Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Hmm, ik ben nog veel te euhmm onzeker zegmaar om zeker van mezelf te zijn...
Op mezelf kan ik nog niet bouwen ![]() Dus nu haal ik nog een beetje zekerheid uit mensen om me heen enzo... maar dat gaat wel es fout ![]()
|
![]() |
ik haal mijn zekerheden ook uit mijzelf [en uit anderen]
meestal door het geven van liefde als ik iets liefs doe voor iemand, iemand laat merken dat ik diegene aardig vindt, of van diegene houd dan geeft mij dat een goed gevoel een gevoel van zekerheid dat mensen mij accepteren en lief vinden maar ook als anderen lief voor mij zijn mij steun, vertrouwen en liefde geven geeft mij een erg goed gevoel echt het gevoel dat ze mij leuk en lief vinden en [wat ik net al zei] dat ze mij accepteren zoals ik ben dat is een belangrijk iets voor de rest spelen er natuurlijk altijd ontzettend veel dingen mee maar dit zijn wel de hoofdpunten voor mij denk ik ![]() Liefs, mij
|
![]() |
Mijn zekerheid haal ik uit mijn droomwereld...als ik niet zo kunnen 'dagdromen' dan zou ik het niet volhouden, aangezien je nog altijd kan dromen dat iets goed is afgelopen ook al is dat misschien niet het geval.
|
Jammer genoeg heb ik niet echt iets waar ik zekerheid uit haal. Niet uit mezelf in ieder geval. Het enige dat stabiel is in mijn leven is de band die ik heb met m'n beste vriendin. Dat wil niet zeggen dat ik bang ben dat dat te snel over zal zijn, ookal is daar geen reden voor. Eigenlijk heb ik dus geen zekerheid.
|
In iedergeval niet uit complimenten van een ander, de meesten zijn bedrog, goed bedoeld zonder een betekenis.
M'n zerkerheid heb ik al jaren geleden verloren, 't zal ook niet meer terugkomen. Daarom: Niet denken aan zekerheden. Daar wordt je enkel maar onzeker van.
|
Ik weet niet zeker waar... Ik denk uit mijn sport. Ik bedoel als ik in het veld sta dan voel ik me sterk. Of ik put het uit anderen. Ik voel me zekerder als ik in een groep vertrouwde mensen sta.
Die twee dingen. Maar ik ken iemand die van de ene relatie naar de andere springt gewoon de zekerheid dat er altijd iemand is. (ouders zijn gescheiden etc.) Dat vind ik toch een beetje raar moet ik zeggen. Maar bij mezelf is het gewoon hoofdzakelijk sport. Daar ben ik goed in, en engels maar dat is niet zo leuk meer... Ja, sport zeker weten.
|
![]() |
Ik haal mijn zekerheden van anderen. Ik moet gewoon horen dat ik iets goed doe ofzo. Heeft misschien ook wel wat met mn ouders te maken want ik doe nooit iets goed genoeg. Als ik op school complimentjes krijg dan doet dat me wel wat en dan groei ik. Op school doe ik dan ook meer mijn best. Ik ben bang dat ik fouten maak, ben perfectionistisch.
Herkent iemand zich hierin?
|
ik heb enigszins zekerheid doordat ik weinig risico durf te lopen; een opleiding kiezen waarvan ik het grootste deel al weet, weinig dingen doen die m'n leven kunnen veranderen, zoals nieuwe vrienden maken, ingrijpende beslissingen maken, actie ondernemen als ik een meisje leuk vind, etc., mezelf vanaf m'n harde kant laten zien als mensen mij al vanaf die harde kant kennen, etc.
blijkbaar heb ik er veel te veel voor over
|
Verwijderd
|
De dingen die ik bereikt heb, zoals mijn diploma, propedeuse etc. Alhoewel ik er niet echt veel mn best voor doe
![]() ![]() Verder wordt ik zekerder als ik merk dat mensen met me om willen gaan, dat ik niet zo raar ben als ik zelf denk ![]() |
![]() |
|
![]() |
Als ik iets heel goed heb gedaan of heel slecht heb gedaan. Ik vergeet het nooit. Het zijn wel twee uiterste. Maar deze ervaringen neem je toch mee? En dan ga je je zekerder voelen als je iets vaker goed hebt gedaan. Heel soms voel ik me zekerder als iemand zegt dat iets goed gaat. Maar van woorden van mezelf of van een ander word ik minder snel zekerder dan van daden die ik zelf heb meegemaakt!!!
|
![]() |
|
het enige dat ik zeker weet, is dat er geen zekerheden zijn...
nou ja, volgens mij toch... volgens mij kan je nergens 100% zeker over zijn... natuurlijk zijn er dingen waar je vrij zeker over kunt zijn (gevoelens, vriendschap,...), maar echt zeker weet je het nooit volgens mij... ik haal gewoon zelfvertrouwen uit mijnv riendschappen en zo, maar voor de rest heb ik niet echt zekerheden nodig... ik vind het net leuk te weten dat niets zeker is! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Voorlopig leef ik nog steeds in dezelfde cirkel, en 'k vind het te 'waardevol' om er uit te stappen. Bovendien vergt het zoveel inspanning dat ik dat (nu zeker) niet kan opbrengen.
||
Citaat:
't is makkelijker om het nu even aan te kijken, zoals het nu gaat. Om vervolgens ooit nog eens de moed bij elkaar te rapen om écht verder te gaan.
||
Citaat:
zekerheden... waarvoor moet je die hebben dan???
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
Aandelenbroker. Kosten orders voor aandelen? Verwijderd | 44 | 02-01-2012 13:33 | |
De Kantine |
Weerwolfspel 69 #2 Verwijderd | 500 | 01-06-2010 19:18 | |
De Kantine |
Wat wil jij weten van de forummer onder je? Dark Phoenix | 500 | 24-09-2007 18:46 | |
Lichaam & Gezondheid |
vingers/handen kraken Verwijderd | 32 | 18-10-2003 11:51 | |
Lichaam & Gezondheid |
zwanger... nicole1987 | 250 | 25-05-2003 17:44 | |
Eten & Drinken |
Hoe kom je aan de ideeën voor wat je wilt koken? Quiana | 5 | 12-04-2003 15:09 |