Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-02-2003, 11:58
moondancer
moondancer is offline
ja ik heb dus een hondje maar ze eet haar eigen uitwerpselen op
dus ze gaat braaf op haar papier enzo, maar soms doet ze dat dus.. ik denk dat dat wel vaker voorkomt bij honden.. weet er iemand mij waarom ze dat doen?? en of het schadelij is voor hun gezondheid.. en hoe kan ik het dan het best afleren?

xx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-02-2003, 12:26
AlopiA
AlopiA is offline
ik weet niet waarom en of het schadelijk is,
maar je moet haar gewoon straffen, want dit is in elk geval niet zo fris straffen en in haar mand laten gaan, telkens als je haar ter plekke betrapt, niet later doen als je het later merkt, want dan weet ze niet waarvoor.
Oud 05-02-2003, 12:54
Thomas
Thomas is offline
Zal niet schadelijk zijn maar het is algemeen bekend dat dit vaker voorkomt bij jonge honden. Straffen zoals Alopia zegt kan idd misschien wel helpen.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 13:28
elledc
elledc is offline
Mijn hond is ook nog vrij jong (7 maanden) en eet dat dus ook op, soms zelfs van andere honden
Dat gaat over als ze wat ouder worden, zoals mijn vorige hond idem. En echt ongezond kan dat niet zijn, maar wel niet zo fris.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 15:13
Verwijderd
Citaat:
Alopia schreef:
ik weet niet waarom en of het schadelijk is,
maar je moet haar gewoon straffen, want dit is in elk geval niet zo fris straffen en in haar mand laten gaan, telkens als je haar ter plekke betrapt, niet later doen als je het later merkt, want dan weet ze niet waarvoor.
ik zal haar in iedergeval niet naar haar mand laten gaan als straf.

wij doen dat iedergeval niet. de mand (bij ons kussen) voor de hond is bij ons voor haar een plek waar ze rustig kan ligge, 's nachts kan slapen, of waar ze naar toe kan als ze vies is.
als je haar als straf altijd daar naar toe stuurt, dan gaat ze het ook als straf zien als ze daar 's nachts moet slapen of als ze daar moet gaan liggen als ze vies is..

misschien kan je beter ergens een "straf-hoek" maken ofzo.

trouwens, een vorige hond van ons at altijd paardestront :/
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 15:15
SuperSanne
SuperSanne is offline
Dat opeten is normaal. dat doen ze om aan vitamine B12 te komen, dat in de darmen word geproduceerd. Knaagdieren doen het trouwens ook.
Oud 05-02-2003, 18:30
murwari
murwari is offline
Misschien gewoon proberen de hond daar geen kans toe te geven, je zegt 'ze gaat braaf op haar papier'? wat bedoel je hiermee? Heeft ze ergens een plek om dat te doen dan? Misschien moet je met de hond ergens heen wandelen, meermaals per dag (dat is zowiezo erg goed voor de hond!) en dat ze haar behoefte daar doet meteen weer ergens heen wandelen.

Het is idd zo dat dieren daar vitamines kunnen uithalen, had ik ook al ergens gehoord, maar die kunnen ze ook uit evenwichtige voeding halen, dus daar moet je ook voor zorgen.

Wat straffen en belonen betreft, heel goed wat hier al gepost is, straffen niet door naar de mand te sturen want dat moet dr veilige plek worden. Straffen ook nooit door met je hand in de licht een 'ik ga je een klapje geven' teken te geven want dan wordt de hond ook bang als je de hond aait. Een 'pas op of ik geef wel een klapje' kan wel met een opgerolde krant. Beter nog is de hond even in een andere plek van het huis te zetten waar geen mensen zijn (niet opsluiten) gewoon even afzonderen. En dit bij alle gedrag dat bestraft moet worden.

Verder is bij straffen ook de beloning belangrijk, als je enkel straft haalt het niets uit, je moet zeer zeker ook gedrag dat wel gewenst is belonen. Dan gaat de hond na een tijdje begrijpen wat die dingen betekenen

succes dr mee
Oud 05-02-2003, 19:44
AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
murwari schreef:
Wat straffen en belonen betreft, heel goed wat hier al gepost is, straffen niet door naar de mand te sturen want dat moet dr veilige plek worden. Straffen ook nooit door met je hand in de licht een 'ik ga je een klapje geven' teken te geven want dan wordt de hond ook bang als je de hond aait. Een 'pas op of ik geef wel een klapje' kan wel met een opgerolde krant. Beter nog is de hond even in een andere plek van het huis te zetten waar geen mensen zijn (niet opsluiten) gewoon even afzonderen. En dit bij alle gedrag dat bestraft moet worden.
bij onze hond was dat al te laat
de bank is de veilige plaats, en bij mij of mijn moeder in bed
dus mand = straf voor dat beest
Oud 05-02-2003, 19:56
moondancer
moondancer is offline
Citaat:
murwari schreef:
Misschien gewoon proberen de hond daar geen kans toe te geven, je zegt 'ze gaat braaf op haar papier'? wat bedoel je hiermee? Heeft ze ergens een plek om dat te doen dan? Misschien moet je met de hond ergens heen wandelen, meermaals per dag (dat is zowiezo erg goed voor de hond!) en dat ze haar behoefte daar doet meteen weer ergens heen wandelen.

wel we hebben haar geleerd in da dag op een stuk krantenpapier te gaan, wij zijn namelijk niet thuis tijdens den dag zoals meeste mensen die school hebbe of gaan werken, maar ze gaat regelmatig buiten hoor (we hebben "grote" tuin) en we gaan wandelen enzo.. ze is maar een heeel klein hondje een chiwawa (of hoe je het ook schrijft)
maar ze eet dus enkel haar kaka op als ze op haar krantenpapier gaat , dus als we niet thuis zijn
ik denk niet dat het zoo erg is dat ze dat doet, alleen ik wou weten waarom ze da nou doet..
dus als ik het juist heb, om de voedingswaarde?
bedankt voor de reacties!!
xx
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 15:47
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
murwari schreef:

Het is idd zo dat dieren daar vitamines kunnen uithalen, had ik ook al ergens gehoord, maar die kunnen ze ook uit evenwichtige voeding halen, dus daar moet je ook voor zorgen.
Weet dat er geen reacties meer nodig zijn, maar kon het niet laten:
niet alle vitaminen zitten in een evenwichtige voeding. Sommige worden door het lichaam zelf aangemaakt, zoals bij mensen vitamine D (gedeeltelijk) uit zonlicht. Vitamine b12 word alleen pas in de darmen aangemaakt, en daaom moet 'ie z'n uitwerpselen opeten. Als het ergens anders werd aangemaakt had het niet gehoeven (ik geloof dat mensen het ergens in de lever aanmaken, maar weet het niet zeker...)
Reageren

Regels voor berichten