Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-03-2002, 21:35
ilsy
ilsy is offline
Hey ... vraagie/ tips
Stel je voor..na je eindexamen ben je gaan studeren vlak bij huis..Ondertussen zie je mensen die op kamers zitten het onwijs naar hun zin hebben.. Bij jou is het ook ok maar soms zou je ook willen dat je een uitdaging in je leven had/ andere leven/ vrienden etc. kreeg. In principe zou je nog 1 jaar les hebben, daarna voor stage een jaar weg..wat zouden jullie in zo'n situatie doen? Gewoon studie thuis afmaken of voor 1 jaar (en afstuderen) in een andere stad gaan wonen?! Ben echt benieuwd want ik kom er niet echt uit!

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-03-2002, 22:00
miro
miro is offline
Ik zit PRECIES in die situatie. Aangezien ik als ik op kamers zou gaan met geldproblemen zou komen te zitten (mn ouders betalen niet aan een kamer mee). Ik heb er dus voor gekozen om nog een jaar thuis te blijven wonen, daarna een jaar weg. En daarna op mezelf wonen.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2002, 07:39
ilsy
ilsy is offline
Heyz, thnx voor je reactie! Hoe zit het dan in jouw situatie? ZIt je nu in je examenjaar of ben je ook al aan het studeren? Bij mij zouden mijn ouders wel meebetalen voor een kamer etc. (mijn broers hebben dit tenslotte ook gekregen) alleen vind ik het erg moeilijk een keuze te maken. Ik ben nu net op deze school gewend, alleen heb ik soms zó het gevoel dat ik uitdaging mis en dat mijn leven zoveel anders zou kunnen zijn. Aan de ene kant vind ik ook dat ik die kans goed moet benutten .. ah.. ik vind het zo'n moeilijke beslissing. Hopelijk heeft er iemand tips/ dingen waarop je moet ' letten' bij deze keus?!
Met citaat reageren
Oud 08-03-2002, 08:56
AMDFreak
AMDFreak is offline
Ik zou gewoon thuis blijven wonen! Scheelt je echt een hoop geld!
Maarjah.. aan de andere kant.. je mist natuurlijk wel een hoop gezelligheid :
Oud 08-03-2002, 11:41
miro
miro is offline
Citaat:
ilsy schreef:
Heyz, thnx voor je reactie! Hoe zit het dan in jouw situatie? ZIt je nu in je examenjaar of ben je ook al aan het studeren? Bij mij zouden mijn ouders wel meebetalen voor een kamer etc. (mijn broers hebben dit tenslotte ook gekregen) alleen vind ik het erg moeilijk een keuze te maken. Ik ben nu net op deze school gewend, alleen heb ik soms zó het gevoel dat ik uitdaging mis en dat mijn leven zoveel anders zou kunnen zijn. Aan de ene kant vind ik ook dat ik die kans goed moet benutten .. ah.. ik vind het zo'n moeilijke beslissing. Hopelijk heeft er iemand tips/ dingen waarop je moet ' letten' bij deze keus?!
Ik studeer volgend jaar af (HBO in 2 jaar), dus ik moet hierna nog een jaar. Ik zou heel graag op kamers gaan als het kon maar aangezien in op een particuliere opleiding zit en daar dus veel geld naartoe gaat vinden mn ouders het onzin om een kamer voor mij te betalen (voor mn zussen wordt wel betaald). Ik zou graag wat meer van het studentenleven meemaken en daarom graag op kamers willen, ook omdat ik vind dat ik best de verantwoordelijkheden aankan en dat graag uit wil proberen. Thuiszitten is voor mij niks, ik hou dr van om mn eigen dingen te hebben en af en toe gewoon rust te hebben. Aangezien ik volgend jaar (na mijn studie) waarschijnlijk naar Amerika ga voor een jaar, heeft het misschien ook weinig zin. Als ik op kamers zou gaan hou ik weinig tijd voor mn (moeilijke) studie over omdat ik dan een bijbaantje zou moeten zoeken.

Als ik de kans kreeg (zoals jij) om op kamers te gaan, zou ik die zeker grijpen. Het lijkt mij een uitdaging om eens een jaartje voor jezelf te zorgen. Maar ik denk dat dat voor iedereen anders is en dat je uiteindelijk toch je eigen keus moet maken.

Succes ermee!
Met citaat reageren
Oud 08-03-2002, 13:59
ilsy
ilsy is offline
Citaat:
miro schreef:

....

[/B]

hey, thnx voor je tips en je eigen verhaaltje! TOf dat je naar USA gaat..ik heb ook al zin in mijn stage in het buitenland! En ook nog een half jaar studeren waarschijnlijk..maargoed, ik zal er (nog maar weer) eens goed over na denken..hopelijk kom ik dr een btje snel uit! Greetz
Met citaat reageren
Oud 08-03-2002, 14:00
ilsy
ilsy is offline
Maar natuurlijk zijn meer tips/ ervaringen etc. ook van harte welkom!
Met citaat reageren
Oud 10-03-2002, 17:15
ilsy
ilsy is offline
Nobodyzzz?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten