Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-02-2003, 19:27
Ocharme ik
Ocharme ik is offline
Wat vinden de nederlanders van de belgische kompetitie
en de "topploegen" in het belgenlandje?
topploegen: Anderlecht
Brugge
Standard
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-02-2003, 20:17
freggelfreak
freggelfreak is offline
ik, als nederlander , weet opzich niet veel van de belgische competitie, omdat het hier niet op tv is, alleen weleens op eurosport. wat ik ervan zie is altijd wel vermakelijk. veel doelpunten enzo, maar als je me gaat vragen om 6 spelers van een team op te noemen
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 20:35
Verwijderd
Citaat:
Ozark Henry schreef:
Wat vinden de nederlanders van de belgische kompetitie
en de "topploegen" in het belgenlandje?
topploegen: Anderlecht
Brugge
Standard
SEF VERGOOSSEN RULEZZZ!!!
nadat ie roda 3 jaar achter elkaar europees voetbal wist te brengen, en de nationale beker, bracht ie KRC Genk meteen de landstitel...als dat geen toptrainer is....

ff ontopic, voor mij draait het belgisch voetbal maar om 2 clubs, KRC Genk vind ik leuk om naar te kijken, lekker voetbal, en natuurlijk KV Mechelen...hoop dat ze het redden...
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 20:59
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Mijn favoritie club is Beerschot waar ik waarschijnlijk volgend seizoen voor het eerst ook een keer heen ga.
Oud 04-02-2003, 21:19
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
interesseert me niet zo erg eigenlijk.
Oud 05-02-2003, 16:14
The Senna Fan
The Senna Fan is offline
Ik, als 100% nederlander maar woonachtig in belgie, speel voetbal. Dus alle mensen in mijn team hebben het over voetbal, belgisch voetbal that is. Dus ik hoor wel een eens wat en weet dus ook wel wat. Mijn clupje in belgie is Westerlo, gewoon omdat het een geinig team is en stunten tegen de grote clubs.
Iedereen lacht me uit op voetbal omdat ik voor Westerlo ben maar 3 weken gelden waren ze stil toen Westerlo Anderlecht klopte met 2-0, zie mijn andere topic.

Over de belgische competitie heb ik niet zo veel te zeggen. Ik vind het alleen van een stuk lager niveau dan de HC Eredivisie. Maar nog steeds wel ok voetbal. Alleen de velden zijn wel zoooo verschrikkelijk slecht!!!!
Oud 05-02-2003, 19:55
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Anderlecht, Genk en Sint-Truiden.
Oud 07-02-2003, 20:54
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
The Senna Fan schreef:
Ik, als 100% nederlander maar woonachtig in belgie, speel voetbal. Dus alle mensen in mijn team hebben het over voetbal, belgisch voetbal that is. Dus ik hoor wel een eens wat en weet dus ook wel wat. Mijn clupje in belgie is Westerlo, gewoon omdat het een geinig team is en stunten tegen de grote clubs.
Iedereen lacht me uit op voetbal omdat ik voor Westerlo ben maar 3 weken gelden waren ze stil toen Westerlo Anderlecht klopte met 2-0, zie mijn andere topic.

Over de belgische competitie heb ik niet zo veel te zeggen. Ik vind het alleen van een stuk lager niveau dan de HC Eredivisie. Maar nog steeds wel ok voetbal. Alleen de velden zijn wel zoooo verschrikkelijk slecht!!!!
alsof in Nederland nooit 'n kleine ploeg stunt tegen 'n grotere club...

lager niveau? laat je nakijken...

slechte velden? ik heb op de (notabene minder goed onderhouden velden van de jeugdploegen van onder andere Sint Truiden, Lommel, Standard, Racing Genk en 't toenmalige Germinal Beerschot en nog wel wat clubs gevoetbald) en dat waren toch stuk voor stuk goede grasmatten, dus ik mag wel veronderstellen dat die van de eerste ploeg nog beter is...

oh ja, ik supporter voor RSC Anderlecht
Oud 07-02-2003, 22:00
Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
The Senna Fan schreef:

spreken we over hetzelfde land?

Lager niveau? Het verschil tss BE en NL is de afgelopen jaren ernorm verkleint, er was idd een achterstand, maar het voetbal in NL is ook maar armschalig de afgelopen tijd.
En velden slecht? Van de hoogste afdeling geen enkel, in lagere afdeling ligt het juist waar je woont en moet spelen. Waar ik moet voetballen, kom ik maar 2 slechte velden tegen. En in de wijde omgeving waar ik woon ligt er geen enkel slecht plein, op enkele trainingsvelden na.
Oud 07-02-2003, 22:20
Verwijderd
Citaat:
Tofke_H schreef:

Lager niveau? Het verschil tss BE en NL is de afgelopen jaren ernorm verkleint, er was idd een achterstand, maar het voetbal in NL is ook maar armschalig de afgelopen tijd.
Nou, er is denk ik wel een redelijk verschil tussen Belgie en Nederland:
- Nederland presteert in Europa soms nog wat (Feyenoord UEFA Cup vorig jaar, Ajax dit jaar redeijk bezig), België niet
- Stadions van Nederland zijn een stuk beter
- Totale niveau in Nederland is ook wel iets beter denk ik, maar dat komt ook omdat er meer geld in Nederland te verdienen valt
Met citaat reageren
Oud 08-02-2003, 10:31
WolterB
WolterB is offline
ik pak af en toe wel wat beelden mee van de Belgische competitie en volg het actief op teletekst (zowel Bel als Ned)

om eerlijk te zijn vind ik de competitie dit jaar, in tegenstelling tot vorig jaar, heel saai als het gaat om wie kampioen zal worden, voor de tweede plaats is de strijd heel erg spannend, wnat daar zie ik nog wel een club of 6 voor in aanmerking komen

het is iig niet zo dat er drie clubs zijn die ver boven de rest uitsteken en dat de rest er maar achteraanbungelt. Bij de belgische competite is de strijd om de tweede plaats spannend en in nederland voor de top drie en wat erachteraan komt
Oud 08-02-2003, 11:02
Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef:
Nou, er is denk ik wel een redelijk verschil tussen Belgie en Nederland:
- Nederland presteert in Europa soms nog wat (Feyenoord UEFA Cup vorig jaar, Ajax dit jaar redeijk bezig), België niet
- Stadions van Nederland zijn een stuk beter
- Totale niveau in Nederland is ook wel iets beter denk ik, maar dat komt ook omdat er meer geld in Nederland te verdienen valt
Hmmz... Enkele jaren terug mochten er een pak meer ploegen in NL meedoen aan de europese competitie's. Sinds vorig jaar mogen er maar 2 ploegen rechtstreeks met de CL meedoen,...enzo. Er is toch duidelijk een achteruitgang in NL. In BE is het juist andersom. Anderlecht speelde 2de ronde in de CL, zoals Ajax nu. Sinds vorig jaar heeft BE een ploeg meer die voor CL kan gaan, enzo. Zoals ik dus in mijn vorige reply zei, de afstand tussen beide landen verkleint. Het is nog niet gelijk, maar het zit er wel aan te komen.
Dat de stadions beter zijn, waarschijnlijk wel. Feyenoord, Amsterdam, Eindhoven heb ik aan de binnenkant gezien. Breda, Arnhem,... aan de buitenkant. Belgische clubs gaan nu in Nederland de stadions bekijken over hoe zij hun nieuwe stadion gaan bouwen. Maar dat komt omdat NL een tijdje geleden hoog stond op europees vlak, dan is het logisch dat er meer geld is, maar vooral meer behoefte aan meer plaatsen. In BE komt dat nu pas in gang.
En yup, totaal niveau is op dit moment nog beter. Maar al een stuk minder groot verschil dan pak weg 5 jaar geleden. Toen verdiende de NLse clubs via de europese wedstrijden heel wat centjes, stilletjes aan gebeurt dat ook in BE. Dat is wat ik al de hele tijd zeg.
Oud 08-02-2003, 11:09
The Senna Fan
The Senna Fan is offline
Citaat:
Methuselah schreef:
alsof in Nederland nooit 'n kleine ploeg stunt tegen 'n grotere club...

lager niveau? laat je nakijken...

slechte velden? ik heb op de (notabene minder goed onderhouden velden van de jeugdploegen van onder andere Sint Truiden, Lommel, Standard, Racing Genk en 't toenmalige Germinal Beerschot en nog wel wat clubs gevoetbald) en dat waren toch stuk voor stuk goede grasmatten, dus ik mag wel veronderstellen dat die van de eerste ploeg nog beter is...

oh ja, ik supporter voor RSC Anderlecht
Dus jij wil zeggen dat het niveau gelijk is??? Laat jij je dan ff nakijken.
Ok, misschien is het niet zo'n groot verschil als ik eerst zei maar toch zeker niet gelijk.

En Ik weet het niet hoor, maar als ik op zondag Stadion kijk dan liggen die velden er bij lange na niet zo mooi bij als in NL. Ik zeg niet dat er in NL geen slechte velden zijn he, want AZ kan er ook wat van, maar hier zijn het er wel erg veel.
Oud 08-02-2003, 11:12
The Senna Fan
The Senna Fan is offline
Citaat:
Tofke_H schreef:

En velden slecht? Van de hoogste afdeling geen enkel, in lagere afdeling ligt het juist waar je woont en moet spelen. Waar ik moet voetballen, kom ik maar 2 slechte velden tegen. En in de wijde omgeving waar ik woon ligt er geen enkel slecht plein, op enkele trainingsvelden na.
Ok, zoals ik in mijn reply op Metsulah al zei, misschien is het verschil idd wat kleiner geworden en niet zo super groot, maar er is nog steeds een verschil. Het niveau is iets lager, zo beter?

En waar ik elke keer moet voetballen kom ik maar heel weinig echt goede velden tegen. Ok, ik heb 1keer in Sade Fallon gespeeld, en dat was zeer goed, maar bijna alle anderen zijn minder goed, zoniet slecht. Een extreem voorbeeld is dan Duisburg, 1 groot stuk zand en als het regent, modder.
Oud 08-02-2003, 11:15
The Senna Fan
The Senna Fan is offline
Citaat:
Tofke_H schreef:
.....

Dat is wat ik al de hele tijd zeg.
Dan is er geen prob toch?

Ik zeg dat ook, het niveau is nog niet gelijk, maar eerlijk gezegt denk ik dan ook weer niet dat het gelijk komt...
Ik zeg toch ook niet dat wij ons over een aantal jaar kunnen meten met het nu achteruitgaande Italiaanse voetbal? Ok, extreem vb, maar komt op hetzelfde neer. (nu niet opvatten alsof ik NL aan hetzelfde niveau stel als serie A en BE aan NL he....)
Oud 08-02-2003, 11:28
Bram
Bram is offline
Citaat:
The Senna Fan schreef:
Dan is er geen prob toch?

achteruitgaande Italiaanse voetbal?
Italiaans voetbal achteruitgaand? Het Italiaanse voetbal zat enkele jaren in een dipje, maar is nu weer sterk vooruitgaand! Kijk maar naar de resultaten, en ik twijfel er niet aan dat Italie binnenkort opnieuw DE top is.
Trouwens waarom moeten de stadions allemaal zo mooi zijn?Ik vind het juist leuk in belgie die kleine, soms ouderwetse, maar oergezellige stadions zoals bvb Bergen en St-Truiden.
Oud 08-02-2003, 13:04
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Tofke_H schreef:
Anderlecht speelde 2de ronde in de CL, zoals Ajax nu.
Anderlecht speelde toen zelfs de kwartfinales... Benieuwd of Ajax zo ver geraakt...
Oud 08-02-2003, 14:20
mobie
mobie is offline
Citaat:
Methuselah schreef:
Anderlecht speelde toen zelfs de kwartfinales... Benieuwd of Ajax zo ver geraakt...
Jaa, ben ook wel Belg, maar je hoeft natuurlijk ook niet te liegen. Als Bruggesupporter vond ik dat ze er netjes in de tweede ronde (misschien een beetje onverdiend) zijn uitgegaan. Ben er vrij zeker van dat ze toen derde eindigde achter Real en Leeds en net voor Lazio.
Achja, over het niveauverschil kan je niet echt veel zeggen denk ik. Daarvoor zou er bv een Beneliga moeten zijn (waar trouwens nog druk over gesproken wordt).
Achja en dan die stadions. In Nederland is er natuurlijk een veel grotere achterban. Op dit moment zitten er slechts vijf Waalse clubs in eerste klasse. 15 Vlaamse dus, wat veel te veel is voor zulk beperkt grondgebied. Daarom zijn er langs de andere kant dan ook weer gesprekken om de competie in te krimpen naar 12 clubs.
BTW, Beerschot, La Louvière, ST Truiden en Lommel zitten in de halve finales vd Beker Van België: Anderlecht, Brugge en Standard netjes door de 'kleine' ploegen uitgeschakeld. Toch een vreemd ding die beker
Oud 08-02-2003, 14:45
Krugdinho
Krugdinho is offline
Citaat:
Methuselah schreef:
Feyenoord speelde ook 2e ronde cl.
Oud 08-02-2003, 15:55
The Senna Fan
The Senna Fan is offline
Citaat:
Methuselah schreef:
Dat zeg je heel juist, TOEN en NU. My point exactly, there is still a gap.
Oud 08-02-2003, 16:29
Verwijderd
ff voor de duidelijkheid:
RSC Anderlecht speelde dus geen kwartfinale Champions League.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 10:06
my iron lung
my iron lung is offline
En ik denk dat we er toch wel zeker van kunnen zijn dat Club Brugge landskampioen word, het niveau ligt meestal erg hoog, zoals gisteren (0-8 tegen KV Mechelen)
Ik ga naar zowat alle thuiswedstrijden, en de grasmat ligt er toch prima bij...
Oud 09-02-2003, 19:49
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef:
ff voor de duidelijkheid:
RSC Anderlecht speelde dus geen kwartfinale Champions League.
Anderlecht speelde 't 3 jaar terug wél kwartfinale CL 't jaar erop raakten ze niet door de eerste ronde, maar ze speelden daarvoor wél de kwartfinale!
Oud 09-02-2003, 19:50
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
my iron lung schreef:
En ik denk dat we er toch wel zeker van kunnen zijn dat Club Brugge landskampioen word, het niveau ligt meestal erg hoog, zoals gisteren (0-8 tegen KV Mechelen)
Ik ga naar zowat alle thuiswedstrijden, en de grasmat ligt er toch prima bij...
whehehe grappig, met je beste ploeg tegen 'n veredeld juniorenelftal winnen met 0-8, daar moet je je beste niveau niet voor halen hoor da's 't zelfde als spelers van 18 tegen mannekes van 12 laten spelen...
Oud 09-02-2003, 20:16
The Senna Fan
The Senna Fan is offline
Citaat:
Methuselah schreef:
da's 't zelfde als spelers van 18 tegen mannekes van 12 laten spelen...
Nee want mannen van 12 hebben nog lang niet het niveau en de ervaring van mannen van 18. Nu zeg ik niet dat mannen van 18 dat wel hebben tegenover mannen van +/- 27, maar dat verschil is wel een stukkie kleiner he... dus...
Oud 09-02-2003, 22:57
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
The Senna Fan schreef:
Nee want mannen van 12 hebben nog lang niet het niveau en de ervaring van mannen van 18. Nu zeg ik niet dat mannen van 18 dat wel hebben tegenover mannen van +/- 27, maar dat verschil is wel een stukkie kleiner he... dus...
vind jij? als je kijkt naar de ervaring die de spelers van brugge wel hebben, tegenover die van die van KV... staan trouwens meerdere spelers van -18 in, zelfs eentje van 16...
Oud 10-02-2003, 08:04
Bram
Bram is offline
Citaat:
Methuselah schreef:
Anderlecht speelde 't 3 jaar terug wél kwartfinale CL 't jaar erop raakten ze niet door de eerste ronde, maar ze speelden daarvoor wél de kwartfinale!
Hallooo, RSCA speelde NIET de kwartfinale ! Ze strandden nipt in de 2e ronde!!
Oud 10-02-2003, 10:34
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Bram schreef:
Hallooo, RSCA speelde NIET de kwartfinale ! Ze strandden nipt in de 2e ronde!!
bij mijn weten nog altijd niet hoor
Oud 10-02-2003, 11:49
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Methuselah schreef:
voor zover ik weet werden de 3e in de poule toen
Oud 10-02-2003, 12:26
Bram
Bram is offline
Citaat:
Methuselah schreef:
zoek het dan op. Anderlecht werd 3e in zijn poule in de 2e ronde.
Oud 10-02-2003, 18:23
The Senna Fan
The Senna Fan is offline
Citaat:
Methuselah schreef:
vind jij? als je kijkt naar de ervaring die de spelers van brugge wel hebben, tegenover die van die van KV... staan trouwens meerdere spelers van -18 in, zelfs eentje van 16...
Het verschil tussen mannen van 18 en 12 is groter dan het verschil tussen mannen van 18 en laten we zeggen 27.

Ga je dit feit nu onderuithalen?!?
Oud 10-02-2003, 18:29
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
The Senna Fan schreef:
Het verschil tussen mannen van 18 en 12 is groter dan het verschil tussen mannen van 18 en laten we zeggen 27.

Ga je dit feit nu onderuithalen?!?
Ik wijs op het feit dat er ook nog broekventjes van rond de 16-17 meevoetballen...
Oud 11-02-2003, 19:26
The Senna Fan
The Senna Fan is offline
Citaat:
Methuselah schreef:
Ik wijs op het feit dat er ook nog broekventjes van rond de 16-17 meevoetballen...
En ik zeg dat jou stelling niet klopt om het verschil 12-18 met dat van 18-27 te vergelijken.
Oud 11-02-2003, 19:51
Verwijderd
Citaat:
Methuselah schreef:
3 jaar terug speelde RSCA UEFA CUp, waar ze in de 2e ronde werden uitgeschakeld....
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 20:08
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
The Senna Fan schreef:
En ik zeg dat jou stelling niet klopt om het verschil 12-18 met dat van 18-27 te vergelijken.
en ik zeg dat 't niet 18-27 maar 16/17-27 is...
Oud 12-02-2003, 16:32
The Senna Fan
The Senna Fan is offline
Citaat:
Methuselah schreef:
en ik zeg dat 't niet 18-27 maar 16/17-27 is...

Waarom vgl je dat dan met 18-12???
Makes no sence...
Oud 13-02-2003, 14:21
voetbalfanaat
voetbalfanaat is offline
Mijn favo clubje in België staat helaas op de rand van afgrond .. KV Mechelen
Met citaat reageren
Oud 13-02-2003, 14:43
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
The Senna Fan schreef:
Waarom vgl je dat dan met 18-12???
Makes no sence...
dat is wel vergelijkbaar met 18-12 vind ik
Oud 13-02-2003, 20:22
The Senna Fan
The Senna Fan is offline
Citaat:
Methuselah schreef:
dat is wel vergelijkbaar met 18-12 vind ik
Tering!!!!!
Met jou valt niet te praten man... Komaan he.
Oud 14-02-2003, 17:53
mobie
mobie is offline
)Kvind Metuselah ofzo wel grappig eigenlijk
Eerst gaat ie fameus de mist in met zen eigen ploeg Anderlecht: zouden 3j geleden zogezegd kwartfinale gespeel hebben: NOT
-> netjes eruit in 2e ronde (eindigden NA Real en Leeds). Ze hadden wel kwartfinale verdiend, maar doet er niet toe. (Brugge verdiende dit j ook om de CL te winnen

Dan gaat ie ff met Brugge lachen omdat ze 'maar' met 8-0 wonnen van een juniorenploeg genaamd Mechelen. Is ie weeral vergeten dat twee weken daarvoor ook Anderlecht tegen die juniorenploeg gevoetbald heeft. Uitslag 0-2 voor Anderlecht , met de laatste goal in 92e min achja
Oud 14-02-2003, 19:07
The Senna Fan
The Senna Fan is offline
Citaat:
mobie schreef:
)Kvind Metuselah ofzo wel grappig eigenlijk
Eerst gaat ie fameus de mist in met zen eigen ploeg Anderlecht: zouden 3j geleden zogezegd kwartfinale gespeel hebben: NOT
-> netjes eruit in 2e ronde (eindigden NA Real en Leeds). Ze hadden wel kwartfinale verdiend, maar doet er niet toe. (Brugge verdiende dit j ook om de CL te winnen

Dan gaat ie ff met Brugge lachen omdat ze 'maar' met 8-0 wonnen van een juniorenploeg genaamd Mechelen. Is ie weeral vergeten dat twee weken daarvoor ook Anderlecht tegen die juniorenploeg gevoetbald heeft. Uitslag 0-2 voor Anderlecht , met de laatste goal in 92e min achja

En hij heeft iet wat moeite met vergelijkingen. Had je dat ook met wiskunde?
Oud 15-02-2003, 19:00
mobie
mobie is offline
*Brugge vandaag met 4-2 gewonnen van Standard luik.
Staan nu 17 punten voor, maar de 'concurrentie' moet dezeavond en morgen nog spelen.
Na Verlinden en Englebert heeft nu ook trainer Trond Sollied bijgetekend voor 3 jaar. Nu is het nog wachten of Simons gaat bijtekenen of voor het grote(re) geld in het buitenland kiest.

*weetje: vanavond derby Lokeren - Beveren. En jawel er staan ELF IVORIANEN op het veld: 3 bij lokeren en 8 bij Beveren. Zitten er ook nog eens een stuk of drie op de bank
Oud 16-02-2003, 13:35
Quantes
Quantes is offline
vanochtend op de herhaling van het belgische late journaal gehoord dat bevere won met 1-2

die goal van kaiper, de tweede die die scoorde, was wel erg vreemd.
een voorzet die het doel indwarrelt.
Reageren

Regels voor berichten