Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-03-2002, 01:11
Prutsklut
Prutsklut is offline
die ga ik doen op 6 april. is er misschien iemand die de toets al gedaan heeft -of die hem nog niet gedaan heeft maar desondanks over meer informatie beschikt dan ik- en mij kan vertellen wat de schrijftest inhoud? wat voor soort tekst moet je schrijven, krijg je een schrijfopdracht of mag je het onderwerp zelf kiezen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-03-2002, 09:36
Verwijderd
Ik vat het ff niet...:
Het idee van "School voor de Journalistiek" is toch dat je leert schrijven??
Waarom zouden ze dan nu al kijken of je het kan.

Ik kan me moeilijk voorstellen dat ze je weigeren... (zal wel aan mij liggen)
Met citaat reageren
Oud 10-03-2002, 11:32
PV
PV is offline
Citaat:
PCRodent schreef:
Ik vat het ff niet...:
Het idee van "School voor de Journalistiek" is toch dat je leert schrijven??
Waarom zouden ze dan nu al kijken of je het kan.

Ik kan me moeilijk voorstellen dat ze je weigeren... (zal wel aan mij liggen)
Er zijn voor Utrecht soms 900 aanmeldingen o.i.d... ze moeten ergens op selecteren.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2002, 13:33
anski
anski is offline
Alles in Utrecht is ongelofelijk selectief. Ik doe Journalistiek in Zwolle op de hogeschool Windesheim, en dat is erg leuk. Geen toelatingstoets
Met citaat reageren
Oud 11-03-2002, 16:12
Simon
Simon is offline
Citaat:
anski schreef:
Alles in Utrecht is ongelofelijk selectief. Ik doe Journalistiek in Zwolle op de hogeschool Windesheim, en dat is erg leuk. Geen toelatingstoets
En ik ook.

Over die toelatingstoets weet ik vrij weinig.
Oud 18-03-2002, 20:15
HeatherNova
HeatherNova is offline
Hallooo,
Ik doe nu Journalistiek in Utrecht...en ik ben er door middel van die selectie doorheen gekomen. Het is best wel een pittige toets. Dat is ook logisch...ik merk namelijk dat deze school echt voor de goeien is. Je moet in de selectie wat van je schrijfkunsten laten zien, maar wat ook belangrijk is: je motivatie geven. Tevens wordt er van je verwacht dat je het nieuws goed gevolgd hebt. Daarover krijg je best specifieke vragen...al dan niet meerkeuze

Even voor de duidelijkheid, je krijgt een gedeelte waarin je aan de hand van een onderwerp (vorig jaar was dat 'de rol van de media bij rampen en incidenten') een stuk moet schrijven. In een zeer kort tijdsbestek schrijf je een (meestal inhoudelijk 'slecht') stukje...dat is niet erg. Ze letten op je stijl, op je manier van formuleren en taal. De inhoud van het stuk is elk jaar anders. Geen ramp als je er weinig over weet. Ik heb ook maar wat verzonnen, en toch heb ik het gered.
Een ander gedeelte betreft je motivatie en ervaringen op het gebied van de journalistiek. Verder een lading vragen over de actualteiten, en een gedeelte over de journalistiek in het algemeen. Dat laatste wil zeggen dat je bijvoorbeeld een beetje de genres kent, en hoe een krant wordt ingedeeld, wat weetjes over de media...niet al te moeilijk.

Al met al: ik heb het gered. En tsja, ik had het nooit van mezelf verwacht want errug veel talent heb ik niet denk ik. Je moet gewoon een eerlijke en enthousiaste motivatie geven, en gewoon relaxed die toets maken. Maak je niet druk. Gebruik je gezonde verstand. En anders...tsja...dan ben je waarschijnlijk niet geschikt....Bedoel ik niet zo hard als het klinkt. Is gewoon wel zo. Dit is een redelijk moeilijke, nee laten we zeggen: veeleisende studie, en ze willen alleen de beste.
Oud 18-03-2002, 21:41
MeCute1983
MeCute1983 is offline
sh*t! is die selectietoets al op 6 april??? Is dat de enige en kun je je er nog voor opgeven?!!!
Oud 19-03-2002, 08:44
Prutsklut
Prutsklut is offline
Citaat:
MeCute1983 schreef:
sh*t! is die selectietoets al op 6 april??? Is dat de enige en kun je je er nog voor opgeven?!!!

Je moest je voor 1 maart opschrijven, daar kwam ik ook pas op 27 februari achter (hoop dat dat op tijd is, k heb nog geen bericht gekregen) Je kan je nog wel tot mei voor de loting opgeven dacht ik
Met citaat reageren
Oud 19-03-2002, 08:45
Prutsklut
Prutsklut is offline
Citaat:
HeatherNova schreef:
Hallooo,
Ik doe nu Journalistiek in Utrecht...en ik ben er door middel van die selectie doorheen gekomen. Het is best wel een pittige toets. Dat is ook logisch...ik merk namelijk dat deze school echt voor de goeien is. Je moet in de selectie wat van je schrijfkunsten laten zien, maar wat ook belangrijk is: je motivatie geven. Tevens wordt er van je verwacht dat je het nieuws goed gevolgd hebt. Daarover krijg je best specifieke vragen...al dan niet meerkeuze

Even voor de duidelijkheid, je krijgt een gedeelte waarin je aan de hand van een onderwerp (vorig jaar was dat 'de rol van de media bij rampen en incidenten') een stuk moet schrijven. In een zeer kort tijdsbestek schrijf je een (meestal inhoudelijk 'slecht') stukje...dat is niet erg. Ze letten op je stijl, op je manier van formuleren en taal. De inhoud van het stuk is elk jaar anders. Geen ramp als je er weinig over weet. Ik heb ook maar wat verzonnen, en toch heb ik het gered.
Een ander gedeelte betreft je motivatie en ervaringen op het gebied van de journalistiek. Verder een lading vragen over de actualteiten, en een gedeelte over de journalistiek in het algemeen. Dat laatste wil zeggen dat je bijvoorbeeld een beetje de genres kent, en hoe een krant wordt ingedeeld, wat weetjes over de media...niet al te moeilijk.

Al met al: ik heb het gered. En tsja, ik had het nooit van mezelf verwacht want errug veel talent heb ik niet denk ik. Je moet gewoon een eerlijke en enthousiaste motivatie geven, en gewoon relaxed die toets maken. Maak je niet druk. Gebruik je gezonde verstand. En anders...tsja...dan ben je waarschijnlijk niet geschikt....Bedoel ik niet zo hard als het klinkt. Is gewoon wel zo. Dit is een redelijk moeilijke, nee laten we zeggen: veeleisende studie, en ze willen alleen de beste.
bedankt, hier heb ik wat aan.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2002, 10:17
BackyardBaby
BackyardBaby is offline
tenk joe..

wel handig om te weten....
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten