Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-01-2003, 11:25
berteltje
berteltje is offline
Altijd stonden we samen op de muur
ter verdediging van onze idealen
Strijdend voor een eigen mening
als bouwsteen van een nieuwe cultuur

Toch vallen nu stilletjes de stenen weg
die altijd een zekerheid vormden
Zoekend naar een nieuw evenwicht
met wie ik een stabiele ondergrond leg

*au*
(raakt ineens al haar vriendinnen kwijt)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-01-2003, 11:40
Gothic
Gothic is offline
Ik vind het erg goed gedicht. Je rijmschema is goed, niet te gerijmd. Verder vind ik de muur erg goed gebruikt. Kleine dingetjes die erop terugwijzen enz... zit goed in elkaar... Inhoud is wel vervelend lijkt me...
Oud 23-01-2003, 12:29
InsaneClown
InsaneClown is offline
Dit gedicht rijmt niet. Nee, dat metrum hé! Ik zou bijna zeggen dat je als je een voetballer was, je meer naar Wiel Coerver moest luisteren, maar ik weet niet goed hoe je dat schrijft, en het zal toch wel geen zin hebben (want vrouwen kunnen niet voetballen ) Maar omdat je schrijft zeg ik: Lees Drs. P! zeer leerzaam om te leren rijmen. 't gedicht verder trok me niet zo, meer jouw foto! geïnteresseerd in een blind-date met een dichter uit Groningen? je moet er snel bij zijn! ik hoorde dat hij (jah, ik bennut nie hoor) naar de randstad zou verhuizen. Iets over dood enzo en drugs daar boven. Goed, ze hebben altijd Renzo Kooi nog.

Hoe dan ook: 't einde is gek hé!
Oud 23-01-2003, 14:08
berteltje
berteltje is offline
Citaat:
InsaneClown schreef:
Dit gedicht rijmt niet. Nee, dat metrum hé! Ik zou bijna zeggen dat je als je een voetballer was, je meer naar Wiel Coerver moest luisteren, maar ik weet niet goed hoe je dat schrijft, en het zal toch wel geen zin hebben (want vrouwen kunnen niet voetballen ) Maar omdat je schrijft zeg ik: Lees Drs. P! zeer leerzaam om te leren rijmen. 't gedicht verder trok me niet zo, meer jouw foto! geïnteresseerd in een blind-date met een dichter uit Groningen? je moet er snel bij zijn! ik hoorde dat hij (jah, ik bennut nie hoor) naar de randstad zou verhuizen. Iets over dood enzo en drugs daar boven. Goed, ze hebben altijd Renzo Kooi nog.

Hoe dan ook: 't einde is gek hé!
Oke, ik voetbal niet, maar ik kan het wel
En ik zal es Drs. P lezen, denk dat ze die in die OB wel kennen

Hmm, een blind date met een Groningse dichter. Waarom niet he?
Met citaat reageren
Oud 23-01-2003, 14:09
Anne
Anne is offline
Kort, duidelijk en mooi, maar wel

(l)
Oud 24-01-2003, 08:35
berteltje
berteltje is offline
Dankjewel...
Kort, duidelijk en krachtig is mijn stijl
Ik schrijf altijd zo, tenminste zo probeer ik te schrijven, ben bovendien niet echt goed in een gedicht met meer dan 2 strofes. Ik heb alleen gezegd in twee strofes en dan is het gewoon 'op'
Met citaat reageren
Oud 24-01-2003, 14:34
Secreet
Secreet is offline
machtig...
Oud 24-01-2003, 17:55
berteltje
berteltje is offline
Citaat:
Secreet schreef:
machtig...
Dankjewel.... heb alleen een vraagje.
Op welke manier bedoel je machtig? In de zin van machtig (mooi) of in de zin van bezwerend, het houdt je vast...?
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 08:35
iamre18
iamre18 is offline
Het ritme is niet slecht, maar voor mijn gevoel ook niet geweldig lopend.
De inhoud vind ik erg goed weergegeven, mooie metafoor!
Oud 25-01-2003, 12:05
Secreet
Secreet is offline
Citaat:
Kimry schreef:
Dankjewel.... heb alleen een vraagje.
Op welke manier bedoel je machtig? In de zin van machtig (mooi) of in de zin van bezwerend, het houdt je vast...?

gedicht straalt op zich macht uit....machtig weas het woord wat in me opkwam...
Oud 25-01-2003, 13:29
berteltje
berteltje is offline
Op zich best apart. Een gedicht dat macht uitstraalt over een onderwerp waarin ikzelf vrij machteloos ben.
Toch?
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 17:58
Nas-t Zeekoe
Nas-t Zeekoe is offline
herkenbaar...

triest maar zeker mooi
Oud 27-01-2003, 00:40
Danny
Danny is offline
Citaat:
Kimry schreef:
Op zich best apart. Een gedicht dat macht uitstraalt over een onderwerp waarin ikzelf vrij machteloos ben.
Toch?
Ja.. en voor sommigen erg herkenbaar..
Oud 27-01-2003, 12:47
Margriet
Margriet is offline
heel mooi!!!wel lullig voor je!sterkte ermee...
Oud 27-01-2003, 15:38
Verwijderd
Hoi kimry,

Je gedicht is een goed gedicht omdat je dingen gebruikt die je voelt. Daarom hoeft het zoals jij al schreef niet persee mooi te zijn, maar ik vind het ook niet lelijk. ik vind dat je sterk begint maar de laatste drie zinnen bouwen het gedicht weer een beetje af.

Verder nog even NIET over je gedicht. (dit is geen persoonlijke aanval of zo hoor... )
Ik wilde even kwijt dat je best onsympathiek overkomt. Niet dat je geen negatief comm mag leveren hoor!!! Ik stel het erg opprijs als iemand dat doet, maar toch zou je iets minder iemand moeten aanvallen. (en NIET alleen bij mij, ook bij andere mensen...)

ps. dat laatste is mijn mening... (heb NIETS tegen je absoluut niet) maar je kunt mensen ook adviesen geven over wat ze WEL kunnen doen IPV wat ze NIET moeten doen volgens jou... snappie?

Groetjes Vera
Met citaat reageren
Oud 27-01-2003, 15:53
Verwijderd
Citaat:
't gedicht verder trok me niet zo, meer jouw foto!

HUH????!?!?!?! ben jij dat echt?
ik dacht dat het Sarah Michelle Gellar was... weet je wel die van Buffy the vampire slayer??....
Met citaat reageren
Oud 28-01-2003, 09:17
berteltje
berteltje is offline
Citaat:
Donsveertje schreef:

Verder nog even NIET over je gedicht. (dit is geen persoonlijke aanval of zo hoor... )
Ik wilde even kwijt dat je best onsympathiek overkomt. Niet dat je geen negatief comm mag leveren hoor!!! Ik stel het erg opprijs als iemand dat doet, maar toch zou je iets minder iemand moeten aanvallen. (en NIET alleen bij mij, ook bij andere mensen...)

ps. dat laatste is mijn mening... (heb NIETS tegen je absoluut niet) maar je kunt mensen ook adviesen geven over wat ze WEL kunnen doen IPV wat ze NIET moeten doen volgens jou... snappie?

Groetjes Vera
Ik probeer gewoon altijd zo eerlijk mogelijk te zijn. En ja, soms kan ik dan best hard overkomen. Maar dat is absoluut niet persoonsgericht. Ik denk altijd dat mensen meer aan ware kritiek hebben, dan aan onware lofuitingen....
Dus als ik een gedicht niets vind dan zeg ik dat ook, maar ik probeer er ook gelijk altijd bij te zeggen waarom en niet alleen dat ik het vind....
Eigenlijk ben ik een heel lief meisje hoor

Liefs Kimry
Met citaat reageren
Oud 28-01-2003, 12:22
Verwijderd
hihi dat geloof ik best! En het is prima dat je gewoon zegt wat je vind, dat doe ik ook. En het is goed voor mensen als ze kritiek krijgen dan kunnen ze gaan nadenken maar dat is juist wat ik vind dat je bij dichten NIET moet doen ADENKEN...
Je gevoelens moet je voelen en natuurlijk ook tot een mooi geheel brengen: en daar moet je wel bij nadenken.... maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel en waar ik op doel. Ik vind dat je goed kan dichten en dat je goed zegt wat je wil zeggen!!! Echt waar...
En toch blijf ik erbij dat ik kritiek wil leveren om mensen te zeggen wat ze doen, en niet mensen te zeggen wat ze moeten doen, want je kunt ze toch niet veranderen.

Daarom Vind ik iedereen die zo goed is om hier op dit forum te staan, even mooi en even goed. er zijn sommige die hier boven uit blinken, maar die moet ik eerlijk gezegt nog vinden....

hihihi: LET AUB FF NIET OP MIJ, IK BEN VANDAAG EN BEETJE DOOR DE WAR....

ps: ik ben ook een lief meisje
groetjes Vera
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten