Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ik zit nu twee jaar op kamers in Eindhoven, ik ben gelijk op kamers gegaan toen ik aan m'n nieuwe studie begon. De afstand speelde in ieder geval geen rol, want mijn ouders wonen zelf ook heel dichtbij Eindhoven, misschein zelfs wel dichterbij de TUE dan ik. Maar ik vond dat ik wel lang genoeg thuis had gewoond (en dat is niet niks met 2 broertjes en een zus).
|
![]() |
|
![]() |
Ik zou gelijk het huis uitgaan, niet dat ik het thuis slecht heb hoor, maar als ik bij mijn zus zie hoe relax het is (ze studeert in Nijmegen en is daar ook gelijk gaan wonen, maar ja dat moet ook bijna wel, anders moet je wel heel lang reizen iedere dag), nou ja ik zou dus het hhuis uitgaan voor mijn vrijheid, gewoon lekker alles zelf bepalen en geen gezeik aan je hoofd (btw ik heb het niet slecht hoor thuis, alleen ben het toch wel een beetje zat aan het worden, als ik niet was blijven zitten was ik nu waarschijnlijk al op kamers
![]() ![]()
|
![]() |
Ik zou gaan voor de afstand, maar voorlopig ga ik eerst nog even treinen. En misschien ben ik het na een paar maanden thuis ook wel zat.
![]() En zie maar eens een kamer te vinden in Utrecht ![]()
|
![]() |
Bij mij was het destijds omdat ik lid werd van een vereniging en het leek me handiger om dan ook maar in die stad te gaan wonen, verder vond ik dat ik wel de leeftijd had (ik was 20 toen ik begon met studeren, heb eerst gewerkt na de middelbare school) en ik kon bij mijn beste vriendin in huis een kamer krijgen.
Het was niet omdat ik niet meer thuis wilde wonen, want ik kwam juist nog ontzettend vaak thuis, heb na een tijdje ook een periode gehad waarin ik vaker bij mijn ouders zat dan op mijn kamer. Kort daarna leerde ik mijn vriend kennen en zat ik weer vaker bij hem dan op mijn kamer. Inmiddels woon ik niet meer op kamers, maar samen. Ik vond het op zich wel een leuke ervaring om op kamers te wonen, vooral samen met die vriendin, maar ik heb ook wel veel heimwee gehad in het begin en het was wel heel erg wennen. |
![]() |
|
De afstand (Apeldoorn-Groningen elke dag is niet helemaal onmogelijk, maar valt heel zwaar) en de roeping om op eigen benen te gaan staan. Als ik naar Utrecht of Amsterdam zou gaan, had ik nog niet zo zeer een kamer nodig, maar zou ik toch wel in hooguit twee jaar - op de leeftijd van 20, 21 - uit huis willen. En Groningen is een mooie zet om die droom waar te maken, zij het dan dat ik op mijn negentiende het huis verlaat, maar ik heb een betaalbare kamer, sinds vanochtend
![]() |
![]() |
|
![]() |
Reistijd, vrijheid, en als je niet op kamers gaat mis je volgens mij een gigantisch groot gedeelte van het sociale gebeuren.
Het probleem is alleen dat mijn ouders het niet zo'n geweldig idee vinden dat ik volgend jaar op kamers wil, ben dan nog te jong...blablabla. Maar als ik ga studeren wil ik op kamers ![]()
|
makkelijk (qua reizen) en lijkt me ook leuk/gezellig omdat je met huisgenoten zit (wil ik) en je bijv. 's avonds nog even kan terrassen ofzo + vrijheid
niet: - grote stap/je staat er alleen voor (vind het wel lekker nu mijn ouders nog dingen regelen) - duur - wil eerst wennen aan nieuwe school/stad - misschien is de opleiding niets voor mij en heb ik een kamer voor niks
|
mijn motivatie om op kamerzs te gaan is de volgende, ten eerste word de reistijd van mijn woning naar mijn school verkort met ruim 45 minuten,
ten tweede woon ik dan ruim 45 minuten dichterbij mijn liefe vriendin genaamt sjantal. ten derde ontvang ik, als ik op meself ben, een grotere hoeveelheid studiefinansiering, en bereik ik een staat van zelfstandigheid zoals ik die nog nooit heb bereikt. en het klinkt gewoon koel...ik woon op meself.. jeah ![]() ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Geestelijke gezondheidszorg voor jongeren gaat uit de zorgverzekering PetitieJeugd | 39 | 31-10-2013 13:01 | |
Studeren |
[IBMS] wel of niet doen? InspirAzn | 13 | 29-05-2010 01:21 | |
Verhalen & Gedichten |
Weten jullie nog... Vlooienband | 146 | 02-12-2004 13:50 | |
Verhalen & Gedichten |
niet zelf geschreven, maar Verwijderd | 13 | 25-03-2004 22:08 | |
Psychologie |
niet meer met broer samen willen leven? Eend | 75 | 06-05-2003 19:27 | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal] Zana heel hoofdstuk 1 Nas-t Zeekoe | 8 | 29-03-2003 12:57 |