Advertentie | |
|
![]() |
|
hier haden m'n vriend en ik t vannacht over
![]() wij hebben beide dat we met 'hardere'muziek (metal, rock, punk) goed in kunnen slapen. En ik word ook rustig van die muziek, kan me er (vaak) heel goed op ontspannen *zoals dat ik gestresst naar school fiets omdat ik te laat ben en dan punkmuziek opzet, ik relax meer en word er vrolijk van* En mijn stemming kan wel versterkt worden door muziek, maar ook totaal omslaan. *geen idee hoe dat zit bij mij, ligt echt aan het moment ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Als je naar harde muziek luistert, kan je je ook weer goed afreageren, waardoor je weer rustig wordt, en je vervolgens beter kan concentreren.
Zo werkt het bij mij wel iig. Het ligt bij mij ook heel erg aan mijn bui naar wat voor muziek ik luister, en ik kan me ook heel anders gaan voelen door muziek. Soms word ik helemaal geirriteerd als ik naar rustige muziek luister, en is het veel relaxter om ff harde ragmuziek op te zetten. Soms haat ik harde muziek en wil ik alleen maar hele rustige mooie muziek. |
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
Gelukkig heeft muziek meer functies dan alleen er bij kunnen inslapen. Als je juist wakker wil worden, kan wat ruigere muziek nog wel eens werken. Al verschilt dat natuurlijk van persoon tot persoon... Muziek is volgens mij gewoon om je te ontspannen, in de breedste zin van het woord. Citaat:
En het gaat wel erg ver om de muziek die je luistert je persoonlijkheid te noemen. Het is te hopen dat die uit meer bestaat dan alleen muzikale voorkeur... Citaat:
Yes, sir ![]()
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
als je naar harde, snelle muziek luistert, versnelt je hartslag, dus als je daarmee in slaap kunt vallen is dat opzich wel vreemd, maar er bestaat ook harde rustige muziek, metal e.d. is regelmatig vrij rustig, hoe hard en dissonant het verder ook is.
bij klassieke muziek kan je hartslag ook versnellen, het gaan namelijk niet om de hardheid maar om de 'beat' of het tempo van de muziek (en in klassieke muziek zit ook iets dat je 'beat' zou kunnen noemen, namelijk (bij conventionele klassieke muziek) het accent op elke 1e en 3e tel van de maat) je ontpant inderdaad vaak wel als je iets luistert dat je mooi vindt, maar je hoeft er niet per se rustiger van te worden. Andersom kan ook, ik hou niet echt van r&b maar wordt er wel rustig van, gewoon omdat mijn hart en ademhaling het tempo aannemen van de muziek. en hangt je stemming van muziek af? Lijkt mij eerder omgekeerd, dat de muziek die je luistert van je stemming afhangt? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
(en planten gaan er snelller door groeien zeggen sommige mensen. ![]() Citaat:
en wat je plezierig vind kan van je persoonlijkhied afhangen. |