Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Eerst de gestripte kabeltjes voorzien van een dun laagje tin, dan beetje tin op de soldeertip doen en solderen maar. Een werkbank of iemand met een waterpomptang d'r bij is trouwens wel fijn; 't zijn kleine kutstekkertjes. Oh, en vergeet niet eerst het beschermkapje op de kabel te doen. Altijd lullig als je na 't soldeerwerk d'r achter komt dat je 't kapje vergeten bent ![]() |
![]() |
|
Ik zou gewoon een kabeltje kopen. Niet dat solderen niet goed zou gaan maar de kwaliteit van een fabriekskabeltje is nog altijd beter dan die van een zelfgebakken geval. Een mannetje-mannetje kabel is te koop bij bijna iedere elektrowinkel.
||
Citaat:
||
Citaat:
Wat je nodig hebt is gewoon een MM/MC versterker. Grote kans dat je een MM element hebt op die platenspeler. Dit geeft een iets grotere uitgangsspanning (ongeveer 5 mV) maar zou iets minder goed klinken.. Dit verschil merk je pas bij platen spelers ala Michell Gyrodeck.. (zo'n 4 a 5000 gulden, afhankelijk van de uitvoering).. Om er nou een dure geluidkaart voor te kopen, da's ook niets.. Je kan een pro-ject phono box kopen, of een vergelijkbare simpele MM versterker.. Die kan je eventueel ook nog inbouwen in je platenspeler, zodat je een line-out hebt op je platenspeler (moet je dat natuurlijk niet in de MM ingang van een versterker steken).. Dan heb je alleen nog een 2x tulp naar 3,5 mm stereo jackplug nodig, en je kan'm aan geluidskaart hangen (mits je geluidskaart die standaard kutjacks heeft).. Zo'n apart versterkertje dat kost veel minder dan zo'n dure terratec.. Of je haalt ergens een geintegreerde versterker vandaan, hangt daar je pc speakers aan (eventueel de interne versterker by-passen) en je maakt een verbinding tussen de line-out van je geluidskaart en de line-in van die versterker.. En die platenspeler steek je ook in die versterker..(moet er natuuriljk wel een MM/MC ingang op die versterker zitten). Nog beter geluid ook.. (die geluidskaarten zijn niet echt geweldig qua klank)..
|
![]() |
|
|