Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-02-2002, 14:37
Black Sugar
Black Sugar is offline
Wat vind jij van aan schooluitje?
Gewoon een dagje iets leuks doen, of naar een museum ofow. Of mischien wel werkweek?
Geen idee, wat men oal met school doet.
Maargoed, vind je het leuk, gezellig etc of juist aai en vervelend enow.
En als je het uitje opich niet leuk vind, maak je het dan leuk met je klasgenoten, door bijvoorbeeld te drinken of te blowen. Of hous je het netjes en maak je gewoon pleier?

Wij gaan morgen met school naar Dusseldorf maar we weten nog steeds niet wat we daar gaan doen. Een aantal jongens uit mijn klas ijn van plan te gaan blowen. Ik heb amen met een meisje uit mijn klas een fles Bacardie gekocht en die gaan we mixen met cola. (dan valt het niet o op) Tsja, ik weet niet waarom maar dat lijkt er toch een beetje bij te horen. Vooral bij o'n uitje als dit.
Oud 26-02-2002, 16:07
Verwijderd
drinken en blowen
dat kan bij ons niet hoor
we zijn een keer naar 't strand geweest, moest je krabben en andere diertjes gaan vangen enzo..
Verder hebben we een keer gebowld en een keer gezwommen. of es naar de schouwburg ofsow..
dit jaar gaan we naar den haag.

ach, 't gaat wel
al zijn er zeker mislukkingen...
't hangt er sterk vanaf of je een leuke klas hebt wil dit leuk zijn, denk ik
Met citaat reageren
Oud 26-02-2002, 16:22
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
Wij hebben zo ongeveer nooit uitjes.
Alleen pas geleden nog, toen zijn we naar het gebouw van de Europese Commissie ofzoiets geweest, iets saaiers is gewoon niet voor te stellen.
Oud 26-02-2002, 17:25
koelkastje
koelkastje is offline
Citaat:
de communiceerbeer schreef:
Wij hebben zo ongeveer nooit uitjes.
Alleen pas geleden nog, toen zijn we naar het gebouw van de Europese Commissie ofzoiets geweest, iets saaiers is gewoon niet voor te stellen.

Jawel, een hele dag ik een stik hete bus een halve dag door Den Haag rijden (langzaam) en dan een verhaal krijgen over de gebouwen die er staan (en ik heb niet eens tekenen/kunstgeschiedenis) en daarna een half uurtje pauze -> de bus uit en daarna tot half 5 weer de bus in om op het havengebied van rotterdam te rijden (met nog steeds de brandende zon op de bus) en dat voor AK iets saaiers kan gewoon niet, het was ook nog een krakemikkige oude stink bus
Oud 26-02-2002, 17:37
Black Sugar
Black Sugar is offline
Uitjes die ik tot nu toe heb gehad. (geen basisschool )
Warner Brothers Movie World.
Langlaufen in Sauerland (halve klas beopen)
Rome (werkweek) (was een leuke disco op de camping en we kregen ook vrije tijd in rome zelf verder altijd wijn bij het eten besteld en meer van dat soort dingetjes. 1 Liter wodka was bijvoorbeeld maar 4 gulden op die camping waar we aten)
Archeon. (toen was halve klas stoned)
Groninger Museum (lekker 4 uur vrije tijd in groningen gehad)
Pieter Buren (was wel cute)
Toneel Weekeind (drankkelder van het gebouw geplunderd. Hebben er later wel een paar heel veel strafwerk voor gekregen)
En dat is dan in 4 jaar.
Was allemaal wel leuk eigenlijk. We kregen altijd heel veel vrije tijd.
Oud 26-02-2002, 18:20
de communiceerbeer
Citaat:
koelkastje schreef:
Jawel, een hele dag ik een stik hete bus een halve dag door Den Haag rijden (langzaam) en dan een verhaal krijgen over de gebouwen die er staan (en ik heb niet eens tekenen/kunstgeschiedenis) en daarna een half uurtje pauze -> de bus uit en daarna tot half 5 weer de bus in om op het havengebied van rotterdam te rijden (met nog steeds de brandende zon op de bus) en dat voor AK iets saaiers kan gewoon niet, het was ook nog een krakemikkige oude stink bus
Wij moesten ook in een oude stink bus zitten, maar we moesten helemaal naar Brussel! Ben je daar eindelijk, ff dat gebouw bekijken en een saaie toespraak. Naja denk je, in ieder geval niet meer in die bus. Krijgen we een rondleiding door dat hele kl*tebrussel . In de bus uiteraard! En daarna moesten we nog helemaal naar huis..

Oud 26-02-2002, 20:19
Verwijderd
Ik ben dit jaar met school naar Engeland geweest, naar Duitsland en naar de vakantiebeurs

Maar ik ga ook nog naar Chicago (niet de musical ) met school en dat lijkt me wel leuk

ps. Engeland en Duitsland waren ook leuk, alleen die vakantiebeurs niet zo...
Met citaat reageren
Oud 09-03-2002, 11:33
tats
tats is offline
wij gaan naar oostenrijk op werkweek is wel cool alleen je moet goed uitkijken als je drank en zo mee wil nemen
Met citaat reageren
Oud 09-03-2002, 12:42
Yolcu
Yolcu is offline
Werkweek Parijs, was megacool
Verder moesten we een paar maanden geleden een dag naar het Rotterdamse Havengebied, een hele dag in de bus kijken naar containers en boten . (Ik moet toegeven, die boten waren toch best indrukwekkend.. echt groot! Ik wilde alleen graag uit die stinkbus, want dan zag je tenminste echt hoe groot die dingen zijn)
En we gaan over een paar weken een dagje naar de rechtbank voor Maatschappijleer.
Verder zijn we een keer naar Bobbejaanland geweest, om daar proeven te doen voor Natuurkunde
Verder weet ik nix te verzinnen
Oud 09-03-2002, 13:47
Skatertjuh13
Skatertjuh13 is offline
Allemaal kut dingen, op de basisschool was dat wel anders.

In de eerste:
Brugklas kamp, wat 2 dagen duurde, er staat 3 dagen maar als je et goed uitrekend gewoon 2 dagen..
Valkhof, een museum in Nijmegen
Museum voor moderne kunsten in Arnhem
Alles kut, behalve kamp.
In de tweede:
Xanten, heel saai, in Duitsland
En we gaan nog naar et noorder Dieren park Emmen..Tjongejonge daar ben ik ook geweest in groep 4
In de derde gaan we op zeilkamp
In de vierde naar een grote stad in Europa
In de vijfde de topper: de ROME REIS! 10 dagen Rome
In de zesde niks.
Oud 09-03-2002, 14:35
sunnevot
sunnevot is offline
Van de eerste t/m de derde zijn we bijna nergens naar toe geweest. Dit jaar wel een paar keer met de klas naar een voorstelling voor ckv. En dan natuurlijk de werkweek München aan het begin van dit jaar, dat was echt supercool.
Oud 09-03-2002, 14:58
Sommetje
Sommetje is offline
Ze kunnen leuk zijn, maar dan moet je natuurlijk niet met de hele school naar Duinrell. Dat vind ik zo afgezaagd. Het is wel wat minder als je er ook een verslag van moet maken. Maar je kunt ook veel lol hebben. En het geeft wat afwisseling in het saaie schoolleven
Oud 09-03-2002, 21:35
Kat
Kat is offline
is heeeel gezellig!
meestal...
Oud 09-03-2002, 21:37
Verwijderd
Wij gaan volgende week naar 't Paleis op de Dam, om al die prachtige Romeinse kunst te bekijken. Yuk!
Met citaat reageren
Oud 09-03-2002, 21:57
Paulaah
Paulaah is offline
Hoe saai enzo het museum ook is.. ik heb het meestal wel naar me zin Beetje leuke mensen enzo om je heen.. ikkom de dag wel door zonder drank en blowen trouwens

Ik ben ook een week naar oostenrijk geweest, als werkweek.. weekje skien en weer naar huis.. was ook echt SUUUUPER
Met citaat reageren
Oud 09-03-2002, 22:03
Oen
Oen is offline
Wij hebben gvd nooit een uitje. Wat een tuk school heb ik toch. En als we er dan een verzinnen moeten we alles zelf betalen terwijl dat betaald zou moeten worden uit de ouderbijdrage. Leve de te dure te architectuele verbouwing.
Ik ga dit jaar wel naar Italie, maar dat is gewoon zo bagger geregeld dat ik denk ik daar maar uit de bus stap en niet meer terug kom, ga Italie veroveren en dan de rest.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2002, 09:48
Verwijderd
- Langlaufen in de 2e
- Lissabon (werkweek)
Volgens mij was dat het. En dan nog een paar dingen buiten school om, 's avonds dus. Keertje naar de bios met de hele klas (Titanic nota bene), ik ga de 28e naar een opera met mijn muziekklas(je)
Met citaat reageren
Oud 10-03-2002, 10:14
crazy_ ella
crazy_ ella is offline
tja 6 dagen barcelona vorig jaar
erg leuk maar wel een lange reis en de bus was vet koud s nachts
verder ben ik een keer naar duinrell geweest en we zijn een keer 2 dagen gaan kamperen om een opdracht te volbrengen..
Met citaat reageren
Oud 10-03-2002, 14:08
de communiceerbeer
Citaat:
sunnevot schreef:
Van de eerste t/m de derde zijn we bijna nergens naar toe geweest. Dit jaar wel een paar keer met de klas naar een voorstelling voor ckv. En dan natuurlijk de werkweek München aan het begin van dit jaar, dat was echt supercool.
hé, ik ben ook met werkweek naar munchen geweest, en ik woon ook nog eens in de omgeving van rotterdam.
wat een toeval toch weer
Oud 10-03-2002, 16:53
Gwenniej
Gwenniej is offline
tsja wij hebben 1 uitje per jaar

en de rest telt nie echt

IN DE 1E:

-bibliotheek
-naar arnhem die huisjes enzow hoe heet da ook al weer?
-Naar een museum in amsterdam
-schiphol (hek wel de vengaboys gezien) maar was geen fuck aan.

IN DE 2DE:
-burgers zoo

DIT JAAR:

reis en project week heet t bij ons,
5 dagen lang stomme dingen doen in t buitenland, ik ga lekker op een cruise een hele week hoefk tenminste geen museums te bezoeken en wandelingen te maken enzow, want die hebbie nie op een cruise

maar bij ons stond elk uitje gebonden aan enorm lange vragenlijsten, die je af moest maken, voor een cijver enzow.

really saai.
Oud 13-03-2002, 22:57
saint
saint is offline
wij gaan dit jaar helemaal niets doen met de vierde klassers. vorig jaar ging parijs ook al niet door omdat er te weinig aanmeldingen waren. inplaats van parijs gingen we een dagje naar Warner Brothers het werd wel gezelliger door de drank en wiet die was meegenomen maar dat zijn dingen die altijd meegaan als we wel een x iets met school doen
Met citaat reageren
Oud 13-03-2002, 23:19
Severus
Severus is offline
Schooluitjes zijn errug leuk! In de 3e klas zijn we allemaal een week in Noord-Italië geweest, was echt wel cool! En in de 4e zijn we allemaal naar Parijs geweest, en dit jaar gaan we allemaal naar Londen. I can't wait!

Ripper
Oud 14-03-2002, 12:11
Günther
Günther is offline
ik ga dit jaar naar praag met school, ik neem geen wiet/hasj/alcohol mee want ze zijn erg streng. ik ga net voordat ik de bus in ga nog wel hasj-chocomelk drinken en dan lekker spacen in de bus. en als we zijn aangekomen kunnen we daar heel goedkoop drank halen duzz komt wel goed haha
Oud 14-03-2002, 13:37
Verwijderd
Citaat:
black angel schreef:
ik ga dit jaar naar praag met school, ik neem geen wiet/hasj/alcohol mee want ze zijn erg streng. ik ga net voordat ik de bus in ga nog wel hasj-chocomelk drinken en dan lekker spacen in de bus. en als we zijn aangekomen kunnen we daar heel goedkoop drank halen duzz komt wel goed haha

In praag of in Tsjechie?
Met citaat reageren
Oud 14-03-2002, 14:14
Balance
Balance is offline
maak er altijd wel iets van..
meestal is de busreis iig wel leuk, das gewoon onwijs gezellig en verder....

we zijn vorig jaar 3 dagen naar maastricht geweest, daar werd het wel een stuk gezelliger toen er drank bij kwam kijken, maar op zich met andere uitjes.. nee, geen drank of blowen ofzo
maar meestal zijn we van te voren al in een melige bui dus een beetje lopen klieren en om alles lachen enzo

we zijn dinsdag nog naar een museum geweest, was geen klap aan, maar ja, dan zwerf je gewoon een beetje door dat museum schilderijen afkraken (niet te hard, houden het wel netjes) en dan heb je je lol ook wel weer gehad
Oud 15-03-2002, 19:57
jessika
jessika is offline
ik ben vorig jaar met school een week wezen skieen in oostenrijk, was echt gaaf, alleen jongens mogten niet bij de meisjes op de kamer en andersom ook niet, de leraren gingen op de gang staan om het te controleren, echt zielig!!
maar gelukkig hebben we nog zoiets als een balkon.. zo konden we toch naar de andere kamers
drank mochten we niet meenemen, maar er zaten losse 'platen'in het plafond, en daar kon je heel goed flessen in vertoppen dus als ze kwamen controleren was er helemaal geen drank te vinden
achja de leraren konden er ook wat van, best leuk om leraren dronken te zien, hihi
xx
Met citaat reageren
Oud 15-03-2002, 20:27
Baron Sengir
Baron Sengir is offline
Ik ging vorig jaar naar Burgers Zoo...op zich wel leuk, ware het niet dat ik daar (voor bio 1,2) opdrachten moest maken en in de winter de hele dag in Burgers Bush moest doorbrengen...
Op 26 april ga ik met de klas naar Disneyland Parijs en aangezien ik daar nog nooit ben geweest verw8 ik er veel van. Het uitje is namelijk ipv de kolderdag op school, aangezien de voorafgaande jaren kolderdag geen suc6 was is voor een uitje gekozen dit jaar (iedereen moet wel zelf €20 betalen en dat is 1) Busreis heen+terug 2)entree 3) lunch )
Oud 17-03-2002, 12:26
Fr@ukje
Fr@ukje is offline
vind het altijd super leuk! ben al twee weken naar Barcelona geweest, week naar Serfaus (wintersport) en verder nog allemaal dagjes weg, naar Amsterdam etc.
en binnekort een week naar Parijs met school.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2002, 14:00
Skatertjuh13
Skatertjuh13 is offline
Vrijdag iets leuks gehoord:
Mijn mentor (Engels) wil met mijn klas een dag naar Engeland echt tof idee van hem
Oud 17-03-2002, 21:49
Verwijderd
In de eerste gingen we naar Stijl voor Biologie: was best saai, beetje rotzooien in de botanische tuin en naar stuwmeer etc.
We zouden naar het prehistorische dorp gaan (is 2 min van onze school vandaan) maar dat ging niet door voor onze klas om een of andere reden maarja iedereen was daar toch al ooit geweest.
2e klas: naar Den Bosch; de St Jan bezocht voor geschiedenis
3e klas: naar Xanten voor Grieks/latijn was niet bijzonder leuk maar het ging
OOk naar Ieper (Belgie) voor geschidenis weer--> 1e wereldoorlog
4e : Antwerpen voor CKV en voor N&G Biologie. Ik heb niet eens CKV maar we moesten wel die stomme vragen maken! viel dat even tegen, een beeld uit de beeldentuin natekenen en dat soort sh*t.
Voor KCV naar Amsterdam naar paleis op de dam en naar het dordrecht's museum (was wel leuk behalve die file)
5e: over 4,5 week gaan we naar ROME (finally)
en 1,5 week erna gaan we alweer naar Aken.
6e: ??
Met citaat reageren
Oud 18-03-2002, 08:41
C'est moi!
C'est moi! is offline
De uitjes van school...

In de eerste begonnen we met een brugwuppenkamp, ergens op een boerderij in Epe, en dan van die vage leer-elkaar-kennen-door-samen-te-modderworstelen spelletjes.

In de vijfde een week naar Rome, met het vliegtuig, hotel in het centrum, was echt verschrikkelijk .

En dan nog eens een dagje naar de 2e kamer geweest, in Den Haag, een keertje naar Amsterdam, toen daar de tentoonstelling van die koninklijke bieb was in de nieuwe kerk en natuurlijk naar het Allard Pierson museum. Voor aardrijkskunde hebben we een keer een hele dag door de havens van Rotterdam gereden, was op zich ook wel leuk.

En in de tweede zijn we nog naar Xanten geweest, om de romeinse cultuur te bekijken...
Oud 18-03-2002, 10:06
Verwijderd
Citaat:
Skatertjuh13 schreef:
Vrijdag iets leuks gehoord:
Mijn mentor (Engels) wil met mijn klas een dag naar Engeland echt tof idee van hem
Ik hoop voor je dat hij niet met de bus wil. Ik heb een dagje Londen gedaan en ik kwam meer dan 4 uur later aan dan gepland. Je kunt nauwelijks slapen in de bus en als je pech hebt (wat ik twee keer had) moet je een hele wachten op de trein door de kanaaltunnel (terugweg zelfs 2 uur, kon je niks doen daar, winkelcentrum was al dicht)
Met citaat reageren
Oud 18-03-2002, 20:33
Klaine Je
Klaine Je is offline
Citaat:
DutchECK schreef:
Ik hoop voor je dat hij niet met de bus wil. Ik heb een dagje Londen gedaan en ik kwam meer dan 4 uur later aan dan gepland. Je kunt nauwelijks slapen in de bus en als je pech hebt (wat ik twee keer had) moet je een hele wachten op de trein door de kanaaltunnel (terugweg zelfs 2 uur, kon je niks doen daar, winkelcentrum was al dicht)

Hij wil naar Cambridge. Vertrekken om 5 uur s ochtends met de bus naar Rotterdam, vervolgens de boot pakken..en dan terug in Arnhem zijn om 12 uur s avonds

Oud 19-03-2002, 15:30
katrientjuh
katrientjuh is offline
laatst ook op uitstap geweest...blowen hoort er nie echt bij maar drinken wel,onze leerkrachten stelden ons zelfs voor om een pintje te kopen dus...
Met citaat reageren
Oud 19-03-2002, 16:46
Günther
Günther is offline
Citaat:
Morgan C. Hoax schreef:
In praag of in Tsjechie?

is praag niet de hoofdstad van tsjechie ? (naja zo niet in iig ergens in tjechie)
Reageren

Regels voor berichten