Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-01-2003, 12:46
Fornarina
Fornarina is offline
Acceptatie-snelheid = De snelheid waarmee mensen de mode volgen.

Onder te verdelen in 5 groepen:

1. Verniewers & trendsetters -> Kleine groep maakt mode of volgt de mode op de voet. Je vind het prettig altijd als eerste met iets nieuws aan te komen. Het aantal vernieuwers in de maatschappij is klein.

2. Snelle volgers -> Is een grotere groep en heeft dus ook meer invloed op het modebeeld. Deze groep kijkt sterk naar de vernieuwers en neemt ervan over wat mooi wordt gevonden. De snelle volgers kijken ook veel naar elkaar.

3. Mode-actief volgende groep -> Kijkt naar de snelle volgers, wachten af tot het modebeeld blijft. Ze conformeren zich aan het huidige modebeeld en willen niet 'te' veel opvallen.

4. Mode-passief volgende groep -> Kopen vaak kleding die door de mode-actief volgende groep populair is geworden. Details uit het modebeeld zijn sterk afgezwakt.

5. Mode-ongeïntresseerde groep -> Je volgt de mode in het geheel niet. Het kan je niet veel schelen of het kledingstuk modieus is.

Nu is mijn vraag dus wat is je acceptatie snelheid als je kijkt naar de aangegeven groepen en geef'r wat uitleg bij

Laatst gewijzigd op 30-01-2003 om 14:19.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-01-2003, 12:53
Fornarina
Fornarina is offline
Ik denk zelf dat ik schommel tussen verniewers & snelle volgers. Ik kom zelf vaak met dingen aanzetten en maak soms ook wat zelf (als het nog niet te koop is) en vind ut leuk om op te vallen.
Een van de meest voorkomende reden is dat men liever niet bij de vernieuwers zitten is: 'Bang voor kritiek/negatieve reacties etc.' Terwijl de mensen die kritiek geven het (misschien) zelf na een half jaar ook gaan dragen.

Voorbeeld
denk aan broek in de schoen/slobsokken etc. eerst vinden ze ut lelijk en dragen ze het na een tijdje zelf...

Laatst gewijzigd op 30-01-2003 om 12:56.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 13:00
a new noise
a new noise is offline
lekker boeiend
Oud 30-01-2003, 13:01
eztah
eztah is offline
Ik denk dat ik tot de laatste groep behoor.

Vroeger hield ik de mode wel bij, ik kocht regelmatig bladen als Elle of Vogue (maar dat ging me meer om de foto's die ik koel vond). Ik deed er dan niet zelf hevig aan mee, maar lette wel op de trends.

De laatste jaren intresseert mode me niet meer zo, ik vind het nog steeds wel leuk om in die bladen te loeren, maar ik geef er verder niets meer om.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 13:23
Verwijderd
Ik behoor tot de laatste groep, maar dat is niet uit eigen vrije wil. Ik denk dat mode toch meer iets is voor jongeren en hippe couturenichten. Gewone herenkleding is al twee eeuwen hetzelfde: broques, pantalons, overhemden en jasjes. Dat is een groep die dus per definitie buiten de mode staat.

Natuurlijk zijn er heel af en toe wel eens artikelen die dan binnen 'mijn' stroming wel ineens in de mode raken (denk aan rode, lichtblauwe en gele broeken, bordeelsluipers, roze overhemden) maar daar doe ik vrijwel nooit aan mee. Het enige 'modieuze' artikel wat ik ooit heb gekocht is een rode broek.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 13:33
Roxy
Roxy is offline
ik hoor bij de laatste groep en ook een beetje bij de tweede groep denk ik.. Soms dan zie ik nieuwe modedingen die ik erg gaaf vind en dan neem ik die ideeen over of ik pas ze een beetje naar mijn smaak aan(dus 2) maar meestal koop ik gewoon de dingen die ik zelf leuk vind en dat is vaak niet wat op dat moment in de mode is.. (laatste)
Oud 30-01-2003, 13:35
Carn
Carn is offline
Citaat:
a new noise schreef:
lekker boeiend
wijzen woorden.
Oud 30-01-2003, 14:02
Miss Fat Booty
Miss Fat Booty is offline
weet niet...

t intereseert me niet zoveel of ik ergens t eerste mee ben, ik koop gewoon wat ik leuk vind....

maar ik heb toch weleens iets wat nog niemand heeft en waar opeens na een tijd ieder1 mee loopt...dan vind ik t ook niet echt leuk meer...maar ik hoef niet zonodig een vernieuwer te zijn ofzo...maar ben ook niet bang dat iemand t niet vet vind....intereseert me niet....
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 14:21
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Ik hoor bij geen van allen, ik koop geen modebewuste kleren maar vind het wel heel leuk om te bekijken en het interesseert me dus wel
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 14:32
Spirit
Spirit is offline
Ik zou mezelf bij de VERNIEWERS plaatsen.. wil altijd als eerst met iets komen.. draagt de mode-actief volgende groep het.. dan hoef ik ut nie meer en ga weer opzoek naar iets anders.. zo blijf je altijd een stapje voor... het intresseerd me trouwns geen ruk als andere mensen raar op kijken

Je zou me soms ook kunnen plaatsen bij de mode-ongeintresseerde groep --> Als ik iets leuk vind hoeft ut voor mij echt niet in de mode te zijn

Maar ik let wel op trends en lees vaak bladen als Vogue, Elle etc. en kijk vaak ut internet rond opzoek naar inspiratie of gewoon op modesites elle.com modeportaal en trendy.itgo.com etc.

Ben echt een Fashion Freak moet' k zegge
Van die Alladin achtige broeken (pofbroeken) vind ik ook helemaal TOP! .. Heb ze alleen nog niet veel gezien in storessz Armani -->

En dit soort broeken vind ik ook helemaal te WOW
De 1e is van Ruffo Research de ander van Dolce & Gabbana

Laatst gewijzigd op 30-01-2003 om 15:11.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 15:24
Verwijderd
Mijn acceptatiesnelheid is 25 Disk I/O's, mits draaiend op 500+ MHz met 5 record per pagefile, afhankelijk van de compabiliteit en mate van geoptimaliseerdheid van de DBMS interface.

Btw voordat je gaat ouwehoeren ja ik weet zelf ook wel dat dat nergens op slaat
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 15:34
Mad^Athlete
Mad^Athlete is offline
Momenteel erg erg erg erg laag . . . een dag werken + slaap gebrek + trainen + nog een half uu rmoeten werken brengt het beste in de mens boven

Maarre laatste groep
Oud 30-01-2003, 15:38
Roos
Roos is offline
Ehm ik denk 2. Ik doe veel inspiratie op van dingen die ik op tv zie, of in de winkels zie hangen. Ook van reclame etc. Dat combineer ik dan tot een eigen mixje.
Ik vind het wel leuk om dingen als eerst te hebben, opvallende schoenen ofzo, maar ik heb ook basis kledingstukken die meerdere mensen hebben of die niet zo super opvallen.
Oud 30-01-2003, 15:53
Spirit
Spirit is offline
Citaat:
eXo schreef:
Mijn acceptatiesnelheid is 25 Disk I/O's, mits draaiend op 500+ MHz met 5 record per pagefile, afhankelijk van de compabiliteit en mate van geoptimaliseerdheid van de DBMS interface.
[/size]
Euhhhh Eff denken mijn conclusie uit je stukje luid dat je behoort tot ... DE laatste (nummero 5) de Ongeintresseerde groep duz

Mijn conclusie berust uiteraard op waarheid & is geheel wetenschappelijk onderzocht...

Laatst gewijzigd op 30-01-2003 om 16:04.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 16:04
Verwijderd
Ik denk dat ik bij groep 4/5 hoor. Ik koop gewoon wat ik leuk vind, of dat nou "in" is of niet.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 16:15
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
zouden de groepen samen hangen met het buget van de mensen voor kleding?
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 16:26
Verwijderd
Citaat:
Spirit schreef:
Euhhhh Eff denken mijn conclusie uit je stukje luid dat je behoort tot ... DE laatste (nummero 5) de Ongeintresseerde groep duz

Mijn conclusie berust uiteraard op waarheid & is geheel wetenschappelijk onderzocht...
Juist.

Coole smiley trouwens
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 16:40
Verwijderd
4/5

Ik koop wat ik leuk vind, daarbij trek ik me weinig van andere mensen aan. Echter, doordat je bepaalde kleding vaak ziet ga je dat vanzelf ook leuk vinden (indien men objecten of gebeurtenissen regelmatig waarneemt dan krijgt men hierbij een vertrouwd gevoel en gaat men dit leuk vinden) waardoor je onbewust het modebeeld enigzins volgt. En het aanbod in de winkels dwingt je er toch enigzins toe.

Mijn kledingkeuze is de laatste tijd trouwens nog best wel veranderd. Tegenwoorig ga ik vaak voor de stijlvolle kleding, terwijl ik daar vroeger niet zo op lette.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 16:41
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
Roos schreef:
Ehm ik denk 2. Ik doe veel inspiratie op van dingen die ik op tv zie, of in de winkels zie hangen. Ook van reclame etc. Dat combineer ik dan tot een eigen mixje.
Ik vind het wel leuk om dingen als eerst te hebben, opvallende schoenen ofzo, maar ik heb ook basis kledingstukken die meerdere mensen hebben of die niet zo super opvallen.
Same here.
Oud 30-01-2003, 16:51
RuffThugg
RuffThugg is offline
Ik denk dat ik over t algemeen bij 2 hoor, met uitschieters naar 1.
Ertussenin zeg maar, beetje schomelend.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 17:29
Esmée
Esmée is offline
Citaat:
RuffThugg schreef:
Ik denk dat ik over t algemeen bij 2 hoor, met uitschieters naar 1.
Ertussenin zeg maar, beetje schomelend.
ik ook denk ik
vroeger niet zo maar tegenwoordig wel
Oud 30-01-2003, 17:33
Mysterons
Mysterons is offline
ik draag niet echt mode. ik volg het wel, interesseer me ervoor, en soms draag ik het wel.

mode-actief/mode-passief/of gewoon mode-geinteresseerd maar niet dragend.

ofzo :/

ik pas niet echt in een van die dingen
Oud 30-01-2003, 17:33
Dwarfie
Dwarfie is offline
5. Ik koop alleen klassieke herenkleding. Af en toe iets modieuzer, roze polo, rode broek, etc.

Eigenlijk kon ik ook wel nare quoten
Oud 30-01-2003, 17:34
Spirit
Spirit is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef:
zouden de groepen samen hangen met het buget van de mensen voor kleding?
Nopes... trendy kleding hoeft niet perse duur te zijn (kan ook bijv,. zelfgemaakt zijn ofzo) En natuurlijk geeft de 1 meer geld uit aan kleding dan de ander maar dan kun je ook bijv. in groep 4 zitten ....
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 18:33
Spirit
Spirit is offline
Spirit schreef:

Citaat:
eXo schreef:
Juist.

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-01-2003, 18:44
WolterB
WolterB is offline
ik denk dat ik mezelf onder de laatste groep zal plaatsen.

ik koop de kleren die ikzelf mooi vind en waarin ik mezelf prettig zal voelen, anders hoeft het van mij helemaal niet. Om er alleen maar bij te gaan horen, ga ik echt mn 'stijl' niet aanpassen. Ook vind ik het geen probleem om kleren te dragen die al meer dan 2 jaar (dan is meestal een trend toch wel over lijkt me) in mn kast hangen aan te doen, zoalng ze er nog goed uitzien, dus niet dat ze bijna van ellende uit elkaar vallen, draag ik ze gewoon nog.

maar het is wel zo, als je kleren koopt, liggen meestal in de winkels wel de kleren de op dat moment in de mode zijn, en als je daar wwat van koopt, ben je automaitshc een trendvolger, dus ik denk dat ierdereen die regelmatig neituwe kleren koopt hier ook deel van uit zal maken.
Oud 30-01-2003, 19:17
Verwijderd
5. Mode-ongeïntresseerde groep
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 19:28
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik hoorde ooit bij de 5e groep, maar toen werd ik ouder en nou hoor ik volgens mij wel bij de 1e. Bijv. met wijd uitlopende broeken, die droeg ik al weet ik veel hoelang. Op school zeiden ze 'waaah dat je daarmee durft te lopen'. En nou kan je ze bij elke standaard winkel kopen (zelfs de wehkamp heeft ze!)En dat hebben veel andere mensen denk ik ook wel.
Volgens mij komt dat omdat de zogenaamde cool hunters veel kijken naar de mensen die zich anders durven te kleden, vertellen dat aan hun baas, en die maken er een massaproduct van en dan vind de 1e groep het niks meer en gaan die weer over op wat anders wat de coolhunter weer doorgeeft...etc etc.
(ja ik heb een docu gezien over die mensen. Toch nog ergens handig voor dat maatschappijleer)
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 19:47
MoHaMeDJaLaL
MoHaMeDJaLaL is offline
Nummerrrrrrrrrrrrrrrrrrrr 3!
Oud 30-01-2003, 19:50
Stevill
Stevill is offline
whahaha

dit zijn de beste topics
Oud 30-01-2003, 19:53
GRRR
GRRR is offline
ik ben altijd hip geweest in mijn ogen. 1 dus!!!! 1!!!!!

Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 20:02
Rob
Rob is offline
5. Het boeit me allemaal niet zo, en haal wat ik mooi vind. *haalt shouders op* Screw the rest. ^_^
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 20:17
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
5
Met citaat reageren
Oud 30-01-2003, 22:34
Kip187
Kip187 is offline
5 enzow, maar soms ben ik per ongeluk 1.... is best wazig

lees net die wijde broeken reactie, kanker is dat hé is nu ook in bij ons op school, maar ik blijf ze toch dragen ha!
en ook mijn adidas trainings jackje GVD!

Laatst gewijzigd op 30-01-2003 om 22:36.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2003, 00:14
Verwijderd
Niemand volgt de mode iedereen liep allaaaaannng met [insert willekeurig mode object] en nu loopt ieeeedereen ermee. Gut o gut.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2003, 00:22
independancy wanted
independancy wanted is offline
Ik ben een nummer 1 qua acceptatiesnelheid.

Alles wat ik draag, dragen de nummers 2 t/m 4 vaak de week erna.

Mode voordat het mode is
Oud 31-01-2003, 00:49
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
a new noise schreef:
lekker boeiend
Oud 31-01-2003, 00:50
maar
maar is offline
Op de school waar ik nu zit, zou ik wel in de eerste groep vallen. Maar ik haal wel veel ideetjes uit dingen die ik in andere steden zie, dus globaal gezien ben ik waarschijnlijk een 2, maar natuurlijk ook wel eens een 3, of toch een 1
Met citaat reageren
Oud 31-01-2003, 17:07
Spirit
Spirit is offline
Citaat:
independancy wanted schreef:
Ik ben een nummer 1 qua acceptatiesnelheid.

Alles wat ik draag, dragen de nummers 2 t/m 4 vaak de week erna.

Mode voordat het mode is
Beterz
Met citaat reageren
Oud 31-01-2003, 17:09
alwaysgood
alwaysgood is offline
ik reken mijzelf ook tot nummer 3
Oud 31-01-2003, 17:12
Verwijderd
Doe mij maar hetgeen dat achter deur nummer 1 en 2 staat.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2003, 17:46
spunky
spunky is offline
5, met soms toevallig 1... meestal zonder het te willen
Oud 31-01-2003, 18:18
digitalbath
digitalbath is offline
ik hou me niet aan de mode, k'koop wat mooi is wijde broeken, dat soort dingen, zolang het maar zwart is
Oud 31-01-2003, 18:23
Verwijderd
nummertje 5 denk ik
Met citaat reageren
Oud 31-01-2003, 20:03
morwen
morwen is offline
5
Oud 03-02-2003, 01:53
Verwijderd
Citaat:
cHa0s schreef:
Toch maar een misfit ipv een drol ?
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 09:19
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Fornarina schreef:
Acceptatie-snelheid = De snelheid waarmee mensen de mode volgen.

Onder te verdelen in 5 groepen:

2. Snelle volgers -> Is een grotere groep en heeft dus ook meer invloed op het modebeeld. Deze groep kijkt sterk naar de vernieuwers en neemt ervan over wat mooi wordt gevonden. De snelle volgers kijken ook veel naar elkaar.

3. Mode-actief volgende groep -> Kijkt naar de snelle volgers, wachten af tot het modebeeld blijft. Ze conformeren zich aan het huidige modebeeld en willen niet 'te' veel opvallen.

Nu is mijn vraag dus wat is je acceptatie snelheid als je kijkt naar de aangegeven groepen en geef'r wat uitleg bij
Ik zit denk ik tussen twee en drie in, de laatste tijd toch, vroeger veel eerder groepje drie maar nu schommelt 't wat, hangt er van af hoe "anders" 't is...
Oud 03-02-2003, 09:59
Verwijderd
Ik zit tussen 1 & 2.
Ik heb meestal nieuwe dingen als eerste , maar kocht bijvoorbeeld 5 maanden geleden nog sparco's voor het werken...
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 10:14
soffietje
soffietje is offline
nummer 3 ofzo...ik volg de mode wel..ik koop ook elke maand 3 vogue's en 2 elle's maar ik draag niet wat mode is...ik ga een beetje met die pofbroeken van gucci lopen....
Oud 03-02-2003, 10:41
Verwijderd
5. Mode-ongeïntresseerde groep -> Je volgt de mode in het geheel niet. Het kan je niet veel schelen of het kledingstuk modieus is.

jaja. maar ik ben wel blij als er leuke kleding in de mode is, das een stuk makkelijker/goedkoper winkelen. vooral als het dan niet meer in de mode is en in de uitverkoop gaat.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten