Advertentie | |
|
![]() |
|
In mijn klas valt het beswel mee, maar bij ons op school heeft ongeveer de helft van 4 havo nu een redelijk goeie kans om te blijven hangen. Maar er zijn er altijd nog wel een paar die op het laatse moment toch nog even een paar hoge cijfers halen, ik geloof dat in 4 havo meestal een kwart van de leerlingen blijft zitten.
5V weet ik niet precies, maar het is volgens mij ongeveer even veel. Op de meeste scholen zijn 4H en 5V de moeilijkste jaren.
|
![]() |
Ja, idd.... de tweede fase werkt gewoon niet. Er wordt veel te veel van de leerlingen verwacht. Veel mensen zijn gewoon niet in staat om dat op te brengen. In de eerste, tweede en derde klas wordt alles een beetje voor gekoud en dan kan je zonder iets te doen alles makkelijk halen. Maar met die tweede fase lukt dat niet meer en veel mensen hebben zelf niet de disipline om aan de slag te gaan. Ik hoop snel dat het gaat veranderen want dit loopt uit op niets!! Thnx voor de reacties
![]() Groetjes.... doeiii
|
![]() |
Ik vind het ook echt niet kunnen!! Er zijn veel te veel vakken waar je aandacht aan moet besteden.... en ik vind het al helemaal dom dat je maar 1 onvoldoende in je profieldeel mag hebben. Stel: je bent slecht in wiskunde EN in economie.. dan heb je toch wel een probleem! Wat mij betreft kunnen ze die 2e fase zo snel mogelijk afschaffen!
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
![]() |
Mag ik even lachen en jullie op je staart trappen? De tweede fase is geweldig! De opzet was om alle twijfelgevallen naar de HAVO te doen, omdat het anders teveel geld kost om iedereens niet voltooide studie te betalen. Als je het moeilijk vindt, moet je een stapje terug doen.
||
![]() |
Citaat:
|
Verwijderd
|
Bij mij in de klas 5vwo is ook ruim de helft een bespreekgeval (ben ik zelf ook, doe n&g), maar dat was vorig jaar ook al zo, en toen zijn er ook maar 2 (van de 40) leerlingen blijven zitten, met allebei bijzondere redenen (1 was heel lang ziek geweest en een ander zat nog maar net bij ons in de klas omdat hij een tijdje in een ander land had gewoond).
Wat ik ook niet vind kloppen is, dat ze zeggen dat er weinig verschil in moeilijkheidsgraad zit tussen de verschillende profielen. De natuurprofielen zijn echt veel moeilijker dan de maatschappijprofielen. Er zijn bij ons uit de klas een paar overgestapt van een natuurprofiel naar een maatschappijprofiel en die zeggen dat het nu allemaal veel makkelijker is. Ik had nooit problemen met wiskunde en scheikunde, maar nu sta ik voor allebei de vakken onvoldoende (een 4 en een 5,5). Ik denk dat de 2e fase zo snel mogelijk teruggedraaid moet worden. Daar zijn ze bij ons op school zelfs al gedeeltelijk mee bezig. btw: de school waarop ik zit staat ook in de top 5 van beste scholen van Nederland. |
![]() |
|
![]() |
Ok, mu we het er over eens zijn dat ieders school bij de beste vijf van de wereld zit, wil ik even ingaan op ABgirls ietwat ongenuanceerde mening. De bèta-profielen zijn niet noodzakelijkerwijs moeilijker dan het alfa- of gamma-profiel. Dat ligt aan de leerling.
Ik denk dat scholen gewoon het lef niet hebben toe te geven dat er veel leerlingen bijven zitten. Ga nu even slechte reclame voor mijn school maken. Frans1, een grote grap (vind ik). Iedereen (80%) had het hele jaar onvoldoendes van 2 tot 4. Het enige SE, 100% eindcijfer waren er toch een boel 6,2'en en 5,8'en te bespeuren, dat wil je niet weten. Na de herkansingen, dat waren er een stuk of 10, waren er maar twee leerlingen die nog een onvoldoende hadden, die bleven toch zitten. Kan zijn dat ik een verkeerde indruk heb opgenomen, dat ik de SE-cijferlijsten verkeerd heb geïnterpreteerd, maar anders is het schokkend. Iemand zou gewoon een dikke boete uit moeten schrijven voor leerlingen die onterecht over gaan. Het is moeilijk aan te tonen dat dit soort dingen fraude zijn, maar ze zijn in ieder geval verdomd onwaarschijnlijk.
|
![]() |
2e fase rulez!!
![]() Als je geschikt bent voor je opleiding hoef je er helemaal 0.noppes aan te doen. (SE's en handelingsdeel daargelaten). Als ik thuis kom kleed ik me om, eet ff wat en ga werken (Bij de Konmar mensen, jaja ![]() ![]() Leve het studiehuis!!! ![]() ![]() ![]() PS ik weet niet hoe goed mijn school is maar ikzelf schat die **%^%#^ school niet erg hoog in |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|