Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-08-2002, 19:49
guesst
guesst is offline
Ben benieuwd wat voor motivatie jullie hebben om op kamers te gaan wonen.
Doe je het voor de vrijheid, de afstand, het idee dat je iets mist als je thuis blijft wonen of uit pure noodzaak?

Ben erg benieuwd!

Greetzzzzz
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-08-2002, 20:07
Jozzy
Jozzy is offline
Mwah, de afstand eigenlijk. Moet iedere dag om half zeven m'n bed uit, dus na een jaar ofzo ben ik wel aan een kamer toe denk ik.....
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 20:20
battlestar
battlestar is offline
als ik op kamers ga in nijmegen is het niet vanwege de afstand, woon er ong. 20 minuten met de trein vandaan
dus vanwege de vrijheid, het zelfstandige
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 20:30
alpha
alpha is offline
Het liefst ga ik een eind weg studeren en dus op kamers. Maar als ik maar een half uurtje met de trein van huis woon ga ik echt niet op kamers. In ieder geval niet het eerste jaar.
Maar als ik op kamers zou gaan doe ik dat om (reistijd, uiteraard) vrijheid en ik heb helemaal geen zin om helemaal alleen met mijn ouders thuis te zitten! Ik heb twee zussen waarvan er al een op zichzelf woont en de andere dat waarschijnlijk ook over een (paar) jaar doet.
Oud 25-08-2002, 20:48
Verwijderd
met duits moesten we ook 5 voordelen en 5 nadelen voor het op kamers gaan opschrijven
Als ik op kamers zou gaan, zou het zijn om kortere reistijden grotere zelfstandigheid. Het zou geen noodzaak zijn, want ik woon iets van 50 minuten van nijmegen af (eerst zo'n 20 minuten met de bus, dan nog zo'n 25 minuten met de trein)
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 21:00
Verwijderd
Afstand én vrijheid. Als ik elke dag 2 uur zou moeten reizen om op school te komen, ja dan zou ik zeker op kamers gaan.
Als de school dichtbij staat, dan zou ik het denk ik nog wel doen. Maar dan wel over 2/3 jr

Tot die tijd teer ik nog wel op m'n ouders...
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 21:09
PV
PV is offline
voornamelijk reistijd.. elke dag 6 tot 8 uur reizen zag ik niet zitten.. en was ook niet te doen met de lestijden (geen openbaar vervoer zo vroeg / laat).
en natuurlijk bijkomende dingen als zelfstandigheid, vrijheid, blabla. maar als de opleiding in mn woonplaats te volgen zou zijn, zou ik niet zo snel op kamers zijn gegaan. dus reistijd is het belangrijkst.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 21:24
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Bij mij zou de reistijd een uur zijn dus op zich nog wel te doen. maar t maakt zo lastig afspraken als je steeds eerder weg moet om je trein nog te halen en dat soort dingen. En ik ben er nu denk ik ook wel aan toe om op kamers te gaan en dingen zelf te moeten regelen.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 08:20
Pinkish Dress
Pinkish Dress is offline
De reistijd maakt me opzich niet zoveel uit..
Het zou meer zijn om even te *ontsnappen* van mn familie. Ik wordt echt helemaal gek hier..
Dus, ik zou het doen voor mijn vrijheid, en de rust.
Oud 26-08-2002, 10:37
Lyx
Lyx is offline
afstand en vrijheid

met de OV zou het 2,5 uur reizen zijn,...
dat is dus net wat te veel
Oud 28-08-2002, 23:11
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
reistijd en vrijheid.
Oud 28-08-2002, 23:40
Balance
Balance is offline
Citaat:
vleermuissie schreef:
met duits moesten we ook 5 voordelen en 5 nadelen voor het op kamers gaan opschrijven
Als ik op kamers zou gaan, zou het zijn om kortere reistijden grotere zelfstandigheid. Het zou geen noodzaak zijn, want ik woon iets van 50 minuten van nijmegen af (eerst zo'n 20 minuten met de bus, dan nog zo'n 25 minuten met de trein)
Neue Kontakte?

ontopic: ik heb een aantal plaatsen in m'n hoofd waar ik over 2 jaar wel zou willen studeren. Die liggen toevallig allemaal minimaal 1 uur treinen van huis, dus dat zou mss al een reden zijn (alhoewel 1 uur best mee valt). Maar verder wil ik sowieso zien hoe ik me zelfstandig red en de vrijheid ervaren. Oh ja, ook kijken hoe het is om in een grote stad te wonen...

Ga hoe dan ook het huis uit, das een ding dat zeker is (als ik een kamer kan vinden )
Oud 29-08-2002, 18:25
Sommetje
Sommetje is offline
De vrijheid vooral en de stad waar ik mijn studie wil doen, lijkt me leuker dan mijn woonplaats.
Oud 29-08-2002, 18:59
Psychopath
Psychopath is offline
VRIJHEID BLIJHEID zeg ik altijd maar!
Oud 29-08-2002, 20:03
Miess
Miess is offline
Ik zit nu twee jaar op kamers in Eindhoven, ik ben gelijk op kamers gegaan toen ik aan m'n nieuwe studie begon. De afstand speelde in ieder geval geen rol, want mijn ouders wonen zelf ook heel dichtbij Eindhoven, misschein zelfs wel dichterbij de TUE dan ik. Maar ik vond dat ik wel lang genoeg thuis had gewoond (en dat is niet niks met 2 broertjes en een zus).
Met citaat reageren
Oud 30-08-2002, 09:09
Verwijderd
Actievere deelname aan het verenigingsleven
Met citaat reageren
Oud 30-08-2002, 11:50
20marianne12
20marianne12 is offline
Ik zou gelijk het huis uitgaan, niet dat ik het thuis slecht heb hoor, maar als ik bij mijn zus zie hoe relax het is (ze studeert in Nijmegen en is daar ook gelijk gaan wonen, maar ja dat moet ook bijna wel, anders moet je wel heel lang reizen iedere dag), nou ja ik zou dus het hhuis uitgaan voor mijn vrijheid, gewoon lekker alles zelf bepalen en geen gezeik aan je hoofd (btw ik heb het niet slecht hoor thuis, alleen ben het toch wel een beetje zat aan het worden, als ik niet was blijven zitten was ik nu waarschijnlijk al op kamers )...
Oud 30-08-2002, 13:07
Heelduh
Heelduh is offline
Ik zou gaan voor de afstand, maar voorlopig ga ik eerst nog even treinen. En misschien ben ik het na een paar maanden thuis ook wel zat. op t moment vind ik het wel best hier. Ik kan gewoon mijn eigen gang gaan...
En zie maar eens een kamer te vinden in Utrecht
Oud 30-08-2002, 15:33
Angeles
Angeles is offline
Bij mij was het destijds omdat ik lid werd van een vereniging en het leek me handiger om dan ook maar in die stad te gaan wonen, verder vond ik dat ik wel de leeftijd had (ik was 20 toen ik begon met studeren, heb eerst gewerkt na de middelbare school) en ik kon bij mijn beste vriendin in huis een kamer krijgen.

Het was niet omdat ik niet meer thuis wilde wonen, want ik kwam juist nog ontzettend vaak thuis, heb na een tijdje ook een periode gehad waarin ik vaker bij mijn ouders zat dan op mijn kamer. Kort daarna leerde ik mijn vriend kennen en zat ik weer vaker bij hem dan op mijn kamer.

Inmiddels woon ik niet meer op kamers, maar samen. Ik vond het op zich wel een leuke ervaring om op kamers te wonen, vooral samen met die vriendin, maar ik heb ook wel veel heimwee gehad in het begin en het was wel heel erg wennen.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2002, 20:27
MH
MH is offline
De afstand (Apeldoorn-Groningen elke dag is niet helemaal onmogelijk, maar valt heel zwaar) en de roeping om op eigen benen te gaan staan. Als ik naar Utrecht of Amsterdam zou gaan, had ik nog niet zo zeer een kamer nodig, maar zou ik toch wel in hooguit twee jaar - op de leeftijd van 20, 21 - uit huis willen. En Groningen is een mooie zet om die droom waar te maken, zij het dan dat ik op mijn negentiende het huis verlaat, maar ik heb een betaalbare kamer, sinds vanochtend
Met citaat reageren
Oud 30-08-2002, 21:04
Nuck
Nuck is offline
Reistijd, vrijheid, en als je niet op kamers gaat mis je volgens mij een gigantisch groot gedeelte van het sociale gebeuren.

Het probleem is alleen dat mijn ouders het niet zo'n geweldig idee vinden dat ik volgend jaar op kamers wil, ben dan nog te jong...blablabla.
Maar als ik ga studeren wil ik op kamers .
Oud 30-08-2002, 21:09
Denise84
Denise84 is offline
makkelijk (qua reizen) en lijkt me ook leuk/gezellig omdat je met huisgenoten zit (wil ik) en je bijv. 's avonds nog even kan terrassen ofzo + vrijheid

niet:
- grote stap/je staat er alleen voor (vind het wel lekker nu mijn ouders nog dingen regelen)
- duur
- wil eerst wennen aan nieuwe school/stad
- misschien is de opleiding niets voor mij en heb ik een kamer voor niks
Oud 30-08-2002, 21:24
KrizzZzZZzzjE :P
KrizzZzZZzzjE :P is offline
mijn motivatie om op kamerzs te gaan is de volgende, ten eerste word de reistijd van mijn woning naar mijn school verkort met ruim 45 minuten,
ten tweede woon ik dan ruim 45 minuten dichterbij mijn liefe vriendin genaamt sjantal.
ten derde ontvang ik, als ik op meself ben, een grotere hoeveelheid studiefinansiering, en bereik ik een staat van zelfstandigheid zoals ik die nog nooit heb bereikt.
en het klinkt gewoon koel...ik woon op meself.. jeah
Oud 30-08-2002, 21:25
Dwarfie
Dwarfie is offline
Citaat:
nare man schreef:
Bij mij staat het alleen nog op de planning...
Oud 30-08-2002, 21:26
Dorus
Dorus is offline
Citaat:
nare man schreef:
Dat is voor mij ook een belangrijke reden, volgens mij mis je, ook als je geen lid bent van een gezelligheidsvereniging, een hoop als je niet op kamers zit. Studeren is meer, veel meer dan alleen studeren...
Oud 30-08-2002, 21:31
Ninnoc
Ninnoc is offline
-reistijd van 3 uur
-eindelijk zelfstandigheid en af van het gezeur van ouders en zusjes
-vrijheid
-geen zorgen om de laatste trein maar gewoon doorzakken
-handiger om je huis bij de hand te hebben
Oud 30-08-2002, 21:38
tacidvs
tacidvs is offline
Vrijheid met een meesterlijk grote, rode, pulserende kapitale V.
Oud 31-08-2002, 10:55
laula
laula is offline
Citaat:
KrizzZzZZzzjE schreef:

ten derde ontvang ik, als ik op meself ben, een grotere hoeveelheid studiefinansiering
Tsja, je krijgt meer geld, maar staat dat ook in verhouding tot de veel hogere kosten die je maakt als je niet thuis woont?
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 15:57
Roozie
Roozie is offline
de afstand
zelfstandig worden
onafhankelijk zijn, echt heerlijk, weggaan, thuiskomen wanneer ik wil, uitnodigen wie ik wil en zo lang in mijn bed blijven wanneer ik wil
actief deelnemen aan t studentenleven!
Reageren

Regels voor berichten