Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-01-2003, 09:52
Wasteland
Wasteland is offline
Hoe beheer jij je emoties? Of hoef jij ze niet te beheersen? Stijgen ze je ooit boven je hoofd zodat je er geen controle meer over hebt? Overheersen ze je?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-01-2003, 13:01
Static Dollie
Static Dollie is offline
ik probeer mn emoties niet te beheersen want dan krop ik ze alleen maar op, k uit ze altijd, of dat nu blijheid is of verdriet of agressie, als k blij ben dan gedraag ik me ook echt blij dan huppel ik en heb k heel de tijd een grote grijns op mn gezicht, als k verdrietig ben dan huil k gewoon en als ik agressief ben dan ga k met dingen gooien
Oud 30-01-2003, 13:25
*Burning water*
*Burning water* is offline
Door aan andere dingen te denken.
Oud 30-01-2003, 13:51
MazeMouse
MazeMouse is offline
Ik probeer ze vaak te controleren maar 9 uit 10 keer gaat dat niet. Daarom dat ik vrij regelmatig ergens op overreageer...
Oud 30-01-2003, 14:10
Not for Sale
Not for Sale is offline
Ik raak heftige (/ongewenste) emoties altijd makkelijk kwijt, en de (verkeerde) conclusie die veel mensen bij mij trekken is dat ik ze dus heel erg goed onder controle heb, ze beheers, onderdruk.

Zo gaat dat helemaal niet. Zoals static dollie al zei, dan krop je ze op en wordt het alleen erger. Ik neutraliseer ze. Niet wegstoppen, maar echt tot de bodem afbreken. Erover nadenken totdat je inziet dat het niet belangrijk is/opgelost kan worden. Daarvoor moet je goed kunnen relativeren, doorzetten en nadenken. Mij lukt het bijna altijd.
Oud 30-01-2003, 14:14
Nighttime Bird
Nighttime Bird is offline
Tja, hangt ervan af welke emotie, en van de mate ervan.
Ik word bijvoorbeeld helemaal niet snel boos, maar als iemand bij mij een grens overschrijdt dan kan ik echt ontploffen. Dan heb ik soms wel eens de neiging om de controle te verliezen. Maar over het algemeen heb ik ze redelijk tot erg goed onder controle vind ik, sowieso veel meer dan vroeger. Ik heb veel meer zelfkennis over mezelf nu en heb mezelf veel meer onder controle, vooral wat negatieve emoties betreft.
Oud 30-01-2003, 14:16
Nighttime Bird
Nighttime Bird is offline
Citaat:
Coolkast schreef:
Ik raak heftige (/ongewenste) emoties altijd makkelijk kwijt, en de (verkeerde) conclusie die veel mensen bij mij trekken is dat ik ze dus heel erg goed onder controle heb, ze beheers, onderdruk.

Zo gaat dat helemaal niet. Zoals static dollie al zei, dan krop je ze op en wordt het alleen erger. Ik neutraliseer ze. Niet wegstoppen, maar echt tot de bodem afbreken. Erover nadenken totdat je inziet dat het niet belangrijk is/opgelost kan worden. Daarvoor moet je goed kunnen relativeren, doorzetten en nadenken. Mij lukt het bijna altijd.

Ik doe precies hetzelfde. Goed verwoordt.
Oud 30-01-2003, 16:27
Quiana
Quiana is offline
Als mn emoties zo heftig worden dat het teveel is,
probeer ik ze weg te drukken,
of uit ze op foute manieren.
Naja, heb er nu wel redelijk controle over,
goed genoeg, echte buien heb 'k niet meer..
Ze overheersen me niet echt,
alleen de woede misschien..
Oud 30-01-2003, 17:37
Isa
Isa is offline
HAD ik maar emoties.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 17:49
Verwijderd
ik gebruik ze

als ik een lange mars moest lopen, en mijn voeten waren lichtelijk naar de kloten, dan maak ik me gewoon ontiegelijk kwaad.
dan loop ik wel door.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 17:52
Destrøyer
Destrøyer is offline
ik pas controle toe op mijn negatieve gevoelens als woede etc
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 17:53
Snippie
Snippie is offline
met mezelf krassen en slaan...
Oud 30-01-2003, 17:53
elledc
elledc is offline
Hm, dat is een moeilijke vraag want emoties gaan zo ver, is zo'n ruim begrip dat je er vanalles onder kan verstaan en is te zien in welke situatie.
In het algemeen beheers ik gemakkelijk mijn emoties en ik onderdruk ze vaak. Ik praat niet graag over iets wat me minder goed zit, ik krop soms te vaak mijn gevoelens op.
Maar als werkelijk iets me irriteert, en als iets totaal boven de normen is, dan kan ik ze soms moeilijk controleren.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 18:17
Cha'eldur
Cha'eldur is offline
Citaat:
Nighttime Bird schreef:

Ik doe precies hetzelfde. Goed verwoordt.
idd. goed verwoord.
Oud 30-01-2003, 20:08
Verwijderd
Ehm sja.. ik ben nog al een 'emotioneel' mensje.. En ik probeer mijn emoties nie egt weg t drukken, want als ik dat well doe looptet altijd uit d hand.. Ik kan t ook nie eigluk
Maar ik zou t wel graag bter kunnen, soms komen hele heftige emoties (blij/verdrietig/boos whatever) egt ff NIET op een geod moment maar dan kan ik z niet wegdrukken. *huilt vaaak in de klas *

xxPlu
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 21:27
Sleepingsun
Sleepingsun is offline
Ik beheers ze, door ze weg te stoppen, of ik ga juist als ik zelf verdrietig ofzo ben andere helpen..
Eens in de zoveel maanden dan word het even teveel, en dan ben ik 2 dagen helemaal over de zeik, maar dat uit ik dan ook weer op de verkeerde manier, mij zul je nooit bij een goede vriend/vriendin uit zien huilen, simpelweg omdat ik het niet kan...

Hmmm, dat ik het fout doe weet ik al, nu nog proberen te veranderen
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 22:49
Verwijderd
Ik probeer mijn emoties voor onbekenden, in real life vaak te beheersen, gewoon door er niet aan toe te geven.... Zowel de positieve als de negatieve emoties. Dus als ik blij ben probeer ik niet te lachen. Maar dat wil ook wel eens niet lukken, en soms geef ik er ook aan toe. Agressie beheers ik meestal vrij goed. Ook voel ik als ik agressie voel daarnaast vaak ook nog andere gevoelens die mij ervan weerhouden actie te ondernemen.

Laatst gewijzigd op 30-01-2003 om 22:51.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten