Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-02-2003, 12:42
Evito
Evito is offline
Ik weet niet of dit hier hoort maar: Als men beweert dat mineraalwater een natuurlijke hoeveelheid mineralen per liter bevat, dwz, zoveel als je lichaam er standaard heeft per die waterhoeveelheid, hoe kan het dan dat er onderlinge grote verschillen zijn tussen mineraalwaters (en dan bedoel ik waters die niet bekend staan om hun extra mineraaltoevingen)?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-02-2003, 12:47
the exploding boy
the exploding boy is offline
(volgens mij hoort het niet hier)

Maar dat is toch logisch? Water is uit verschillende bronnen afkomstig en overal is de grond natuurlijk anders. In de ene bodem zit meer zout of Ca etc. Of is dat je punt niet helemaal?
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 12:50
Evito
Evito is offline
Nou,
hmm niet niet helemaal. Is het echt bronwater dan? Ik dacht gewoon water met toevoegingen. Wat mijn punt is, is dat ik me afvraag hoe men dan kan beweren dat het zo gezond is, als je bij de ene soort meer mineralen krijgt dan bij de ander. Per liter water is namelijk toch een bepaalde hoeveelheid mineralen van elk soort vereist? Of niet?
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 12:52
the exploding boy
Ja maar als het goed is, zit het minimaal aantal mineralen dat je nodig hebt er altijd in. En als er meer in zit, dan lopen die gewoon fijn je lijfje weer uit. ( ander voorbeeld; vit. C heb je een bepaalde hoeveelheid van nodig per dag, maar als je meer binnenkrijgt plas je het er gewoon uit. Dus dan is er verder geen probleem. )
Anders wordt het als er schadelijke stoffen inzitten, want die gaan je lichaam meestal niet uit.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 12:55
Evito
Evito is offline
Maar er zit bijv. 4,5 mg/l Ca in mijn SPA-water. Ik drink ongeveer 2,5 liter per dag, 11,3 mg dus ongeveer. moet ik nu ook echt verwachten dat dit bijdraagt aan mijn Ca-behoefte, of is het op basis van het water net genoeg? Heeft het water dan nog invloed op je mineraalbehoefte?
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 12:57
the exploding boy
Ow zo jah. Nou ik weet eerlijk gezegd niet hoeveel Ca je per dag nodig hebt. Maar je bedoelt iets anders alleen dat weet ik ook even niet moet ik nog over nadenken
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 12:58
Evito
Evito is offline
Ok je hebt ongeveer 1000 mg Ca per dag nodig, dacht ik
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 13:11
the exploding boy
Dan draagt het niet echt iets bij lijkt me. Maar misschien moet je het zo zien:

1000 mg nodig p/d Nou ik ben 53 kg, dus dan iets van 75% water = ehm nja effe makkelijker doen zeg ik heb 50 liter water in me ( ) dan heb je per 1000 mg nodig voor 50 dus = 20mg per liter en dan telt die 5,5 mg in dat water wel redelijk op. Maar ja. Dat werkt vast niet zo.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 13:35
Evito
Evito is offline
Als je 20mg per liter nodig zou hebben, en er zat per liter water maar 4,5mg toegevoegd, dan heb je dus een problee,m!
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 13:37
the exploding boy
Ja maar je moet je Ca behoefte natuurlijk ook van andere dingen verkrijgen en niet alleen van het water. Beetje misleidend uiteraard dat ze dan zeggen dat mineraalwater vorziet in je dagelijkse behoefte.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 13:41
Evito
Evito is offline
Citaat:
the exploding boy schreef:
Ja maar je moet je Ca behoefte natuurlijk ook van andere dingen verkrijgen en niet alleen van het water. Beetje misleidend uiteraard dat ze dan zeggen dat mineraalwater vorziet in je dagelijkse behoefte.
Dat zeggen ze ook niet,
ze zeggen dat het voorziet in je behoefte per liter water,
daarom is het ook 'natuurlijk' water...
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 15:26
A'k.a
A'k.a is offline
kraanwater
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 16:42
Nanaki
Nanaki is offline
Je moet kijken naar absolute hoeveelheden :o) Dat teveel aan water plas je gewoon weer uit en die hoeveelheid calcium blijft gewoon in je lichaam?
Oud 10-02-2003, 16:22
coecie
coecie is offline
btw, calcium uit water houdt je lichaam btere vast en kan het beter eruit halen, dan calcium uit melk wist je dat? de meeste calcium uit melk plas je gewoon direct weer uit.
en... hoort dit niet op lichaam en gezondheid??
Reageren

Regels voor berichten