Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-02-2003, 18:02
Snakeboy
Snakeboy is offline
Ik heb zojuist naar allerlei soorten en maten van muziek geluisterd, zoals:
Rock, Hard-Rock, Rock 'n Roll, Blues, Klassiek, Zachte-Klassiek, Trance, Techno, vandatoude-House, Disco, jaren60-pop, jaren80pop, iers muziek, country, western, etc.

het viel me ten eerste op dat oud iers muziek leek op country en western,
maar ik vroeg me af,
waarom bestaat er tegenwoordig van dat nogal aggressieve muziek (ja daar kom ik waar aan hoor...)
tja het is wel mooi, maar ik zou er 's avonds niet van kunnen inslapen..

Stel je zou willen slapen met muziek,
Dan zou je toch een type moeten nemen van zachte-klassiek ofzo..
Ik bedoel er eigenlijk mee te zeggen dat je van klassiek rustiger word dan dat snelle techno/trance-gedoe, ofniet soms??

En hoe rustiger je bent, hoe beter je je kunt concentreren,
Dus zou het niet zo zijn dat je veel slimmer kunt worden als je niet te vaak naar dat soort snelle muziek luisterd??

Ik zou al bijna gaan geloven dat je stemming een beetje van de muziek afhangt, hehehehe....
of dat het muziek dat je mooi vind je persoonlijkheid is,
hahahahaha...

nou ja,

geef jullie commentaar over deze woorden eens..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-02-2003, 18:03
Verwijderd
Citaat:
Snakeboy schreef:
Dus zou het niet zo zijn dat je veel slimmer kunt worden als je niet te vaak naar dat soort snelle muziek luisterd??
Je wordt er niet slimmer van, het zal hoogstens idd zo zijn dat je je beter kunt concentreren en dat wat je in je hebt er ook uit komt, maar slimmer zul je er niet door worden.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2003, 18:09
Snakeboy
Snakeboy is offline
tja je hebt gelijk ja (na nader inzien)
Met citaat reageren
Oud 22-02-2003, 18:55
Andora
Andora is offline
hier haden m'n vriend en ik t vannacht over
wij hebben beide dat we met 'hardere'muziek (metal, rock, punk) goed in kunnen slapen. En ik word ook rustig van die muziek, kan me er (vaak) heel goed op ontspannen *zoals dat ik gestresst naar school fiets omdat ik te laat ben en dan punkmuziek opzet, ik relax meer en word er vrolijk van*
En mijn stemming kan wel versterkt worden door muziek, maar ook totaal omslaan. *geen idee hoe dat zit bij mij, ligt echt aan het moment *
Met citaat reageren
Oud 22-02-2003, 20:05
Verwijderd
Als je naar harde muziek luistert, kan je je ook weer goed afreageren, waardoor je weer rustig wordt, en je vervolgens beter kan concentreren.
Zo werkt het bij mij wel iig.

Het ligt bij mij ook heel erg aan mijn bui naar wat voor muziek ik luister, en ik kan me ook heel anders gaan voelen door muziek.

Soms word ik helemaal geirriteerd als ik naar rustige muziek luister, en is het veel relaxter om ff harde ragmuziek op te zetten. Soms haat ik harde muziek en wil ik alleen maar hele rustige mooie muziek.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2003, 21:51
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
Snakeboy schreef:

maar ik vroeg me af,
waarom bestaat er tegenwoordig van dat nogal aggressieve muziek (ja daar kom ik waar aan hoor...)

Gelukkig heeft muziek meer functies dan alleen er bij kunnen inslapen. Als je juist wakker wil worden, kan wat ruigere muziek nog wel eens werken. Al verschilt dat natuurlijk van persoon tot persoon... Muziek is volgens mij gewoon om je te ontspannen, in de breedste zin van het woord.

Citaat:
Ik zou al bijna gaan geloven dat je stemming een beetje van de muziek afhangt, hehehehe....
hahahahaha...
Of de muziek die je wil luisteren van je stemming? Lijkt me iets logischer...
En het gaat wel erg ver om de muziek die je luistert je persoonlijkheid te noemen. Het is te hopen dat die uit meer bestaat dan alleen muzikale voorkeur...

Citaat:
nou ja,

Yes, sir
Oud 22-02-2003, 22:42
Ciskaatje
Ciskaatje is offline
Citaat:
Snakeboy schreef:
Ik bedoel er eigenlijk mee te zeggen dat je van klassiek rustiger word dan dat snelle techno/trance-gedoe, ofniet soms??
Ja misschien. Maar je ontspant ook als je naar muziek luistert die je mooi vind, als ik naar hardere muziek luister wil dat niet zeggen dat ik me niet kan ontspannen ofzo. Juist omdat ik het mooi vind, kan ik me ontspannen.
Oud 23-02-2003, 09:53
Verwijderd
als je naar harde, snelle muziek luistert, versnelt je hartslag, dus als je daarmee in slaap kunt vallen is dat opzich wel vreemd, maar er bestaat ook harde rustige muziek, metal e.d. is regelmatig vrij rustig, hoe hard en dissonant het verder ook is.

bij klassieke muziek kan je hartslag ook versnellen, het gaan namelijk niet om de hardheid maar om de 'beat' of het tempo van de muziek (en in klassieke muziek zit ook iets dat je 'beat' zou kunnen noemen, namelijk (bij conventionele klassieke muziek) het accent op elke 1e en 3e tel van de maat)

je ontpant inderdaad vaak wel als je iets luistert dat je mooi vindt, maar je hoeft er niet per se rustiger van te worden. Andersom kan ook, ik hou niet echt van r&b maar wordt er wel rustig van, gewoon omdat mijn hart en ademhaling het tempo aannemen van de muziek.

en hangt je stemming van muziek af? Lijkt mij eerder omgekeerd, dat de muziek die je luistert van je stemming afhangt?
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 11:20
Lizard
Lizard is offline
Citaat:
sarahbressers schreef:
als je naar harde, snelle muziek luistert, versnelt je hartslag, dus als je daarmee in slaap kunt vallen is dat opzich wel vreemd
Ligt eraan in welke omstamdigheden je ernaar luistert en hoe je het opneemt, vind ik, ik ga regelmatig met 'harde' muziek slapen, omdat het mij bekend is, en het leuke muziek vindt. Maar als ik in de auto zit met 'harde' muziek, tja, dan wordt het wat moeilijker.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 11:41
Isa
Isa is offline
Citaat:
Snakeboy schreef:
Ik heb zojuist naar allerlei soorten en maten van muziek geluisterd, zoals:
Rock, Hard-Rock, Rock 'n Roll, Blues, Klassiek, Zachte-Klassiek, Trance, Techno, vandatoude-House, Disco, jaren60-pop, jaren80pop, iers muziek, country, western, etc.
maar ik vroeg me af,
cultureel bepaald.
Citaat:

hangt van de persoon af.
Citaat:

dat weet ikniet maar volgens mij worden kinderen die vanaf geboorte naar klassiek luisteren volgens mij wel intelligenter.
(en planten gaan er snelller door groeien zeggen sommige mensen. )
Citaat:

hahahahaha...
nou ja,
waarom lach je? Zo onlogisch is dat toch niet? Mensen luisteren naar muziek omdat die op een of andere manier bepaalde gevoelns opwekt die diezelfde mensen plezierig vinden.
en wat je plezierig vind kan van je persoonlijkhied afhangen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten