Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-01-2002, 19:01
2efasehatertje
2efasehatertje is offline
Ik leid er echt onder hoor. als iemand me vraagt welke opleiding ik doe, dan reageren ze gelijk met "STUUD"! das toch niet eerlijk wij hebben ook recht op een normaal leven zonder vooroordelen!!!!
ik wil zo veel mogelijk reacties hierop om vast te stellen hoeveel mensen het hiermee eens zijn!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-01-2002, 19:04
marlies
marlies is offline
ach ja ik doe atheneum, maar ik zit er niet mee als men mijn stuud noemt. Ik krijg die reacties trouwens eigenlijk niet zo vaak meer, meer van Goh, wat goed zeg
Oud 08-01-2002, 19:19
Verwijderd
Duh... Niet alle gymnasiasten zijn stuudjes, er zijn vast wel havisten of vmbo'ers die meer tijd aan huiswerk besteden dan de gemiddelde gymnasiast. Ik las trouwens laatst ergens dat gymnasiasten juist de minste tijd aan huiswerk besteden, ben alleen vergeten in welk boekje.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2002, 19:27
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
Che Guevara schreef:
Duh... Niet alle gymnasiasten zijn stuudjes, er zijn vast wel havisten of vmbo'ers die meer tijd aan huiswerk besteden dan de gemiddelde gymnasiast. Ik las trouwens laatst ergens dat gymnasiasten juist de minste tijd aan huiswerk besteden, ben alleen vergeten in welk boekje.

Stond in de Elsevier. Gymnasiasten zijn niet per definitie geen stuud maar ook niet per definitie wel stuud.
Oud 08-01-2002, 20:01
coevordenrulezz
coevordenrulezz is offline
K BEN ER HELEMAAL MEE EENS. bIJ ONS OP SCHOOL ZITTEN ALLE STOERE ( LEUKE,LEKKERE,LIEVE ENZ.ENZ. ) OP GYMNASIUM EN ATHENEUM
Met citaat reageren
Oud 08-01-2002, 20:12
PV
PV is offline
Citaat:
2efasehatertje schreef:
Ik leid er echt onder hoor.
en jij doet gymnasium?

ik ben het niet eens met je stelling. natuurlijk zitten er mensen bij die niet veel hoeven te leren, maar zo zijn ze heus niet allemaal.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2002, 20:31
miss nice girl
miss nice girl is offline
ikke zit ook op het gym en heb er ook wel es last van. Ma de laatste tijd valt het mee. Ik hoor er bijna niks meer van duzz
Ma als iemand hoort hoeveel ikke voor school doe... niks noppes nada dus
Dat wordt volgend jaar waarschijnlijk of blijven hangen of naar het atheneum.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2002, 20:34
2efasehatertje
2efasehatertje is offline
Citaat:
PV schreef:
[

ik ben het niet eens met je stelling. natuurlijk zitten er mensen bij die niet veel hoeven te leren, maar zo zijn ze heus niet allemaal.

[/B]
dat bedoelde ik niet. ik zei alleen dat mensen vaak gymnasiasten voor stuud uitmaken terwijl ze niet eens iets over die persoon weten. Stuud = gewoon een stom woord. als iemand veel leert dan hoef 'ie nog geen stuud genoemd te worden
Met citaat reageren
Oud 08-01-2002, 20:43
de abt van sion
de abt van sion is offline
Dat is ook zo, en daar is niets mis mee. Wees blij dat er nog één schooltype bestaat, waar je temidden van de domme wereld rustig en ongestoord jezelf kunt zijn.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2002, 20:51
Verwijderd
Je hebt op een gymnasium net zoveel of net zoweinig 'stuudjes' als op een MAVO- of HAVO-school. Op elk niveau heb je mensen die het makkelijk aankunnen en mensen die er hard voor moeten werken. Ik ken mensen die keihard blokken voor een VMBO-p terwijl ikzelf fluitend door het Atheneum ben heengerold. Dan zijn dat toch nog meer 'stuudjes' dan gymnasiasten die er makkelijk doorheen fietsen?
Met citaat reageren
Oud 08-01-2002, 21:06
heavinly
heavinly is offline
Ben ik het mee eens
Ik zit nu in 5gym en t is echt niet zo dat ik stuud ben, de gemiddelde leerling bij ons op school denk ik niet. maar trouwens..wat valt er onder de beschrijving 'stuudje'? Nou ja.. in ieder geval zijn er idd sommige vbo of mave leerlingen die veeeel meer moeten doen om dat te halen dan leerlingen bij ons op school (en daar heb ik best wel respect voor, tis niet zo dat laag niveau school laag niveau persoon betekent). Zow

[edit] ik ben het eens met de stelling: mensen van het gymnasium HOEVEN geen stuudjes te zijn, dat is beter [/edit]
------------------
..even if you're not with me, I'm with you..

[Dit bericht is aangepast door heavinly (08-01-2002).]
Met citaat reageren
Oud 08-01-2002, 21:09
autodropje
autodropje is offline
niet mee eens, ik hoor het ook wel vaak, maar wat boeit dat nou, laat ze lekker denken.

Ik ken meer dan genoeg mensen (waaronder ikzelf ) die echt maar heel weinig uitvoeren ook al doen ze gymnasium of atheneum (of havo)
Oud 09-01-2002, 13:53
beuk
beuk is offline
Zelf gymnasium gedaan, ik ken de vooroordelen. Als ik van die simpele zielen tegenkwam zei ik maar gewoon dat ik vwo deed, niet omdat ik me ervoor schaam ofzo (hoezo zou ik) maar gewoon omdat ik geen zin had in die nutteloze discussies.

Zoals nare man al zei: op elk niveau heb je stuudjes. Volgens mij heb ik bijzonder weinig gedaan in die 6 jaar..
Oud 09-01-2002, 13:57
InterFreak
InterFreak is offline
Afhankelijk hoe ze zijn..
als het echt zo'n kakker is vindt ik het wel snel een stuud.. of als ze gaan pastseren met hun toren hoge cijfers!
Oud 09-01-2002, 14:00
beuk
beuk is offline
Citaat:
InterFreak schreef:
als het echt zo'n kakker is vindt ik het wel snel een stuud..
Ja, logisch... ( )

Citaat:

of als ze gaan pastseren met hun toren hoge cijfers!
Patsen?

Als ik een keer een hoog cijfer had en de rest niet dan had ik het er altijd dagen over
Oud 09-01-2002, 16:12
C'est moi!
C'est moi! is offline
Tuurlijk ben je geen stuudje/studie als je gymnasium doet. Maar tis is wel eens zo dat mensen dat denken. Maar dat was toen ik een jaar of 13 was wel erger dan nu.
Oud 09-01-2002, 16:38
Balance
Balance is offline
Citaat:
2efasehatertje schreef:
ik wil zo veel mogelijk reacties hierop om vast te stellen hoeveel mensen het hiermee eens zijn!
je vraag alleen mensen die VOOR zijn, dus dan heb je niks aan een getal (want hoeveel mensen reageren er niet omdat ze tegen zijn???)

maar oke, ik ben er ook voor dat gymnasiasten niet per defenitie stuudjes hoeven zijn. kdoe zelf vwo maar heb in de eerste gym gedaan... dan zou ik toen wel een stuudje zijn geweest en nu opeens niet meer ofzo??? bovendien doet m'n beste vriendin nog steeds gym en die doet dus echt heeeeeelemaal niks ervoor dus het hoeft idd niet zo te zijn!
kzit er trouwens nooit meer hoor, so what? dan zegt iemand stuud tegen je... boeiend! zegt meer over hem dan over mij, toch?
Oud 09-01-2002, 17:27
verwijderen_aub
verwijderen_aub is offline
Ik vind dat er voor een groot deel wel 'STUUDJES' zitten..

En ik geloof dat ik ook een beetje allergisch ben voor dat soort mensen, niet alleen voor dat soort mensen, maar ook hun taalgebruik.. gebruik toch gewoon normale woorden die iedereen begrijpt
Met citaat reageren
Oud 09-01-2002, 17:40
beuk
beuk is offline
Citaat:
r0bert schreef:

En ik geloof dat ik ook een beetje allergisch ben voor dat soort mensen, niet alleen voor dat soort mensen, maar ook hun taalgebruik.. gebruik toch gewoon normale woorden die iedereen begrijpt
Tja, de vocabulaire van de gemiddelde Nederlander vind ik niet toereikend om me uit te drukken, ik heb het meer op wat genuanceerder taalgebruik..
Oud 09-01-2002, 17:41
de abt van sion
Citaat:
r0bert schreef:

Wij zijn allergisch voor jouw soort mensen, en zeker voor jullie taalgebruik.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2002, 18:13
verwijderen_aub
Citaat:
de abt van sion schreef:
Wij zijn allergisch voor jouw soort mensen, en zeker voor jullie taalgebruik.
'Mijn soort' zit op dit moment ook gewoon in 5 vwo HOOR
Met citaat reageren
Oud 09-01-2002, 18:18
beuk
beuk is offline
Citaat:
r0bert schreef:
Dus?
Oud 09-01-2002, 18:23
maarte
maarte is offline
Citaat:
r0bert schreef:
*grijns* haha
als je onder stuudjes mensen verstaat die erg veel om school geven, het heel erg vinden als ze een onvoldoende halen en bestwel weinig dingen durven, denk ik dat er op gymnasium meer stuudjes zitten dan op andere scholen..
Oud 09-01-2002, 18:25
verwijderen_aub
Weet ik wel zeker ..
Met citaat reageren
Oud 09-01-2002, 21:59
de abt van sion
Citaat:
beuk schreef:
Dus?
Op een achterstandsschool zeker...

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-01-2002, 22:22
C'est moi!
C'est moi! is offline
Citaat:
maarte schreef:
*grijns* haha
als je onder stuudjes mensen verstaat die erg veel om school geven, het heel erg vinden als ze een onvoldoende halen en bestwel weinig dingen durven, denk ik dat er op gymnasium meer stuudjes zitten dan op andere scholen..
Zo ken ik er nog wel een paar, over VMBO...maar ik hou me in.
Oud 09-01-2002, 23:25
beuk
beuk is offline
Citaat:
maarte schreef:
*grijns* haha

Raar he, dat er ook mensen zijn die zich wél willen inzetten voor hun toekomst..

En ik denk niet dat gymnasiasten minder 'dingen durven', ze zijn waarschijnlijk gewoon beschaafder.
Oud 10-01-2002, 11:12
Verwijderd
Citaat:
beuk schreef:

Raar he, dat er ook mensen zijn die zich wél willen inzetten voor hun toekomst..

En ik denk niet dat gymnasiasten minder 'dingen durven', ze zijn waarschijnlijk gewoon beschaafder.
Precies. Ik twijfel er niet aan dat er op een lager schooltype meer mensen zullen zitten die denken dat het 'stoer' is om te spijbelen, te blowen onder schooltijd, of leraren uit te schelden...misschien komt dat voort uit de gedachte dat ze toch al vrijwel niks kunnen, dus gaan ze maar rebelleren...
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 14:04
Forza_vitess!
Forza_vitess! is offline
mensen van vwo zijn wel degelijk stuudjes
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 16:06
Trebbor
Trebbor is offline
[QUOTE]beuk schreef:
[B]

en ach...als ze zoiets zeggen denk ik vaak 'tis dat ik beter weet anders zou ik je ter plekke helemaal omver lullen' dus gewoon antwoorden met 'valt wel mee hoor'is vaak al voldoende....ik wordt gewoon zooo ziek van al die vooroordelen die sommige mensen hebben.
Oud 10-01-2002, 16:11
beuk
beuk is offline
Citaat:
Trebbor schreef:
ik wordt gewoon zooo ziek van al die vooroordelen die sommige mensen hebben.
Ik niet, ik lach erom, het liefst zou ik dat soort mensen in hun gezicht uitlachen, maar dan wordt je meteen weer zo arrogant gevonden
Oud 10-01-2002, 16:22
Verwijderd
Citaat:
Forza_vitess! schreef:
mensen van vwo zijn wel degelijk stuudjes
En jij bent wel degelijk een lage burger
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 17:43
NY
NY is offline
Als je er zo veel moeite mee hebt dan zeg je toch gewoon VWO tot je diegene wat beter kent.
Als mensen vragen waar je woont en je zegt Aerdenhout of Bloemendaal ben je ook meteen een kakker, bij Haarlem in de buurt werkt ook prima voor emnsen die je nog niet zo goed kent.

En wat dan nog als ze je een studje vinden, dan overtuig jij ze toch van het tegendeel!!!
Oud 10-01-2002, 17:53
de abt van sion
Citaat:
nare man schreef:
Ja, zo kun je het ook zeggen... Een lage burger.

Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 19:09
Skatertjuh13
Skatertjuh13 is offline
Citaat:
nare man schreef:
Een pauper
Oud 10-01-2002, 21:05
Missy83
Missy83 is offline
Ik ben het ook helemaal niet eens met de stelling. Waarom zouden de mensen van het atheneum stuudjes zijn? Iedereen werkt toch naar eigen capaciteit?

Kuzzz
Oud 11-01-2002, 16:00
Forza_vitess!
Forza_vitess! is offline
Forza Vitesse Fuck vwo, nep lui
Met citaat reageren
Oud 11-01-2002, 16:30
Rimketje
Rimketje is offline
IK vind dat inderdaad mensen die het gymnasium doen geen stuudje. Ik zit dan nu in de brugklas maar weet wel al dat in naar de universiteit ga dus hoog moet werken maar iemand uit mijn klas noemt me stuudje enzo.
Vind het echt iritant maar ja als iemand tips heeft zet ze erbij want ik vind het echt vervelend worden naar een halfjaar
Dus de groetjesssssss

Rimke
Met citaat reageren
Oud 11-01-2002, 18:59
beuk
beuk is offline
Citaat:
Rimsie schreef:
als iemand tips heeft zet ze erbij want ik vind het echt vervelend worden naar een halfjaar
uitlachen als de anderen blijven zitten?

overigens vind ik het wel een beetje zinloos om in de brugklas al goede cijfers te gaan halen.. voornaamste is dat je overgaat (tenzij je geneeskunde wil gaan doen ofzo).
Oud 11-01-2002, 18:59
Ilona1
Ilona1 is offline
Af en toe word het weleens gezegd (BTW, ik doe atheneum) maar ik heb er geen last van.Is het niet een beetje te overdreven om te zeggen: wij hebben ook recht op een normaal leven? Nouja..boeiend..
xxx
Oud 11-01-2002, 19:13
koelkastje
koelkastje is offline
Ik wordt wel eens stuud genoemt , maar heb er niet echt problemen mee, btw ik doe havo, het is echt niet alleen dat de gymnasium mensen stuud worden genoem

[Dit bericht is aangepast door koelkastje (11-01-2002).]
Oud 12-01-2002, 13:48
Passoa
Passoa is offline
Ik doe atheneum, wordt ook weleens stuud genoemd, maar opzich valt dat allemaal wel mee. Zovaak wordt er niet gevraagd welke opleiding ik doe, dus zoveel leid ik er niet onder..
Met citaat reageren
Oud 13-01-2002, 09:07
fliebertje
fliebertje is offline
Citaat:
2efasehatertje schreef:
Ik leid er echt onder hoor.
Is 't zo erg?
Ik zit in in 2 gymnasium en af en toe word ik wel eens uitgescholden voor stuudje, maar niet dat ik er onder lijd...
Als ze het een probleem vinden dat ik gymnasium doe, jammer dan, dat is hun probleem en niet de mijne.

[QUOTE]En ik geloof dat ik ook een beetje allergisch ben voor dat soort mensen, niet alleen voor dat soort mensen, maar ook hun taalgebruik.. gebruik toch gewoon normale woorden die iedereen begrijpt [QUOTE]

Ik begrijp wat je bedoelt...
De mensen met hun speciale taaltje, die altijd braaf naar de leraar luisteren etc.
Heb ik ook een enorme hekel aan. Tuurlijk, d'r zullen vast wel gymnasiasten onder zijn, maar om nou te zeggen dat die hele kakkersgroep uit gymnasiasten bestaat...
Oud 13-01-2002, 12:06
BleuQueen
BleuQueen is offline
Ik zit nu ook op het gymnasium en sommige noemen mij superstuud
Oud 13-01-2002, 18:56
altopunkstertje
altopunkstertje is offline
Hmm, ik denk dat het idd niet per definitie een stuudje is, maar als ik bij ons op school kijk, doen er heel veel menschen in mijn klas, ik zit in gymklas, wel veel aan hun huiswerk. In de gymklassen bij ons op school zitten de meeste stuudjes in vergelijking met andere klassen, maar zeker niet alle menschen op gym zijn stuudjes. Ik ben welles uitgescholden voor stuudje omdat ik gymnasium doe, maar dat maakt mij echt nix uit. Ik leer nu, ga straks hopelijk studeren en krijg hopelijk een goeie baan. Moet ik me daar voor schamen???
Met citaat reageren
Oud 13-01-2002, 19:07
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
Forza_vitess! schreef:
Forza Vitesse Fuck vwo, nep lui

Wat is hier de link met Vitesse? Ben jij zo'n domme hooligan die geen volzinnen kan maken en maar de naam van zijn voetbalclub uitkraamt als hij het even niet meer weet? En wat is er zo nep aan VWO lui? de (toekomstige) elite verdient wel wat meer respect.
Oud 14-01-2002, 16:31
Breg
Breg is offline
Citaat:
2efasehatertje schreef:
wij hebben ook recht op een normaal leven zonder vooroordelen!!!!
Ach, ik leef echt met je mee, je hebt helemaal gelijk, het is zo moeilijk om een normaal leven te hebben als je op het gymnasium zit, en een keer stuud genoemd wordt. Al die mensen schelden maar met dat ene, verschrikkelijke, vijfletterige woordje. En ze zien maar niet hoeveel kwaad ze aanrichten, ze hebben het gewoon niet door he? hoeveel jij, en anderen er onder lijden. Ze zouden het moeten afschaffen, dat ene woord zou nooit meer gebruikt mogen worden, alleen de gedachte aan dat ene woordje doet je al rillen van angst. Het zal je maar gebeuren, ze zullen het maar tegen je zeggen: je bent een STUUD.
Oud 14-01-2002, 16:35
Breg
Breg is offline
ik zit trouwens zelf ook op het vwo, en wordt ook wel eens stuud genoemd. nou en? boeiend hoor. wie het laatst lacht, lacht het best, toch?
Oud 14-01-2002, 19:23
ikkes
ikkes is offline
ik persoonlijk weet niet eens wat men onder een stuud verstaat(een klein meisje extreem mager te kleine kleren ,bloemetjes jurken,een brilletje ,dat is toch onwijze onzin) ,ik kom van de mavo en zit nu op de havo ik werk me letterlijk de klote ben ik dan automatisch een stuud?
,ik kan dan niet zo goed leren maar ben wel degelijk slim ,bijna niemand gelooft dat ik Mavo heb gedaan ,maar toch lekker boeiend je bent wie je bent klaar !!!
Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 19:34
Rimketje
Rimketje is offline
Citaat:
beuk schreef:
uitlachen als de anderen blijven zitten?

overigens vind ik het wel een beetje zinloos om in de brugklas al goede cijfers te gaan halen.. voornaamste is dat je overgaat (tenzij je geneeskunde wil gaan doen ofzo).

Ik wil inderdaad geneeskunde gaan doen en een leraar van mij die zei dat ik wel 18 jaar voor mijn opleiding(kinderarts) nodig had dus

Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten