Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
ik zat ook op een katholieke basisschool..
bij ons was er namelijk een regel: woonde je aan de ene kant van de sloot, dan mocht je naar de RK, PC of een (veel verdere) openbare school woonde je aan de andere kant van de sloot dan mocht ook naar de RK en de PC maar ook naar de openbare school die praktisch (op die sloot na dan) naast mijn huis stond ![]() ![]() het was voor ons kiezen: mij laten fietsen naar een verdere openbare school of naar een RK of PC school... m'n ouders zijn ooit katholiek geweest dus toen werd het maar de katholieke school
|
Ik heb op een christelijke basisschool gezeten en ook op een christelijke middelbare school. Volgens mij is op de middelbare school niet zo heel veel verschil met een openbare school (weet ik niet hoor, ik heb alleen maar op een chriselijke school gezeten, maar dat idee heb ik). De godsdienstlessen gingen bij ons meer over alle wereldgodsdiensten dan specifiek over het chriselijk geloof. Wel begonnen we de dag met een gebed (maar dat gebeurde ook al niet altijd meer toen ik in de zesde klas zat) en een stukje uit de 'Zoutkorrel' een boekje met tekstjes met betrekking tot het geloof. Leuk als je in de eerste klas zit. Nogal onder het niveau als je in 4/5/6 VWO zit. Verder hadden we bij kerst en pasen altijd een toneeelstuk, of iets met muziek of zo. Dat was alles waarin de christelijke school het woordje christelijk waarmaakte. Ik denk daarom dat het wel een goede zaak ik om ook die godsdienstlessen naar openbare scholen te brengen. Dan kunnen ook die leerlingen iets leren over de wereldgodsdiensten. NIet dat ik het ooit als erg interessant of nuttig heb ervaren, maar het is wel goed voor je algemene ontwikkeling als je er later op terugkijkt. Nu zit ik op de universiteit en volgens mij maakt het daar helemaal niet meer uit of je op een 'katholieke' of een 'gewone' universiteit komt.
||
![]() |
Citaat:
Zo hebben mij weleens een kringgesprek over de schoenen van de leerlingen gehad. Moest je gaan verantwoorden waarom je die schoenen die je aanhad aan had gedaan. En meer van dat soort onzin. DAAROM vind ik godsdienstles niet zinvol. Het gaat nergens over.
||
Citaat:
Ik ben totaal niet gelovig..Dus ik ben niet om een godsdienstige reden erheen gegaan.. [Dit bericht is aangepast door Paige (18-03-2002).] |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
|