Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Scholen kunnen idd muziek geven (heb het zelf gekozen met C&M), samen met een paar andere creatieve vakken. Je hoeft het dus niet te kiezen, maar het kan wel! En de moeilijkheidsgraad varieert sterk per persoon. Als je aanleg of ervaring hebt, is het simpel tot verschrikkelijk simpel. als je (net zoals ik) geen of weinig aanleg/ervaring hebt, dan is het heel moeilijk, maar niet onmogelijk! Let wel op: muziek is niet alleen maar spelen. Deze misvatting heerst nogal, heb ik gemerkt. Muziek omvat de volgende onderdelen:
- Spelen - Muziekgeschiedenis - Muziektheorie - Veel luisteren Als je in dat laatste niet goed bent, raad ik je muziek af. Het CSE muziek is namelijk een luisterexamen. Aan de hand van 5 of 6 nummers -waarvan het grootste deel klassiek- krijg je vragen. Een erg klein gedeelte is puur theorie. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
*pakt boekje erbij*
C&M bij mij wiskunde a1 geschiedenis tekenen (1) aardrijkskunde (1) Frans 1,2 (1,9) Duits 1,2 (1,9) filosofie (1) Grieks/Latijn (1,6) bijhorende opmerkingen 1 je moet hier 3 vakken uit kiezen waaronder 1 taal 6 hier wordt de 2e klassieke taal bedoeld 9 Frans 1,2 of Duits 1,2 komt dan in de plaats van Frans 1 of Duits 1 in het gemeenschappelijke deel relaxed ![]() ik wil wiskunde a1, geschiedenis, filosofie, duits 1 en tekenen ofzow ![]() maarja ik was heel slecht in wiskunde maar dat gaat heel erg vooruit..dus misschien neem ik toch wel e&m, maar kwil zo graag filosofie in me profiel.
|
![]() |
Vakken als geschiedenis en wiskunde A1 zijn niet moeilijk. Ik doe zelf E&M (zit nu in 5vwo). Als je geen ander profiel kun doen zoals je zelf zegt, heb je niet zoveel keuze. Als je een beetje alfa bent aangelegd, zal het wel te doen zijn. Als je heel erg bang bent dat je het niet haalt, moet je misschien wel overwegen om naar de havo te gaan.
|
ik doe het zelf en vind het best wel makkelijk, alleen de werkdruk is echt té erg!
dat komt omdat je allemaal handelingsdelen voor de talen moet inleveren enzo en veel toetsen hebt, maar das op zich best te doen als je kan plannen maar eigenlijk denkt iedereen dat je echt supergoed in je talen moet zijn.. ik vind het best meevallen eigenlijk. frans 1 en duits 1 zijn bij ons namelijk onwijs moeilijk dus daar heb ik altijd 4-en voor, maar voor duits2 en frans2 haal ik juist 8-en en 9-ens!! ik denk dat je alleen dit jaar wel iets van een 6 moet staan (misschien 7). ik stond vorig jaar een 7 voor duits en een 6 voor frans.... en het ckv gedeelte is maar heel klein hoor! ckv1 heeft iedereen, ckv2 stelt (bij ons) niet veel voor, maar das op alle scholen anders.. het is officieel kunstgeschiedenis maar bij veel scholen wordt het anders ingevuld.. bij ons is het een klein beetje over romaanse kunst en dat is het wel zo'n beetje ![]() en ckv3 is tekenen, handvaardigheid of muziek.. (daar krijgt bij ons bijna iedreen wel een voldoende voor) valt allemaal wel mee vind ik!
|
![]() |
CM is echt een dóm profiel
(no offence, ik doe zelf ook CM) Het is belangrijk dat je woordjes kunt leren (sommige mensen kunnen dat echt niet --> geen CM kiezen), en je hebt dat nodig voor Frans-2 en Duits-2. De hele zooi ckv is niet veel en is niet moeilijk, ook niet leuk, maar met een beetje inzet haalt iedereen voldoendes voor ckv2 en 3. Wiskunde is een noodzakelijk kwaad, het is alleen A1, maar dat is nou eenmaal minimaal verplicht. En dan heb je verder nog geschiedenis-2, het enige vak dat misschien nog een beetje iets voorstelt en waar de meeste mensen ook echt iets voor moeten doen, maar je hebt er zo weinig aan ![]() Ik zou als ik CM koos altijd een beetje uitbreiden naar andere profielen in je vrije deel, ik heb er economie-1 en biologie-1 bij gekozen, dus ik heb ook een klein beetje Economie en Gezondheid, en daar ben ik echt blij mee. Zonder die keuzevakken zou m'n vakkenpakket echt weinig voorstellen... maar ik wilde per se geen aardrijkskunde en zéker geen natuurkunde, dus er bleef niet meer over dan CM. Omdat jij zegt dat je CM kiest omdat je geen wiskunde kiest, zou ik je zeker aanraden om er bijvoorbeeld economie, aardrijkskunde of biologie bij te kiezen. Misschien zelfs scheikunde, maar ik ben er niet zeker van of je dat kunt kiezen met alleen wiskundeA1, dat moet je maar even aan je decaan vragen. Succes!
|
Ik doe nu C&M, zit in de 5e.
Ik heb Frans2, Duits2, Wiskunde A, Engels, Nederlands, Aardrijkskunde, Gym (natuurlijk), Geschiedenis, CKV3 (uhm voggus mij iz da alles) Wiskunde is echt PISSIE in C&M Frans2 en Duits2 krijg je gigantisch (bij ons dan) veel opdrachten voor en je hebt je luisterdossiers elke keer. Lees dossiers zijn veeeel makkelijker als luisterdossiers--> je hebt dus alleen nog maar luisterdossiers en die zijn erg k*t Engels is natuurlijk gewoon pissie (mits je er aanleg voor hebt he) Aardrijkskunde heeft veel moeilijke hoofdstukken en een aantal makkelijke (hard leren is hier de enigste uitweg) Geschiedenis is hetzelfde als 1e, 2e, 3e en 4e klas vind ik --> Veel leren en Veel aantekeningen maken Nederlands is makkelijk, haal ik altijd mn punten voor. Je moet wel echt lezen ervoor, das belangrijk voor je laatste jaar. Voor de rest hoef je er niet zo erg veel voor te doen. CKV3 is makkelijk, de werkstukken (de objecten die je creeërt dus) zijn bij ons toch altijd wel voldoende (mits je er een vaag verhaaltje achter verzint ;-)). De schrijfwerkstukken waarin je je onderzoeken naar kunstenaars moet verwerken zijn iets moeilijker, maar voldoendes zijn makkelijk te halen. Khoop daje er wa aan heb.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Profielkeuze: C&M of N&G? Emma2812 | 9 | 08-11-2008 11:54 | |
Algemene schoolzaken |
Welk profiel moet ik kiezen? Morri | 160 | 05-02-2005 13:10 | |
Algemene schoolzaken |