Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-02-2003, 21:30
moondancer
moondancer is offline
ik heb al vaak het forum doorgelezen in verband met bij je vriend(in) blijven slapen, en vaak is de raad van "gewoon" eens serieus met je ouders te praten.. maar hoe pak je dat nou aan?
mensen die dit gedaan hebben, hoe zijn julie erover begonnen?
zo van seg ik wil eens serieus met julie spreken, ik wil bij mijn vriend blijven slapen, en dan?
wat als je heleboel argumenten krijgt van nee je bent te jong, ik wil niet dat je sex hebt en zo'n dingen.. hoe zijn julie tot een oplossing gekomen?
ik denk dat wel duidelijk is wat ik precies vraag.. alle hulp is welkom
xx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-02-2003, 21:45
Verwijderd
Hmm lastig. Er wordt idd vaak gezegd, serieus praten, maar dat kan niet altijd denk ik.
Mijn moeder is daar heel erg makkelijk in en begon er volgens mij zelf een keertje over. Dat was wel fijn voor mij.

Anders, tips, misschien als het er een keertje toevallig over gaat, gewoon laten vallen dat je wel graag met je vriend(in) wil slapen. Ik denk namelijk dat je het een beetje spontaan moet laten komen en niet heel spastisch zeggen van nu wil ik even een goed gesprek!

Verder, misschien een keertje voor de gein zeggen als je vriend()n s avonds naar huis gaat, he maar je blijft hier toch slapen?! Zeg het dan niet TE serieus... Kijken hoe je ouders hier op reageren. En misschien komen ze er later op terug, of kan jij erover beginnen van ''zouden jullie dat dan wel goed vinden als hij/zij hier kwam slapen''. En als je argumenten krijgt, tsjaa dan kijken hoe sterk ze zijn en anders er tegen in gaan (geen sex is zo'n slap argument, want sex hoeft echt niet als je bij elkaar slaapt).

Tsjaa het lijkt me, nu ik er zo over nadenk, wel lastig ja, gelukkig ging dat hier vanzelf! Suc6!
Met citaat reageren
Oud 01-02-2003, 22:27
Verwijderd
Het ligt ook aan hoe jouw ouders zijn. Bij mijn ouders kan ik het er zo uitfloepen: zeg wat vind je ervan als ik bij die en die blijf slapen? Blijven slapen is echter sowieso nooit een probleem, en ook nooit een gepreksonderwerp geweest.

Ik denk dat je het zelf niet al te zwaar moet brengen, maar meer vragen hoe zij ergens tegenaan kijken. Wanneer zij met allerlei argumenten komen, probeer dan niet ontzettend in de verdediging te schieten. Dan ga je langs elkaar heen praten.

Bespreek elk argument apart en probeer te begrijpen waarom zij iets vinden. Probeer daarna rustig en duidelijk uit te leggen waarom jij het daar wel of niet mee eens bent. Probeer vervolgens samen per argument tot een soort compromis, gelijk te komen. Wees bereid wat in te leveren en dergelijke.

Ik zou het ook niet meteen stellen als ik wil dit, dat kan verkeerd opgevat worden. Hou het in eerste instantie puur bij naar een mening vragen, zonder daar een gebeurtenis aan te koppelen.

Nou ja, dit is hoe ik het aan zou pakken, maar iedere ouder is anders natuurlijk, dus niet bij iedereen werkt dit ook.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2003, 23:16
Thomas
Thomas is offline
Ligt helemaal aan je ouders, als die niet meewerken kom je helaas nergens. Ik verkeer samen met mijn vriendin ook in dezelfde situatie en we kunnen er nogal weinig aan doen. Van haar ouders mag het nu eenmaal niet omdat het speciaal moet zijn (ze kijken dus alleen naar de seks die er eventueel bij kan komen kijken), maar dat is juist NIET te reden dat ik bij mijn vriendin wil blijven slapen. Het gaat in deze juist alleen om het slapen zelf, samen wakker worden en in elkaars armen in slaap vallen. Seks hebben doen we toch wel, en daar hoeven we echt niet bij elkaar te slapen.

Probleem is dat mijn ouders meegaan in wat haar ouders vinden. Maw zolang het daar niet mag, mag het thuis ook niet. Het enige wat je dat kan doen is toch eens erover beginnen, of wachten tot het wel mag.

Ik raad je aan als je erover begint met je ouders om echt een tijd af te te spreken. Spreek dan bv af dat je na 6 maanden bij je vriend mag slapen ofzo. Op die manier kan jij daar altijd op terug komen en kunnen het niet langer afhouden.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 11:49
moondancer
moondancer is offline
[QUOTE]Dusjcrib schreef:
[Ik zou het ook niet meteen stellen als ik wil dit, dat kan verkeerd opgevat worden. Hou het in eerste instantie puur bij naar een mening vragen, zonder daar een gebeurtenis aan te koppelen.

QUOTE]

wel dit heb ik al eens gedaan, puur op mening, maar dat liep niet zo goed af
het ging zelfs niet echt uitgesproken over bij hem blijven slapen, maar enkel eens bij hem een video gaan zien.. dit mocht dus niet
haar argument: ze wil niet dat ik zomaar bij vreemde mensen thuis ga.. wat kan ik hier nu mee?? haar voorstellen aan zijn ouders? maar dan komt er altijd wel een smoesje, over het algemeen erop terugvallend dat ze die niet kent..
(ben ook in totaal nog maar één keer ens bij een vriendin blijven slapen, en dit was omdat haar zussen vaak op me pasten)
het probleem is dat straks is het valentijn, en mijn vriend wilt graag voorme koken, maar als ik zelfs niet bij hem mag gaan?
dus het is iet zozeer dat ze niet wilt dat ik bij mijn vriend ben, maar niet bij vreemde mensen ofzo
dit is met alles zo, ik mag ook niet met mensen meerijden.. op zich is dat niet zo erg want men moeder rijdt me dan zelf voorbeeld naar fuifen.. maar ik zit wel vast as zij is geen goesting heeft om te rijden..
ik vind het soms echt frustrerend en ik kan geen oplossing vinden
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 12:59
G.T.C.
G.T.C. is offline
Wat zijn ouders toch eigenlijk dom hè. Vaak is seks de reden dat ze het verbieden om te blijven slapen. Maar zoals Wawl al zei; die seks heb je sowieso wel. Als je niet bij elkaar mag blijven slapen dan gebeurd het heus wel ergens anders.

Maar om even te antwoorden op je vraag,
Ik zou het zeker niet zo doen door te zeggen van, hey ik wil is even goed met jullie praten. Dan klinkt het al meteen zo dramatisch. Ik dacht dat andere het ook al gezegd hebben, maar je kan beter een beetje uitproberen hoe je ouders erop reageren als je voor de grap zo'n opmerking maakt over blijven slapen. Dan weet je in ieder geval of je ouders er fel tegen zijn, of dat je rustig kan vragen of ie een keer mag blijven slapen.

In het geval dat ze er niet zo blij mee zijn, moet je het gewoon hard spelen. Want als ze met van die argument komen over seks, dan moet je ook gewoon recht in hun gezicht zeggen dat je dat toch wel doet. Ik kan me voorstellen dat ze dan wel een beetje van streek zijn en dat je vriend die dag dan niet mag blijven slapen. Maar het zal ze wel aan het denken zetten, en ik weet bijna wel zeker dat ze na een tijdje dan uiteindelijk er toch wel aan toe geven.
Sommige ouders moet gewoon even de harde waarheid verteld worden.
Oud 02-02-2003, 13:32
Verwijderd
als ik een gesprek begin met mijn ouders, heeft dat geen omstandigheden, als er iets in mijn hoofd opkom dan zeg of vraag ik dat ook, en dat zijn ze van mij gewend.

Bij mij gaat t zo:

*marjolein ergens mee bezig,moeder ergens mee bezig*

*mam, mag ik bij blabla blijven slapen?*
*dan is t of ja, of nee*
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 14:24
faith666
faith666 is offline
Bij mij duurde het lang voordtab ik erover durfde te beginnen, maar me pa, toen ik het op een moment voreg dattie in een goede bui wasm waren een weekendje in parijs
zei gewoon ja, maar neit bij mij op de kamer.....ikke instemmen en daarna gewoon doorzeiken, na een paar daagjes, waarom niet bij mij maakt toch neits uit, overdag zijn we zo vaak alleen thuis enz. enz. nog niet gelukt........binnenkort maar eens manier vindehn om me pa voor te bereiden dat het toch neits meer uitmaakt....maar goed succes, ik denk dat jeer gewoon het beste op een tijdstip dat ze happy zijn over kan beginnen, hoe meoilijk het ook is.
Oud 02-02-2003, 19:28
lieve
lieve is offline
Bij mij thuis is het nog makkelijker!
Daar gewoon niet over beginnen! Ik heb het allemaal al zien gebeuren bij m'n zus, en daar kwam voor haar 18 niets van in huis! Dus... waarom zou ik dan de moeite doen om het te vragen!?
Ik weet dat alle regeltjes die van toepassing waren bij mijn zus(die 5 jaar ouder is), dat die ook bij mij van toepassing zijn! Dus... ik weet wat me te doen staat!!!
WACHTEN

(of bij een vriendin gaan logeren )
Oud 03-02-2003, 13:10
LiViNg EnD
LiViNg EnD is offline
bij mij was het zo dattie de laatste bus miste en hij naar mijn huis kwam.. toen vroeg ik:'Mam, mag ie blijven slapen?' 'Jahh is goed hoor'. Dat was al na twee weken. Daarna hebben me ouders er nooit meer moeilijk over gedaan. Maar wat ik wil zeggen is dus: Doe alsof het de gewoonste zaak van de wereld is! Niks geen serieus gesprek, gewoon op de man af.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 13:27
tush
tush is offline
mijn moeder antwoordt altijd: wat is daar het nut van?

en daar sta je dan...
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 13:32
ShoarmaSchaap
ShoarmaSchaap is offline
Als je je ouders niet kan omlullen heb je geen karakter of gewoon een lage wilskracht.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 14:19
Verwijderd
Citaat:
ShoarmaSchaap schreef:
Als je je ouders niet kan omlullen heb je geen karakter of gewoon een lage wilskracht.
waar slaat dat nu weer op?!

Maar goed, mijn ouders heb ik het niet hoeven vragen -> mijn moeder begon er zelf over Zo van;'Goh, waarom blijft hij niet een keertje slapen! Past best, leg ik zo een matras op je kamer en klaar!!' Hehe...
Maar goed, als je het echt moet vragen bereid je dan voor, wanneer je aan voelt komen dat je ze moet overtuigen. Vraag het op een goed moment, wanneer je lekker vrolijk bent en iedereen om je heen ook, dus niet wanneer er net een woordenwisseling is geweest die niet geheel positief was.. Zorg dus dat de sfeer goed is... Als je ouders aankomen met dingen als seks en ze vinden je te jong, probeer ze dan te verkeren dat je goed zelf kan bepalen of je zoiets aankan of niet.. Zoiets helpt bij mijn ouders goed...
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 14:30
CoolJessy
CoolJessy is offline
hmz misschien al gezegt *had geen zin om alles te lezen* maar je kan toch zeg maar ook overdag sex hebben ofzo en je hoeft ook niet perse sex te hebben als je blijft slapen.
Mja ik mocht zelf eerst ook niet bij mijn vriend slapen toen maar dat was omdat zijn moeder dacht dat we dan te veel alleen waren (mja moest dan voor het hele weekend want mijn ouders gingen weg en zijn ma was 2 dagen niet thuis ofzo dus dat ging niet door.. )
ik was er gewoon zo over begonnen, mijn ouders gingen weg en ik mocht niet alleen thuis blijven ja dus ik zei kan ik dan niet bij hem slapen? naja.. in elk geval kunnen je ouders je niet voor eeuwig thuis houden en als jij nu bij hem wil slapen, waarom niet zou ik zeggen..maja ik ben je moeder niet natuurlijk.
Oud 03-02-2003, 14:30
honey
honey is offline
Ik ken het probleem. Als je ouders een goede bui hebben en jullie al over van alles en nog wat praten zou ik het in de groep gooien. Misschien valt er een stilte en vragen ze je wat je ermee bedoeld. Ik denk dat je zo hun mening erover krijgt te horen en dat jij die met argumenten, als die negatief is, dan moet tegen gaan.

Zelf had ik het er erg moeilijk mee. Ik had een afstandrelatie. Hij kwam bij mn vader na 2 weken, maar moest dezefde dag naar huis. Hij mocht geeneens op een andere kamer slapen. Een paar weken lang mocht hij alleen maar op onze logeerkamer. TOen ik naar hem toe ging, moest ik op andere kamer slapen, maar die hebben ze niet. heb ik stiekem bij hem geslapen. Viel niet zo goed toen mn moeder erachter kwam. Paar weken later moest hij van mn vader op zolder slapen. ik ging even met hem mee, maar naar 5 minuten riep mn vader me naar beneden. Ik was toen 17 en 'mn vaders oudste dochter, die die moet beschermen' give me a break! maar goed. uiteindelijk mochten we pas bij elkaar op de kamer toen we 5 maanden hadden.

Het argument dat het niet om de seks gaat is wel belangrijk en dat je het anders ook wel kunt, maar als je moelijke ouders hebt, helpt het niet. sommige ouders vinden 'wakker worden naast elkaar' al iets wat je pas moet delen met iemand waarvan je zeker weet dat het goed zit. Het enige wat je dan kan doen is je er voorlopig bij neer leggen en zo af en toe het weer ter discussie brengen. Wat net ook als is gezegt een comprimie sluiten en inderdaad eens afspreken van 'ja, als jullie zo lang hebben dan is het goed.'

suc6 ermee. Hoop dat je meer geluk hebt dan mij!
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 18:47
faith666
faith666 is offline
Citaat:
ShoarmaSchaap schreef:
Dit is echt belachelijk, het hangt er ook van af wat voor metaliteit er bij jou thuis is....bij mij is het gewoon zo dat ik niet moet proberen om tegen me pa in te gaan, hij is de baas en nee is nee.
Klinkt misschien heek ouderwets ofzo, maar ik mag genoeg van m...kan hem dus alleen niet omlullen en zeg niet dat ik geen karakter of wilskracht heb!!!!!!!!!
Reageren

Regels voor berichten