Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-01-2003, 21:56
Hoipiepeloi
Hoipiepeloi is offline
of voor een vak waar je niet goed in bent? Ik vind het erger om een slecht cijfer te halen voor een vak waar ik goed in ben, ik eis dan meer van mezelf.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-01-2003, 23:28
SQUARE
SQUARE is offline
ik vind het erg om voor alle vakken een slecht cijfer te halen
Met citaat reageren
Oud 16-01-2003, 23:52
SQUARE
SQUARE is offline
maar dat haal ik nooit
Met citaat reageren
Oud 17-01-2003, 08:54
Verwijderd
ik kan er idd niet tegen om een slecht cijfer te halen voor een vak waar ik goed in ben.
Als het een vak is waar ik slecht in ben heb ik zoiets van: jammer, niks aan te doen.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2003, 09:55
marlies
marlies is offline
Ik vind het allebei vreselijk, maar als ik het beter had gekund en ik haal lager, ja dat is helemaal drama!
Oud 17-01-2003, 11:07
sublime
sublime is offline
nou gister had ik een se kcv, waar ikeen 7.5 voor sta, en het ging niet echt goed, had misschien wel een voldoende kunnen halen, maar dan was mn gemiddelde toch achteruit gegaan.. toen heb ik dus alles door gekrast om een herkansing te kunnen doen

ik vind het dus erger om een laag cijfer te halen voor een vak waar ik goed/beter in ben

wat ook nog meetelt, voor frans, waar ik heel slecht in ben, vind ik een 5 al heel goed, voor geschiedenis vind ik alles lager dan een 8 eigenlijk slecht
Met citaat reageren
Oud 17-01-2003, 12:36
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
ik vind het allebei niet zo erg eigenlijk.
Oud 17-01-2003, 15:03
Boogie
Boogie is offline
Ik denk voor een vak waar ik wel goed in ben, want dan verwacht je het niet zo snel.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2003, 16:02
wissie
wissie is offline
Ik vind het beide niet zo erg, maar als ik dacht dat ik een goed cijfer zou halen baal ik wel meer.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2003, 16:17
Balance
Balance is offline
ja, dan is het namelijk m'n eigen schuld. Bij die andere vakken zeg ik gewoon 'ja, maar dat kan ik gewoon niet'.

heb voor wiskunde 2 x een toets gemaakt met 20% voortgangweging: 8,7 en een 9,9.
Heb ik vandaag m'n eerste wiskundetoets die meeteld voor m'n examen en verknal ik hem helemaal!! Argh, kben daar dus echt boos om!!!
Oud 17-01-2003, 16:21
Verwijderd
Waar ik goed in ben, want dat heeft uiteindelijk de meeste invloed op je rapport.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2003, 18:24
Verwijderd
ik vind het erg om een slecht cijfer te halen voor een vak waar ik slecht in ben, wat dat kan ik dan niet zo snel ophalen
Met citaat reageren
Oud 17-01-2003, 18:52
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
als ik frans heb gemaakt boeit het me ook helemaal niets meer...
vandaag was ik klaar met wiskunde, had 1 klein sommetje niet, ik moest gelijk weten wat het wel was, ik denk dan wel van "FOEK ben je nou helemaal gek geworden, wat moet er toch van jouw komen"

en ja, mijn cijfers lopen nogal uiteen
Met citaat reageren
Oud 17-01-2003, 18:59
Sikamikanico
Sikamikanico is offline
Vak waar je goed in bent is natuurlijk erger. Daarbij ligt je minimumgrens hoger dan bij je zwakkere vakken.
Oud 17-01-2003, 20:25
@Moon
@Moon is offline
ik denk dat ik het minder erg vind om een keer een slecht cijfer te halen voor een vak waar ik goed in ben. Het is weliswaar wel jammer dat je gemiddelde iets omlaag gaat, maar het blijft uiteindelijk toch wel een dikke voldoende. Ik zou het veel erger vinden om telkens maar weer lage cijfers te halen voor een vak waarin ik eigenlijk al slecht sta. Ik zit nu in het examenjaar en ik sta voor 3 vakken op het randje waarvan er 1 nog wel n btje meevalt, ik haal ook altijd maar weer lage cijfers en dat zet je nogal onder druk. Dan ga je denken shit shit ik ga zakken ik mag maar bij het eindexamen 1 vak herkansen dan móet ik nu goede cijfers halen. Daarom vind ik het veel erger om een slecht cijfer te halen bij een vak waarin ik niet goed in ben en waarvoor ik wel veel voor doe. Voor de vakken waarin je goed in bent, hoef je juist geen zorgen meer voor te maken. Die haal je toch wel maar dan de rest nog.....
Met citaat reageren
Oud 18-01-2003, 18:18
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik vind het heel vervelend als ik weer een onvoldoende haal voor Engels en Wiskunde, maar omdat ik dat bijna altijd doe kan ik er wel mee leven...

Als ik een 6,5 of lager voor Nederlands, Frans of Geschiedenis haal vind ik dat ook vervelend, omdat ik graag hoge punten daarvoor haal. Bij die vakken eis ik meer van mezelf, op een bepaalde manier.

Dus eigenlijk vind ik alle slechte cijfers gewoon vervelend, haha...
Oud 18-01-2003, 18:41
Verwijderd
Ik ben ontrevreden als ik lager haal dan een 6,5 voor natuurkunde of M&O. Had laatst een 4,8 voor Natuurkunde, schrok me kapot, mwah heb um herkanst 7,2
Met citaat reageren
Oud 18-01-2003, 18:53
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
slechte cijfers halen voor vakken waar ik slecht in ben is intussen wel een gewoonte geworden.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2003, 21:00
Miracle
Miracle is offline
Tis als ik een slecht cijfer haal dan zie ik dat meestal wel aankomen... tja en het is nooit echt leuk... maar als het voor een vak is waar ik goed in ben vind ik dat minder erg... denk ik... omdat het dan niet zoveel uit maakt... maarja leuk is het natuurlijk niet
Oud 20-01-2003, 20:21
Hoipiepeloi
Hoipiepeloi is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef:
als ik frans heb gemaakt boeit het me ook helemaal niets meer...
vandaag was ik klaar met wiskunde, had 1 klein sommetje niet, ik moest gelijk weten wat het wel was, ik denk dan wel van "FOEK ben je nou helemaal gek geworden, wat moet er toch van jouw komen"

en ja, mijn cijfers lopen nogal uiteen
Dat heb ik ook met wiskunde: als ik op een proefwerk of SO een klein onderdeeltje van een vraag niet weet wordt ik zenuwachtig (vrij erg)
Met citaat reageren
Oud 20-01-2003, 20:22
Hoipiepeloi
Hoipiepeloi is offline
Fijn om te horen dat jullie dat ook hebben, dat je er meer van baalt om een slecht cijfer te halen voor iets waar je goed in bent. Als ik dat tegen andere mensen zeg kijken ze me meestal raar aan, dus ik dacht dat ik de enige zou zijn die dat had, maar gelukkig niet .
Met citaat reageren
Oud 20-01-2003, 20:48
Thomas
Thomas is offline
Als je goed bent in een vak heb je per definitie geen onvoldoendes.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2003, 21:00
Hoipiepeloi
Hoipiepeloi is offline
dat is niet waar en daar ging het helemaal niet om en op je signature: er staat tegenwoordig 61 als het je nog niet opgevallen was
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 15:43
Fantôme
Fantôme is offline
in tegenstelling tot de meeste mensen hier, ik vin het erger een slecht cijfer te hebben voor een vak waar ik slecht in ben... Ik bedoel, ik sta nu een 7,7 voor bio, redelijk goed, ik mag een 2 halen om nog een 6 te staan (was ik niet van plan hoor) maar goed, bij dat vak is een onvoldoende niet dramatisch. Aan de andere kant sta ik voor duits slechts een 6, als ik daar een ov voor haal... is mn gemiddelde gelijk ov, snappie???
xxxxxx
Oud 06-02-2003, 22:37
Verwijderd
ik bereken nogal alles, dus mijn doel is:
mijn betere vakken zo goed mogelijk scoren, dan heb ik nog wat reserve voor de mindere vakken.
als ik ooit zoveel haalde, moet ik dat gewoon blijven halen.
als één van mijn goeie vakken slecht uitvalt dan vind ik het verschrikkelijk! dan zakt direct mijn hele gemiddelde voor dat vak, dan is het een soort van afgang, want normaal ben ik daar goed in, zeker als dan iemand die normaal zwakker scoort meer (veel meer) heeft, dan is het nog erger.

mjah, ik ben nogal veeleisend en perfectionistisch en competatief...

maar toch doe ik heel weinig voor school, stom dat ik ben.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten