Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-03-2002, 20:46
my baby
my baby is offline
Ik ga waarschijnlijk het C&M profiel doen,
op VWO niveau, maar ik ben bang dat het heel moeilijk wordt.
Hebben jullie daar ervaring mee?
Ik kan geen ander profiel kiezen omdat ik heel erg slecht in wiskunde ben.
Oud 08-03-2002, 20:56
Verwijderd
ik ben a-creatief dus voor mij is het moeilijker dan de rest (ik doe ng). als je een beetje crea bent moet het te doen zijn.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2002, 21:00
PV
PV is offline
Wiskunde is maar 1 vak.. als je wel goed bent in bio/scheikunde/natuurkunde zou ik toch een Natuur-profiel kiezen. Voor wiskunde zou je dan wat meer moeite kunnen doen. Als je daarentegen juist goed bent in economie/geschiedenis/tekenen, evt aardrijkskunde en talen is C&M idd waarschijnlijk beter.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2002, 21:01
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
ja er is geen makkelijker profiel, wanneer je slecht bent in wiskunde.
Oud 08-03-2002, 21:09
Kat
Kat is offline
T ligt er een beetje aan in welke vakken je goed bent. Muziek schijnt wel heeeeeel moeilijk te zijn...
Oud 08-03-2002, 21:13
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
Kat schreef:
T ligt er een beetje aan in welke vakken je goed bent. Muziek schijnt wel heeeeeel moeilijk te zijn...
ehm muziek en C&M?? Dat is er dus niet. Of het moet een onderdeel van CKV zijn. Ze kunnen niet verlangen dat iedereen muzikaal onderbouwd is.
Oud 08-03-2002, 21:15
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
C&M is met afstand het makkelijkste profiel, knippen en kleien. Dus als je dat al niet kunt moet je maar geen VWO doen. (C&M'ers niet boos worden ).
Oud 08-03-2002, 21:16
PV
PV is offline
Citaat:
jnieuwelaar schreef:
ehm muziek en C&M?? Dat is er dus niet. Of het moet een onderdeel van CKV zijn. Ze kunnen niet verlangen dat iedereen muzikaal onderbouwd is.
volgens mij zijn er idd scholen waar je daarbij muziek krijgt. Ik heb van de 1e tm de 3e ook gewoon muziek gehad
Met citaat reageren
Oud 08-03-2002, 21:21
Verwijderd
Scholen kunnen idd muziek geven (heb het zelf gekozen met C&M), samen met een paar andere creatieve vakken. Je hoeft het dus niet te kiezen, maar het kan wel! En de moeilijkheidsgraad varieert sterk per persoon. Als je aanleg of ervaring hebt, is het simpel tot verschrikkelijk simpel. als je (net zoals ik) geen of weinig aanleg/ervaring hebt, dan is het heel moeilijk, maar niet onmogelijk! Let wel op: muziek is niet alleen maar spelen. Deze misvatting heerst nogal, heb ik gemerkt. Muziek omvat de volgende onderdelen:
- Spelen
- Muziekgeschiedenis
- Muziektheorie
- Veel luisteren
Als je in dat laatste niet goed bent, raad ik je muziek af. Het CSE muziek is namelijk een luisterexamen. Aan de hand van 5 of 6 nummers -waarvan het grootste deel klassiek- krijg je vragen. Een erg klein gedeelte is puur theorie.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2002, 21:26
Verwijderd
Als je (erg) goed bent in talen, dan is het zeker te doen!
En in de vierde krijg je toch hetzelfde wiskunde als Wis A12. Pas in de vijfde komt er een verandering in.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2002, 21:29
koelkastje
koelkastje is offline
Citaat:
Sookie schreef:
Als je (erg) goed bent in talen, dan is het zeker te doen!
En in de vierde krijg je toch hetzelfde wiskunde als Wis A12. Pas in de vijfde komt er een verandering in.
Inderdaad, je moet wel goed in de talen zijn, anders kan het erg lastig worden (spreek uit ervaring) en voor de rest moet je gewoon de vakken die je erbij kiest goed overwegen van wat je er ook later mee kan. Bij mij in de klas zitten mensen die ook zo min mogelijk wiskunde woude hebben, maar dan tekenen en handenarbeid enzo hebben gekozen. En dan kom je er later achter dat er weinig beroepen zijn die daar echt op aan sluiten (ligt er natuurlijk wel aan wat je wilt)
Oud 09-03-2002, 13:52
Skatertjuh13
Skatertjuh13 is offline
*pakt boekje erbij*
C&M bij mij

wiskunde a1
geschiedenis
tekenen (1)
aardrijkskunde (1)
Frans 1,2 (1,9)
Duits 1,2 (1,9)
filosofie (1)
Grieks/Latijn (1,6)

bijhorende opmerkingen

1 je moet hier 3 vakken uit kiezen waaronder 1 taal
6 hier wordt de 2e klassieke taal bedoeld
9 Frans 1,2 of Duits 1,2 komt dan in de plaats van Frans 1 of Duits 1 in het gemeenschappelijke deel

relaxed
ik wil wiskunde a1, geschiedenis, filosofie, duits 1 en tekenen ofzow

maarja ik was heel slecht in wiskunde maar dat gaat heel erg vooruit..dus misschien neem ik toch wel e&m, maar kwil zo graag filosofie in me profiel.
Oud 09-03-2002, 14:53
Sommetje
Sommetje is offline
Vakken als geschiedenis en wiskunde A1 zijn niet moeilijk. Ik doe zelf E&M (zit nu in 5vwo). Als je geen ander profiel kun doen zoals je zelf zegt, heb je niet zoveel keuze. Als je een beetje alfa bent aangelegd, zal het wel te doen zijn. Als je heel erg bang bent dat je het niet haalt, moet je misschien wel overwegen om naar de havo te gaan.
Oud 09-03-2002, 20:39
Balance
Balance is offline
ik doe het zelf en vind het best wel makkelijk, alleen de werkdruk is echt té erg!
dat komt omdat je allemaal handelingsdelen voor de talen moet inleveren enzo en veel toetsen hebt, maar das op zich best te doen als je kan plannen

maar eigenlijk denkt iedereen dat je echt supergoed in je talen moet zijn.. ik vind het best meevallen eigenlijk. frans 1 en duits 1 zijn bij ons namelijk onwijs moeilijk dus daar heb ik altijd 4-en voor, maar voor duits2 en frans2 haal ik juist 8-en en 9-ens!!
ik denk dat je alleen dit jaar wel iets van een 6 moet staan (misschien 7).
ik stond vorig jaar een 7 voor duits en een 6 voor frans....

en het ckv gedeelte is maar heel klein hoor! ckv1 heeft iedereen, ckv2 stelt (bij ons) niet veel voor, maar das op alle scholen anders.. het is officieel kunstgeschiedenis maar bij veel scholen wordt het anders ingevuld.. bij ons is het een klein beetje over romaanse kunst en dat is het wel zo'n beetje
en ckv3 is tekenen, handvaardigheid of muziek.. (daar krijgt bij ons bijna iedreen wel een voldoende voor)
valt allemaal wel mee vind ik!
Oud 11-03-2002, 14:31
Smiley_Knorretje
Smiley_Knorretje is offline
CM is echt een dóm profiel
(no offence, ik doe zelf ook CM)
Het is belangrijk dat je woordjes kunt leren (sommige mensen kunnen dat echt niet --> geen CM kiezen), en je hebt dat nodig voor Frans-2 en Duits-2. De hele zooi ckv is niet veel en is niet moeilijk, ook niet leuk, maar met een beetje inzet haalt iedereen voldoendes voor ckv2 en 3. Wiskunde is een noodzakelijk kwaad, het is alleen A1, maar dat is nou eenmaal minimaal verplicht. En dan heb je verder nog geschiedenis-2, het enige vak dat misschien nog een beetje iets voorstelt en waar de meeste mensen ook echt iets voor moeten doen, maar je hebt er zo weinig aan

Ik zou als ik CM koos altijd een beetje uitbreiden naar andere profielen in je vrije deel, ik heb er economie-1 en biologie-1 bij gekozen, dus ik heb ook een klein beetje Economie en Gezondheid, en daar ben ik echt blij mee. Zonder die keuzevakken zou m'n vakkenpakket echt weinig voorstellen...
maar ik wilde per se geen aardrijkskunde en zéker geen natuurkunde, dus er bleef niet meer over dan CM.

Omdat jij zegt dat je CM kiest omdat je geen wiskunde kiest, zou ik je zeker aanraden om er bijvoorbeeld economie, aardrijkskunde of biologie bij te kiezen. Misschien zelfs scheikunde, maar ik ben er niet zeker van of je dat kunt kiezen met alleen wiskundeA1, dat moet je maar even aan je decaan vragen.

Succes!
Oud 12-03-2002, 12:55
)Vampje(
)Vampje( is offline
Kijk, niks op het VWO is echt gemakkelijk. Maar ik kan je zeggen dat C&M het minst zware profiel is.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2002, 13:57
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
Vampiria schreef:
Kijk, niks op het VWO is echt gemakkelijk. Maar ik kan je zeggen dat C&M het minst zware profiel is.
Dat is beide volledig afhankelijk van welke persoon het betreft.
Genoeg mensen met een wiskundeknobbel, maar die geen woord over de grens spreken..
Met citaat reageren
Oud 12-03-2002, 17:03
AJMouse
AJMouse is offline
Ik doe nu C&M, zit in de 5e.

Ik heb Frans2, Duits2, Wiskunde A, Engels, Nederlands, Aardrijkskunde, Gym (natuurlijk), Geschiedenis, CKV3 (uhm voggus mij iz da alles)

Wiskunde is echt PISSIE in C&M

Frans2 en Duits2 krijg je gigantisch (bij ons dan) veel opdrachten voor en je hebt je luisterdossiers elke keer. Lees dossiers zijn veeeel makkelijker als luisterdossiers--> je hebt dus alleen nog maar luisterdossiers en die zijn erg k*t

Engels is natuurlijk gewoon pissie (mits je er aanleg voor hebt he)

Aardrijkskunde heeft veel moeilijke hoofdstukken en een aantal makkelijke (hard leren is hier de enigste uitweg)

Geschiedenis is hetzelfde als 1e, 2e, 3e en 4e klas vind ik --> Veel leren en Veel aantekeningen maken

Nederlands is makkelijk, haal ik altijd mn punten voor. Je moet wel echt lezen ervoor, das belangrijk voor je laatste jaar. Voor de rest hoef je er niet zo erg veel voor te doen.

CKV3 is makkelijk, de werkstukken (de objecten die je creeërt dus) zijn bij ons toch altijd wel voldoende (mits je er een vaag verhaaltje achter verzint ;-)). De schrijfwerkstukken waarin je je onderzoeken naar kunstenaars moet verwerken zijn iets moeilijker, maar voldoendes zijn makkelijk te halen.

Khoop daje er wa aan heb.
Reageren

Regels voor berichten