Advertentie | |
|
![]() |
|
"het internationaal terrorisme" wordt als dreiging zwaar overdreven en functioneert goed als paradepaardje van Bush' internationale politiek.
maar inderdaad, de VS wakkert met zijn imperialistische terreur politiek "verzet in de vorm van aanslagen" aan. Dat vind ik een betere beschrijving. Wellicht om de "war on terrorism" te kunnen blijven voeden??
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Dus ja ik ben het wel enigzins met de stelling eens. Zoals k28 zei: terrorisme komt voort uit haat, en als de amerikaanse politiek ook haat schiet het niet erg op. (en verder ben ik het ook eens met de laatste post van k28 ![]() |
![]() |
|
De buitenlandse politiek van de VS zal in ieder geval de haat tegen de VS (en in mindere mate de overige westerse wereld) zeker aanwakkeren, en dan wordt de kans op aanslagen ook zeer zeker groter.
De Amerikanen menen namelijk dat ze de wijsheid in pacht hebben, dat zij naar eigen inzicht regimes kunnen aanstellen en ten val brengen, en dat ze alles zelf kunnen bepalen en desnoods daarbij de VN opzij kunnen zetten. Ik vind dit overtuigen van grenzeloze arrogantie en zelfoverschatting (ik wil zelfs zo ver gaan te zeggen dat de Amerikaanse regering denkt dat zij de woordvoerders van God zijn). Uiteraard roept dat in de rest van de wereld irritaties op. Vind ik niet meer dan logisch. Je ziet het hier op dit topic al (lees de replies maar na). In sommige delen van de wereld zal die haat nog feller worden, omdat ze het idee hebben dat de Amerikaanse agressie zich voornamelijk tegen hen richt. Inderdaad, ik heb het hier over de islamitische wereld. Die landen hebben echter niet de militaire macht om een vuist te maken tegen de VS. Wat zou je dan doen? Precies, de vijand raken waar het pijn doet. En dan ligt een terroristische aanslag voor de hand. Ik zou er dan ook niet van opkijken als er binnenkort een zelfmoordcommando zich opblaast in de metro van New York. Ik zou hetwel erg vinden, maar ik kijk er niet van op.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
Het is wel zo, dat ze onder sommige islamitische groepen haat aanwakkeren, maar ik geloof dat in Irak zelf tenminste veel mensen ook blij zijn met deze bevrijding van Hussein. Mensen die dat niet zien, of niet willen zien, kunnen inderdaad door dit ingrijpen een grotere behoefte voelen een aanslag te gaan plegen. Je zou dus kunnen stellen dat het internationaal terrorisme door de Amerikaanse actie wordt aangwakkerd, maar volgens mij gebeurt dat vooral door de (verkeerde) interpretatie daarvan. De aanval van Irak is immers niet begonnen als een aanval op moslims, maar op het regime van Saddam Hussein.
|
Verwijderd
|
Je kunt niet zeggen: owh goh, ze rammen een vliegtuig in onze torentjes, nu gaan we lekker praten en dan vragen we ze, onder het genot van een kopje thee, of ze alstjeblieft weg willen gaan en willen stoppen... Dat werkt niet --> het is helaas maar waar, kwaad moet schijnbaar met kwaad bestreden worden. En Bush, ach hij doet het niet alleen, daarom is de titel van dit topic al zo vreemd. En dictators? Die zijn inderdaad niet democratisch gekozen zoals Bush, Sharon en Blair. En dat is geen mening maar een feit... Een dictator was Hitler, Stalin, Lenin en is Saddam, enz. Ik denk inderdaad dat het wel wat reacties (terroristische reacties) kan oproepen... Maar al met al denk ik dat ze wel weer een hele grote terrorist hebben uitgeschakeld, gaan uitschakelen... Ben overigens benieuwd hoe het gaat met Israel: Sharon is geen dictator maar ook geen goed leider. En bovendien denk ik dat daar een nog groter as van terrorisme zit dan men al denkt.
|
![]() |
||
Citaat:
En waarom zou terrorisme groeien als het niet zo aangepakt wordt zoals d eVS het nu doet?
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|
Mmmm.
Dan gaan de Amerikanen natuurlijk weer oorlog voeren. Ik denk dat ik maar aandelen ga kopen in de Amerikaanse wapenindustrie. Bush is goed voor mijn financiele situatie ![]()
|
![]() |
Wie denkt dat Bush het internationaal terrorisme zou aanwakkeren, nou, die heeft het wel heel erg mis. Hij zal in de voetsporen van zijn vader treden en Irak innemen zodat hij een democratisch land kan opzetten. En de imbicilen die Bush, Blair en zelfs ook nog Sharon voor dictator uitschelden: jullie sporen niet, weten niet eens waar het over gaat in de wereld. In de wereld hoort vrede te heersen. En als die palestijnen zo graag vrede zouden willen hebben, zullen ze toch echt moeten stoppen met al die zelfmoordaanslagen. Want dat is constant de oorzaak voor de vergeldinsacties van het Israëlische leger! En wat Blair betreft: die heeft gewoon de goede kant gekozen (itt die oerdomme fransen), ofwel vóór Amerika. En die domme Nederlandsche regering heeft weer zo'n terughoudende houding aangenomen. Amerika heeft dus ook helemaal niks aan Nederland. En zelfs Duitsland wilde geen oorlog. En nu? nu alles bijna tot een goed eind is verlopen, zegt iedereen: het was toch wel goed van Amerika om Irak binnen te vallen. Bush wakkert dus het internationaal terrorisme aan? En wie begonnen er met de internationaal terroristische aanslagen in Amerika? Was dat Bush? oh nee, het was Bin Laden. En heb je al die verschrikkelijke verhalen van Saddam Hoessein wel eens aangehoord, dat als je het niet met hem eens bent, je gewoon een kogel door je hoofd krijgt? Als het meezit tenminste. Hij laat je ook wel rondzwemmen in een bad hooggeconcentreerd zoutzuur? is dat geen terreur? Nee? Laat me niet lachen. Iedereen die het niet met mij eens is, zal het regime van Saddam eens onder de lijve moeten ondervinden. Iedereen die zegt dat Bush, Blair én zelfs Sharon erbij terroristen zijn, die spoort niet. Denk nu eens logisch na. Deze Leiders met een verdiende hoofdletter zien de nood van de wereld en willen de wereld helpen. Anders had Bush Irak niet binnengevallen om Hoessein weg te drijven, anders had Sharon geen vergeldingsacties laten uitvoeren. En iedereen die me nu nog tegenspreekt, die zou eens naar Israël moeten gaan om zo'n bomaanslag mee te maken. Een volle bus met ONSCHULDIGE personen. Je familie zal er maar bijzitten. En dan zeg je niet van: nou Sharon, geen vergelding hor, geen vergelding, en: je bent een terrorist. Dan zal je zeggen: waarom maak je niet heel dat nare palestijnse volk af. En wat vinden jullie dan van die Arafat? Denken jullie nou echt dat dat zo'n lieverd is? Ja, voor de camera, ja dan wel! Man man, als je die kerel gelooft, dan mag je je wel heel diep gaan schamen!!! En dan niet met verhalen aankomen van dat Gretta Duisenberg-figuur, want dat mens kan weinig meer goed doen, na die gesprekken met Arafat. Dus iedereen die denkt dat Israël het probleem van het geweld in de wereld is: Zet het uit je hoofd en ga het probleem bij de bron bekijken en aanpakken: die nare palestijnen!!! bedenk wel: als de palestijen vandaag hun wapens neerleggen, is er morgen vrede. Maar als de Joden vandaag hun wapens neer leggen, zijn er morgen geen Joden meer. Denk er maar eens over na.
|
Wel eens nagedacht over de oorzaken van al die aanslagen? Denk je echt dat ze dat alleen maar doen omdat ze het leuk vinden? Denk je echt dat Bush zich ook maar een cent bekommert om de Iraakse bevolking? Bekijk de geschiedenis van de relatie tussen de VS en verschillende dictators eens.
Ik kan nu wel elke zin van je apart gaan overrulen, maar laat ik het simpel houden: bekijk de zaken ook eens van de andere kant en denk niet zo zwart-wit.
||
Citaat:
Ten tweede. Waarom Bush het terrorisme wel aanwakkert, is juist omdat hij hard en militair ingrijpt. Daardoor zaait hij weer haat en anti-Amerikanisme in de Arabische/Islamitische wereld. En dan zijn er inderdaad mensen die zo'n hekel aan de VS hebben gekregen, dat terroristische aanslagen gaan plegen. Zowiezo valt terrorisme niet met geweld uit te roeien. Het is iets wat telkens wel weer ergens de kop op kan steken, als de situatie het stimuleert. Je kan dan pas gaan bevechten, zodra het zich bekend heeft gemaakt (d.m.v. een nieuwe aanslag). Wat dus wel zou werken, is zorgen dat er geen klimaat ontstaat, waarin mensen op het idee komen een terroristische aanslag te gaan plegen. Bush doet precies het omgekeerde en schept wel zo'n klimaat. In Israël ligt de situatie wat gecompliceerder dan jij je nu voorstelt. De Israëli's onderdrukken de Palestijnen, in de hoop zo het terrorisme te bestrijden. Maar de Palestijnen plegen juist weer aanslagen, omdat ze onderdrukt worden. Beide partijen zijn zo in een vicieus cirkeltje terecht gekomen, waarbij ze alsmaar op elkaar blijven reageren en vergeldingsacties uit blijven voeren. (BTW: hier is al een ander topic over, dus verdere frustraties hierover kan je misschien beter daar uiten) En dan ten derde nog even over de oorlog. Die is op dit moment nog niet voorbij, dus doe niet alsof alles al afgelopen is. Dan is het op dit moment ook niet zo, dat iedereen nu zegt dat het toch wel goed was. De ziekenhuizen liggen overval en worden dan ook nog eens leeggeplunderd, er vinden nog gevechten plaats en er heerst totale anarchie. Zowiezo zijn er nog geen massavernietingswapens gevonden, maar door heel erg naar de bevrijding van de Iraakse bevolking te wijzen, hopen de VS dat het de wereld even ontgaat dat hun reden voor de aanval nog even niet bewezen is.
||||||||||
Citaat:
Ja tuurlijk. We hebben wel gemerkt hoe fantastisch Bush sr. Irak weer heeft opgebouwd na de vorige oorlog. Ik denk eerlijk gezegd niet dat zodra Hoessein weg is, en er een "democratische" (lees: Amerikagezinde) regering is neergezet dat heel Irak ineens alle sporen van jarenlang dictatoriaal geweld kwijt is. Er zullen vele jaren nazorg voor nodig zijn, en dat is voor Amerika niet winstgevend dus out of the question. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Grapjas. Ga jij maar 'ns in die oorlog vechten. Citaat:
Beetje domme redenatie, bovendie spreekt deel 1 deel 2 tegen. Citaat:
Hoe help je de wereld? Door er een hoop bommen op te gooien? Denk je echt dat het enige motief van Amerika is om voorspoed en vrede te brengen? Beetje naief. Citaat:
Moet je 'n denken aan alle onschuldige mensen die nu vermoord worden: Burgers, Amerikanen én Irakezen.
Laatst gewijzigd op 11-04-2003 om 22:15. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Volgens de Spits zijn dit rond de 15.000 mensen uit Latijns-Amerika. Bron. Soort van vreemdelingenlegioen. tot zo ver offtopic ![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
|