Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-02-2003, 21:25
very drunk driver
very drunk driver is offline
er zijn mannen en vrouwen die aids gebruiken als moorwapen.

ze zeggen dat ze niks hebben en bijvoorbeeld gesteriliseerd zijn of de pil slikken en dan blijkt dat ze aids hebben. en dan werken ze er een paar per dag af. zodoende vermoorden ze er veel

vinden jullie dat hier een hogere straf op moet als normaal moord want je vermoord toch iemand op een langdurige en akelige manier
Oud 05-02-2003, 21:27
Pan Am
Pan Am is offline
Ik vind het moord met voorbedachte rade. Van de hoogste graad, welteverstaan...
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 21:37
Verwijderd
Wat is een moorwapen?

ontopic: vind het niet kunnen. Punt.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 21:41
Muizzz
Muizzz is offline
het is idd moord.
maar waarom zou het van de hoogste graad zijn?
niet dat 'er ergere dingen op de wereld zijn', want aids is heel erg. dat weet ik zelf ook wel.
Oud 05-02-2003, 21:52
Thomas
Thomas is offline
Ach ja, die mensen die seks hebben met die personen gaan ook niet na of het allemaal wel klopt. Die mensen hebben de verantwoordelijkheid om veilig te vrijen en dat laten ze bij deze na. Eigenlijk kies je er op die manier zelf voor..
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 21:59
jos-fan
jos-fan is offline
Er was een paar jaar geleden toch zo'n gast uit Zweden of ergens uit Scandinavie in ieder geval, die hier in Nederland mensen wilde besmetten met HIV?
Of lul ik nou weer uit m'n nek???
Oud 05-02-2003, 22:32
Verwijderd
daar staat al een straf op, poging tot doodslag, en dat vind ik wel terecht, die mensen moeten in een cel gegooid worden en lekker wegrotten
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 02:37
Boer_kameeL
Boer_kameeL is offline
"Er zijn mensen die dit doen"...

Wat is je bron? Ik heb dit nergens in de media gezien / gehoord, en het lijkt me erg op een broodje-aap verhaal.

Nuja, in alle geval, dit is een heel sadistische daad zou het waar zijn en verdient imo een veel hogere straf.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 09:02
Pan Am
Pan Am is offline
Citaat:
Boer_kameeL schreef:

Wat is je bron? Ik heb dit nergens in de media gezien / gehoord, en het lijkt me erg op een broodje-aap verhaal.

Nuja, in alle geval, dit is een heel sadistische daad zou het waar zijn en verdient imo een veel hogere straf.
Dit gebeurt wel degelijk, in Amerika is er zelfs een paar jaar geleden al een rechtszaak over geweest.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 11:25
nieuwbe
nieuwbe is offline
Citaat:
Boer_kameeL schreef:

Ik weet niet of er echt mensen zijn die de zieke gedachtengang hebben om te denken: "Ha, ik heb AIDS, ben ik best kwaad om en daarom ga ik andere mensen besmetten!"

Ik heb laatst wel een programma gezien op tv (op Ned1, 2 of 3 dus ik ga er gemakshalve van uit dat het klopt) over -hoofdzakelijk- mannen, besmet of niet, die andere mannen zoeken om een gezellig uurtje te hebben. Een soort van contactadvertenties op het internet; 'Ik, man, niet besmet, zoek man, wel of niet besmet voor gezellig samen zijn', iets in die trant.

En aangezien er dus mannen zijn die het enorm spannend vinden om al dan niet besmet te worden, neem ik aan dat dit verhaal waar is...

Zieke mensen...
Oud 06-02-2003, 12:40
Verwijderd
Citaat:
Boer_kameeL schreef:

het is wel vaker in t nieuws geweest hoor, 1tje kan ik me nog herrineren dat was een pedofiel die wist dat ie t had en toch zonder condoom dat kind misbruikte.

En zo zijn er wel meer zaken waarbij aids een rol speelt.

Er is ook een (dag)boek van en meisje uitgebracht die verkracht is en,dit weet ik niet 100% zeker, maar die gast die wist dat ie t had
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 14:03
Verwijderd
Citaat:
nieuwbe schreef:
Ik heb laatst wel een programma gezien op tv (op Ned1, 2 of 3 dus ik ga er gemakshalve van uit dat het klopt) over -hoofdzakelijk- mannen, besmet of niet, die andere mannen zoeken om een gezellig uurtje te hebben. Een soort van contactadvertenties op het internet; 'Ik, man, niet besmet, zoek man, wel of niet besmet voor gezellig samen zijn', iets in die trant.

En aangezien er dus mannen zijn die het enorm spannend vinden om al dan niet besmet te worden, neem ik aan dat dit verhaal waar is...

Ja dat was vrijdag avond op nederland 3 bij nova. Ik zat echt van WHAT... ook ziek ben je dan. Mannen die zich gewoon op internet aanbieden om een keertje te seksen met een HIV-besmette persoon. Iemand daar vergeleek het ook met een japanse vis ofzo... je hebt, als je die eet 1 op de 6 kans dat je dood gaat ofzo . Zoiets iig. Zelfde bij deze mannen, die kicken er gewoon op of ze nou wel of geen hiv krijgen... Alleen ik snap deze mensen niet. Ik vraag me ook sterk af wat voor mensen dit zijn...
Maar idd ook mensen die hiv- besmet zijn en zich daar aanbieden om onveilig te seksen met iemand die niet hiv- besmet is! Dit is ook echt ziek, je gaat iemand toch niet met opzet met hiv besmetten... Ook hier vraag ik me dan af, wat voor mensen zijn het, het klinkt echt zo ongeloofwaardig namelijk, maar het gebeurt dus echt! Echt ziek gewoon!!!
Met citaat reageren
Oud 06-02-2003, 17:27
LM
LM is offline
Vrouwen zijn tot alles instaat
Ze weten gewoon niet beter

Mannen doen zo iets niet
Oud 06-02-2003, 19:13
Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Wat een superwapen zeg;

je doelwit is gemiddeld binnen 20 jaar uitgeschakeld, kan zelf getuigen van de moordaanslag, nee. Goed idee.
Kun je beter zoutzuur of zoiets gebruiken. - of een good old fashioned mes.
Oud 06-02-2003, 19:42
Verwijderd
mjah heel soms doen mensen dat uit frustratie over het feit dat ze aids hebben... komt weinig voor
ik vind dat het inderdaad moord van de hoogste graad is, je vermoordt immers meerdere 'willekeurige' mensen, massamoord dus... en voor massamoord krijg je hoe dan ook al meer straf dan voor moord, toch?
Met citaat reageren
Oud 07-02-2003, 12:48
miekmuis
miekmuis is offline
Inderdaad massamoord. Je vermoord meerdere mensen met voorbedachte rade.
De manier waarop heeft er neit zo veel mee te maken in dit geval, maar ik vind het zeker een ernstigere misdaad dan gewoon moord.
Oud 07-02-2003, 13:26
Roos
Roos is offline
Citaat:
ADHD schreef:
Ik vind het moord met voorbedachte rade. Van de hoogste graad, welteverstaan...
Moord is altijd met voorbedachte rade
Oud 07-02-2003, 13:32
Evito
Evito is offline
Ik vind het net zo erg als 'gewone moord'. Misschien iets minder erg omdat het het slachtoffer de kans geeft voort te leven voor hij sterft.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2003, 13:57
FishBrain
FishBrain is offline
Citaat:
Evito schreef:
Ik vind het net zo erg als 'gewone moord'. Misschien iets minder erg omdat het het slachtoffer de kans geeft voort te leven voor hij sterft.
ja idd.

maar het is zo gniepug achterbaks..
denken ze ff lekker sex te hebben, blijkt het gewoon een aids hebbend persoon te zijn

moord = moord, als iemand het doet, levenslang + pikkie eraf of bij de dames een draadje d´r doorheen.. (als het maar goed pijn doet!)
Oud 07-02-2003, 21:24
Studentje
Studentje is offline
Ik wil het helemaal niet goedpraten, maar welke halve zool doet het nou onveilig met iemand die hij/zij niet kent? Ook al zeggen ze nog zo hard dat ze niks hebben, dan nog zou ik het met een condoom doen.
Oud 07-02-2003, 21:43
Verwijderd
Let wel, in de praktijk zal iemand die een ander bewust infecteert met AIDS altijd vervolgd worden voor poging tot doodslag.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2003, 22:02
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
nare man schreef:
Let wel, in de praktijk zal iemand die een ander bewust infecteert met AIDS altijd vervolgd worden voor poging tot doodslag.
Doodslag is toch moord als je het van te voren bedenkt? Het heeft verder niets met het topic te maken, maar ik zou dus verwachten dat je dan voor moord vervolgd zou worden.
Oud 07-02-2003, 22:31
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
verydrunkdriver schreef:
ze zeggen dat ze niks hebben en bijvoorbeeld gesteriliseerd zijn
dat maakt toch geen fuck uit of wel .

Maar ja.....ik weet niet of dat wel echt zo gebeurd, maar ik vind idd wel dat daar gewoon een straf op moet staan.
Eigenlijk zouden ze van die clubs moeten oprichten waar allemaal AIDS patienten naar toe kunnen gaan, zodat mensen toch nog met iemand naar bed kunnen gaan. Dan maakt het natuurlijk niet meer uit.
Of bestaat zoiets al?!?!
Oud 07-02-2003, 22:36
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Studentje schreef:
Doodslag is toch moord als je het van te voren bedenkt? Het heeft verder niets met het topic te maken, maar ik zou dus verwachten dat je dan voor moord vervolgd zou worden.
´moord (de ~)

1 doodslag met voorbedachten rade

´dood·slag (de ~ (m.))

1 het misdrijf dat men iem. van het leven berooft

Maw is het verschil dus eigenlijk de voorbedachte rade bij een misdrijf.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2003, 22:36
Destrøyer
Destrøyer is offline
Hmm, ik zie't al voor me:

"Saddam pleegt aanslag met biologisch wapen!"

New York - 10 Augustus 2003

Saddam Hussein heeft een biologisch wapen gebruikt tegen Amerika. Hij gebruikte een seropositieve, aantrekkelijke man, om een groot deel van de jeugd van de stad te besmetten met het virus. De man is inmiddels gestorven.
blablabla...

_________
Met citaat reageren
Oud 07-02-2003, 22:42
Verwijderd
Citaat:
Wawl schreef:
´moord (de ~)

1 doodslag met voorbedachten rade

´dood·slag (de ~ (m.))

1 het misdrijf dat men iem. van het leven berooft

Maw is het verschil dus eigenlijk de voorbedachte rade bij een misdrijf.
In termen van het WvS:

Doodslag: iemand opzettelijk van het leven beroven.
Moord: iemand opzettelijk en met voorbedachten rade van het leven beroven.

Het gaat (ik citeer de Hoge Raad) om een 'moment van koel, kalm overleg'.

Waar het om gaat, is dat je niet echt van moord of doodslag kunt spreken bij het infecteren van iemand met AIDS. Die persoon is immers nog niet dood. Sterker nog, het is niet eens zeker of die persoon er ooit dood aan zal gaan. Je kunt dus niet spreken van het voltooide misdrijf doodslag of moord. Misschien poging tot, dat zou kunnen. Poging tot moord is wel vrij snel aan te nemen als je bewust met iemand naar bed gaat terwijl je weet dat je zelf besmet bent met HIV.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2003, 23:07
Justice
Justice is offline
Volgens mij kan zo iemand ook nog zware mishandeling ten laste gelegd worden... Ik heb mijn wetboeken niet voor handen, maar ik kan mij herrineren dat iemand opzettelijk ziek maken ook tot mishandeling gerekend wordt.
Oud 08-02-2003, 00:31
Verwijderd
Ja, maar dan moet die persoon dus wel eerst ziek worden. Je kunt best het HIV-virus bij je dragen maar niet ziek zijn. Dan is er geen sprake van zware mishandeling: hooguit van poging tot.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2003, 12:51
Pan Am
Pan Am is offline
Citaat:
Roos schreef:
Moord is altijd met voorbedachte rade
Je hebt gelijk
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 21:10
AngelInDisguise
AngelInDisguise is offline
dat is hier in de buurt ook gebeurt, een vrouw had al 2 jaar een relatie met een man...hij had aids en heeft dat ook nooit gezegd, ze is er toen op 1 of ander manier achtergekomen en heeft hem aangegeven bij de politie ( omdat ze het ook altijd condoomloos deden en hij nooit wat gezegd heeft ) ze heeft zich laten testen ....en ze had dus ook aids...de man heeft een gevangenis straf gekregen...ik weet alleen niet hoelang maargoed ik vind dus echt dat mensen voor dit soort streken gestrafd moeten worden
Oud 10-02-2003, 00:27
ruby soho
ruby soho is offline
mja, daarom bestaan er condooms mensen

ook grotendeels je eigen schuld als je besmet raakt... zowiezo als je iemand amper kent vind k t gewoon dom om t zonder condoom te doen... en bij n vaste partner, als je weet dat hij of zij een sexverleden heeft met n ander, laat jezelf testen, kleine moeite
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten