Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik dacht bij jou het eerst aan N&G (Natuur en Gezondheid) en C&M (Cultuur en Maatschappij).
In CM zitten o.a. de vakken geschiedenis en een extra taal (in jouw geval dan waarschijnlijk Duits 2). Op de school waar ik op zit heeft dit profiel de minste studielasturen, maar ik weet niet of dat overal zo is. In NG zit o.a. natuurkunde, scheikunde en biologie, waar je dus ook goed in bent. Voor wat je misschien later wilt gaan doen lijkt me N&G het beste. |
![]() |
||
Citaat:
kstond voor natuurkunde een 8, voor scheikunde een 8 en voor wiskunde een 9. Voor de andere vakken stond ik allemaal zessen of zevens. Iedereen bleef dus maar roepen, ga N&T doen!! Maar ik ben uiteindelijk C&M gaan doen, want als je die vakken niet leuk vindt kan je d'r nog zo goed in zijn, dan heeft het geen zin! En in talen was ik helemaaaaaal geen ster, maar het lukt goed hoor, ksta nou voor alles talen (op frans na; een zes) een zeven of een acht. Dus kies vooral wat je leuk vindt en als je al weet wat je wilt gaan doen later, wat daar goed bij van pas komt!
|
![]() |
vergeet dat natuur-scheikunde in de 1e/2e klas heel anders is dan in de bovenbouw hoor! vooral natuurkunde is heel erg zwaar, wiskunde B ook! je moet zeker wel wat ruimtelijk inzicht hebben enzo anders kom je nergens, hoe hard je ook leert.
Ik heb zelf N&G en dat gaat wel goed, maar heel veel mensen uit mijn klas met N&G gaan het gewoon niet halen. C&M is "makkelijker" als je goed kunt leren, dingen letterlijk leren dus. Als je graag iets met paarden enzo wil doen kun je het beste net als ik N&G kiezen maar je moet er wel een beetje aanleg voor hebben dan. maar wat dacht je anders van bijvoorbeeld E&M (en dan kies je voor wiskunde B) met biologie bijvoorbeeld? of C&M met bio. |
![]() |
|
Ik zal je maar vast voorbereiden, n&g valt (bij mij) echt heel erg tegen. Natuurkunde en wiskunde, ik bak er helemaal nix meer van, terwijl ik vorig jaar gemakkelijk een 8 haalde.
Maar bij c&m heb je wel al die talen, das ook beswel moeilijk. Zo heeft elk pakket wel mindere kanten denk ik. Owja, kies geen M&O, das saaaaai.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
'profielen' in België Vitamintje | 7 | 14-09-2005 22:07 | |
Studeren |
Rechten studie.. *ABC* | 212 | 19-12-2004 13:51 | |
Algemene schoolzaken |