andere mensen?
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 13:06
Piccola
Piccola is offline
Citaat:
saske schreef:
Ik heb totaal geen problemen met homohuwelijken. Ik vind dat als 2 mensen van elkaar houden en willen trouwen dat ze dat ook mogen doen. En daar speelt het geslacht totaal geen rol bij vind ik.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 13:07
Evito
Evito is offline
Homohuwelijken zijn tof. In absolute zin niet toffer dan heterohuwelijken, maar relatief gezien toffer omdat ze nog maar zo kort in de gratie zijn!
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 14:45
Jozzy
Jozzy is offline
Geen enkel probleem mee natuurlijk. Oke oke, ik ben zelf niet helemaal hetero... Maar ik vind het gewoon een logische wet.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 19:35
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Volgens mij mogen homoseksuelen ook kinderen adopteren, ze mogen iig wel pleegkinderen namen.

Ja dat mag ook, maar het mogen geen kinderen uit het buitenland zijn.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 10:38
Hukkie
Hukkie is offline
Citaat:
Morgan schreef:
Natuurlijk mag dat... en kinderen adopteren ook.
Oud 26-01-2003, 19:17
Main
Main is offline
Geen probleem mee. Maar kinderen adopteren is een ander verhaal idd. Ik denk dat een kind een vader en een moeder nodig heeft, om verschillende dingen van te leren. Ik denk dat het kind ook gepest gaat worden..
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 20:35
Pan Am
Pan Am is offline
Citaat:
Main schreef:
Geen probleem mee. Maar kinderen adopteren is een ander verhaal idd. Ik denk dat een kind een vader en een moeder nodig heeft, om verschillende dingen van te leren. Ik denk dat het kind ook gepest gaat worden..
Ach, kom nou toch! Kinderen vinden ALTIJD wel een reden om een ander te pesten. Zijn het niet 2 homo-vaders dan is het wel een bril of een paar scheve voortanden of een moeder die te dik is. Ja, sorry maar vind het een beetje onzin, dat geblaat van een kind heeft recht op een vader en een moeder Mijn ouders zijn gescheiden....zal ik ze nu maar aanklagen omdat ze mijn recht aan hun laars gelapt hebben? Weet je waar een kind recht op heeft? Bescherming, liefde, eten & drinken, en iemand die ze op weg helpt hun leven zo fijn en goed mogelijk te beginnen en voort te zetten. En daar zijn echt niet altijd een man èn een vrouw voor nodig.

Laatst gewijzigd op 26-01-2003 om 20:37.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 21:05
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Studentje schreef:
Agree.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten