Ik kwam laatst weer een oud verhaaltje tegen dat ik geschreven heb toen ik 7 of 8 ofzo was, en iemand aan wie k het heb laten lezen zei dat ik het echt op Letteren moest zetten, een algemeen oude-verhaaltjes topic maken ofzo, en naja, dat vond ik opzich wel een goed idee dus hier is ie dan

Dus ehm... iedereen die wat wil zeggen over mijn verhaaltje of zelf nog iets heeel ouds heeft, gaat uw gang
en trouwens... die spelfouten heb ik er expres in laten zitten
Wedstrijdzwemmen
Er waren eens een meisje nog een meisje en nog een meisje en nog een meisje en nog een meisje en nog een meisje. Alle zes konden ze niet zwemmen. Toch deden ze met een zwemwedstrijd mee. Maar ja, daar zal ik het nog niet over hebben, dat komt straks nog wel.
De zes meisjes waren allemaal acht jaar. Ze waren zusjes. Een zesling nog wel. Ze woonden op zeslingenstraat 6. Ze waren geboren op 6 juni 1966. Ze waren heel lief voor elkaar en speelden altijd met elkaar. Ze heten allemaal Elizabeth van der Koning. Hun liefelingskleur was roze. Daarom hadden ze ook veel roze jurken. Ze sliepen allemaal op dezelfde kamer, daar waren zes bedden met roze beddegoed.
Op een dag kwamen de zusjes uit school. Ze wouden op hun tandem stappen maar…. die was verdwenen, helemaal verdwenen. Wie zou dat nou gedaan hebben? Een dief? nee dat kon niet want dan zou iemand het wel gezien hebben. Een of andere grappenmaker? ja dat kon. Opeens herrinnerden ze zich het weer, ze hadden hun tandem niet mee, wat een strop, net als ze zo moe waren. Ja, ja, ze waren moet, ze hadden school moeten blijfen, dus je begrijpt wel dat ze zo moe waren. En weet je wel wat ze hadden gedaan?
Nou, ze hadden corvee en hadden allemaal een schoteltje en een theeglas laten vallen. Eén juffrouw had het gerinkel gehoord en ging naar de schoolkeuken en vondt de scherven op de vloer, en werd heel boos. Ze schreeuwde: Wat hebben jullie gedaan met de schoteltjes en kopjes van school, nou zeg op wat hebben jullie gedaan met het servies van school?
De zesling zei niets, ze wisten het zelf niet eens, het was uit hun handen gevallen, en meer niet. Ze wisten echt niet hoe het kwam dat het uit hun handen viel daarom ze zeiden helemaal, echt helemaal niets!
Nou, zei de juffrouw komt er nog wat van, zesling van der Koning?
W-we weten helemaal niet hoe het komt het leek wel of we behekst waren, zo plotseling kwam het voorgevoel.
Zo, zei de juffrouw nors, dus jullie weten niet hoe het komt hè? ik ken jullie wel langer dan vandaag hoor, jullie hebben dat verzonnen, kom op vertel de waarheid anders vermoord ik jullie en dat meen ik echt, dus zeg het nu maar, anders zijn jullie ergeweest.
M-maar we weten het echt niet echt niet hoor juf, we deden het echt niet expres heus niet zeiden ze alle zes tegelijk.
Oooooooooooooh nee hé zei de juf nu heel kwaad jullie kunnen nooit de waarheid zeggen blijfen jullie vanmorgen en vanmiddag maar een uur langer op school dan zal ik jullie eens flink straffen bandieten die jullie zijn begrepen zesling van der Koning hebben jullie me heel goed begrepen?!?!?!?!
J-ja juffrouw we hebben u heel goed begrepen hoor!
O gelukkig maar zij de juffrouw. Maar ik ga het nu maar over de zwemwedstrijd hebben.
Eindelijk... eindelijk was de dag van de zwemwedstrijd aangebroken. De zesling was heel erg zenuwachtig ze liepen alle zes steeds maar heen en steeds maar weer. Rustig, rustig zeiden vader en moeder jullie lijken net marcherende jonge mieren, zo druk doen jullie. Maar mogen we nou eindelijk weg? Ja zij moeder ga maar en doe je best want jullie kunnen niet zwemmen. Ja mama we zullen goed uitkijken, nou doe. Ja doeg zei vader. Ze kwamen bij het zwembad en kleden zich om. Toen begon de wedstrijd. Het ging eerst wel matig, maar later ging het niet zo goed meer. Ze moesten met hun benen trappelen om boven water te blijfen, en dat boven water blijfen lukte ook al niet zo goed, dus ze zonken, er werd onmiddelijk de brandweer gebelt. Die kwamen snel en haalden hun eruit. Ze waren heel dankbaar.
Uit