Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-01-2003, 22:26
Tofke_H
Tofke_H is offline
Het proces over de dood van drievoudig F1-wereldkampioen Ayrton Senna wordt opnieuw geopend. Ayrton Senna (34) verongelukte op 1 mei 1994 tijdens de Grote Prijs van San Marino in Imola. Senna maakte zijn debuut in de Formule 1 in 1984 met het Toleman-team, waarna hij naar Lotus en dan McLaren vertrok. Daarmee won hij zijn eerste titel in 1988. In 1990 en 1991 was hij nog eens 's werelds beste. In 1994 stapte hij over naar Williams.

Italiaanse kranten berichtten dinsdag dat het Hof van Cassatie in Rome het vonnis van het Hof van Beroep in Bologna ongedaan heeft gemaakt. Technisch directeur Patrick Head en hoofdontwerper Adrian Newey van het toenmalige Williams-Renault-team werden in november 1999 ook in tweede instantie vrijgesproken van de aanklacht dood door schuld.

Waarom laten ze het niet met rust? Senna verdient dit niet!!!
Oud 29-01-2003, 22:29
Mitros
Mitros is offline
Ik snap er niks meer van, de nabestaanden van Senna willen dit niet, de Sport is er niet bij gebaat, en toch doorgaan...

De itaPolice moet zeker een schuldige hebben
Met citaat reageren
Oud 29-01-2003, 23:41
Methuselah
Methuselah is offline
Zolang het gerecht ginder maar naar voren komt als de kruisvaarders naar de ware gerechtigheid zeker?

*zucht*

Ik vind 't maar debielen ginder, kunnen beter proberen iets te doen aan de échte misdaad in dat land.
Oud 30-01-2003, 16:42
The Senna Fan
The Senna Fan is offline
Ik vind het opzich niet zo erg. Ik bedoel het is 9 jaar geleden dat hij is verongelukt dus zo fris in het geheugen ligt het niet dat het pijnlijk is.
En ik vind dat als er een mogelijkheid is om toch een schuldige aan te wijzen, ze dat gerust mogen onderzoeken en naar buiten brengen. Want zeg nou zelf, zo'n ongeluk kan geen ongeluk zijn...
Oud 30-01-2003, 16:47
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
The Senna Fan schreef:
Want zeg nou zelf, zo'n ongeluk kan geen ongeluk zijn...
Oud 30-01-2003, 17:05
The Senna Fan
The Senna Fan is offline
Citaat:
Brain-Damage schreef:
Heb je de beelden wel eens gezien?? Das geen raceongeluk. Een stuurstang breekt niet zomaar af....
Oud 30-01-2003, 19:45
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
The Senna Fan schreef:
Heb je de beelden wel eens gezien?? Das geen raceongeluk. Een stuurstang breekt niet zomaar af....
Ik heb de beelden honderden keren gezien. Techniek is niet onfeilbaar. Kijk maar naar de tientallen achtervleugels die zijn gaan vliegen de voorbije jaren, om maar één ding op te noemen...
Oud 30-01-2003, 21:37
Kez
Kez is offline
Citaat:
The Senna Fan schreef:
Nee die stuurstang is afgeknapt omdat ze ie verkeerd gelast is. De mecaniciens zijn er mee bezig geweest snachts, de stang was niet goed en is aangepast. En tijdens de race is de stang afgeknapt op het punt waar het gelast is. Dus het is of verkeerd gelast, of het is gewoon domme pech, maar hoe dan ook, ik vind niet dat je in zo'n triest geval een schuldige aan kunt wijzen. Laat het toch lekker rusten, Senna is nog steeds de grootste en leeft eeuwig voort, maar niet op zo'n manier
Oud 30-01-2003, 21:44
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Is Senna in die race niet overleden aan de verwondingen die hij opliep van een klein voorwerp dat zich door de helm/vizier boorde en in het hoofd van Senna terecht kwam? (op foto's is dit gat (in de helm) duidelijk zichtbaar)

Ik heb beelden gezien van het ongeluk dat je het voorwerp (stukje metaal ofzo) ziet opvliegen en gelijk daarna valt het hoofd van Senna opzij en vliegt hij rechtuit de muur/bandenstapel in...

Is de exacte doodsoorzaak eigenlijk wel bekend in deze zaak?
Oud 02-02-2003, 15:49
The Senna Fan
The Senna Fan is offline
Citaat:
Methuselah schreef:
Ik heb de beelden honderden keren gezien. Techniek is niet onfeilbaar. Kijk maar naar de tientallen achtervleugels die zijn gaan vliegen de voorbije jaren, om maar één ding op te noemen...
Een achtervleugel is wel wat anders dan een stuurstang...
Oud 02-02-2003, 15:51
The Senna Fan
The Senna Fan is offline
Citaat:
Kez schreef:
Nee die stuurstang is afgeknapt omdat ze ie verkeerd gelast is. De mecaniciens zijn er mee bezig geweest snachts, de stang was niet goed en is aangepast. En tijdens de race is de stang afgeknapt op het punt waar het gelast is. Dus het is of verkeerd gelast, of het is gewoon domme pech, maar hoe dan ook, ik vind niet dat je in zo'n triest geval een schuldige aan kunt wijzen. Laat het toch lekker rusten, Senna is nog steeds de grootste en leeft eeuwig voort, maar niet op zo'n manier
Welke idioot last er nou ('s nachts) een stuurstang verkeerd vast...
Iemand die mecanicien is bij een F1 team heeft wel wat ervaring en kent zijn vak echt wel. Hoe kan hij dan een stang verkeerd vast lassen?!? Als ik 1 les lassen neem kan ik het ook...

En ik vind Senna ook de grootste ooit en hij leeft idd eeuwig door en juist daarom moet alles eraan gedaan worden om een eventuele schuldige te vinden en de juiste doodsoorzaak vast te stellen.
Oud 02-02-2003, 16:09
REIE
REIE is offline
Citaat:
The Senna Fan schreef:
Welke idioot last er nou ('s nachts) een stuurstang verkeerd vast...
Iemand die mecanicien is bij een F1 team heeft wel wat ervaring en kent zijn vak echt wel. Hoe kan hij dan een stang verkeerd vast lassen?!? Als ik 1 les lassen neem kan ik het ook...

En ik vind Senna ook de grootste ooit en hij leeft idd eeuwig door en juist daarom moet alles eraan gedaan worden om een eventuele schuldige te vinden en de juiste doodsoorzaak vast te stellen.
10 jaar geleden was de F1 stukken onveiliger dan nu. De auto's waren veel gevoeliger voor technische defecten. Ik heb ook gelezen over een stukje metaal (van een Benetton?) dat op de baan lag. Dat zou dan het ongeval hebben veroorzaakt. Als dat dan tegen de slechtgelaste stuurstang aankwam kan het afgebroken zijn dus.
Hierdoor is die lasser dus onschuldig.

Toch vind ik het zinloos dat het dossier is heropend, ook al zijn er mogelijk nieuwe bewijzen zijn gevonden.

REIE

Laatst gewijzigd op 02-02-2003 om 16:12.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 16:14
The Senna Fan
The Senna Fan is offline
Citaat:
REIE schreef:
10 jaar geleden was de F1 stukken onveiliger dan nu. De auto's waren veel gevoeliger voor technische defecten. Ik heb ook gelezen over een stukje metaal (van een Benetton?) dat op de baan lag. Dat zou dan het ongeval hebben veroorzaakt. Als dat dan tegen de slechtgelaste stuurstang aankwam kan het afgebroken zijn dus.
Hierdoor is die lasser dus onschuldig.

Toch vind ik het zinloos dat het dossier is heropend, ook al zijn er mogelijk nieuwe bewijzen zijn gevonden.

REIE
Das idd een theorie, dat er een stuk van M. Schumacher's auto op de baan lag en dat Senna daar overheen is gereden. Maar dit was geen metaal, het was een stukje vleugel of bargeboard (of hoe je dat ook schrijft). En een stukje 'plastic' kan echt geen metalen stuurstang laten breken... Ook al zou die 'slecht gelast' zijn.

Waarom vindt Reie het zinloos dat het dossier wordt geopend?
Oud 02-02-2003, 16:32
REIE
REIE is offline
Citaat:
The Senna Fan schreef:
Das idd een theorie, dat er een stuk van M. Schumacher's auto op de baan lag en dat Senna daar overheen is gereden. Maar dit was geen metaal, het was een stukje vleugel of bargeboard (of hoe je dat ook schrijft). En een stukje 'plastic' kan echt geen metalen stuurstang laten breken... Ook al zou die 'slecht gelast' zijn.

Waarom vindt Reie het zinloos dat het dossier wordt geopend?
Hierom:
Citaat:
Methuselah schreef:
Zolang het gerecht ginder maar naar voren komt als de kruisvaarders naar de ware gerechtigheid zeker?
Ik vind 't maar debielen ginder, kunnen beter proberen iets te doen aan de échte misdaad in dat land.
Citaat:
Mitros schreef:
Ik snap er niks meer van, de nabestaanden van Senna willen dit niet, de Sport is er niet bij gebaat, en toch doorgaan...
De itaPolice moet zeker een schuldige hebben
En vooral deze:
Citaat:
Tofke_H schreef:
Technisch directeur Patrick Head en hoofdontwerper Adrian Newey van het toenmalige Williams-Renault-team werden in november 1999 ook in tweede instantie vrijgesproken van de aanklacht dood door schuld.
Lijkt het nu dat de aanklagers in hoger beroep zijn gegaan? Rechtskwesties zijn meer voor nare man, maar goed, dood door schuld vind ik overdreven. Hopelijk hebben ze Senna's bolide niet verschroot, dan kunnen ze mischien nog naar de stuurstang kijken. op de site staat dat metaalmoeheid ervan de oorzak van het ongeluk kan zijn. Ook beweren sommigen dat Senna een blach-out had, weer anderen denken dat het stuur was afgebroken. Hoe dan ook, de verdachten zijn onschuldig totdat het tegendeel bewezen is.

REIE

zie ook: http://www.ayrton-senna.com/s-files/picsindx.html
Oud 02-02-2003, 18:54
The Senna Fan
The Senna Fan is offline
Citaat:
REIE schreef:
Hierom:

En vooral deze:

Lijkt het nu dat de aanklagers in hoger beroep zijn gegaan? Rechtskwesties zijn meer voor nare man, maar goed, dood door schuld vind ik overdreven. Hopelijk hebben ze Senna's bolide niet verschroot, dan kunnen ze mischien nog naar de stuurstang kijken. op de site staat dat metaalmoeheid ervan de oorzak van het ongeluk kan zijn. Ook beweren sommigen dat Senna een blach-out had, weer anderen denken dat het stuur was afgebroken. Hoe dan ook, de verdachten zijn onschuldig totdat het tegendeel bewezen is.

REIE

zie ook: http://www.ayrton-senna.com/s-files/picsindx.html

Nr 1. Zo kan je alle raceongelukken wel laten vallen en de onderzoeken staken alleen omdat het geen echte misdaad is?!? Denk het niet, als dit idd een dood door schuld is dan is het net zo'n grote misdaad als alle anderen en om dat te bewijzen heb je een onderzoek nodig.

Nr 2. Het onderzoeken van een dodelijk race ongeluk hoeft geen baat bij de sport te hebben. De familie van Senna, tja, als zij het niet willen mag het niet... Kom op... Bewijzen zijn bewijzen.

Nr 3. Idd, ze waren vrijgesproken, maar als de aanklagers nieuwe bewijzen hebben en dus dichter in de buurt komen van de werkelijke oorzaak, waarom mogen de eerder vrijgesproken verdachten dan niet weer worden opgeroepen? Onschuldig tot schuld bewezen word ok, en als er dan nieuwe bewijzen komen kan men weer schuldig verklaard worden dus mogen ze ook weer verdacht en in het onderzoek betrokken worden.

Reies reply: Metaal moeheid... kom nou, die dingen worden getest, nog eens getest en weer hertest... En waarschijnlijk ook elke race een nieuwe stang en heel chassis. Dus de kans op metaal moeheid....

Black out?? Een man die al 10 jaar in de F1 zat en talloze races heeft gereden en dan opeens in de moeilijkste bocht waarvoor 100% concentratie nodig is een black out krijgt? Not very likely...

Stuurstang breekt niet zomaar af, daar moet iets mee aan de hand zijn.

Laatst gewijzigd op 02-02-2003 om 18:58.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten