Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Over die toelatingstoets weet ik vrij weinig.
|
![]() |
Hallooo,
Ik doe nu Journalistiek in Utrecht...en ik ben er door middel van die selectie doorheen gekomen. Het is best wel een pittige toets. Dat is ook logisch...ik merk namelijk dat deze school echt voor de goeien is. Je moet in de selectie wat van je schrijfkunsten laten zien, maar wat ook belangrijk is: je motivatie geven. Tevens wordt er van je verwacht dat je het nieuws goed gevolgd hebt. Daarover krijg je best specifieke vragen...al dan niet meerkeuze Even voor de duidelijkheid, je krijgt een gedeelte waarin je aan de hand van een onderwerp (vorig jaar was dat 'de rol van de media bij rampen en incidenten') een stuk moet schrijven. In een zeer kort tijdsbestek schrijf je een (meestal inhoudelijk 'slecht') stukje...dat is niet erg. Ze letten op je stijl, op je manier van formuleren en taal. De inhoud van het stuk is elk jaar anders. Geen ramp als je er weinig over weet. Ik heb ook maar wat verzonnen, en toch heb ik het gered. Een ander gedeelte betreft je motivatie en ervaringen op het gebied van de journalistiek. Verder een lading vragen over de actualteiten, en een gedeelte over de journalistiek in het algemeen. Dat laatste wil zeggen dat je bijvoorbeeld een beetje de genres kent, en hoe een krant wordt ingedeeld, wat weetjes over de media...niet al te moeilijk. Al met al: ik heb het gered. En tsja, ik had het nooit van mezelf verwacht want errug veel talent heb ik niet denk ik. Je moet gewoon een eerlijke en enthousiaste motivatie geven, en gewoon relaxed die toets maken. Maak je niet druk. Gebruik je gezonde verstand. En anders...tsja...dan ben je waarschijnlijk niet geschikt....Bedoel ik niet zo hard als het klinkt. Is gewoon wel zo. Dit is een redelijk moeilijke, nee laten we zeggen: veeleisende studie, en ze willen alleen de beste.
||
![]() |
Citaat:
Je moest je voor 1 maart opschrijven, daar kwam ik ook pas op 27 februari achter (hoop dat dat op tijd is, k heb nog geen bericht gekregen) Je kan je nog wel tot mei voor de loting opgeven dacht ik |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |