Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik zag dat je als woonplaats aangeeft dat je in België woont, dat keek ik na omdat ik aan een regel van je twijfelde, namelijk
"doet me wat, als ik met jou klap " Klappen betekent, van waar ik kom praten, is dat in dit gedicht ook de bedoeling? ![]() Verder over je gedicht en jouw activiteit in het dichten. Het is niet omdat enkele mensen zeggen dat je gedichten niet goed zijn dat je niet meer hoeft te dichten (ik ga je ook niet dwingen ofzo maar toch..) Dichten, kan je leren, en daar is dit forum ook wel deels voor. Je plaatst een gedicht en ik hoop dat je dan genoeg reacties krijgt, met opmerkingen maar ook raad! en dat je deze raad kan gebruiken in volgende gedichtjes. Misschien wordt je zo wel beter en beter in dit schrijven ![]() Laat je niet teveel beïnvloeden door een mening van iemand anders hé... Als tips kan ik nog meegeven: - Gebruik een rijmschema dat duidelijk is bijvoorbeeld ABBA ABBA - Deel je gedicht op in strofes (bijvoorbeeld drie strofes van 4 regels) - Probeer nauwer te letten op de vorming van je zinnen ( gebruik woorden die mooi zijn, niet te alledaags, spel deze woorden juist, maak je zinnen niet te lang,...) ![]()
|
ja klap was dialect vond eigelijk niets anders en de bedoeling was inderdaad praten maar ja dichten zal misschien toch niet gaan ben er niet zo goed in ik kan er geen gevoel op leggen dus geef het op veel succes jullie xxxxxxxxx liesje
jij doet me wat, als ik met jou klap , heb ik een warm gevoel. Eentje dat heel speciaal is, zou misschien moeten zijn jij doet me wat, als ik met jou ga in bad, heb ik een warm gevoel, je weet toch wel wat ik bedoel ........... have fun xxxxxxxxxxxxxxx
|
Opzich he,
zou het iwel slim zijn om het gedicht ten eerste meer het uiterlijk te geven van een gedicht. Dus met witregels en goed lopens zinsgevoel (maar dit zij de miss uit Antwerpen ook al). En ten tweede om het meer beeldend te verworden. Want een stukje als : "ik ben verliefd, op niet zomaar iemand, op niet zomaar wat. Dit keer is het menens, jij doet me wat, " is leuk, maar ik zie echt helemaal niks voor me. Een gedicht schrijven zonder duidelijk beeld is bijna hetzelfde als een discusie zonder argumenten. Elk argument/beeld dat je geeft leverd een meerwaarde op. Daarbij roep je met goed beeldgebruik gevoelens op. In plaats dat je dan zegd "ik ben verliefd" geef je aan de hand van (om even heel cliche te doen) hartjes en rozen aan dat je dat bent. Op die manier haalt de lezer zelf het gevoel uit het gedicht, moet ie dr moeite voor doen. Blijft het gedicht hangen, grijpt het je aan. Opzich denk ik dat iedereen is begonen op de manier waarop jij het nu doet, dus het komt wel goed. (als het al niet goed is)
www.abcpraktijk.nu Laatst gewijzigd op 29-01-2003 om 19:24. |
![]() |
|
over rijm: dat moet je kunnen, of het klinkt niet.
Probeer (ipv rijm?) gewoon ritme te maken. Het hoeft niet hetzelfde te klinken (dus te rijmen), als het maar lekker in de mond ligt. Als het maar van het ene naar het andere woord kan rollen. Did that make ANY sense, what so ever? ![]()
|
|