Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
ach groningen was maar een voorbeeld gekkies
![]() een snel netwerk tussen de randstad steden, dat met de auto concureert. Het zou best mooi zijn als je van amsterdam naar den haag kon gaan in 7 minuten. Toch? Zelfde telt voor de forenssteden. Natuurlijk hangt daar een prijs kaartje aan (welke niet perse 100% hoeft door berekent te worden naar de gebruiker). Nederland moet investeren in de toekomst, en dat is iets waar niet alle politieke leiders aan denken. |
![]() |
|
Het geld moet toch ergens vandaan komen? Gratis kan echt niet, tenzij de overheid alles gaat betalen (en wij via belastingen). Maar dat zit er voorlopig niet aan te komen met al die bezuinigingen. Wel mag het goedkoper, vooral om mensen te stimuleren eerder met het OV te gaan en de auto te laten staan. Hoeven we ons ook niet druk te maken om dat fileprobleem en dus hoeven we dan ook (om maar tegen de VVD in te gaan) niet meer wegen aan te leggen, of (CDA) wegen te verbreden. Dat is toch alleen maar slecht voor het milieu, en trouwens... wat heb je over een tijdje aan welvaart als je geen natuur meer hebt? Maar ik dwaal af...
![]() Gratis openbaar vervoer mag er best komen, maar het is bijna niet haalbaar. De prijzen van het OV moeten wel omlaag en de treinen en bussen moeten weer gewoon volgens de dienstregeling rijden (draai de privatisering aub zo snel mogelijk terug!).
|
![]() |
Volledig tegen.
Ik denk niet dat veel mensen overstag zullen gaan en de auto thuis zullen laten. Met het openbaar vervoer ben je vaak langer onderweg, er is kans op vertragingen, het is lastig om naar klanten te gaan, indien nodig, etc. Daarnaast is een auto rijden nou ook weer niet zo heel erg duur (per kilometer). Verder denk ik dat het bedrijfsleven juist een flinke impuls kan geven aan de kwaliteit van het openbaar vervoer. Iedereen zit wel altijd te zeiken op de NS (en terecht, het werkt niet), maar om nou meteen te zeggen dat het ook de schuld is van de NS... De NS zit met veelal verouderd materiaal, verkregen van de overheid bij de privatisering. Wanneer het materiaal op orde zou zijn (waar op het moment nocht de overheid, noch het bedrijfsleven geld voor heeft), zouden een hoop problemen zijn opgelost. Ook wil ik natuurlijk voorkomen dat mensen gaan betalen voor dingen waar ze geen gebruik van maken. Ik koop nu toch ook geen eten dat ik niet lust? Ach, en wat is gratis? Uiteindelijk betaal je het via de belasting toch wel terug...
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Ik ben absoluut voor! Het OV wordt dan aantrekkelijker voor de automobilist. Ook wordt het bijvoorbeeld weer mogelijk om buslijnen door dun bevolkte gebieden te laten lopen, want dat wordt dan toch gefinancierd door de (uiteraard geheel naar draagkracht geheven) OV-belasting. Al het OV moet, om de plannen te realiseren, in handen van de overheid komen (waar het imho ook hoort). Ik ben dan ook voor het aanleggen van grote parkeerplaatsen aan de randen van alle steden van Nederland, vanwaar snel en gratis OV de automobilist naar de binnensteden vervoert. Maar waarom moet het landelijk OV ineens een hogesnelheidsnetwerk worden? Wat is er tegen 'gewone' treinen, behalve dat je reis wat langer duurt (ongeveer net zo lang als wanneer je de auto zou gebruiken)? Het aanleggen van HSL-lijnen kost bakken met geld, veel meer dan nodig voor een normale spoorlijn.
||
Citaat:
|
Misschien wel, maar mensen die minder geld te besteden hebben zullen eerder gebruik maken van het OV (vanwege het hebben van geen auto). Die moeten dan dus meer betalen, terwijl ze sowieso al minder geld hebben. Laat de rijken maar wat meer ophoesten, die kunnen dat best missen (en dan kunnen ze met hun BMW/Mercedes/Jaguar/Bentley weer wat opschieten op de snelweg
![]()
Laatst gewijzigd op 08-02-2003 om 21:19. |
![]() |
|
|