Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-01-2003, 17:52
het dappere meisje
het dappere meisje is offline
je zit gezellig met het hele gezin aan tafel

ondertussen zit je broertje heel de tijd tegen je te zeggen dat je dik/lelijk etc. bent.

oke hier kan ik nog wel mee leven... maar ja tot dat ik op een gegeven moment vraag of ik even de mayonaise mag

ik krijg het niet omdat mijn broertje zegt dat ik daar TE dik van wordt ...

ik wordt dan zo kwaad, en dan kan ik mezelf niet meer bedwingen en dan gooi ik keihard mn bord met eten tegen zn hoofd aan...

maar ja dat wil ik natuurlijk helemaal niet, maar het gebeurt toch... iets in mij gooit dat bord gewoon naar hem toe

en ik zie mezelf dan kwaad wegrennen naar mijn kamer, en dat ik nog extra hard de deur achter me dicht smijt..

en als ik dan op mn kamer zit en ik zie als een droom hetgeen van wat er net heeft afgespeeld als een film door mn hoofd wazen
bekruipt er ergens een schuldgevoel

en dat terwijl ik het helemaal niet zo wilde, maar toch gebeurt het elke keer.. omdat ik mezelf niet kan bedwingen

hebben jullie dat ook wel eens?
Oud 26-01-2003, 18:03
Snakeboy
Snakeboy is offline
Verblinden van woede???
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 18:11
darthraver
darthraver is offline
Het gevoel heb ik wel, meestal kan ik me dan nog net beheersen (anders hadden we nu bijvoorbeeld geen computer, geen tv, enz) Ik heb nu wel geleerd dat je alleen met knuffels kan gooien, maar dat is zo zielig voor die knuffels, dus dan gooi ik maar nergens mee en probeer m'n bed verot te slaan ofzo
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 18:39
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
jup heb ik zeker, ik kan me eigen ook moeilijk beheersen.
ik probeer het natuurlijk wel, en in sommige gevallen lukt het ook maarja, das nie voldoende...

heb zelf keertje kei hard een pen tegen un klasgenoot z'n kop aan gegooit, en ik had geen greintje medelijden...

daarna besef ik wat ik had gedaan, maar had er nog geen spijt van
Oud 26-01-2003, 19:04
Miracle
Miracle is offline
mja ik kan me meestal wel beheersen... tja k komt niet echt in me op om met dingen te gaan gooien ofzow...
soms wel voor de gein ofzow, maar dan alleen met dingen die niet stuk gaan.. en die ook niet zeer doen als je dat tegen je aan krijgt
Oud 26-01-2003, 19:39
Quiana
Quiana is offline
Soms.
Oud 26-01-2003, 19:59
SomeDay
SomeDay is offline
herken het een beetje
maar eigenlijk weet ik me altijd te beheersen of ga gewoon schreeuwen inplaats van slaan of gooien wat ik dan eigenlijk wil
Oud 26-01-2003, 20:11
Black Rainbow
Black Rainbow is offline
Ik herken het ook wel, behalve dan het schuldgevoel, dat had ik nooit. Praat er is met je ouders over, dat zij erop letten dat je broertje zich een beetje inhoud met dat soort opmerkingen, ik zou ook allang al het servies en bestek naar hem gegooit hebben.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2003, 19:33
wissie
wissie is offline
Ik heb daar nooit last van, ben meer het type dat gaat schreeuwen in zo'n situatie.

Ik denk dat je met dingen gaat gooien uit onmacht, dus uit frustratie. Dat is niet iets waar je over na denkt, het gebeurd gewoon. Bij ons in huis vliegt het servies ook regelmatig door de kamer, als gevolg van een boos broertje wat zich verbaal niet kan uiten.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2003, 20:19
Verwijderd
heb ik best vaak... een keer een meidje bijna het ziekenhuis in geslagen, ze had iets gezegt wat ze beter niet had kunnen zeggen.
@Dark Tish: mond houden tegen ons mam (weet ze niet)
Met citaat reageren
Oud 01-02-2003, 20:46
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Nee, ik heb redelijk goed geleerd mezelf in bedwang te houden, maar als ik echt boos word wil ik nog wel 'ns flink mensen beledigen. Maar verder merkt mn omgeving het meestal niet als ik ergens mee zit en dat wil ik ook niet..
Met citaat reageren
Oud 01-02-2003, 20:49
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Alhoewel.. op school wil ik nog wel 'ns uithalen naar mensen. In de gang iemand die me uitscheld schoppen, gewoon omdat ie al de 100e is die dag en dan ben ik het zat.
En heb een paar keer klasgenoten met een ijzeren liniaal gemept tijdens handvaardigheid..

Maar echt spijt heb ik dr nooit van gehad eigenlijk
Met citaat reageren
Oud 01-02-2003, 23:09
Eend
Eend is offline
mjha...
Drie deuren in huis verrot, waaronder 1 koelkast deur. En mjah...mn broer heeft wel es een stoel tegen zn harses gehad, maar dat kwam meer omdat ik mezelf verdedigde tegen de klappen die ie me weer wou geven
Oud 02-02-2003, 00:14
Verwijderd
sja.. opzich herken ik het wel heel erg eigenlijk. en ik vindet egt VRESELIJK eng.. gwoon t gvoel dat ik geen controle meer over mezelf heb en even dingen doe die ik niet wil doen. vindik een van d engste dingen die er zijn.. losing control.. maja.. ik kan t m opzich ook wel voorstellen als j broertje j zow treitert. dan knapt t op een gegeven moment ook wel....

xxPlu
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 10:05
Verwijderd
hmmmz, ik ken het gevoel wel, maar ik ga nooit met dingen smijten ofzow. ik hou me in, word dan helemaal gek van mezelf en reageer het op mezelf af.
maar weet iemand mmisschien hoe je na zoiets weer rustig kunt worden??? bij mij duurt dat nl totdat ik helemaal op ben en in slaap val (dat kan dus uren duren)
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 10:32
Verwijderd
och.

als mijn broertje extreem irritant loopt te doen gebruik ik soms ook wel wat fysieke middelen.

een "zacht" knietje in z'n maag ofzo
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 11:11
Menahem
Menahem is offline
Citaat:
och.als mijn broertje extreem irritant loopt te doen gebruik ik soms ook wel wat fysieke middelen.

een "zacht" knietje in z'n maag ofzo

Wat ben jij cool man!

Oud 02-02-2003, 16:35
A*
A* is offline
ja
als iemand me irriteerd dan krijg ik de neiging om diegene te slaan ofzo.
Maarja
dan krijg ik alleen gezeik aan mn kop en dan hou ik me in maar dan voel ik mn woede alleenmaar groter worden en dan reageer ik me maar op iets anders af.
Dus dan ga ik met mn telefoon/stoel/iets wat ik op dat moment in mn handen heb gooien :\
niet richting die persoon dus.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 16:48
SpiT
SpiT is offline
Heb ik ook. Zo heb ik 'n x 'n glas jus d'orange in mn zus dr gezicht gegooid (alleen de jus d'orange hoor).
Oud 02-02-2003, 18:04
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Ja, doe ik ook vaak als ik echt kwaad ben.

Blind van woede.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 18:25
ydnew
ydnew is offline
Nee dat heb ik niet, ik word niet zo gauw boos. Negeer het altijd, maar soms wordt je het zat en dan sla je wel om je heen, maar das zelden.

Gelukkig
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 18:55
Verwijderd
ja, maar meestal weet ik me te beheersen omdat anderen het toch maar leuk vinden als ze merken dat ik boos ben.

Een vriendin van me was een keer boos en gooide haar beker naar me, raakte me niet maar was dus stuk. Toen heb ik haar maar een nieuwe gegeven
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 18:55
ssjpan
ssjpan is offline
heb eens met eten naar m'n vader gegooid... was gewoon zo kwaad. En ook met deuren slaan.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 21:27
Laudate Dominum
Laudate Dominum is offline
Citaat:
ssjpan schreef:
heb eens met eten naar m'n vader gegooid... was gewoon zo kwaad. En ook met deuren slaan.
O mijn god... en je woont nog steeds thuis ?
Oud 02-02-2003, 21:38
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
mijn god

denk eerst na voor dat je iets doet zeg

ik herken het wel van mijn moeder
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-02-2003, 21:57
Verwijderd
Citaat:
Semyaz schreef:

Wat ben jij cool man!

hey, hijs 16, hij kan zich best verweren.

en echt hard is het niet.
gewoon een "word wakker" knietje

ruw zijn roels.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 21:59
Menahem
Menahem is offline
Ow, dan is het goed
Oud 03-02-2003, 12:07
Verwijderd
Ik heb het ook, vroeger had ik het een stuk erger. Ik deed echt aan wraak, wanneer mijn zus iets had gedaan en ik probeerde me te bedwingen, ging ik naar boven en verwoestte ik haar kamer vrijwel. Ik heb een keer een schoolboek helemaal kapot gescheurd, oooeeh...
Maar omdat ik me naderhand altijd schuldig voelde, heb ik me zelf geleerd het niet meer te doen. Gewoon rustig blijven, het negeren en het vergeten.
Maar goed, soms gaat het weer verkeerd. Met mijn vriend bijvoorbeeld, soms ben ik zo kwaad dat ik op hem in ga slaan etc etc.. Gelukkig is hij sterk en houdt hij me dan goed vast, zodat ik niets kan doen. Maar ja, soms lukt het me hem echt pijn te doen... terwijl ik op dat moment al voel dat het me spijt...

Mja, ik denk dat je gewoon echt je best moet doen het te negeren, en als het echt niet meer gaat; gewoon even ergens anders naartoe en aan iets anders denken. Dat werkt hier niet, want we hebben maar 1 kamer...
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 15:29
GirlXXx
GirlXXx is offline
Ik heb er regelmatig last van!!!

Vaak als ik op school ofzo iets meegemaakt heb bv dat iemand iets stoms tegen mij gezegd heeft of als ik iets heel stoms of doms gedaan heb word ik erug boos, maar dat gebeurd pas als ik thuis ben. Ik ga dan naar mijn kamer en ga zitten huilen enzz...

En dan krijg ik zo'n woede over me heen dat ik met spullen bijvoorbeeld sieraden of boeken ga smijten of ik verknip dingen zoals knuffels. Vaak maak ik dan ook dingen stuk, laats had ik nog last van zo'n bui : ik had krassen in mijn behang gemaakt en mijn bureau met nagellak verpest. En als ik dan zoiets gedaan heb schaam ik me er voor en dan doe ik de deur op slot voor een paar dagen zodat me moeder het niet kan zien.

Maar uiteindelijk ziet ze t natuurlijk toch een keertje en dan vraagt ze of ik dat heb gedaan en dan zeg ik altijd nee maar me moeder weet toch wel dat ik t gedaan heb, ze weet dat ik soms dingen stuk maak enz.. Soms zegt me moeder dat ik mischien maar eens naar een psychiater moet gaan ofzo, want ik heb ook veel sociale problemen en ik ga vaak niet naar school omdat ik dan opeens een blokkade krijg(dan wordt ik vlak voordat ik naar school wil gaan heel misselijk en krijg het benauwd en dan durf ik opeens niet meer naar school. en dan mis ik veel te veel op school Maar ik durf niet naar een Psychiater!!!

Maar ik heb een tip CHILDEREN!!! Het helpt echt, neem een vel papier en leef je uit. En als ik dan iets moois heb geschilderd voel ik me al een stuk opgelucht. En dan hoef ik nix meer kapot te maken.

En ik wilde nog ff weten of er meer mensen zijn die hier last van hebben, voor mij is het echt een groot probleem!
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 15:58
GirlXXx
GirlXXx is offline
oja, en volgens mij is dit dus erfelijk!!

Daarom ben ik soms ook boos op mijn vader dat hij mijn vader is, ok hij kan er ook nix aan doen want hij heeft t weer van me opa want hij heeft dit ook allemaal en nu dus nog steeds dus bij mij zal t waarschijnlijk ook nooit over gaan pfffff dat haat ik nog t meeste. Mijn vader is toen een jaar geleden naar een psychiater geweest maar al die keren dat hij er heen is geweest heeft het niks geholpen dus waarschijnlijk moet ik gewoon gaan accepteren dat ik ook zo ben en mijn zus ook pfffffff......

Ik vind t gewoon zooooo moeilijk allemaalllll...
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 15:39
SomeDay
SomeDay is offline
hihi vroeger kon ik me inhouden en schreeuwde ik alleen maar nou niet meer gooien met dingen doe ik niet maar wel slaan, heb mijn moeder geslagen en ze sloeg terug en toen ik dus ook weer blabla zo ging het ff door (maar zo ben ik nooit geweest)
heb vandaag ook mijn leraar geslagen toen hij mij een tik gaf, ik had het ff niet hoor was zo kwaad...
nou ja shit happens, leer het wel weer beheersen
Oud 08-02-2003, 18:26
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
sja......als leraren je een tik geven zou ik me ook niet inhouden hoor!
maar ook gewoon zo, als iemand per ongeluk of zo tege mij aan botst, bunk ik superhard tege ze op...
Reageren

Regels voor berichten