Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-02-2003, 19:02
*LL*
*LL* is offline
Als je vriend een pauze wil.....is dat niet gewoon dat ie je dumpt.....?
Oud 17-02-2003, 19:05
Verwijderd
neej, dan twijfelt-ie of hij dat gaat doen of niet...
laat 'm even met rust, bereid je er op voor dat hij het uit kan maken... maar laat je niet aan het lijntje houden, bel hem na een week oid op of hij al klaar is met nadenken
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 19:15
Unexplained
Unexplained is offline
Een pauze is het begin van het einde.

De relatie is verloren, hij twijfelt teveel.
Oud 17-02-2003, 19:22
Qimm
Qimm is offline
Lastig ding. Kijk je Friends? Was ook zo'n punt waar Ross en rachel 'On a break' waren. Beetke onduidelijkheid wel.
Maar ik denk idd dat het een begin van het einde is, helaas
Oud 17-02-2003, 19:38
Verwijderd
mijn vriend wou ook ff een pauze... een week later vertelde hij dat ie niet verder wou met mij : ' (
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 19:53
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
het beste is om hem even met rust te laten, zeker niet elke dag iets laten weten enzo,gewoon met rust laten.
wie weet hoe hard hij je mist na een tijd niets van je te horen.
maar idd, wie weet ook niet,dus bereid je voor.
sterkte
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 21:50
igfy
igfy is offline
ik denk ook niet dat dat goed is... met mijn ex heb ik ook veel problemen en pauzes gehad en dan miste ik hem wel weer enzo, maar uiteindelijk wordt het alleen maar erger heb ik het idee...
Oud 18-02-2003, 09:17
Maurice
Maurice is offline
hmm.
pauzes helpen misschien als je elkaar iets teveel gezien hebt in een korte periode. om het daarna weer fris te laten zijn, maar ja, het zegt misschien wel iets.
ipv een pauze kan je ook een grote scheldpartij inlassen. wil ook weleens helpen
Oud 18-02-2003, 10:32
G.T.C.
G.T.C. is offline
Dat zou voor mij een teken zijn dat het afgelopen is. Dat is zo erg om dat te horen te krijgen (denk ik)
HEt kan zijn dat het hem allemaal te snel gaat. Misschien moet ie even alles rustig verwerken. En zoals fruitvliegje al zei, dan zou ie er best wel is achter kunnen komen hoe hard hij je nodig heeft.

Nu probeer ik het een beetje goed te praten, maar eigenlijk denk ik dat het wel behoorlijk fout zit. Als het al niet is dat ie het uit wil maken, dan zou het nog kunnen zijn dat ie echt even geen zin mee in je heeft. Hij vind het maar niks om je zoveel te zien.
Om dan straks weer opnieuw te beginnen is dan helemaal een ramp want dan zit je de rest van je relatie met de gedachte aan die stomme pauze. "hij heeft al een keer eerder getwijfeld, dus wie zegt dat het nu wel goed zit".
Snap je wat ik bedoel?! Ik zou hem echt even om duidelijkheid vragen voordat jijzelf helemaal gefrustreerd raakt van dat hele gedoe.
Oud 18-02-2003, 10:37
Elisaaa
Elisaaa is offline
Jaaa das waar. Maarrr het kan imo ook een goede manier zijn om alles even op een rijtje te zetten en na te denken hoe je nu precies met elkaar verder wil.
Bovendien, het kan goed zijn dat je elkaar op een gegeven moment zó erg gaat missen, dat het ook meteen duidelijk is dat je niet zonder elkaar kan!
Maar misschien dat je idd wel even wat duidelijk moet vragen aan je vriend.
Succes
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 11:01
Verwijderd
Pauze vind ik altijd zo'n raar begrip (tenminste wanneer we het hebben over pauze in relaties).

Wat wordt eronder verstaan? Elkaar alleen een tijdje niet zien? Of is met een ander het bed in duiken ook toegestaan? In het laatste geval is het dus gewoon uit en is de kans dat het weer aanraakt nihil. Als je elkaar alleen niet ziet, dan is dat ook een zwaktebod, want je kunt beter proberen met z'n tweeën aan een oplossing voor jullie eventuele problemen te werken (ik neem aan dat zo'n pauze niet zonder reden is). Twee weten meer dan één.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 11:11
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef:
neej, dan twijfelt-ie of hij dat gaat doen of niet...
laat 'm even met rust, bereid je er op voor dat hij het uit kan maken... maar laat je niet aan het lijntje houden, bel hem na een week oid op of hij al klaar is met nadenken
ja, dat is zo.

En zo'n pauze kan ook het volgende betekenen:

Als je elkaar elke dag ziet ofzo, heb je soms niet echt meer door of je nog echt verliefd bent, echt bij diegene wilt zijn, of dat je het gewoon gewend bent. Het lijkt dan allemaal heel logisch enzo. Maar stel dat je dan ff een "pauze" neemt, een paar weken elkaar niet ziet ofzo, dan kun je erachter komen dat je het eigenlijk wel fijn vindt om zoveel tijd voor jezelf te hebben, om niet zo "opgesloten" te zitten. Wanneer je zo op elkaar geplakt zit, zie je dat soms niet.

Maar laat je idd niet aan het lijntje houden. Ik heb meegemaakt dat m'n vriendje (nu ex) het ineens niet meer zo zeker wist enzo, hij wou er ff overnadenken. Maar ik moest hem steeds bellen en telkens verzon hij weer 1 of ander smoesje, ipv gewoon te zeggen "ik voel nix meer voor je, sorry". (Dat begrijp ik trouwens niet, want ik zei de hele tijd "zeg het nou maar gewoon", etc). Maargoed, zo stom kunnen jongens dus zijn. Je merkt gauw genoeg of hij ergens omheen draait...

En als hij jou niet eens vertelt wat die pauze in dit geval inhoudt en waarom, dan ziet het er idd niet zo positief uit..
Hij moet natuurlijk wel gewoon zeggen wat er aan de hand is.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 11:47
Verwijderd
Citaat:
Unexplained schreef:
Een pauze is het begin van het einde.

De relatie is verloren, hij twijfelt teveel.
Sinds wanneer trek jij zulke voorbarige conclusies?

Misschien zaten ze gewoon teveel op elkaar's lip ofzo en wil hij ff ruimte voor zichzelf. Dan kunnen er 2 dingen gebeuren:

1. Het doet de relatie goed, omdat hij erachter komt hoe zeer hij haar mist en van haar houdt.

2. Hij komt erachter dat de relatie hem benauwde en voelt zich zo veel gelukkiger (dan is het idd voorbij).

Maar het hoeft dus niet per se het begin van het einde te zijn.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 15:03
Esmée
Esmée is offline
Pauzes kunnen soms nuttig zijn.. maar dan moet je er inderdaad wel duidelijk afspraken over maken. Ik heb zelf twee keer in een relatie gehad dat we een pauze inlasten en dat we allebei dachten van jaaa nu komt het goed. Vervolgens ging het een maand beter dan ooit en na dat geweldige maandje ging het alsnog uit. Maar goed ik weet niet wat jullie situatie verder is, meestal werkt een pauze maar voor eventjes, want de echte oorzaak van dat het niet goed gaat, gaat niet weg als je even afstand neemt.
Reageren

Regels voor berichten