Advertentie | |
|
![]() |
|
Dat opeten is normaal. dat doen ze om aan vitamine B12 te komen, dat in de darmen word geproduceerd. Knaagdieren doen het trouwens ook.
|
Misschien gewoon proberen de hond daar geen kans toe te geven, je zegt 'ze gaat braaf op haar papier'? wat bedoel je hiermee? Heeft ze ergens een plek om dat te doen dan? Misschien moet je met de hond ergens heen wandelen, meermaals per dag (dat is zowiezo erg goed voor de hond!) en dat ze haar behoefte daar doet meteen weer ergens heen wandelen.
Het is idd zo dat dieren daar vitamines kunnen uithalen, had ik ook al ergens gehoord, maar die kunnen ze ook uit evenwichtige voeding halen, dus daar moet je ook voor zorgen. Wat straffen en belonen betreft, heel goed wat hier al gepost is, straffen niet door naar de mand te sturen want dat moet dr veilige plek worden. Straffen ook nooit door met je hand in de licht een 'ik ga je een klapje geven' teken te geven want dan wordt de hond ook bang als je de hond aait. Een 'pas op of ik geef wel een klapje' kan wel met een opgerolde krant. Beter nog is de hond even in een andere plek van het huis te zetten waar geen mensen zijn (niet opsluiten) gewoon even afzonderen. En dit bij alle gedrag dat bestraft moet worden. Verder is bij straffen ook de beloning belangrijk, als je enkel straft haalt het niets uit, je moet zeer zeker ook gedrag dat wel gewenst is belonen. Dan gaat de hond na een tijdje begrijpen wat die dingen betekenen ![]() succes dr mee
||
Citaat:
![]() de bank is de veilige plaats, en bij mij of mijn moeder in bed ![]() ![]() dus mand = straf voor dat beest ![]()
||
![]() |
Citaat:
maar ze eet dus enkel haar kaka op als ze op haar krantenpapier gaat , dus als we niet thuis zijn ik denk niet dat het zoo erg is dat ze dat doet, alleen ik wou weten waarom ze da nou doet.. dus als ik het juist heb, om de voedingswaarde? bedankt voor de reacties!! xx |
![]() |
||
Citaat:
niet alle vitaminen zitten in een evenwichtige voeding. Sommige worden door het lichaam zelf aangemaakt, zoals bij mensen vitamine D (gedeeltelijk) uit zonlicht. Vitamine b12 word alleen pas in de darmen aangemaakt, en daaom moet 'ie z'n uitwerpselen opeten. Als het ergens anders werd aangemaakt had het niet gehoeven (ik geloof dat mensen het ergens in de lever aanmaken, maar weet het niet zeker...)
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
als je god was AllisOne | 71 | 20-10-2005 15:57 | |
Flora & Fauna |
Wat vinden jullie hiervan? Eend | 22 | 06-02-2005 15:39 | |
Verhalen & Gedichten |