Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-01-2003, 20:45
Ellun
Ellun is offline
Hallo lieve mensen,

volgende week hebben wij weer open dagen op school, en daar hoort natuurlijk ook een kennismakingles Klassieke talen bij.
Nu hebben we vanmiddag al wat dingen bedacht samen met de leraar om het wat nieuw leven in te blazen, maar ik vroeg me af of hier nog wat creatieve koppen rondhangen die een idee hebben voor een kennismakingslesje van (slechts) tien minuten en voor de aankleding van de Klassieke talen-kraam.
Oja, we gaan ook nog een quizz maken, dus goede, niet al te moeilijke vragen zijn ook zeer welkom.

(Japs, na volgende week dinsdag mag dit topic weer gesloten.)
Oud 20-01-2003, 21:07
Sikamikanico
Sikamikanico is offline
Citaat:
Ellun schreef:

(Japs, na volgende week dinsdag mag dit topic weer gesloten.)
Zal ik proberen te onthouden. Hier staat iets (meer dan iets durf ik n
het niet te nomen). Er was een zinniger topic, maar dat ben ik kwijt.
Veel succes, en ik zal over je vraag nadenken. Maar nu ga ik slapen.
Oud 21-01-2003, 07:56
Gothic
Gothic is offline
bijv producten laten zien met griekse of latijnse woorden...

Lion, of magnum ed, prodent... zo zijn er veel te bedenken.
Oud 21-01-2003, 20:02
Ellun
Ellun is offline
Citaat:
Gothic schreef:
bijv producten laten zien met griekse of latijnse woorden...

Lion, of magnum ed, prodent... zo zijn er veel te bedenken.
Dat was ik nog vergeten te vertellen, we hebben iig altijd een aantal verpakking in de kraam staan, labello, felix, prodent etc. maar we willen daarnaast ook nog iets vernieuwends. Wel dankje voor het meedenken!
Oud 23-01-2003, 21:07
Ellun
Ellun is offline
Ondertussen hebben we besloten dat de leraar het taalgedeelte behandelt en dat twee leerlingen iets vertellen over Heracles, omdat er waarschijnlijk wel kinderen zijn die hem kennen en over de goden, omdat de goden een heel belangrijke rol speelden bij de oude Grieken.
Oud 24-01-2003, 20:03
Verwijderd
Door misschien ook iets vertellen over cultuur en dat je bij die vakken dus ook cultuur krijgt (als ze dit nog niet wisten).
Cultuur maakt de vakken ook veel leuker.

Vraag/vertel iets simpels over de goden ofzo, misschien odyseus.
Laat ze ook horen dat je op den duur dingen zoals ceasar gaat lezen, dat klinkt ook erg interessant.

Ook het Grieks alfabet laten zien is erg goed! Bij mij hielp dat heel erg, Grieks leek mij toen meer een soort puzzelen en heel uitdagend.
Dat is 1 van de redenen waarom ik er voor gekozen heb.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2003, 16:02
floorzub
floorzub is offline
Bij mij op school wordt een minilesje latijn of grieks gegeven, is wel stoer. Vooral Grieks is natuurlijk erg moeilijk dan (onbekende letters he) maar latijn is ook leuk, misschien een verhaaltje van jippus et iannica (die bestaan ja!) laten vertalen (met veel woorden erbij gegeven natuurlijk), marcus et cornelia zijn ook wel grappig. Verder vooral vertellen wat je er aan hebt (dat is nogal eens onduidelijk): ik merk bij mezelf dat ik er bij andere talen veel aan heb, tzijn dan ook echt grondleggers van onze huidige talen. Bij een standje kun je op de achtergrond een 'romeinse' film laten draaien, bijvoorbeeld de gladiator, of hercules etc.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 18:02
Pholon
Pholon is offline
Wat ik leuk vond bij de open dag was een krantenartikel waarin onze latijn leraar alle oorspronkelijk-uit-het-latijn-komende woorden had onderstreept. Dat laat echt goed zien dat "latijn nog niet dood is".
Oud 03-02-2003, 18:26
Ellun
Ellun is offline
dankjulliewel voor de reacties!
Morgen moet ik het praatje houden, samen met iemand anders.
Het gaat toch over Herakles en het begrip 'held' , en een beetje over goden. We moeten het alleen nog wel even voorbereiden.
Maar ja, het hoeft maar 5 minuutjes te duren, het wordt vast heel leuk!
Reageren

Regels voor berichten