ik heb ut gelezen, maar weet niet echt wat ik erover kan zeggen. Ik ben ook zo iemand die pas aan zichzelf gaat denken als al het mogelijke fout is gegaan. Vroeger probeerde ik mensen te helpen en lette nooit op mezelf. De laatste jaren lette ik nergens meer op. Nu probeer ik nog op mezelf te letten, maar steeds wordt alles ingewikkelder.
1) stress van school heb ik ook erg last van. eigenlijk is het de school zelf niet meer, ik heb min of meer al besloten dat ik niet meer ga proberen om voor vwo te slagen(zit in 6de) als alleen stress van het vele huiswerk/de tentamens het probleem is zou ik doorzetten. Bij mij speelt er nog veel meer op school...
2) als je ouders hard moeten werken voor de zaak kan je er weinig aan doen. Probeer zoveel mogelijk te genieten van de tijd die je wel samen hebt en te accepteren dat op veel momenten de zaak belangrijker kan zijn dan het doen van leuke dingen.
3)hier kan je denk ik niks aan doen

4)over dit onderwerp had ik al eens een reply gedaan, zal die nog wel opzoeken en link ervan neerzetten
5)de ruzie's negeren zal niet gaan lukken. Om haar het huis uit te laten gaan is ook weer zo drastisch gelijk, kan niks verzinnen
6) weet niet hoe ut is om vriendin te hebben
hoop dat je hier nog ietz aan hebt