Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-02-2003, 14:07
gewoon ik
gewoon ik is offline
Ten eerste wil ik even zeggen dat ik hier niet nieuw ben, maar dat ik dit bericht niet onder m'n echte naam wil posten omdat meer mensen me op die naam kennen.. Ik ben bang dat dit een lang verhaal gaat worden..

Ik ben al zo ongeveer 1 jaar en een aantal maanden verliefd op mijn beste vriend. We kennen elkaar nu zo'n twee jaar en weten veel van elkaar. Ongeveer een jaar geleden hebben we met elkaar gezoend. Dat was voor 1 avondje omdat we allebei aangeschoten waren. Daarna was ik echter nog erger verliefd op hem. Dat heb ik hem verteld, maar hij wilde geen relatie. De maanden daarna heb ik hem probeert te vergeten. Dat lukte niet. Nu, 1 jaar later heb ik weer met hem gezoend en meer. Dat is een aantal weken zo gegaan, dus dat we af en toe zoenden enzo. We hebben het zelfs gehad over dus wel echt seks met elkaar. Nu heeft hij mij verteld dat hij er niet meer mee door wil gaan omdat onze vriendschap er anders aan kapot gaat. Hij vind dat ik te veel waarde hecht aan dit alles en hij is bang dat ik toch een relatie van hem verwacht. Sinds hij dit gezegd heeft ben ik echt een brak geworden. Ik heb aan 1 stuk door gehuild. Vanochtend voordat ik naar school moest heb ik ook gehuild, op de fiets ook en op school ook.. Ik voel me zo kut... Ik weet dat het misschien wel een beetje een cliche verhaal is, maar ik weet echt niet wat ik moet doen. Aan de ene kant denk ik dat ik hem maar moet vergeten, maar aan de andere kant hoop ik op nog een kans. Er is nog nooit een jongen geweest die zo veel voor me heeft betekend als hij. En ik ben ook zo bang dat er nooit meer een jongen zal komen die zo veel voor me zal betekenen. Heeft iemand wel eens zo iets meegemaakt? En hoe is dat toen geod gekomen? Heb je daarna nog iemand gevonden waarbij je hetzelfde gevoel hebt? En wat denken jullie dat ik het beste kan doen, hem vergeten of gewoon afwachten of er nog een kans in zit? Het spijt me dat het zo'n lang verhaal is geworden, maar ik wil het gewoon heel graag kwijt. Heel erg bedankt voor het lezen.
liefs, gewoon ik.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-02-2003, 14:34
eztah
eztah is offline
Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt, dat ik verliefd werd op een goede vriend, dus daar kan ik je niets over vertellen.
Maar wat betreft je andere vragen, volgensmij weet je het zelf ook al wel een beetje, maar ik denk niet dat er meer inzit. Hij heeft dat ook al een aantal keren duidelijk gemaakt. Je moet niet op hem blijven wachten, want dat gebeurt niet.
Ik denk dat je inderdaad moet stoppen met zoenen en meer, want dat maakt het emotioneel alleen maar moeilijker, en je krijgt toch steeds hoop. Je moet hem dus proberen te vergeten, in ieder geval op de manier zoals jij dat wil.
Het is natuurlijk ontzettend moeilijk, omdat je zo'n band met hem hebt..
Zit hij bij je op school? Of zie je hem niet elke dag? In dat geval zou ik hem een beetje uit zijn buurt gaan, omdat het als je hem ziet het alleen maar moeilijk maakt. En als je hem wel elke dag ziet weet ik niet niet...
Het lijkt me echt ontzettend moeilijk, jou situatie, en ik wens je ook veel sterkte toe!
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 14:51
gewoon ik
gewoon ik is offline
Citaat:
eztah schreef:
Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt, dat ik verliefd werd op een goede vriend, dus daar kan ik je niets over vertellen.
Maar wat betreft je andere vragen, volgensmij weet je het zelf ook al wel een beetje, maar ik denk niet dat er meer inzit. Hij heeft dat ook al een aantal keren duidelijk gemaakt. Je moet niet op hem blijven wachten, want dat gebeurt niet.
Ik denk dat je inderdaad moet stoppen met zoenen en meer, want dat maakt het emotioneel alleen maar moeilijker, en je krijgt toch steeds hoop. Je moet hem dus proberen te vergeten, in ieder geval op de manier zoals jij dat wil.
Het is natuurlijk ontzettend moeilijk, omdat je zo'n band met hem hebt..
Zit hij bij je op school? Of zie je hem niet elke dag? In dat geval zou ik hem een beetje uit zijn buurt gaan, omdat het als je hem ziet het alleen maar moeilijk maakt. En als je hem wel elke dag ziet weet ik niet niet...
Het lijkt me echt ontzettend moeilijk, jou situatie, en ik wens je ook veel sterkte toe!
Dank je wel.. Jah, hij zit bij mij in de klas. Het is ook nog m'n beste vriend, dus ik zie em ook nog wel buiten school. Ik wil hem ook niet teleurstellen als vriendin zeg maar, dus om zomaar contact af te kappen durf ik ook niet.. Ik ga nu wel iets minder met hem om..
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 14:57
eztah
eztah is offline
Shit, dat is wel heel erg vervelend...
Je moet hem denk ik gewoon vertellen hoe je je nu voelt, desnoods schrijven, en dan uitleggen dat jij nu een beetje anders op hem reageert of hem wat meer uit de weg gaat. Dat begrijpt hij vast wel. Het is wel belangrijk dat je dat doet, hem goed inlichten over je gevoelens, omdat hij er anders verkeerde ideeen krijgt en denkt dat je hem helemaal niet meer wil zien.
Sterkte!
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 14:59
gewoon ik
gewoon ik is offline
jah denk idd ook dat dat de beste oplossing is.. Ik moet natuurlijk wel een kans krijgen om hem te vergeten... Dit doet me goed, nu weet ik weer een beetje wat ik kan doen, of nou jah, nu realiser ik me het beter..
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 15:42
eztah
eztah is offline
Gelukkig maar
En zoek vooral afleiding, ga dingen doen met vriendinnen, ga shoppen, films kijken, chocolade eten, bedenken wat je gaat doen als het vakantie is, een jurk maken...
Ik bedoel, gewoon je hoofd op andere dingen richten. Het helpt natuurlijk niet helemaal, maar het is beter dan niets doen en alleen maar nadenken.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 17:52
Sano
Sano is offline
Misschien heel erg fout maar,
Hij wil jullie vriendschap relatie niet verpesten maar is dat al niet te laat omdat je hem niet meer als alleen vriend ziet? Ik bedoel, denk je voor jezelf dat je ooit over hem heen kan komen en dat je hem als gewoon een vriend kan zien zonder dat je hart gaat stuiteren?
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 18:10
Macio
Macio is offline
Tsja, ik weet hoe het is. Ik heb het van twee kanten mee gemaakt. Het is me overkomen en ik heb het iemand 'aangedaan'.
Het heeft toch een tijd geduurd voor ik er overheen was, maar je moet idd veel afleiding zoeken. En het is ook wel lekker om veel uit te gaan, andere mensen te ontmoeten. Misschien duurt het nog wel een tijdje, maar probeer het vrijgezellen leven eens flink uit . Dat doet hem niet vergeten, maar toch...
Oud 03-02-2003, 18:13
steentje
steentje is offline
zo is mijn nu alweer 3,5 jaar lange beste vriend 2 jaar lang verliefd op mij geweest terwijl ik niet wou. We hebben ook 1x met elkaar gezoend maar ik heb hem toen meteen duidelijk gemaakt dak da niet nog een keer wil, daar vink de vriendschap veels te goed voor. Nu begin ik hem dus leuk te vinden...en hij ziet mij als zn zus!

Maar in ieder geval, hij schijnt ook echt gewoon nachten wakker te hebben gelegen maar is er dus wel overheen gekomen, ookals heeft da 2 jaar geduurd!

Ik wil dus zeggen: als de vriendschap je veel waard is, accepteer je zijn keuze en vecht er voor jezelf voor hem te vergeten.

Het lijkt me heel erg moeilijk, maar het is het waard!
Oud 03-02-2003, 18:45
gewoon ik
gewoon ik is offline
Citaat:
Sano schreef:
Misschien heel erg fout maar,
Hij wil jullie vriendschap relatie niet verpesten maar is dat al niet te laat omdat je hem niet meer als alleen vriend ziet? Ik bedoel, denk je voor jezelf dat je ooit over hem heen kan komen en dat je hem als gewoon een vriend kan zien zonder dat je hart gaat stuiteren?
Ehmm.. tjah dat weet ik niet.. Maar om het zomaar op te geven zie ik ook niet zitten. Er zijn ook tijden geweest dat ik hem echt als soort van broer zag. En we hebben al zo veel met elkaar gedeelt dat ik het gewoon niet als optie zie om ook de vriendschap af te kappen. Ook al zou dat misschien beter zijn.. ik weet het niet....
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 19:23
Sano
Sano is offline
Ik weet het ook niet ik ken de situatie niet, je weet zelf het beste wat je voelt en als het ´kalverliefde´ is (ik haat dat woord) kom je over een tijd wel overheen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten